Uggs liefhebbers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Uggs liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 10:18

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld om gezellig te kletsen over Uggs. Voor de discussie over Uggs en dierenleed mag eventueel een nieuw topic worden geopend. Ik wil jullie dus vragen om die discussie niet meer in dit topic te voeren. Verder is het wel toegestaan om te praten over uitverkopen, outlets of Marktplaatsadvertenties, maar niet om je eigen Uggs in dit topic te verkopen. Een link in je onderschrift naar een advertentie op de Bokt Markt of Marktplaats mag wel.


Ik vroeg me af of er meer liefhebbers zijn van Uggs? :D

Ik ben zelf écht gek op Uggs!
Hoe meer hoe beter :P :j
Zelf heb ik dacht ik 7 paar (maar ik wil het liefst nog veel meer)..echter geen classics hoor, die staan me niet zo leuk.

Mn dochtertje van bijna 3 heeft ook al dr eerste paar Uggs gekregen :')

Misschien leuk om te kletsen over waar er kortingen zijn of goede deals die je hebt gescoord via marktplaats.
En natuurlijk alles op de foto zetten :P

Hier mijn laatste aanwinsten <3
Afbeelding
Waren een cadeautje van mn vriend.

En deze heb ik laatst voor mn dochtertje uitgekozen via MP!

Afbeelding

Afbeelding


Ze waren nog geen 40euro en maar 2x kort gedragen..zgan dus!

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Uggs liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:34

Ik heb ze niet, omdat de schapen een nogal naar leven schijnen te leiden. Google maar eens op 'herkomst Uggs'. Ik word er zo naar van dat ik ze niet koop.
Sorry, niet wat je bedoelt met dit topic, wel van toepassing op je vraag.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Uggs liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:36

Ben ook alleen fan van nepperds om die reden :j

7ofhearts

Berichten: 2763
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:37

Uggs zijn je reinste dierenmishandeling. Dacht dat inmiddels iedereen dat wel zou weten na die gruwelijke beelden van organisaties als Peta.

Sorry TS, ik deel jou liefde dus niet!!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:55

Shirley schreef:
Ben ook alleen fan van nepperds om die reden :j

Met die neppers moet je ook heel erg uit kijken. Als daar dieren producten inzitten zoals de vacht van een dashond (of hoe zo een beest heet) is het leed vaak nog erger dan het schapenvacht van de echte uggs. Die dieren worden levend gevild.

Sorry ts ik ga met d'r rest mee. Heb ooit opgezocht wat de herkomst is van uggs en zal ze nooit meer kopen. Heb nog 1 afgetrapt paar staan die draag ik af en dan komt er geen nieuwe meer. Ik hoop dat je je er ook in gaat verdiepen en ziet wat een afschuwelijk product het is.
Laatst bijgewerkt door BeeMed op 01-01-17 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:57

Ik vind de echte te duur en de neppe die ik had echt goddelijk <3 helaas kapot gegaan tijdens een potje voetbal en nu draag ik ze met koud weer bij de paarden. Ik probeer nog steeds deze uggs ergens te vinden maar het lukt mijn niet om ze online te vinden ;(

Dus als iemand een linkje heeft voor deze schoenen hoor ik het echt heel erg graag!:
(Enige foto die ik er nog van heb)
Afbeelding

(Merk plaatje op de achterkant)
Afbeelding

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Uggs liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:00

Ik vind uggs verschrikkelijk lelijk :D alleen de allerlaagste Classic gaat nog wel. Maar het is alsof je op je sloffen de deur uitgaat

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Uggs liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:22

Och ik vind die dingen echt foeilelijk. Ik snap niet dat mensen ze vrijwillig aantrekken en ermee over straat gaan.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:38

Goof schreef:
Och ik vind die dingen echt foeilelijk. Ik snap niet dat mensen ze vrijwillig aantrekken en ermee over straat gaan.

En daarbij de genoemde mishandeling, lekker houden voor thuis op de bank zou ik zeggen.

Helemaal omdat uggs ook een soort slechte reputatie op hebben gebouwd door de types die ze droegen / dragen (over het algemeen, niet iedereen)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:41

Het is het enige wat mijn voeten een beetje op temperatuur houden heb neppe gehad maar daarin zweette ik me kapot en was het nog niet echt warm. Draag mijn tweedehands uggs nu 2 jaar en ik denk dat ze wel echt aan vervanging toe zijn dus ga weer rustig shoppen (budget is mini).
Ik draag ze eigenlijk alleen als sloffen maar ga er tegenwoordig steeds vaker mee naar buiten omdat ze zo warm zijn :o
Ik heb bruine classics.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:48

knuffeldier schreef:
Shirley schreef:
Ben ook alleen fan van nepperds om die reden :j

Met die neppers moet je ook heel erg uit kijken. Als daar dieren producten inzitten zoals de vacht van een dashond (of hoe zo een beest heet) is het leed vaak nog erger dan het schapenvacht van de echte uggs. Die dieren worden levend gevild.

Sorry ts ik ga met d'r rest mee. Heb ooit opgezocht wat de herkomst is van uggs en zal ze nooit meer kopen. Heb nog 1 afgetrapt paar staan die draag ik af en dan komt er geen nieuwe meer. Ik hoop dat je je er ook in gaat verdiepen en ziet wat een afschuwelijk product het is.


Bedoel ook echt nep, dus helemaal van fabrieksweefsel ;)

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Uggs liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:03

Ik heb de bekende (wolle) uggs puur en alleen vanwege dat ze als enigste warm genoeg zijn voor mijn winter tenen. Maar ugg heeft ook hele andere soort schoenen, laarzen, hakken, sneakers etc en ze hebben echt hele leuke schoenen!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:04

Shirley: Dat is mooi!

Maar vind het lastig. Want uggs wil ik niet meer om boven genoemde redenen. Alleen weet niet of je het van andere merken wel veilig kan dragen. Pas laarzen gekoch bij van haren met een schaapje erin. Maar kan me bijna niet voorstellen dat dat daar beter geregeld is. Zit me niet lekker en ga dat toch eens uitzoeken. Want zou wel zuur zijn om 1 fabrikant te mijden die dit doet en dan vrolijk verder te kopen bij iemand die hetzelfde doet.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Uggs liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:08

Denk als je iets koopt waarin staat dat het volledig synthetisch is, je daar ook vanuit mag gaan.

Hoop ik dan tenminste...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:19

Shirley schreef:
Denk als je iets koopt waarin staat dat het volledig synthetisch is, je daar ook vanuit mag gaan.

Hoop ik dan tenminste...

Die had ik, verschrikkelijk.
Koude zweetvoeten kreeg ik er van dus precies wat ik niet wilde. :brr:

De echte wollen zijn wel heerlijk. Zou ze nieuw nooit kopen maar tweedehands kan ik er wel mee leven gezien het altijd beter is dan weggooien. De prijs is ook een punt natuurlijk ;)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:25

Ik heb ze gehad. Wel van die clasic val in de mannen maat dus had niet veel keus. Die dingen zaten zo lekker. Heb ze ook echt helemaal versleten. Pas toen de zool los liet van de rest heb ik ze weg gedaan.

Zou zo weer nieuwe kopen, alleen de prijs houd mij een beetje tegen.

Van de dames schoenen zijn sommige modellen echt mooi. Sneakers enzo.

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:43

Hoe kan je warme voetjes verkiezen boven ethiek? Snap daar echt niks van.
Zou spontaan ijstenen krijgen van dierenleed aan m'n voeten. Bah.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:54

Mawrr schreef:
Hoe kan je warme voetjes verkiezen boven ethiek? Snap daar echt niks van.
Zou spontaan ijstenen krijgen van dierenleed aan m'n voeten. Bah.

Ik heb verschillende soorten schoenen geprobeerd maar de uggs werken echt het fijnst tegen de warmte. en het is voor mij niet zomaar warme voetjes, want mijn tenen worden gewoon daadwerkelijk bijna zwart als ik ze niet warm genoeg houdt. Ik wil graag mijn tenen behouden -O-

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:09


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:11

Mawrr schreef:
Hoe kan je warme voetjes verkiezen boven ethiek? Snap daar echt niks van.
Zou spontaan ijstenen krijgen van dierenleed aan m'n voeten. Bah.

Ik heb ook leer in huis waarvan ik niet weet hoe het tot stand is gekomen en ja ik eet vlees (ook kipnuggets :'( ).
In Australie heb ik gezien hoe de schapen worden gehouden en daar zag ik totaal geen problemen mee. Hoe ze vervoerd worden is een tweede maar dat weet ik van mijn (tweedehands) bank ook niet.

Als je kan kiezen tussen uggs of de hele dag pijn van de kou is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

Ik kijk wel degelijk waar mijn spullen vandaan komen maar het is een kwestie van afwegen. Vandaar ook dat ik het niet nieuw koop.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:14

Mawrr schreef:
Hoe kan je warme voetjes verkiezen boven ethiek? Snap daar echt niks van.
Zou spontaan ijstenen krijgen van dierenleed aan m'n voeten. Bah.

_/-\o_
Niets aan toe te voegen. En voor de mensen met echte wintertenen: er zijn ook kleine ambachtslieden die de schapen goed onderhouden, netjes slachten en keurig verwerken.
Betere kwaliteit schoenen, minus het dierenleed. Win-win

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:16

RaafSmits schreef:
Uggs zijn je reinste dierenmishandeling. Dacht dat inmiddels iedereen dat wel zou weten na die gruwelijke beelden van organisaties als Peta.

Sorry TS, ik deel jou liefde dus niet!!

Lol, PETA komt met gruwelijke beelden van vanalles. Zij vinden zelfs het scheren van schapen mishandeling en doen alsof schapen zwaargewond raken in het proces.
Onvoorstelbaar dat mensen organisaties als PETA nog serieus nemen. Het is nou al zo vaak uitgekomen dat ze vals adverteren. Daar komt dan ook nog bij dat ze bijna elk dier dat in hun opvangcentra terechtkomt gewoon afmaken.
https://www.petakillsanimals.com/

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:48

jessdaniels schreef:
RaafSmits schreef:
Uggs zijn je reinste dierenmishandeling. Dacht dat inmiddels iedereen dat wel zou weten na die gruwelijke beelden van organisaties als Peta.

Sorry TS, ik deel jou liefde dus niet!!

Lol, PETA komt met gruwelijke beelden van vanalles. Zij vinden zelfs het scheren van schapen mishandeling en doen alsof schapen zwaargewond raken in het proces.
Onvoorstelbaar dat mensen organisaties als PETA nog serieus nemen. Het is nou al zo vaak uitgekomen dat ze vals adverteren. Daar komt dan ook nog bij dat ze bijna elk dier dat in hun opvangcentra terechtkomt gewoon afmaken.
https://www.petakillsanimals.com/


Nou precies, straks gaan ze paardrijden nog verbieden want dat is natuurlijk ook mishandeling :O

Ik heb zelf 3 paar waar ik er nu nog 2 regelmatig van draag. ik heb lichtbruine mini's met studs bij de hielen en ik heb donkerblauwe mini's. Ook heb ik nog middel hoge classics in het donker bruin maar die draag ik niet zo vaak. Op Ugg's kan ik de hele dag lopen zonder zweetvoeten, maar met syntetische die ik ook heb gehad is dat geen doen joh, mijn voeten stonden in de fik, het ademt voor geen meter :')

Het is een hele uitgaven maar het is het meer dan waard! Hoop dat ik binnenkort weer wat bij elkaar gespaard heb voor nieuwe, heb al zo veel leuks gezien <3

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:51

Helaas is peta niet de enige bron waaruit blijkt dat uggs niet heel diervriendelijk worden geproduceerd ;) . En persoonlijk vind ik het niet erg dat dieren worden doodgemaakt, als dat maar netjes gebeurt en er vooraf ook netjes met de dieren wordt omgegaan.
Iets wat bij uggs schapen gewoon minder is. In Australië heerst op de gemiddelde farm gewoon een heel andere mentaliteit mbt dieren dan dat wij in Nederland hebben.
Laatst bijgewerkt door assie op 01-01-17 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:35

Mawrr schreef:
Hoe kan je warme voetjes verkiezen boven ethiek? Snap daar echt niks van.
Zou spontaan ijstenen krijgen van dierenleed aan m'n voeten. Bah.


Precies dit! Ik was altijd fan van uggs, puur omdat ik een echte koukleum ben. Maar sinds ik weet hoeveel dierenleed hier aan vooraf gaat komen ze er niet meer in... Ik trek wel een paar extra sokken aan...