Hoe weet ik of Time Machine mijn foto's heeft gebackupt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Hoe weet ik of Time Machine mijn foto's heeft gebackupt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 15:48

Hi allemaal,

Na al een aantal keer door een crash een groot deel van mijn foto's kwijtgeraakt te zijn, heb ik nu Time Machine (automatische backup). Nu lees ik zo nu en dan verhalen van mensen bij wie TM de foto's niet gebackupt heeft. Hoe kan ik checken of dit bij mij wel het geval is?

Als ik TM binnenga, kan ik onder Pictures de Photos Library zien staan (50 GB). Ik kan deze vanuit hier niet openen (geen foto's zien), maar wel restoren (de gehele backup van dat moment) en ook exporteren (mail, airdrop etc).

Dan zit ik goed & veilig, neem ik aan?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Hoe weet ik of Time Machine mijn foto's heeft gebackupt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 19:47

Niemand? Geen Mac-freak die me gerust kan stellen? :)

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:17

Ik kan gewoon documenten en foto's openen op de Time machine. Maar mijn vriend heeft dit allemaal ongesteld, dus verder kan in je ook niet helpen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:18

Hoe groot is de map met foto's op je Mac zelf? Als die overeenkomt met die 2GB in je Time Machine lijkt het mij dat het gewoon goed zit.

Ik zou het eigenlijk gewoon handmatig overzetten naar de externe HD waar je ook Time Machine op zet. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed gaat..

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Hoe weet ik of Time Machine mijn foto's heeft gebackupt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 23:01

Het is inderdaad dezelfde grootte (50GB). Het fijne aan Time Machine is dat alle dagelijkse wijzigingen worden bijgehouden, dus je hoeft niet steeds opnieuw een batch op een externe HD te zetten. Maar misschien dat ik dat toch een keer eenmalig doe voor de zekerheid..