Weer Tenerife in februari?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 00:11

Jeeej ik ga 5 februari alweer naar Tenerife *\o/* *\o/* Ik weet het pas sinds gisteren :+ Was een verrassing van mijn ouders en gelukkig kon ik vrij krijgen van werk :P

Nu heb ik het weerbericht bekeken en het is daar nu zo rond de 19 graden overdag en 16 graden in de nacht. Super lekker natuurlijk...

Maar zijn er mensen die hogere temperaturen mee hebben gemaakt in februari? Ik ga 8 dagen dus van 5 februari tot en met 12 februari.

Ik hoor graag jullie ervaringen en uiteraard ook graag tips voor leuke excursies, restaurantjes etc. Ik verblijf in Callao Salvaje. Volgens mij niet zo toeristisch maar goed... maakt allemaal niet uit, want het wordt zeker genieten *\o/*

Alvast bedankt voor jullie reacties <3

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:14

Ik ben vorig jaar exact de zelfde tijd geweest :')
Rond de 20 graden. En was flink verbrand...

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:15

Ik ben vorig jaar in februari geweest, dat was echt geweldig <3
Wij hadden toen elke dag 20+ graden, je kon toen echt in korte mouwen + korte broek rondlopen.

Wat ik vooral aan kan raden is walvissen/dolfijnen spotten, dat is zo geweldig!
Het eten was eigenlijk overal super lekker, de Teide zou ik ook zo weer heen gaan. Wij zijn er niet echt bovenop geweest maar de weg richting de lift is ook echt de moeite waard.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 00:16

Ja, was het lekker overdag? Wel "korte broeken weer"? Of toch een lange broek? Sowieso 's avonds een vestje/jas uiteraard :)
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 18-01-17 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 00:16

Oke bedankt voor je tips melody7. Klinkt goed! *\o/* Wauw dolfijnen en walvissen! Is dat gewoon in een dierenpark of op zee?

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:19

'S avonds had ik wel steeds een lange broek aan, ik ben een koukleum en kreeg het anders wel echt te koud :P Maar je kon dan gewoon nog buiten zitten.

Ik ben alleen 1 dag de Teide op geweest en verder heb ik 4 dagen zo'n dolfijnen tocht gedaan O:) Verder heb ik dus niet zo'n nuttige tips.
Eigenlijk wilde ik nog graag naar Siam park en Loro park (al had ik daar wel mijn twijfels bij ivm. de orka's) maar dat ging toen niet. Laatst zag ik nog een Monkey park voorbij komen, dat zag er ook heel leuk uit!

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:21

Gemiddeld 20 graden, minimum gemiddeld 14, 10 regendagen......google is je vriend.....

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 00:22

Waarom twijfels i.v.m. de orka's bij het Loro park? Thnx voor je tips! <3

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 00:23

Bedankt cowboy55, probleem is alleen dat alle sites iets anders zeggen... vandaar dat ik graag ervaringen hoor :) Bovendien heb ik nu ook al wat leuke ideetjes voor excursies :) Maar bedankt :)

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:23

horses1990 schreef:
Waarom twijfels i.v.m. de orka's bij het Loro park? Thnx voor je tips! <3


Zoek het SeaWorld topic op Bokt maar eens op......

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:26

Cowboy55 schreef:
horses1990 schreef:
Waarom twijfels i.v.m. de orka's bij het Loro park? Thnx voor je tips! <3


Zoek het SeaWorld topic op Bokt maar eens op......


Ja daarom. Ik vind het houden van orka's/dolfijnen in gevangenschap gelijkstaan aan mishandeling dus dat wil ik niet sponsoren. Nadat ik daar dolfijnen in het wild heb gezien heb ik dat nog veel sterker, ik begrijp niet hoe je ze dat aan kunt doen.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 00:27

Ja, oke ben ik het wel mee eens inderdaad. Maar zo'n dolfijnentocht is wel op zee ?

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:28

Ja :D Dit heb ik daar vorig jaar onder andere gezien. Ik wil echt zo graag terug!

Afbeelding
Afbeelding

Wij gingen vanuit Los Gigantes met de Masca Express, dat kan ik ook echt aanraden. Heel aardige bemanning.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 00:29

Wauwww!!! Ik ga dat ook echt doennn!!! Thnx!! <3 <3

LiannePuthzy

Berichten: 6992
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:29

Ben vorig jaar ook geweest in februari, was rond de 23 graden

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:30

Heel veel plezier alvast! :D

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:14

Ik ben een keer in januari geweest. Nog steeds prima weer om op het strand te liggen. S avonds wordt het wel kouder, dus een lange broek en vestje zijn dan niet overbodig. Zee vond ik ook prima te doen, alleen het zwembad was koouuuuuuud! :brr: Dat realiseerde ik pas nadat ik er vol enthousiasme in was gesprongen . De tip is dus om even de temperatuur van het water te testen voordat je gaat zwemmen <<)

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:17

Ben in december eens geweëst en liep overdag in bikini! De paardenshow in San Miguel is ook leuk om te zien als paardenliefhebber. Zal stiekem wel je eigen bestek meenemen ;)

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:19

ik ben in februari in lanzarote voor de eerste keer, hopen op mooi weer maar kan haast niet dat t slecht weer is ...

iemand nog tips voor lanzarote?

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:21

Wat leuk, ik heb gisterenavond net geboekt voor Tenerife in april :j Even een weekje zon halen, heerlijk!

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:14

linda_gigant schreef:
ik ben in februari in lanzarote voor de eerste keer, hopen op mooi weer maar kan haast niet dat t slecht weer is ...

iemand nog tips voor lanzarote?


Ik ben er ook in februari! Wanneer ga jij? Wij willen sowieso naar het nationale parc (Timanfaya), naar de dierentuin en naar het groene meer.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:48

Wat een leuk cadeau!

Ik woon op Lanzarote, dat is wel drie eilanden dichterbij Marokko maar qua temperatuur is het ongeveer hetzelfde. Overdag is het erg lekker, zelf loop ik wel in lange broek maar er zijn dagen bij dat ook wij naar het strand gaan. Het water is mij wel te koud, maar je kan best lekker liggen tot een uur of 5 / half 6. Daarna wordt het wel fris, en zelf heb ik dan altijd een vest en mijn zomerjasje aan.

Tips voor Tenerife heb ik niet, want ik ben er zelf nog nooit geweest. :o

Voor Lanzarote echter wel. :D

linda_gigant schreef:
ik ben in februari in lanzarote voor de eerste keer, hopen op mooi weer maar kan haast niet dat t slecht weer is ...

iemand nog tips voor lanzarote?


Lienepien95 schreef:
Ik ben er ook in februari! Wanneer ga jij? Wij willen sowieso naar het nationale parc (Timanfaya), naar de dierentuin en naar het groene meer.


Mijn moeder komt ook in februari. _O-

Timanfaya is zeker een aanrader! Heel gaaf en uniek, maar wat ik jammer vind is dat je daar met een bus door heen moet. Als je graag zelf wandelt, kan ik je aanraden om de vulkaan El Cuervo te bezoeken, dat ligt net aan in het nationale park en er is een pad omheen en in.

El Golfo (het groene meer) en Los Hervideros (liggen vlak bij elkaar) zijn ook een bezoekje waard, maar dat is misschien een kwartier en dan heb je het wel gezien.

De cactustuin is ook tof, maar ik geloof dat dat voor toeristen nog best duur is. Ik weet niet of je het dat waard vindt. Het is een hele gave tuin met cactussen uit de hele wereld.

Op zaterdagochtend is er een markt in Haría, maar dat ligt vrij ver weg en wat hogerop, als je geen (huur)auto hebt, is dat bijna niet te doen denk ik. Op zondagochtend is er zo'n zelfde markt in Teguise. Teguise zelf is erg leuk en de markt is enorm. Ook erg toeristisch en ik weet zeker dat er bussen heen gaan.

Als je die kant op gaat, is de Mirador del Río ook erg leuk. Dat kijkt uit op een klein eilandje boven Lanzarote, La Graciosa. Daar kan je ook heen met de boot maar dat is duur (20 euro) en je kan er niet met de auto heen. Op La Graciosa zelf is verder ook niet veel, behalve mooie stranden - maar die hebben we hier ook.

Oeps, best nog een lang verhaal geworden zo, sorry. := Als jullie meer tips willen voor Lanzarote, staat mijn pb-box open. :)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:03

Wij hadden op de dag gewoon korte broek maar in de avond wel lange broek en vest, het kan wel af koelen in de avond. We waren ook een dag naar het waterpark en die verkoeling met 28 graden was dan weer heerlijk.

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:41

Dankje voor de tips Nissima! Wij hebben een huurauto gelukkig.

Kunnen nog een boktmeeting op Lanzarote gaan houden dadelijk...

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Weer Tenerife in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:59

Haha inderdaad Lienepien :D