Klopt deze stelling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Klopt deze stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 21:37

Een paard kan geen onderscheid maken tussen mensen.


Wat is Jullie mening daarin?

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Klopt deze stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:39

Niet waar. Anders zouden de paarden wel naar iedereen hinniken die voorbij komt, maar dat doen ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:40

Volgens mij is dit meer een feit dan een mening?

EDIT: Dat ze onderscheid kunnen maken dus :D

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Re: Klopt deze stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 21:41

Dat vind ik dus ook naar mijn mening kan een paard onderscheid maken tussen mensen. Toch hoor ik van sommige mensen dat paarden dat niet kunnen daarom was ik benieuwd naar jullie mening

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:43

Naar die mensen moet je maar niet luisteren, die snappen er allemaal niet zoveel van..

hwn
Berichten: 4722
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:48

Een paard kan dat natuurlijk wel. Iemand vertelde me over een test met een hartslagmeter. Paard, ruiter, persoon die de meting uitvoerde, alles normaal. Komt de instructeur erbij, schiet de hartslag van het paard gelijk de hoogte in, en daalde niet meer. Paard had dus duidelijk die instructeur herkend (en vond die wss niet zo tof, maar da's mijn eigen interpretatie, ik was er niet bij). Dus dat is imo een "wetenschappelijk" bewijs hiervoor.

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Re: Klopt deze stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 21:50

Dan had ik dus toch gelijk mijn paard is soms nogal kieskeurig over de mensen die ze mag maar andere personen zeggen dat ik haar zeg maar net zo lang met die mensen moet laten werken tot ze die gene mag..

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:03

Britt199 schreef:
Dan had ik dus toch gelijk mijn paard is soms nogal kieskeurig over de mensen die ze mag maar andere personen zeggen dat ik haar zeg maar net zo lang met die mensen moet laten werken tot ze die gene mag..


Bij dat soort mensen moet je je paard ver vandaan houden ts. Alle paarden eigenlijk.

Wat ontzettend kortzichtig en niet meer van deze tijd om zoiets te denken/vinden. En ook totaal niet respectvol naar het dier toe.

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:14

waarom open je 2 topics betreffende hetzelfde probleem ?????
Jouw andere topic "Paard doet door bepaalde rede heel agressief wat nu? "

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:26

lisem94 schreef:
Britt199 schreef:
Dan had ik dus toch gelijk mijn paard is soms nogal kieskeurig over de mensen die ze mag maar andere personen zeggen dat ik haar zeg maar net zo lang met die mensen moet laten werken tot ze die gene mag..


Bij dat soort mensen moet je je paard ver vandaan houden ts. Alle paarden eigenlijk.

Wat ontzettend kortzichtig en niet meer van deze tijd om zoiets te denken/vinden. En ook totaal niet respectvol naar het dier toe.




Dat lijkt mij dus ook.. Zoals in mijn andere topic heb ik hier over nog iets bij geschreven over mijn paard..

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:29

Mijn leraar kwam er zelfs mee dat dieren niet kunnen denken…
Ik denk dat ze onderscheid kunnen maken.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Klopt deze stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:31

Een paard kan heel goed onderscheid maken. Het woord eenkennig moet toch ergens vandaan gekomen zijn? Haha

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:32

Lijkt me niet dat dieren dat niet zouden kunnen

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Klopt deze stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:37

....als het om appels gaat stoppen paarden met tellen bij 3 en aan bezit doen paarden niet. "Hier ligt een lekker hapje, als er geen andere gegadigden zijn"mjum"."
....sommige mensen denken dan dat een paard niet kan denken. Tja, voor sommige mensen is bezit alles.

Gaat het om galopsprongen, afstanden en nog veel meer dan telt een paard veel verder dan 3.

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:39

Nee dat lijkt mij ook jammer dat mensen dan toch zeggen dat paarden geen oderscheid kunnen maken en niks kunnen onthouden
Laatst bijgewerkt door Britt199 op 29-12-16 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:39

Britt199 schreef:
Dan had ik dus toch gelijk mijn paard is soms nogal kieskeurig over de mensen die ze mag maar andere personen zeggen dat ik haar zeg maar net zo lang met die mensen moet laten werken tot ze die gene mag..

"Meer van hetzelfde."

Kan zin hebben: telkens als je paard gezond is en de DA op stal, vragen of de DA even een aai geeft.

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:40

Janneke2 schreef:
Britt199 schreef:
Dan had ik dus toch gelijk mijn paard is soms nogal kieskeurig over de mensen die ze mag maar andere personen zeggen dat ik haar zeg maar net zo lang met die mensen moet laten werken tot ze die gene mag..

"Meer van hetzelfde."

Kan zin hebben: telkens als je paard gezond is en de DA op stal, vragen of de DA even een aai geeft.


Jaa dat zou ook lunnen

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Klopt deze stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:44

Die van mij weet wel degelijk dat ik het ben en niet iemand anders. Een paar jaar terug lag haar weiland aan een weggetje. Zodra ze mijn brommer hoorde aankomen keek ze dan op en ging in volle galop naar het hek.

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:45

Debbie00 schreef:
Die van mij weet wel degelijk dat ik het ben en niet iemand anders. Een paar jaar terug lag haar weiland aan een weggetje. Zodra ze mijn brommer hoorde aankomen keek ze dan op en ging in volle galop naar het hek.



Dat bedoel ik dan maken ze toch degelijk onderscheid

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:45

Britt199 schreef:
Dan had ik dus toch gelijk mijn paard is soms nogal kieskeurig over de mensen die ze mag maar andere personen zeggen dat ik haar zeg maar net zo lang met die mensen moet laten werken tot ze die gene mag..

Niet alle mensen kunnen met elkaar, niet alle paarden kunnen met elkaar en niet alle paard en mens combinaties kunnen met elkaar. Dat forceren is niet verstandig, het grootste deel van de gevallen heeft goede redenen om een ander levend wezen niet in zijn/haar buurt te willen. Zolang het niet mogen zich uit in negeren/weglopen is er niks aan de hand.

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:49

Mijn pony kan in elk geval heel goed het onderscheid maken tussen veearts en niet veearts!! _O-

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Klopt deze stelling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:50

Owja idd. Die van mij ging helemaal door het lint als ze de veearts zag. Ik heb nu een andere, maar daar is ze ook niet zo gek op. Ze is sowieso niet zo gek op mannen geloof ik.....

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:52

ellepel schreef:
Mijn pony kan in elk geval heel goed het onderscheid maken tussen veearts en niet veearts!! _O-

....mijn Knollie 'wilde' ooit niet de box uit.
Ik zei bemoedigend tegen mijn held-op-4-witte-sokken 'die meneer is de dierenarts niet, hoor!'
....dus wel. +:)+
(Niet de mijne, maar een stagair van de andere praktijk!)

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:54

Maar - "meer van hetzelfde" helpt alleen bij een positieve ervaring.

Als het gaat om een dier dat werd/wordt getreiterd heeft het dier gewoon gelijk met een wantrouwende houding.

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 23:02

tamary schreef:
Britt199 schreef:
Dan had ik dus toch gelijk mijn paard is soms nogal kieskeurig over de mensen die ze mag maar andere personen zeggen dat ik haar zeg maar net zo lang met die mensen moet laten werken tot ze die gene mag..

Niet alle mensen kunnen met elkaar, niet alle paarden kunnen met elkaar en niet alle paard en mens combinaties kunnen met elkaar. Dat forceren is niet verstandig, het grootste deel van de gevallen heeft goede redenen om een ander levend wezen niet in zijn/haar buurt te willen. Zolang het niet mogen zich uit in negeren/weglopen is er niks aan de hand.


Dit doet mijn paard ook bij de meeste personen die ze niet echt ligt