Instructieweek of trektocht gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 14:02

Best bokkers,
Voor 2017 zijn ik en een vriendin opzoek naar een leuke trektocht of een leerzame instructie week. Het zijn twee hele verschillende dingen, maar aangezien leuke en betaalbare trektochten lastig te vinden zijn willen we ook wel op een leerzame instructie week. :)

Voor de instructieweek zijn we opzoek naar een instructie week van een manege waar je ook naar toe kan gaan zonder eigenpaard (want die hebben wij beide niet). Het liefst (minimaal) 2x per dag rijden en les in dressuur en springen. Zelf zijn wij beide geen wedstrijd ruiters en hebben niet zo veel spring ervaring, maar een instructie week lijkt ons heel leuk en leerzaam!
Ik rij zo'n 8 jaar (of is het 9? Ik weet het eigenlijk niet precies := ), maar rij altijd al recreatief. Nooit 'echte' dressuur getraint of hoger dan 50cm gesprongen. Heb sinds anderhalfjaar een verzorgpaard waar ik ook recreatief mee rijd.
Mijn vriendin rijd 4 jaar op een manege, net als ik niet enorm veel dressuur ervaring en ook niet hoger gesprongen dan 50cm.
Ik ben tegen die tijd 15 en mijn vriendin 16.

Kwa trektochten/buitenrijkampen, ik ben een keer naar Domaine du menil geweest. Super leuk, maar helaas zijn ze naar zuid-frankrijk verhuisd en kan ik er niet meer heen. Verder ben ik ook al naar het peerdespul geweest, super leuk maar ik kan daar helaas niet heen. Ook naar het fjordenpaard geweest maar dat vond ik niet zo spetterend.

Ons buget is (het liefst) niet hoger dan 400,-. En de plek het liefst in en rondom gelderland
Wat ons wel aansprak waren de instructie weeken van Les cheveux en die van poelenburgh (als is die iets duurder dan 400). Iemand die hier geweest is?

Dus, is er iemand die leuke instructieweken voor ons weet?
Alvast bedankt. :D

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:05

bij stal 't reelaer! super leuke manege met nog leukere kampen! :)
het is in Raalte, Gelderland. ik ga dit jaar ook weer!

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 14:08

De crossweek lijkt me wel leuk, net als de jongeren trektocht maar wel iets boven ons buget. :)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:08

Athelas schreef:
De crossweek lijkt me wel leuk, net als de jongeren trektocht maar wel iets boven ons buget. :)

als je voor 1 februari boekt, heb je sowieso 25 euro korting :Y)
Laatst bijgewerkt door Jeika op 08-01-17 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:09


A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:10

Neem eens contact op met de zomerhoeve in Golenkamp, duitsland, net over de grens bij Achterhoek.
http://www.zomerhoeve.com

Nederlands echtpaar, gangenpaarden, leuke omgeving, heerlijk eten.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 14:11

Jeika schreef:
Athelas schreef:
De crossweek lijkt me wel leuk, net als de jongeren trektocht maar wel iets boven ons buget. :)

als je voor 1 januari boekt, heb je sowieso 25 euro korting :Y)


Helaas is het al 1 Januarie geweest. ;)

@NZ92, ziet er leuk uit. Maar is te duur. :)

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:01

De trektocht van Stal 't Reelaer is inderdaad hartstikke leuk! Heb ik vorig jaar ook gedaan(wel de TREC variant dan, omdat ik toen al 19 was) en ik ga dit jaar weer. Dat je geen dressuur/springkampioen bent is helemaal niet erg, ze hebben er ook hindernissen van 50 cm of lager in de crossweides(waar je de eerste 2 dagen ook gaat rijden). Daarnaast is de trektocht ook erg leuk, lekker rijden door de bossen en de 1ste en 3e dag van de trektocht ook wat door de polder. Niet alleen stappen maar ook genoeg stukken draven en galopperen(ook in rengalop!) en af en toe heb je een speelkwartiertje.
De 25 euro vroegboekkorting is trouwens als je voor 31 januari boek én in 2016 ook op kamp bent geweest bij 't Reelaer.
Het kost inderdaad redelijk wat geld, maar ik vind het het zeker waard, het is een erg leuke week(waarin je veel rijd) en er wordt goed voor de paarden gezorgd vind ik.

dani_nina

Berichten: 2
Geregistreerd: 15-03-16
Woonplaats: Alkmaar

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:51

Ik ga zelf altijd bij poelenburgh! Super leuk en leerzaam je rijd 2x per dag en leert ontzettend veel! Ze passen zich ook goed aan aan ieders nivo :) wat erg fijn is! Ook rij je 1 strandrit en 1 bosrit (als je wilt 2 bosritten) en wissel je af in dresuur en springlessen! De accomodatie ziet er super uit en is erg schoon.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:37

Stal 't Reelaer! De trektochten zijn echt heel erg leuk maar ook leerzaam. Je doet veel verschillende dingen (crossweide, waterbak, springen, oefeningen voor tijdens de trektocht (zonder beugels etc.), een buitenrit). In de crossweide heb je lage en hoge sprongen en je mag meestal zelf weten welke je neemt. Er zijn heel veel verschillende soorten paarden en je mag zeggen wat voor type paard je wilt waarna zij je indelen. Ze kennen de paarden allemaal erg goed en ik heb zelf geloof ik nog nooit meegemaakt dat iemand wilde wisselen (wat wel kan als je het paard toch niet leuk vindt).
Het is wel wat boven jullie budget, maar ik kan zeggen dat het het ab-so-luut waard is! :D

Primeur11
Berichten: 63
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Wijchen

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:47

Bij de schuurgraaf organiseren ze deze zomer voor het eerst sinds een paar jaar weer een trektocht. Ben zelf een paar jaar geleden mee geweest en vondt het toen erg leuk.

Bij equicentrum sprongvooruit organiseren ze in de zomervakantie meerdere keren een trainingskamp. Ben er zelf nog nooit mee geweest op kamp maar wat ik er van mee krijg is het daar erg leuk.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 17:03

T reeelaer lijkt me wel leuk, maar is wel boven ons buget, helaas.

Iemand nog ervaring met les cheveux?

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:06

Ik kan je idd ook stal het reelaer aaraden! Bij poelenburgh ben ik ook geweest (ponykamp, geen instructieweek)en het kamp opzich is best leuk, accomodatie is super maar het paardenwelzijn stond daar niet heel hoog. Paarden lopen heel veel op een dag, komen niet tot amper buiten en ik vond ze echt standaard manege paarden. De instructie was ook niet super naar mijn mening

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:10

Op les Chevaux heb je beide, trektochten en instructie weken.
Ik ben zelf aantal keer op ponykamp geweest op Les Chevaux en vond dit heel erg leuk!
Paarden en pony's zijn ook geen standaard manege pony's vind ik dus voor instructie weken ook nog erg leuk!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:11

www.sintels.nl in Breda, de instructieweek is heel leerzaam, leuk en gezellig!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6643
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:15

Manege de Eekwal past (ruim) binnen jullie budget, is heel erg goed geregeld en erg leuk, gezellig en leerzaam! Als je er vragen over hebt, dan mag je mij gerust een berichtje sturen :)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:22

Athelas schreef:
Jeika schreef:

als je voor 1 januari boekt, heb je sowieso 25 euro korting :Y)


Helaas is het al 1 Januarie geweest. ;)

@NZ92, ziet er leuk uit. Maar is te duur. :)[/quote]
ik bedoelde februari :D

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 22:28

Bedankt voor de suggesties, tot nu toe lijkt ons poelenburgh of les cheveux het beste/leukste. :)

Iemand die ons meer kan vertellen over poelenburgh?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:18

Les Chevaux is erg leuk! ben er op crossweek gegaan. ik had een super leuk oud eventing paard onder mijn kont, en wat een heerlijk dier.

ik ga aankomend jaar wss weer naar de Treekhoeve en/of Les Chevaux. Treekhoeve dan ook de SGW week natuurlijk :D

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 17:30

Ik zal ook even kijken of de treekhoeve me aanspreekt. :)

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:54

Ik ben in 2009 (?) naar de Poelenburgh geweest. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad, alhoewel ik een paar dingen niet zo fijn vond (ik was 12 en lag op de "jongste" slaapzaal met oa 1 jongen, wat ik niet fijn vond met omkleden e.d., en ik werd gepest/buitengesloten door de groep). Ik viel in de eerste les van de pony/paard af maar daar werd ik verder niet op afgerekend. Ik vond het buitenrijden - en natuurlijk vooral de strandrit - echt heel gaaf.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:06

Jammer van die paar dingen. :(
Waren de lessen goed en de paarden een beetje leuk?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:25


Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:30

@Sterreke: Op de site staat dat voor de SGW-week ruime springervaring gewenst is. Maar wij hebben beide geen ruime spring ervaring. Is dat een probleem denk je? Want mij lijkt het erg leuk. :)
Kan je daar ook bodyprotectors lenen? Ik hem er zelf namelijk geen...

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:33

Athelas schreef:
@Sterreke: Op de site staat dat voor de SGW-week ruime springervaring gewenst is. Maar wij hebben beide geen ruime spring ervaring. Is dat een probleem denk je? Want mij lijkt het erg leuk. :)
Kan je daar ook bodyprotectors lenen? Ik hem er zelf namelijk geen...


Tja wat is ruim :')
Kan je een parcours aan van pak m beet 60/70, zonder dat je t paard in de weg zit? Dan moet het wel goed komen haha. Ook als je het wat spannender vind, ze hebben daar ook hele brave paardjes :)

Wat ik weet kan je daar geen bodyprotector huren, maar je kan ze natuurlijk altijd een berichtje doen haha.

Het is idd erg gaaf, heel gezellig en super leuk :D