NRPS: Alle vijftien hengsten geslaagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

NRPS: Alle vijftien hengsten geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 23:25

bokt / nrps
Fokkerij, NRPS

Afbeelding
Nagano Foto: Sandra Nieuwendijk

Vanmiddag vond het eindexamen van het NRPS verrichtingsonderzoek 2016/2017 plaats in Ermelo. Alle vijftien hengsten die het eindexamen hebben afgerond zijn hiervoor geslaagd. Bij de rijpaardhengsten waren de hoogste scores voor de hengsten Catch Twenty Two VO Z (v. Catoki) en Nagano (v. Negro). Bij de pony's was de meest allround begaafde pony Call Me Mister Handsome (v. FS Champion de Luxe).

Vanmiddag zijn de eigenaren en voor zover aanwezig de fokkers, met hun hengsten gehuldigd. De eigenaren kregen naast het certificaat met de beoordeling ook weer de ingelijste standfoto van hun hengst uitgereikt, en natuurlijk een mooi boeket bloemen.

De beoordeling van de hengsten werd tot dusver altijd met letter gedaan (de G van goed, de ZG van zeer goed, enz.) maar met ingang van dit jaar werden 'gewoon' cijfers gegeven. Dit werd door alle betrokkenen met open armen ontvangen.

Klik hieronder op de naam van een hengst voor het beoordelingscertificaat.
Indigo VDL
Casallini
Catoccini
Cassini's Golden Boy
Catch Twenty Two VO Z

Excellent
Nagano
Fireball
Jaguar
Ashwin van de Fryochaborg

Call Me Mr. Handsome
Don Davino Horse Point
Nero van de Koetsiershoeve
Kyoto BR
Osolution

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: NRPS: Alle vijftien hengsten geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:07

Wat is Excellent een plaatje van een hengst.

Ben benieuwd of er mensen irl zijn wezen kijken en hun bevindingen willen delen..

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: NRPS: Alle vijftien hengsten geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:44

Bij Call Me Mister Handsome staat er:
'De hengst is attent op de sprong en sprint makkelijk met een goede techniek. De gastruiter vindt dat
de hengst zich goed laat bewerken en een goed gevoel geeft voor zowel de dressuur als het springen.'

Moet het niet 'springt makkelijk met een goede techiniek zijn' ipv sprint? :P