Geluidsgolven zichtbaar maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Geluidsgolven zichtbaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 20:33

Ik had graag mijn vriend en zijn zussen een speciaal cadeau gegeven .

Hun moeder is terminaal ( kanker ) en ik zou graag haar stemgeluid opnemen en daar een schilderij / afbeelding /... Van laten maken . Zo van die golfjes op papier die je ook kan zien als je via moviemaker onderin de balk ook ziet.

Maar alles wat ik vind gaat over proefjes ( die ke gebruikt tijdens de schoollessen ) of baby en ultrasone geluiden .


Wie heeft hier ervaring mee ?
Andere liefdevolle en hartverwarmende ideetjes zijn welkom .
Maar jammer genoeg dringt de tijd wel om iets te verwezenlijken .


Bedankt

Anoniem

Re: Geluidsgolven zichtbaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:35

Wat een mooi idee :j Je zou iets op kunnen nemen met bijv. audacity, en een printscreen maken van die geluidsgolven en dat gebruiken als voorbeeld voor een schilderij?

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 20:38

Bizzybijtje schreef:
Wat een mooi idee :j Je zou iets op kunnen nemen met bijv. audacity, en een printscreen maken van die geluidsgolven en dat gebruiken als voorbeeld voor een schilderij?


Ja dat is de 'noodoplossing' maar dan ben ik bang dat het niet zo mooi is . Gezien die kleuren nogal hard zijn .

Ik weet dat het om het idee gaat , maar die bij ons thuis zou echt in het groot aan de muur mogen komen hangen als vriendlief hier zijn troost in kan leggen

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geluidsgolven zichtbaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:39


_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 20:47

lieveli schreef:
Niet wat je zocht en misschien ook wel kinderlijk, maar ik kwam dit tegen gisteren:

http://www.babbelberen.nl/



Bedankt ! Dit is iets wat ik eigenlijk ook zocht. Om in de toekomst aan men vriend te geven bij BV onze trouw :(:)

Ik krijg het al moeilijk als ik eraan denk ;(

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Geluidsgolven zichtbaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:53

Ik kan je helaas niet helpen, maar wil wel even zeggen dat ik het echt een super mooi idee van je vind. Hier heb ik zelf nooit aan gedacht helaas en de enige mogelijkheid tot stem horen is via videoband, maar helaas werkt dat allemaal niet meer zo tegenwoordig.

En ook voor jou sterkte, het is een heftige tijd voor je vriend maar ook voor jou.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Geluidsgolven zichtbaar maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:57

Misschien even zoeken op 'geluidsgolven digitaal maken' ipv zichtbaar. Dan krijg je misschien wat betere resultaten.

Heel mooi idee, heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:05


petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:05

had laatst ook een "experiment" gezien waarbij ze een luidspreker naar het plafond richten en daarboven een groot blad papier met zand op houden. Afhankelijk van de frequentie (dus de toonhoogte die iemand zou zingen) die de luidspreker geeft, vormt zich een patroon. DAt zouje kunnen fotograferen en/of laten schilderen...

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 13:14

petitparis schreef:
had laatst ook een "experiment" gezien waarbij ze een luidspreker naar het plafond richten en daarboven een groot blad papier met zand op houden. Afhankelijk van de frequentie (dus de toonhoogte die iemand zou zingen) die de luidspreker geeft, vormt zich een patroon. DAt zouje kunnen fotograferen en/of laten schilderen...


Dat is iets dat ik ook in mijn lessen gebruik. Maar hiervoor heb je een lange toon nodig die constant is. Hier zit dus geen boodschap achter.

Ondertussen ben ik beland bij werkaandemuur.nl gezien niet elke amerikaans/engelse site tot in belgie kan leveren.

Ik heb vriendlief wel ingelicht en hij was eigenlijk verrast en enorm blij met de plannen.