Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:19

Hoi hoi!

Vorig jaar maakte ik dit topic: [ITP] Mijn eerste 1,5 jaar met Fjord Winnie (Bolle). Ook dit jaar heb ik een overzichtje gemaakt van alles wat we samen gedaan hebben! Omdat het te veel is om in 15 foto's weer te geven staan er een boel linkjes tussen, maar ook deze zijn het waard om aan te klikken *\o/* Ik hoop dat jullie ze kunnen bekijken, want het zijn linkjes naar Facebook & Instagram.

Januari
We begonnen het jaar met onze inschrijving voor de Eper Paardenvierdaagse! Hier wilde ik altijd al aan meedoen, dus we gaven ons op met vriendinnetjes Lianne, Shirley en Simone!

We maakten kilometers, zowel onder het zadel als aangespannen voor de wagen.


Op 10 januari deden we, samen met Floor & haar toenmalige paard Duque, mee aan een fotomeeting op de zandverstuiving in Doornspijk. Er kwamen leuke plaatjes uit! Deze plaatste ik in een topic: [ITP] Fjord Winnie-fotomeeting zandverstuiving in Doornspijk.
Ik had Winnie's manen vanaf september laten groeien en op dit moment begonnen haar manen net een beetje te vallen, niet op haar charmantst dus :+
Afbeelding

Op 17 januari lag er een mini beetje sneeuw, dus mocht Winnie voor de slee :=
Flimpje!

Oké, niet met Winnie, maar wel leuk om te vermelden :roll: Het laatste weekend van januari ging ik een weekendje weg met boktvriendinnetjes; Lianne, Shirley, Marlinde, Simone, Floor & Melissa!

In totaal maakten we deze maand 40,40 km.

Februari
Deze maand begon met lekker spelen in de bak! Ik hoop dat jullie het filmpje kunnen zien want hij is leuk :D

Floor kwam langs met haar camera om mooie zonsondergangsfoto's te maken!
Afbeelding

We vinden bakwerk allebei saai, maar we wisselden lekker af :)
Afbeelding

Eind februari logeerden we weer een weekje bij Lianne om gezellige ritjes te maken op de Lemelerberg :) Omdat we er toch waren, organiseerden we een kleine fotomeeting met vriendinnen: [ITP] Fjord Winnie op de Lemelerberg.
Inmiddels had ze coupe pleeborstel :')
Afbeelding

In totaal maakten we deze maand 66,43 km.

Maart
We logeren nog steeds bij Lianne :)
Toen Lianne aan het werk was deed ik een ritje met bokker Herlinde :)

Op 13 maart organiseerde ik een zonsondergangsmeeting bij ons op de dijk. Er zijn prachtige foto's uitgekomen!
[ITP] Zonsondergangsmeeting met Fjord Winnie
Afbeelding

Een bokker tekende een foto die ik van Winnie maakte na!

Omdat iedereen op vakantie was logeerde ik een nachtje met mijn stalgenootje op de boerderij bij Winnie. Dat betekend dineren met uitzicht op je paard:D

We bleven lekker aanklooien met vrijheidsdressuur. Winnie stond voor het eerst op "het blok". - En ze leerde rondje op commando. - Op het blok staan werd uitgebreid met de jambette. - Super serieus :')

Ook het vrijspringen werd uitgebreid met een dubbelsprong :)

We menden lekker verder in de wei. En op de weg.

Een bokker kwam langs om foto's te maken]Een bokker kwam langs om foto's te maken. - Mooie detail.

We maakte ons eerste sprongetje met halsring!
Afbeelding
Oké het is echt een minisprong, maar toch leuk dat het kan! Met hoofdstel wordt ze echt heet met springen en scheurt ze het liefst keihard op de hindernis af :') Dan gaat dit toch een stuk rustiger!

In totaal maakten we deze maand 62,07 km.

April
Op 1 april is Winnie jarig!

Juudith kwam langs om bloesemfoto's te maken!
Afbeelding
We pakten ook nog even de zonsondergang mee

We bleven buitenritjes maken

In totaal maakte we deze maand 67,90 km.

Mei
We mochten mee doen aan de Eper Paardagvierdaagse! Winnie kreeg speciaal daarvoor schoenen

Ter voorbereiding bleven we kilometers maken, zowel voor de wagen. Als Onder het zadel. En met barebackpad, heerlijk rustig zo met de hond van mijn stalgenootje :+ :')

Voor mijn verjaardag gaven mijn vriendinnetjes een consult van Lilianne van de Boomloos Zadelpasservice. Ook kreeg ik nog zadeltassen en zo was onze set voor Epe compleet!

In totaal maakten we deze maand 145,53 km.

Juni
Shirley vroeg of ik gezellig met Winnie een weekendje kwam logeren voor een trainingsweekend met haar en Simone!
Afbeelding

Ik fotografeerde Winnie tussen de bloemetjes.

Marlinde maakte een foto van ons ter vergelijking met vorig jaar

En toen was het zover, de Eper Paardenvierdaagse met Simone en Shirley! De eerste dag deden Winnie en ik mee aan een TREC clinic. Simone heeft super leuke foto's gemaakt: [TEN-ITP] TREC clinic tijdens de Eper Paarden4daagse met Fjord Winnie.

De dagen erna volgden de ritten, wat heb ik genoten! Dit is echt een van de leukste dingen die ik gedaan heb :j [RIJ-ITP] Eerste Eper Paardenvierdaagse met Fjord Winnie.
Afbeelding

Ook stond Winnie deze maand op de cover van de Penny! Fotograaf Berber Maarsingh was het jaar ervoor langsgeweest voor deze shoot: [ITP] Fjord Winnie in thema - romantische bloemen en indianenshoot. En nu wilde de Penny graag een van de foto's gebruiken!
Afbeelding

We deden mee aan een koeienclinic met Shirley & Lianne! Super tof om eens te doen :j
Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=w_OXYdBO8yg
[WN-ITP] Eerste koeienclinic met Fjord Winnie

In totaal maakten we deze maand 208,19 km.

Juli
We maakten voorlopig ons laatste ritje, want ik ging 5 weken stage lopen in Noorwegen!

Gelukkig had ik vriendinnetje Marlinde, Lianne & Jorien die goed voor Winnie zorgden! Sorry Marly, maar dit filmpje mag uiteraard echt niet ontbreken _O- Ik werd dus goed op de hoogte gehouden :D

In totaal maakte ik 208,19 km, maar een groot deel hiervan was op stage.

Augustus
Op 13 augustus kwam ik weer terug en 15 augustus maakten Lianne en ik een ritje over de veluwe! Tussendoor parkeerden we de paardjes om te lunchen :D

We pasten twee weken op het huis en de paardjes van mijn rijmaatje 3 km verderop. Winnie mocht gezellig mee! Niet ver van huis, maar toch een beetje samen op vakantie :D
Afbeelding

Ook organiseerde ik een fotomeeting op de Zwolse Heide! Ik was en ben nog steeds super trots hoe Winnie daar zo braaf stond, zelfs tuigloos. Ik ben dan ook super blij met de foto's!
Jets @ [ITP] Fotomeeting met Fjord Winnie op de paarse Zwolse Heide
https://www.youtube.com/watch?v=wiTCeA-jEHg :')
Afbeelding

In totaal maakte ik deze maand 345,97 km, maar een groot deel was op stage.

September
In september kocht ik een nieuw zadel die ik direct uit wilde testen. Na het ritje begon Winnie ineens heel raar haar benen te ontzien. Toen ik hoorde dat ze die nacht door het draad was gegaan en mais had gegeten wist ik het meteen, ze is hoefbevangen! Ik ben direct gaan koelen en de dierenarts werd gebeld. Het ging echt heel slecht met haar. Toen ik haar los klikte na het koelen ging ze direct liggen, ze lag kreunend op de grond. Arme Winnie :(
Afbeelding

De dierenarts kwam en constateerde dat ze zowel hoef- als spierbevangen was en ook nog koliekerig met 40 graden koorts. We kregen een hele doos vol medicijnen. Ik wilde bij haar blijven dus bleef op de boerderij slapen en heb om het uur de wekker gezet, want ze lag nog veel en dat doet ze normaal niet. Gelukkig verbeterde haar toestand, volgens de dierenarts was het kantje boort! Wat was ik blij toen ze het hooinet weer vol aanviel :') Ze werd weer zichzelf :j Ik kocht een mooi bordje voor haar want ze mocht absoluut niet te veel binnenkrijgen!

Het ging steeds beter, we mochten medicijnen minderen en de beweging rustig aan opbouwen. We wandelden door het bos. Ik was zo blij dat het beter ging! We mochten de medicijnen wat afbouwen, maar toen kreeg ze ineens dit en het werd steeds groter. Gelukkig niks ernstigs, enkel een vochtophoping volgens de diernarts. Helaas, twee weken nadat ze hoefbevangen werd stond ze super sloom. Ik voelde haar hals en ze was mega heet, ze had weer 40,2 graden koorts! Arm paard. De dierenarts kwam weer en constateerde een virusinfectie. Ze kreeg weer medicijnen. Winnie vond de metacam heerlijk :')

Ze knapte gelukkig op en we pakten het wandelen op. Na een tijdje mocht ze onderweg steeds iets langer grasjes eten.

We deden een schriktraining in de bak, echt super heftig. Schrikken? wat is dat?

Ook begon ik weer met fietsen, dat doe ik 1-2 keer per week met haar. Winnie begon zich te vervelen tijdens het wandelen en gaf aan dat ze wel klaar was voor meer, dus zijn we weer gaan fietsen.

In september maakten we in totaal 37,71 km.

Oktober
Winnie vond het alleen wandelen en fietsen maar saai worden, niks aan! 2 oktober stapte ik er voor het eerst weer op, we maakten een rondje van 5 minuten door het bos, ze was zo blij!

Halverwege oktober logeerden we weer een weekje bij Lianne! Haar paard Punk moest ook rustig aan doen en zo konden we samen rustig aan de kilometers weer oppakken. En onze nieuwe set dan echt inwijden. We genoten allebei! Heide! - bos een blij paard en de Lemelerberg - Genieten! Winnie gaf zelf aan dat het prima ging en zo konden we op 22 oktober weer 10 km rijden! Blij paard

De Lemelerberg is prachtig, dus fotografeerde ik Winnie in herfstkleurtjes

We probeerden het mennen eens bitloos en ook dat ging goed!

Lianne en ik hadden eigenlijk besloten om niet mee te doen, maar toen we zagen dat er toch nog plekken vrij waren voor de Autumn Desert Trail schreven we ons toch in. Helaas heeft Lianne de rit ivm trailerpech niet kunnen rijden, maar kon ik mee doen met Winnie's buurvrouw! Ik had in september nooit gedacht dat we deze rit nog hadden kunnen doen, maar ze is zo snel hersteld! Daarom ben ik extra blij met de foto's!
Afbeelding

In totaal maakten we deze maand 115,81 km.

November
We hobbelden lekker verder op halsring

Carlijn fotografie kwam langs voor een leuke herfstshoot: [ITP] Herfstfoto's van Fjord Winnie door Carlijn Fotografie.

En ook Sabine van Toor wilde Winnie wel in herfststijl fotograferen :j
[ITP] Fjord Winnie tussen de herfstkleurtjes door Sabine van Toor
Afbeelding

Eind november maakten Lianne en ik een ritje in Hattem.

In totaal maakten we deze maand 59,39 km.

December
We maken heerlijke ritjes met mijn rijmaatjes & ik heb het geluk dat ik hun paardjes altijd mee mag nemen/lenen als ik met een vriendin samen wil rijden :D

Met de kerst logeerden we weer gezellig bij Lianne en maakten we een kertachtig ritje.

En op de een na laatste dag van het jaar, een ritje met Lianne op de Fries van mijn rijmaatje.

In totaal maakten we deze maand 98,50 km.

We deden dit jaar mee aan de Endomondo challange: Meeste km 2016 te paard. We zijn met in totaal 1610 kilometer op de zevende plek geëindigd :j Het grootste deel van de km is met Winnie gemaakt, maar ik heb op stage ook zo'n 444 km gereden, dus dan hebben wij dit jaar 1166 km samen gemaakt :D Mennend, rijdend, fietsend en wandelend :)

Het was een jaar met leuke en minder leuke dingen! Ik ben blij dat Winnie er weer bovenop gekomen is! Ik heb geluk met zulke lieve vriendinnetjes waardoor ik allemaal leuke dingen met Winnie kan doen <3
Op naar vele ritjes in 2017! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Jets op 02-01-17 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Berichten: 11095
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:37

Wat een leuk dier en wat doen jullie leuke dingen samen :D Schrikken van de hoefbevangenheid, gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:43

Jaaa leuk topic! Was leuk om voor winnie te zorgen! :D

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:43

Lieve winnie!!! :D En Jetske :P op naar nog meer logeer partys *\o/*

Sure_lee

Berichten: 10430
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:44

Jeeej! wat een leuk overzicht Jetski!

Winnie en jij zijn een leuk stel samen. En echt heel fijn dat ze er zo snel weer bovenop was. Was wel echt schrikken! Ze boft maar met zo'n toegewijde verzorgster!

Ik ben ook echt super blij met het vriendinnenclubje wat we hebben. Wat doen we toch een hoop leuke dingen samen.... en dan staan hier natuurlijk niet alle etentjes en andere maffe dingen in die we doen.

Op naar een boel ritjes en leuke dingen in 2017! De inschrijving voor de volgende editie van Epe is al gedaan! *\o/*

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 19:42

Bedankt voor de leuke reactie! :D

Nog veeeel meer gezellige weekendjes en vakantie Lian!

Ja Shir, ik hoop dat we ook dit jaar weer mee mogen doen aan Epe!!

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:15

Winniiiieee! Wat een super leuk topic jets! Ons weekendje weg was echt enorm gezellig. Ik mis jullie gezelligheid toch wel een beetje hoor :o
Hoop dat we dit jaar misschien weer een keer een buitenritje kunnen maken :)

Fijn dat Win weer de oude is, wat schrikken zeg!

S_imonee

Berichten: 3845
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:35

Leuk topic jetski! Was een gezellig jaar!
Ik hoop dit jaar ook weer op gezellige ritjes en leuke uitjes :D

Gelukkig is Winnie er weer helemaal bovenop, was echt wel schrikken.

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:48

Wat een jaar! Veel leuke dingen die jullie hebben gedaan en leuke foto's! :) Dat filmpje van in de bak vond ik ook wel leuk! :D Hopelijk wordt 2017 een even leuk jaar alleen dan zonder ziektes!

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 11:09

Dankje Floor! Als je een ritje wil maken roep je maar :)

Was zeker gezellig Simone! Op naar nog meer gezelligheid :D

Haha dankje MoppieFilou, ik vind het ook zo schattig als ze wil spelen <3 en dat hoop ik ook :)

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:14

Aah knappe winnieee..
Vond het leuk om mee te rijden met de autumn..
En mus is helemaal gek van winnie haha

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:31

Yaay knappe winniee!! volgens mij hebben jullie een topjaar gehad =D

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 22:56

Haha ja ze zijn zo schattig samen Alisa!

Klopt Juudith :D

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:44

Leuk om te zien wat je allemaal samen met Winnie hebt gedaan, ze boft maar met zo'n verzorgster. Ik dacht trouwens dat het je eigen paard was maar super tof dat je zoveel met haar doet en mag doen. Wat fijn dat ze zo goed herstelt is, geniet ervan!

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 21:19

Lief dat je dat zegt :D helaas niet, maar ik ben inderdaad heel blij met alles wat ik met haar kan doen :j

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 16:48

patserke schreef:
Aah knappe winnieee..
Vond het leuk om mee te rijden met de autumn..
En mus is helemaal gek van winnie haha


Deze hoort er eigenlijk nog tussen <3
Afbeelding

Miss_Potter

Berichten: 103
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: Biddinghuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:07

Wat een super gaaf topic Jettie!!!
Wat een heerlijk dier heb je toch ook. Vooral die bloesem foto is zoooooo mooi
En wat heb je veel gedaan zeg, leuke herinnering om z'n overzichtje te hebben voor jezelf, en voor ons super leuk om te lezen. (En zelfs ik sta er tussen wie had dat gedacht)
Waar ik me wel over verbaas is het aantal kilometers wat je gereden hebt, jeetje zeg wat gaaf! Top team jullie tweetjes

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 15:19

Aaaah lief berichtje! Ja ons ritje was gezellig, dus die hoort erin. Moeten we vaker doen!

JolijnAila12

Berichten: 65
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Friesland

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:55

ahww wat een lief paardje heb jij <3 echt een super leuk verhaal en mooie foto's!
(eventjes een vraagje: welk barefoot zadel is dat?)

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:56

Super leuk overzichtje! prachtige fjord <3 Mooie foto's!

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 20:15

Dankjulliewel! Leuk dat er zoveel mensen reageren, viel toch tegen hoeveel tijd het koste alles weer bij elkaar te zoeken :') dus ben blij dat er ook naar gekeken wordt :D

Welke van de twee bedoel je Jolijn? :) mijn nieuwe of de oude?

JolijnAila12

Berichten: 65
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Friesland

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:16

Ik bedoel je nieuwe :)

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:18

Dat is de Barefoot Cherokee :D Heel fijn zadel :j

Mariett

Berichten: 4444
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:31

Knappe Winnie! Die bloesemfoto is ook wel erg gaaf hè? En de herfstfoto's ook!
Jullie hebben echt een hoop gedaan dit jaar, zeg :D

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Een jaar lang met lieve Fjord Winnie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 12:51

Jaa die bloesem ben ik ook blij mee! Leuk ook om zoveel verschillende foto's te hebben :D Ik vind het nog steeds geniaal dat de foto die jij maakte op de cover van Penny stond :D