Wedstrijddoelen 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:16

xPearl schreef:
Oblivion schreef:
Leuk topic!
Over twee week staat ons eerste M1 concours op de planning, aan het einde van dit jaar wil ik
Z1 startgerechtigd zijn en ik hoop ook dat het gaat lukken om een keer te starten in het Z dit
jaar. Maar dit is wel heel ambitieus, plezier staat wel voorop. :+


Dat moet lukken mann! :j


Haha hoop het wel! :o
Bij jullie ook trouwens, Toot loopt echt lekker! _/-\o_

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:36

Mijn doel voor het komende jaar is eind december 2017 zz-licht startgerechtigd zijn. Wel erg ambitieus misschien, maar we gaan ons best doen ;)

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:50

Leuk topic!

Vorig jaar had ik als doel om ons wedstrijddebuut te maken en dat is meer als gelukt. Op 31 juli 2016 onze eerste wedstrijd gereden. We waren in 5 wedstrijden B+13. In oktober voor het eerst L1 gestart en ook dat ging goed! Ondertussen staat de teller op L1+7, waarbij we twee selectiewedstrijden gereden hebben en in de tussenstand een 6e plek hebben.

Doelen voor 2017:
In januari 2 wedstrijden rijden en daarbij mijn laatste 3 puntjes te halen.
In februari L2 kunnen starten...
En in de zomervakantie de M1 in te kunnen *D

Misschien erg ambitieus, maar we zijn dan ook bloedfanatiek! We zullen zien wat 2017 voor ons in petto heeft :D

Afbeelding

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:50

Mijn doel voor dit jaar is met beide paarden M1 starten (wordt ook mijn M debuut!). Misschien met de grote het springen weer wat oppakken en een oefenparcourtje proberen.

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:50

Wat leuk, weer een nieuw topic..

M'n doelen voor 2017:

Nu L2+2 -> M2 mogen starten
Springen: oefen parcours en een keer bb

Paard 2:
startkaart net aangevraagd en hoop eind van het jaar L te mogen starten.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:51

xPearl schreef:
Dat moet lukken mann! :j


Oblivion schreef:
Haha hoop het wel! :o
Bij jullie ook trouwens, Toot loopt echt lekker! _/-\o_


Dankjewel! :D

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:48

Wow Kimmutjuh89, zeker ambitieus, wel gaaf als het lukt! Is dit het eerste paard waar je mee start?

Ik ben in oktober vorig jaar voor het eerst met mijn eerste eigen paard in de B gestart en nu na drie wedstrijden staat de teller op 9 winstpunten. We hebben de smaak te pakken, maar starten maar 1 keer in de maand dus als wij eind 2017 een begin hebben kunnen maken in de L2 dan ben ik meer dan tevreden :)

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:01

Kar_lien schreef:
Wow Kimmutjuh89, zeker ambitieus, wel gaaf als het lukt! Is dit het eerste paard waar je mee start?

Ik ben in oktober vorig jaar voor het eerst met mijn eerste eigen paard in de B gestart en nu na drie wedstrijden staat de teller op 9 winstpunten. We hebben de smaak te pakken, maar starten maar 1 keer in de maand dus als wij eind 2017 een begin hebben kunnen maken in de L2 dan ben ik meer dan tevreden :)


Ja, misschien erg ambitieus, maar mijn instructrice is er erg van overtuigd dat het ons gaat lukken. We trainen mijn paard nu ook al op L2/M1 niveau. Hij loopt een nette contragalop, voor wijken krijgt hij 8en, schoudervoor, schouderbinnenwaarts, overgang stap-galop, travers... hij kan zelfs enkele passen appuyementje. In de trainen nemen we spelenderwijs nog wel eens wat mee, vandaar dat hij zo snel door de klasses heen lijkt te vliegen. Ik denk dat we vanaf de M1 wel echt hard moeten gaan werken haha :p Heb als doel om in ieder geval de Z te halen. Daarna zien we wel weer :D Hij loopt ook wel eens meerdere winstpunten per wedstrijd. Op onze vorige wedstrijd in Uden bijv. reed hij 202 en 188,5, dus dan gaat het wel snel. Ook gaan we snel omdat we om de 2 à 3 weken starten. :)) Mijn paard vindt trailers maar zo-zo en heeft echt routine nodig met laden. Vandaar dat we zo vaak gaan :j
Hij is inderdaad het eerste paard waarmee ik start. Wel vaker willen starten met andere paarden, maar eigenlijk nooit wat van gekomen.

Leuk dat ook jij de smaak te pakken hebt! En ook jij vliegt er hard doorheen!
Laatst bijgewerkt door Kimmutjuh89 op 02-01-17 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:04

februari 2016 hadden we ons wedstrijddebuut gepland staan, in augustus stond de teller op B+16 en hebben we de overstap naar de L1 gemaakt, november 2016 onze laatste wedstrijd van het jaar gehad en daarna stond de teller op L1+8.
gemiddeld rijden wij 1 wedstrijd per maand en hebben dus de tijd.

eind 2017 hoop ik dat de teller op L2+5 staat. Het is een doel waar we hard voor moeten werken, maar zeker haalbaar is!
1,5 jaar geleden toen we nog bokkend de baan door gingen heb ik ooit geroepen voor de grap dat ons doel is om M1+winst te rijden, met toen denkend dat we daar nooit in de buurt zouden komen. heel langzaam komen we in de buurt, maar ik denk dat we dat doel pas in 2018 waar kunnen maken.

Afbeelding

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:04

Mijn doel is om vóór januari 2018 M2 startgerichtigd te zijn en een BB parcours rondgesprongen te hebben.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:06

Sinds Juni 2016 starten wij. Half december onze laatste winstpunten in de B gehaald. Dit jaar wil ik L starten en hopelijk de punten voor het L2 rijden. We starten. Iet zo vaak, maar we gaan ons best doen!

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:08

Ik heb volgende week mijn b debuut met het mennen doel is dit jaar de B uit te rijden en misschien de selecties voor de hippiade mee te rijden :D

ChiniChar
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:13

Ik wil eerst met mijn paardjes wat ervaring opdoen op de manege, de een met dressuur en de ander met springen.
Uiteindelijk wil ik wel in de b starten(en misschien al verder tot de l :) ) met springen. De merrie is al wat ouder dus daar blijf ik gewoon mee op de manege :+

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:02

Wat leuk al die verschillende doelen. Ik ben benieuwd waar we eind van het jaar staan allemaal.

Ik hoop eind van het jaar GP te zijn met cyntje. We starten dit weekend voor het eerst Inter B. Met Hadolly wil ik graag van het zomer leuk meedoen op de kampioenschappen in het M1 en eind van het jaar M2 starten. En Halivia wil ik 2e helft na de geboorte van haar veulentje rustig oppakken en eind van het jaar weer in conditie hebben. En misschien nog een wedstrijdje meepakken.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:44

Ik wil graag komend jaar M2 startgerechtigd worden, maar ik wil vooral graag mijn paard heel houden. Afgelopen jaar met een blessure gekampt en hoop dat ons dat komend jaar bespaard blijft. Verder wil ik lekker BB springen starten en 5 of 6 BB crossen rijden en misschien aan het einde van het jaar B SGW starten.

Niet wedstrijdgerelateerde doelen: Van de zomer lekker naar zee in Vrouwenpolder en vooral veel genieten. In maart hopelijk verhuizen naar mijn nieuwe stal, als deze klaar is, anders zullen we op zoek moeten naar een tijdelijke oplossing.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:13

Mijn doel voor dit jaar is om haar weer volledig op te pakken en dan in het outdoor seizoen te gaan starten in de B. In 2016 hadden we al de plannen te gaan starten maar vanwege omstandigheden niet gelukt.

Het doel voor eind 2017 is L2+winst. Een realistisch doel lijkt me :) ik mag versneld promoveren naar de L1 en waarschijnlijk zal ik dat ook doen als alles goed gaat.

Nu hoorde ik van de week van een stadgenoot dat je ook als je bijvoorbeeld L1 start en dat gaat niet naar behoren, je een stapje terug mag naar de B. Iemand die hier het fijne van weet?

RenWaBl

Berichten: 2174
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:19

Ik rijd met mijn zelf ingereden Diana nu in het L2 + 10, na een kleine anderhalf jaar wedstrijd rijden.
Dus mijn doel voor 2017 is aan het einde van het jaar M1 + winst te zijn. :)

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:30

Wat een leuk topic, en een goed idee om je wedstrijddoelen echt op te schrijven!
Mijn onofficiële doel van 2016 was (na december 2015 eraf gevallen te zijn en knie gebroken + geopereerd te hebben), om eens een keer in BB te starten en vooral op 4 benen door de baan te kunnen. Zowel mijn merrie als ik hebben geen wedstrijdervaring. BB ging super braaf, mooie punten. Inmiddels twee keer B gestart en de teller staat op 7 winstpunten. Dus leuk om nu eens echt doelen te gaan stellen;

Eind 2017 wil ik met haar graag punten gereden hebben in het L2!
In training zijn we verder dan B, ze is inmiddels al 7 maar ontzettend moeilijk met rijden. Dat gaat inmiddels heel goed en op vreemd terrein herken in mijn eigen paard niet eens, zo braaf en doet erg haar best! We kunnen omdat we geen trailer hebben ook maar 1 keer per maand starten. Maar als we zo doorgaan dan denk ik zeker dat L2 realistisch is!

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:40

Aangezien ik tot en met het ZZ-Licht vrij mag promoveren en geen B meer mag starten is mijn doel om van de zomer een keer L1 te starten en in de winter selecties in het L2. Ook wil ik graag Pavo Cup e.d. gaan rijden.

Op dit moment is hij B klaar, maar dat mag ik niet meer starten. Hij kan al een pasje wijken, maar voor de L gaat hij nog wat hard.

Wendeltje
Berichten: 332
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:48

Ik ga over 4 weken voor het eerst Z1 starten met mn haflingermeisje. Mijn doel voor 2017 is om mijn punten voor het Z2 bij elkaar te rijden.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:58

Vorig jaar had ik het doel om m'n vosje te starten en mee te doen met de kampioenschappen. Dat we naar de hippiade mochten hadden we nooit bedacht :')
Met andere paard wilde ik m'n punten voor de Z2 halen. Helaas mislukt op 1 punt na.

Doel voor dit jaar: Z2 starten en de verliespunten in de L wegwerken. Met de vos kijken of we het weer kunnen schoppen tot het NK in de L2, B springen en B crossen. Verder wil ik graag in juli Z1 startgeregtigd zijn. Best ambitieus om in een half jaar van de L2 de punten voor de Z1 te halen :')

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:06

Ik ga dit jaar beginnen met wedstrijden starten met mijn merrie. Een winstpuntje in het L1 aan het eind van het jaar zou leuk zijn, maar ik hoop vooral met veel plezier wat beginnende wedstrijdkilometers te hebben gemaakt.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:24

Ik start nu B inmiddels 7 winstpunten. Voor het outdoor wil ik L1 startgerechtigd zijn. Verder zie ik wel hoe het loopt hopen op einde van het jaar punten voor het L2 te hebben.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:44

Wat leuk om alle verschillende doelen te lezen!

Ons doel voor 2017:
Starten met mijn nieuwe (sinds maart) pony. We moeten in de B beginnen en het liefst wil ik eind van het jaar L2 startgerechtigd zijn of misschien zelfs al wat L2 wedstrijden gereden hebben.
We gaan in april beginnen :):)

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:50

Ik wil dit jaar graag Z1 starten met mijn merrie. Best ambitieus, maar denk ik wel haalbaar.