Aparte mensingel (Shet)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 12:20

Helaas heb ik moeten besluiten om mijn tweewieler en tuig te verkopen wegens de artrose van mijn pony. Nu heb ik twee tuigen, het ene is verkocht, maar heb nog eentje liggen die helaas niet compleet is. Het enige wat ontbreekt is de singel. Buitensingel hangt er gewoon wel aan.

Ik dacht dat de kans groter was dat ik het verkocht kreeg als ik investeer in een singel zodat ik het compleet kan verkopen. Maar het is knap lastig om een aparte singel te vinden. Ik vond eentje van Ideal bij Mini Horse Shop, maar ik ben niet zeker of die überhaupt compatibel is met mijn tuig. Ik vind op mijn tuig nergens een merkteken, helaas.

Mini Horse Shop had me alvast aangeraden eventueel één te laten maken, maar is dat het wel waard? Ik kan het tuig max voor 100 à 150 euro verkopen. (Dat is ongeveer de marktprijs op dit moment voor gelijkaardige tuigen). Uiteraard is de bedoeling dat ik wel enige 'winst' maak, aangezien het geld dan gaat naar ander nieuw paardenspul. Is het dan wel allemaal de moeite waard?

Hierbij een foto van het schofttuigje.

Afbeelding

Alvast bedankt!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:32

Waar je op vast kunt lopen is de breedte van de singelstoten, omdat niet elke gesp even breed is, maar verder zijn gewone singels niet zo heel spannend.

Mocht je er dus een willen bestellen zou ik de stoten even opmeten en een mailtje naar de winkel sturen met de vraag of dit past.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 12:33

Dat is inderdaad een goede tip. Zal dat even doen dan vandaag, zodat ze wat meer info hebben! ;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:39

Zoiets zou je moeten hebben:Afbeelding

Zou liever korting geven op het tuig zodat de koper zelf een passende singel kan kopen of toevoegen :o

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 12:42

Die ziet er ook goed uit +:)+

Ik kan uiteraard ook de optie geven. In de zin van 'Tuig ontbreekt binnensingel, evt. bij te kopen voor een meerprijs van ....'. Ik wil gerust wel wat van de prijs vd singel af doen.

Maar ik vond het zelf best lastig om een gepaste singel te vinden op het internet, dus wou ik het voor de koper gewoon makkelijker maken.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:45

Dat is aardig +:)+

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:48

Ik zou het zo proberen te verkopen, want ik zie dat er oud model lichtogen op zitten, er zijn heel veel mensen die tegenwoordig een gesloten lamoen hebben, die moeten veiligheidslichtogen hebben, als ze die er aan willen zetten moet er ook weer een andere singel aan, heb je kosten gemaakt voor niets.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 12:50

Als koper zou ik dat inderdaad ook vinden ;) Ik ben dan ook geen moeilijk mens.

Grainey, bedankt voor de tip. Meeste Shetlander menners (zeker in België) mennen echter met een Sulky Cavaletti oid. Maar uiteraard zijn er wel uitzonderingen. Ik zal het tuig dan maar een goede poetsbeurt geven en te koop zetten met de optie voor een singel. :j

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:08

Meet even op hoe breed je singelstoten zijn en hoe lang je de singel wilt hebben. Ik heb hier nog een tuigje liggen, aangegeten door ratten. Maar volgens mij is juist dat stuk nog goed, zou ik even na moeten kijken. Mag je van mij tegen verzendkosten hebben als je er iets mee kan :j

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:52

Hier in Nederland lopen de meeste shetten op wedstrijden voor een 4 wielige wagen, wij zelf horen daar ook al jaren bij.

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:45

Grainey schreef:
Hier in Nederland lopen de meeste shetten op wedstrijden voor een 4 wielige wagen, wij zelf horen daar ook al jaren bij.

En heel veel rijden met een hca met gesloten lichtogen.

Maar aangezien het zo'n goedkoop tuigje is zou ik t lekker zonder singel verkopen.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 11:49

Ik spreek in het algemeen en puur uit eigen ervaring :) Ik besef maar al te goed dat er fanatiekere menners zijn met hun Shetten, hoor. Maar daar is dit tuig sowieso niet echt geschikt voor.

Ik ga het tuigje dan ook op Belgische sites te koop zetten, zal nu al een duur grapje worden voor de verzending. Ik verschiet toch weer elke keer hoe duur het is om een simpel hoofdstel naar NL te versturen :=

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:11

Via Kiala kost het maar €7,50
Tot 15 kilo, dus een minder simpel hoofdstel kan ook nog ;)

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:06

Klopt, maar sinds Kiala is overgenomen heb ik niet al te goede ervaringen. := Duurt een eeuwigheid voor je pakje toekomt.. Heeft bij mij vorige keer bijna 2 weken geduurd.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:32

Echt?
Dat is jammer, hier juist alleen maar goede ervaringen en supersnelle levering!

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Aparte mensingel (Shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:51

ik heb de laatste weken tig pakjes verstuurd met kiala, en alles werkt prima hoor, zowel in belgie als naar nederland.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 14:57

Dan hebben jullie chance :P Nee, denk dat ik maar iets meer betaal en bij Bpost blijf verzenden. Meer zekerheid. Tenzij koper persé via Kiala wil. Binnen België valt het tarief ook wel mee met Bpost.

- Maar dit is uiteraard een andere discussie :D