Paard los in natuur voor de foto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkermiep

Berichten: 268
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Netterden

Paard los in natuur voor de foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 21:57

Ik zie vaak foto's voorbijkomen met paarden die lekker zonder ruiter door duin, bos ect struinen. Nu vroeg ik me af of dat altijd goed gaat. Denkt er soms niet 1 "ow ik denk dat ik gras zie 2 km verderop, doeiii" .
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat ik die van mij zo zou durven loslaten. Wel heb ik gemerkt dat toen een keer iemand anders op mijn paard in het bos reed, het paard niet bij me weg wou. Maar hem zo loslaten?
Vertel!!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Paard los in natuur voor de foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:59

Nee, dat gaat niet altijd goed. Mijn merrie is weleens het bos ingegaan omdat ze geen natte voeten wilde en ik heb ook meegemaakt dat een paard echt finaal aan de kletter is gegaan en kwijt was. Het is denk ik een beetje je paard inschatten.. Mijn merrie kon ik zo weer pakken dus dan is het zo'n probleem niet.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:59

tinkermiep schreef:
Ik zie vaak foto's voorbijkomen met paarden die lekker zonder ruiter door duin, bos ect struinen. Nu vroeg ik me af of dat altijd goed gaat. Denkt er soms niet 1 "ow ik denk dat ik gras zie 2 km verderop, doeiii" .
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat ik die van mij zo zou durven loslaten. Wel heb ik gemerkt dat toen een keer iemand anders op mijn paard in het bos reed, het paard niet bij me weg wou. Maar hem zo loslaten?
Vertel!!

Vaak is daarbij gewoon een soort bak met lint etc gemaakt en bij het nabewerken deze weggelaten waardoor het lijkt alsof deze wild loslopen :)

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:00

Denk dat er vaak wel een lijn aan zit, als in bijv een longeertouw gewoon lang zodat een persoon niet weg geshopt hoeft te worden. En verder gewoon een stukje afzetten

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:00

Nayomie schreef:
tinkermiep schreef:
Ik zie vaak foto's voorbijkomen met paarden die lekker zonder ruiter door duin, bos ect struinen. Nu vroeg ik me af of dat altijd goed gaat. Denkt er soms niet 1 "ow ik denk dat ik gras zie 2 km verderop, doeiii" .
Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat ik die van mij zo zou durven loslaten. Wel heb ik gemerkt dat toen een keer iemand anders op mijn paard in het bos reed, het paard niet bij me weg wou. Maar hem zo loslaten?
Vertel!!

Vaak is daarbij gewoon een soort bak met lint etc gemaakt en bij het nabewerken deze weggelaten waardoor het lijkt alsof deze wild loslopen :)


Waar ik er op fotoshoot ook wel eens 1 uit heb zien springen :o en die ging in gallop ook foetsie....

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:01

Die paarden lopen niet los hoor, is gewoon een paddock die is afgezet

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:02

Sjolvir schreef:
Nayomie schreef:
Vaak is daarbij gewoon een soort bak met lint etc gemaakt en bij het nabewerken deze weggelaten waardoor het lijkt alsof deze wild loslopen :)

Waar ik er op fotoshoot ook wel eens 1 uit heb zien springen :o en die ging in gallop ook foetsie....

Ja, precies. Die was dus wel gewoon kwijt := Zo'n lintje houdt de meeste paarden niet tegen als er geen stroom op staat.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:04

Afbeelding
Mijn merrie kan ook gewoon los... maar ik sta wel net buiten het beeld hoor haha

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:04

Geloof mij, dat voor zulke foto's de paarden echt niet altijd werkelijk los lopen. Photoshop is magisch wat dat betreft :)
Maar om terug te komen op je vraag; ja, die van mij heeft wel eens echt losgelopen voor foto's.

tinkermiep

Berichten: 268
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Netterden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 22:04

Dabo schreef:
[ [url=m/budYKc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn merrie kan ook gewoon los... maar ik sta wel net buiten het beeld hoor haha


Ze kijkt al wel gevaarlijk ver weg :D

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:22

Afbeelding

Super stevig ziet zoiets er niet uit natuurlijk! ;) De pony van een vriendin was hier ook onder het draadje gegaan en is het gebied een beetje gaan verkennen. Uiteindelijk is alles goed gekomen en het is nooit echt gevaarlijk geweest omdat het gebied afgemaakt was ivm wilde dieren.

Mijn pony is braaf genoeg om enkel met een longeerlijn te staan. Die wordt dan ook weggewerkt en dan lijkt het ook alsof die de hele tijd los stond :')
Photoshop doet wonderen :j

Afbeelding

Bij mij is het nog nooit fout gelopen, maar eenmaal ze weten dat ze erover/eronder/erdoor kunnen, dan zullen ze dat natuurlijk wel doen :))


Nies_ schreef:
Nee, dat gaat niet altijd goed. Mijn merrie is weleens het bos ingegaan omdat ze geen natte voeten wilde en ik heb ook meegemaakt dat een paard echt finaal aan de kletter is gegaan en kwijt was. Het is denk ik een beetje je paard inschatten.. Mijn merrie kon ik zo weer pakken dus dan is het zo'n probleem niet.

Daar was ik toen bij denk ik (tenzij ze het meerdere keren gedaan heeft :P ) Ik keek al raar op toen ik plots je fjord zag staan zonder iemand bij :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:27

Ja, klopt! De merrie die geen natte voeten wil was met jou en het paard aan de kletter met Sjolvir.

MerelBormans

Berichten: 1153
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paard los in natuur voor de foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:27

Ik heb een blog geschreven over de verschillende manieren waarop je een paard los kunt laten lopen. Of de illusie kunt creƫren dat het paard los loopt.

1. Echt los
2. Prikpaaltjes
3. Mooi weiland
4. Longeren

http://www.merelbormans.com/2016/01/10/paard-los/

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:09

Dit paard leip ook tussen paaltjes en lint. Ideaal. Tenzij je paard er schijt in heeft natuurlijk. :+
Met photoshop werk je dat dan weg.

AfbeeldingAfbeelding

Longeren wordt vaak ook gedaan, maar dat vind ik zelf niet zo mooi.. Al zou je het touw weghalen, kan je in sommige gevallen echt heel goed zien dat er gelongeerd wordt. Paard loopt rondjes, in een houding die niet klopt etc.

Deze 2 foto's heb ik toevallig nog op de PC staan, maar nooit bewerkt omdat ik de houdingen totaal niet mooi vind.
AfbeeldingAfbeelding

tinkermiep

Berichten: 268
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Netterden

Re: Paard los in natuur voor de foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 20:24

Dank iedereen voor de uitleg!