USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:23

Cowboy55 schreef:
Technisch gesproken wellicht (?) off topic, maar heeft iemand ervaring met treinreizen tussen de steden Toronto, Montreal, Québec en Ottawa? Ik wil die steden gaan bezoeken en treinen zou economisch slimmer kunnen zijn en beter voor het milieu......niet dat ik daar nou zo mee bezig ben.

Ik kan je daar eind januari meer over vertellen. Vlieg retour op en van Toronto maar ik wil een dagje naar Montréal dus ga met de trein!

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:28

Emmaa_ schreef:
Cowboy55 schreef:
Technisch gesproken wellicht (?) off topic, maar heeft iemand ervaring met treinreizen tussen de steden Toronto, Montreal, Québec en Ottawa? Ik wil die steden gaan bezoeken en treinen zou economisch slimmer kunnen zijn en beter voor het milieu......niet dat ik daar nou zo mee bezig ben.

Ik kan je daar eind januari meer over vertellen. Vlieg retour op en van Toronto maar ik wil een dagje naar Montréal dus ga met de trein!


Cool! Dan vraag ik je dat tegen die tijd nog eens. Vraag vooraf: regel je tickets al vanuit hier of loop je daar gewoon een station binnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:31

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik kan je daar eind januari meer over vertellen. Vlieg retour op en van Toronto maar ik wil een dagje naar Montréal dus ga met de trein!


Cool! Dan vraag ik je dat tegen die tijd nog eens. Vraag vooraf: regel je tickets al vanuit hier of loop je daar gewoon een station binnen?

Ik koop ze denk ik van tevoren. Met via Canada zijn ze dan 44 dollar enkele reis en dan weet ik zeker dat ik de tijden kan reizen die ik wil!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:31

Er is een Canada topic, misschien hebben daar mensen ervaring? [BEU] Canada

Al denk ik wel dat de trein niet noodzakelijk goedkoper is, want naar mijn ervaring met treinen in Amerika (Amtrak) is een auto huren vaak goedkoper.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:42

Yasmine schreef:
Er is een Canada topic, misschien hebben daar mensen ervaring? [BEU] Canada

Al denk ik wel dat de trein niet noodzakelijk goedkoper is, want naar mijn ervaring met treinen in Amerika (Amtrak) is een auto huren vaak goedkoper.


Canada topic? Mooi!

Voor mij is de overweging: ik wil in 16 dagen 4 steden zien aan de Canadese oostkust. Ik heb dus maar 4 verplaatsmomenten. Maar daarvoor moet ik wel 12 dagen een auto huren en ook nog in al die steden parkeerkosten voor een auto die telkens 4 dagen stil staat. Ik heb wat zitten snuffelen op de interwebz en de trein zou me de helft kunnen kosten van de autohuur+benzine+parkeerkosten......

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:46

Wat een cool cadeau Yasmine!!

@Cowboy55 er is ook een Canada topic, misschien daar meer mensen die er ervaring mee hebben? Klinkt wel leuk om te gaan treinen!

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:52

knabbelgirl schreef:
Wat een cool cadeau Yasmine!!

@Cowboy55 er is ook een Canada topic, misschien daar meer mensen die er ervaring mee hebben? Klinkt wel leuk om te gaan treinen!


Sterker nog: daar ben ik net geweest, op het Canada topic. Er heeft inderdaad iemand 6 maanden geleden dezelfde hoek met de trein doorkruist, dus ik ga daar verder met mijn zoektocht.....

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:29

Cowboy55 schreef:
knabbelgirl schreef:
Wat een cool cadeau Yasmine!!

@Cowboy55 er is ook een Canada topic, misschien daar meer mensen die er ervaring mee hebben? Klinkt wel leuk om te gaan treinen!


Sterker nog: daar ben ik net geweest, op het Canada topic. Er heeft inderdaad iemand 6 maanden geleden dezelfde hoek met de trein doorkruist, dus ik ga daar verder met mijn zoektocht.....

Super! Fijn om zo'n ervaring te kunnen raadplegen :)

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:24

Hallo allemaal, ik heb even een raar vraagje. Ik ben best een beetje 'fan' geworden van Amerika en zou heel graag Amerikaanse mensen ontmoeten/ vrienden willen maken. Nu kan ik helaas niet zomaar makkelijk een reis daar naartoe doen want dat geld heb ik nu helaas niet, zou wel super graag weer erheen willen. Maar nu is mijn vraag, is er ergens een plek om online mensen uit Amerika te leren kennen? Ik ken de site interpals al en heb een account op het forum van Allesamerika, maar zijn er ook nog anderen? Of een soort van tinder (alleen dan niet direct voor relaties) waarbij je mensen uit Amerika kan 'liken'?
Gekke vraag I know haha.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:22

Ik heb mijn (Amerikaanse) vriend leren kennen via een online browser spel. :+
Als je dus van spelletjes houdt zou je op een UK/USA server kunnen spelen, haha, zo heb ik diverse Amerikanen en Australiërs leren kenen. Heb je direct iets gemeen met elkaar. ;)

Verder had ik een account op Myspace (eigenlijk meer voor een andere Amerikaanse vriend), daar leerde ik ook mensen kennen, maar daar zaten ook veel scammers op.

Ik was zelf nooit zo'n fan van Amerika totdat ik via dat browser spelletje in contact kwam met een Amerikaan, dus heb mij ook nooit zo verdiept in dat soort dingen, maar dit is dus mijn ervaring. :o

Toen ik mij wat meer ging verdiepen in het emigreren naar de USA kwam ik inderdaad op het forum (site) van AllesAmerika en wat ik mij nog kan herinneren zaten daar ook diverse Amerikanen en Amerikaanse Nederlanders op. Die zullen je ook vast verder kunnen helpen. :)

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:43

Ik ben niet een enorme gamer of iets en zou al helemaal niet weten hoe ik op een USA server moet spelen haha. Ik ben gister via interpals in gesprek geraakt met iemand, ik gok dat dit voor mij toch de leukste manier is om mensen te ontmoeten.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:21

Druk aan het inpakken hier, dinsdagochtend vroeg vertrekken we voor 2 weken naar Florida *\o/*

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:25

Heel veel plezier Yasmine

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:33

Veel plezier! Wij hebben voor eind dit jaar de Malediven geboekt dus USA zit er waarschijnlijk niet in (al zag ik retour tickets vanuit Keulen naar Miami voor 275€ directe vlucht..).

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:14

Wat leuk, veel plezier!

Welke sites gebruiken jullie trouwens voor vliegtickets? En Hoelang zijn jullie ongeveer aan het speuren naar tickets?

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:42

Veel plezier Yasmine!!

@Mavelle: Vorige keer direct via KLM geboekt zonder speuren, momenteel gebruik ik Skyscanner, zweer erbij! Zelfde vluchten als op de site van de vervoerder maar veel goedkoper

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:43

Ik gebruik idd ook skyscanner, en ik hou van die websites in de gaten waar foutjes van airlines op gepost worden.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:55

Ik gebruik Google Flights, superhandig en overzichtelijk en imo dé beste manier om goedkope vluchten te vinden :j Hij toont automatisch welke dagen/vertrekpunten goedkoper/duurder zijn.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:58

Je moet al die websites in de gaten houden, dan is de 1 goedkoper, dan de andere. Soms rechtstreeks bij een airline boeken.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:05

Skyscanner en Google flights zijn beide erg handig. Ook zoeken wij vaak vanuit vertrek vanuit Duitsland wat ook goedkopere opties kan bieden.

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:24

Ik vind Chaser en Momondo weer fijner dan Skyscanner. Ik boek echter nooit via een broker. Betaal liever iets meer en dan bij de maatschappij zelf.

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:26

En soms is het reisbureau nog goedkoper. Dat had ik in september.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:45

Ik ben nu de prijzen ook in de gaten aan het houden. Bij skyscanner heb je vaak lange overstappen. Nu zijn de werelddealweken nog aan de gang maar niet voor september

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:50

Fitzroy schreef:
Ik vind Chaser en Momondo weer fijner dan Skyscanner. Ik boek echter nooit via een broker. Betaal liever iets meer en dan bij de maatschappij zelf.

Als flinke meid van 1.88 ben ik enorm picky in de maatschappij waar ik bij vlieg, dus ik boek alleen via een broker als ik weet dat ik met een goede airline vlieg. Korte afstanden met Transavia oid gaan wel, maar langer dan een paar uurtjes trek ik echt niet.

Nu voor minder dan 400 euro een retour naar Toronto geboekt bij Gate1, maar wel met Air Canada, twee directe vluchten vanaf Amsterdam en ook nog eens op mega gunstige tijden. Dan vind ik het wel te doen!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:55

Momondo is inderdaad ook fijn! Met vaste data gebruik ik die ook wel eens om te zoeken, ben ik flexibel dan zoek ik eerst de goedkoopste data via skyscanner maandoverzicht.

@Purny je kunt bij skyscanner ook kiezen hoe lang overstaptijd mag zijn hoor :)

Ik ben trouwens wel iemand die naar de goedkoopste vlucht van mijn bekende maatschappijen zoekt, ik ga niet voor de goedkoopste an sich als dat niet mijn maatschappijen zijn. Niet alleen omdat ik ze fijn vind en de vliegtuigen ook, maar vooral omdat ik van hun weet dat hun hulp en service voor mensen met fysieke beperking uitstekend is, wat voor mij een vereiste is

@Emma: Zo dat zijn fijne prijzen zeg! Veel plezier alvast