2016, een rustig jaartje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

2016, een rustig jaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:45

Mijn 2016 bestond uit afscheid nemen, maar eindigde in een toekomstige terugkomst. Heel wat persoonlijke problemen gehad en met oplossingen zijn we nog steeds hard aan het werk. Maar voor Boelie, en Amigo, was het een rustig jaartje.

Januari
Een rustige maand. Boelie en Amigo klieren in de modderige bende van de paddock.
1.
Afbeelding

Modderig was het zeker :=
2.
Afbeelding

En zodra het weer het toe liet, konden we de toekomstige rijbak in de wei in om Boelie wat te longeren. Maar dat was niet vaak.

Februari
Toen openden ik een topic van mijn twee boefjes die in uitgelicht kwam. Lekker rennen en klieren op de wei, waar ze goed in zijn :D
3. [ITP] Blits en Flits krijgen het heen en weer
Afbeelding

Meer hebben we in februari eigenlijk ook niet gedaan. Gewoon lekker spelen en met Boelie wanneer het weer het toe liet een beetje longeren.

Maart
In maart vierden we Boelie's 4e verjaardag. Met krijtversiersels op die lange winterharen :P
4. [ITP] Er is er een jarig...
Afbeelding

5. Ook werd Amigo geschoren en moest hij een keer fotomodel spelen. Zwaar leven!
Afbeelding
http://i63.tinypic.com/fx5o1x.png

6. Boelie mocht ook kennis maken met het scheerapparaatje dat ik heb. Maar bij Boelie enkel een figuurtje op de schouder weggeschoren. Beetje uitgeschoten en daardoor groter dan bedoeld, oeps :=
Afbeelding

Rest van de tijd lekker tussendoor in de wei gespeeld.

April
Boelie, Amigo en Sjimmy (niet van mij, maar mag door ons wel wat mee gedaan worden) werden steeds ietsjes meer aan het werk gezet. Vooral longeerwerk, maar af en toe als we een kleiner ruitertje hadden mocht Amigo ook onder het zadel.
7.
Afbeelding

Ook werden in de garage, waar al het paardenspul ligt, heel wat zweetdekens gevonden die te groot of te klein waren voor de paarden van de staleigenaresse. Of ik er wat mee kon. Mmm.. Laten we eens passen bij Boelie. Zo'n zwaar leven :))
8.
Afbeelding

Ook mochten beiden heren nog een keer mee naar de manege. Boelie voor zijn ervaring om op ander terrein te komen. Amigo om een lesje mee te lopen. Kort samengevat, Boelie was een ietsiepietsiekleinbeetje Hyper :):)
9.
Afbeelding

En April was de maand van het afscheid. Financieel kwam ik steeds meer in de problemen. Amigo had medicatie nodig voor zijn cushing, wat zoals velen wel weten behoorlijk prijzig is. Boelie moest bijgevoerd worden, want hij bleef schraal. En tja.. met enkel krantenwijkje en een uitkering wordt het gewoon te veel. Gelukkig stond zijn eerste eigenaresse al klaar met open armen om Amigo weer terug te ontvangen! En daarvoor hebben we met een super lieve fotografe, Suleika Vullings Fotografie!, nog een mooie fotoshoot op een heus kasteel gedaan!
[ITP] Little King has left his castle
10.
Afbeelding

Mei en juni
Er werd niet veel gedaan. Boelie is gewoon een echt laatbloeiertje. Hij werd wat gelongeerd, af en toe ging Evi een rondje er op om na het longeren uit te stappen. Maar meer ook niet. We deden zo nu en dan wat vrijheidsdressuur of een wandeling ter afwisseling. Rest van de tijd mocht hij lekker met Sjimmy en grote zus Fame spelen en kroelen.

Juli
De maand van onze eerste, en enigste, fotomeeting dit jaar. Ik had Boelie en mij ingeschreven voor een VD-meeting, maar ook aangegeven dat we beide beginners zijn en vooral kleine oefeningen konden uitvoeren. Eenmaal daar hadden we beiden een lichtelijke black-out, dus werd het meer een losgooi-meeting dan een vd-meeting voor ons.
11. Bovenste 2 en de 'groene' foto door Suleika Vullings Fotografie en die 2 andere gave actie-foto's door Creating Moments Fotografie!
Afbeelding

In juli had ik ook een logeerhondje op bezoek. Mijn eigen hondje heeft het niet zo op paarden sinds haar botsing met Boelie. Mevrouw rende namelijk voor meneer z'n voeten door, terwijl Boelie al struikelend nog zijn stal binnen probeerde te komen. Geen van beide heeft er iets ernstigs aan overgehouden, enkel mijn prinses op het erwt beweert nu dat alle paarden monsters zijn :+
Maar het logeerhondje had nog nooit paarden van zo dichtbij meegemaakt, en dat vond hij geweldig. En Boelie ook :D
12.
Afbeelding

Augustus en september
Boelie werd beetje bij beetje, naarmate zijn lichaam ook breder werd, steeds wat meer gereden. Niet door mij, ik moest, en moet, nog steeds de nodige kilo's kwijt voor ik op mijn boefje mag. Wat ik in de tussentijd doe? Longeren, grondwerken, vrijheidsdressuur, wandelen en lekker op de wei te keer gaan. En ik begon de wereld van de selfies te ontdekken, samen met Boelie :Y)
http://boktimg.nl/img/m/Wk53oT.jpg

Ook maakten we in september, met hulp van een goede vriendin die haar side-pull uitleende om te testen, de overstap naar bitloos. Met bit zag ik de spanning alleen maar erger en erger worden bij Boelie zodra de teugels op contact genomen werden. We hebben verschillende, zachte, bitten geprobeerd, maar de spanning bleef zodra de teugels op contact genomen werden en werd erger naar mate die teugels langer op contact bleven. Bitloos was dit naar hoe ik het van de zijlijn bekeek zo goed als weg. De hoofdstellen van de vriendin waren wat groot (wat niet zo raar is als zij een BWPer heeft :)) ), maar het was mij duidelijk. Op naar een eigen side-pull.

Verder wandelden we nog wat en speelden nog wat in de wei :)
[ITP] Boel gooit de boel los

Wandelfoto van happy Boelie
http://boktimg.nl/img/m/15O09N.jpg

Ook ontdekten we dat meneer zich enorm schuurde aan de voerbak in de stal. Die heeft scherpe randen en hebben we dan ook weggehaald. Meneer is namelijk een lichte eczemer.

Oktober
Evi en Boelie stuitte tegen wat probleempjes aan, maar mijn tips en uitleg wilde ze niet aannemen. Tijd voor les van een ander. In ons geval van de staleigenaresse die Boelie ook door en door kent, meegeholpen heeft met inrijden en waar Evi wel naar luistert, ook heel belangrijk :Y) Boelie werd nu 1 keer per week gereden, heel soms 2 keer. We hadden tijdelijk het gewone hoofdstel omgebouwd tot side-pull.

Ook werd de paddock uitgegraven. De vieze bovenlaag werd in de wei in een groot dal gegooid om de boel meer recht te krijgen in de wei. En onder die vieze laag zag geel zand! En nog steeds is de paddock stuk droger en beter toegankelijk dan het de laatste paar jaar geweest is!
En een echte side-pull hoofdstel kwam binnen!
13.
Afbeelding

November
Beetje (laten) rijden, beetje longeren, beetje grondwerken, beetje vrijheidsdressuur. Zelf zat ik midden in lichamelijke herstel en verbeter momenten, dus deze maand niet veel kunnen doen.

December
In december begonnen we met een lekkere wandeling, en zagen we ook 2 hertjes onderweg :D
[ITP] Wandelen met Boelie
14. En nog een prachtige foto van mij en Boelie, door Evi gemaakt :D
Afbeelding

Verder is Boelie deze maand slechts 2 keer gereden, enkel met een lesje. Maar we hebben vrijheidsdressuur wat meer opgepakt en Boelie begint de klassieke buiging te snappen, en het rondje draaien. Maar daar is geen beeldmateriaal van :Y)
En het is voor 90% zeker dat Amigo weer terug komt! Ons kleine vriendje bleek toch moeite te hebben met vriendjes maken bij zijn huidige/eerste eigenaresse en het enigste vriendje dat hij nu heeft, gaat binnenkort ook nog de verkoop in. Zo lief als dat ze is wilt ze financieel helpen met Amigo's medicatie, want ze wilt eigenlijk alleen maar dat Amigo gelukkig blijft!
We moeten hier op stal alleen nog wat aanpassingen verrichten, want we hebben maar 1 Shetlanderstalletje en geen plek voor een 2e. En eerder stonden Boelie en Amigo samen in 1 stal, maar dat werd altijd zo'n rotzooi en onrust. Dus de heren gaan straks beiden 24/7 buiten staan, maar daarvoor moet eerst een schuilstal in de paddock gerealiseerd worden. Maar ik kijk al vol smacht uit naar wanneer we dit weer in de paddock en wei gaan zien :D
15.
Afbeelding

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2016, een rustig jaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:53

Leuke pony's :)

F_inley

Berichten: 6407
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: 2016, een rustig jaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:35

Gezellig dat amigo weer terug komt op naar weer een gezellig jaar met wie weet je eerste eigen ritje op boelie!

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Re: 2016, een rustig jaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 22:14

Dankje _Sofie!

Ik hoop het zo, Lisanne! Ben er in ieder geval nog steeds hard mee bezig dat doel te bereiken :)

neleehx

Berichten: 62
Geregistreerd: 26-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:41

Wat een fantastisch overzichtje! Boelie wordt echt leuker en leuker he <3

Ben zo blij voor je dat Amigo waarschijnlijk terugkeert!

Ondanks ik het nieuws van je van kortbij kan volgen, is het toch nog altijd even terugdenken aan hoe anders jullie waren begin 2016. Hoe veel vooruitgang jullie hebben geboekt. Niet alleen samen, maar zowel jijzelf, Boelie, jullie samen en dan de combinatie van ruiters van Boelie & hijzelf :)

Ik wens je een fantastisch 2017, Cassandra. Met veel geluk en dat je jarenlange hopen dit jaar eindelijk waar mag worden! Je bent op de goede weg! :D Keep on track :D

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 23:04

neleehx schreef:
Wat een fantastisch overzichtje! Boelie wordt echt leuker en leuker he <3

Ben zo blij voor je dat Amigo waarschijnlijk terugkeert!

Ondanks ik het nieuws van je van kortbij kan volgen, is het toch nog altijd even terugdenken aan hoe anders jullie waren begin 2016. Hoe veel vooruitgang jullie hebben geboekt. Niet alleen samen, maar zowel jijzelf, Boelie, jullie samen en dan de combinatie van ruiters van Boelie & hijzelf :)

Ik wens je een fantastisch 2017, Cassandra. Met veel geluk en dat je jarenlange hopen dit jaar eindelijk waar mag worden! Je bent op de goede weg! :D Keep on track :D


Super bedankt voor je super leuke bericht!
Het is zo raar om zo'n overzicht te maken en te zien. Ik was zo veel vergeten dat dat ook allemaal dit jaar gebeurd was :P
Ik hoop ook dat ik in 2017 eindelijk een buitenritje kan maken met Boeliewoelie, ipv alleen er naast kan wandelen, ook al is dat ook leuk :)

Anoniem

Re: 2016, een rustig jaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:02

Mooi overzicht! En ik heb ook een grote glimlach op mijn gezicht van het bericht over Amigo! :)

pradadaan

Berichten: 4677
Geregistreerd: 13-05-13

Re: 2016, een rustig jaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:46

Echt, boelie komt elk jaar weer zó gaaf onder zijn wintervacht uit <3
Jammer dat Amigo weg moest maar je hebt een geweldige oplossing zo :j

Balou_k

Berichten: 14075
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2016, een rustig jaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:51

Wauw.. Slik.. Dat hartje.. <3

Geniet van je knapperd!