eerste keer springen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovevalser

Berichten: 231
Geregistreerd: 11-01-10
Woonplaats: Eindhoven

eerste keer springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 13:42

ik weet niet of het hier goed staat, maar zo niet dan verplaats ik het wel :D

ongeveer 2 weken geleden heb ik voor het eerst meegedaan met een springwedstrijd. voor manege ruiters wat dit een manege battle. en voor mij dus een soort oefenspringen.

het was de eerste keer in een binnenbak, en voor het eerst op een rijdende trailer. we hadden 80 en 90 gedaan. van de 90 is geen beeld de 80 wel:



ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden, en of jullie nog tips hebben.


thuis in de wei springen we ongeveer 1.10 maar dat zijn losse hindernissen. volgend weekend gaan we weer. en ik twijfel nog een beetje of ik 80 of 90 zal opgeven.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: eerste keer springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:53

Denk dat je 90 zeker aankan hoor! :)

lovevalser

Berichten: 231
Geregistreerd: 11-01-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: eerste keer springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 19:08

aah dankje! 90 deed ze toe ook al makkelijk, maar omdat ze zo vermoeid was enzo.

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: eerste keer springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:46

In overleg met TS is het topic verplaatst van RT-HAW naar SPR-ITP omdat het hier meer tot zijn recht komt.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: eerste keer springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:06

Als ik jou was zou ik eerst even wat km maken samen. En dan vooral letten op je lijnen. Je rijd hem hier en daar wat krap de bocht door waardoor afstanden niet meer kloppen. En jullie moeten nog ritme krijgen. Die hoogte zal het probleem niet zijn maar zou daar even mee wachten als ik jou was.

Waarom stop je eigenlijk tussendoor?

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: eerste keer springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:12

Km's maken.. 80 cm én 90 cm..
Probeer wel wat meer te galopperen in een constant tempo.. dan kom je vaak wat mooier bij de hindernis uit.

Ook dressuurmatig veel galopperen, en veel schakelen.. zodat de kwaliteit van de galop verbeterd.. ;)

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: eerste keer springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:41

Ziet er al goed uit :) ik zou nog meer tempo en ritme willen zien, maar ook meer buiging in de wendingen. Zo komt het wat netter over ;)

lovevalser

Berichten: 231
Geregistreerd: 11-01-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 21:49

Koekeroekus schreef:
Waarom stop je eigenlijk tussendoor?


je moest 2 hindernissen springen dan pas groeten en naam doorgeven en daarna pas het echte parcour springen.


Casarell schreef:
Km's maken.. 80 cm én 90 cm..
Probeer wel wat meer te galopperen in een constant tempo.. dan kom je vaak wat mooier bij de hindernis uit.

Ook dressuurmatig veel galopperen, en veel schakelen.. zodat de kwaliteit van de galop verbeterd.. ;)


Ballard_L schreef:
Ziet er al goed uit :) ik zou nog meer tempo en ritme willen zien, maar ook meer buiging in de wendingen. Zo komt het wat netter over ;)


ja zijn we mee bezig normaal galoppeerd ze niet zo als een konijn. maar dit was waarschijnlijk de spanning van de eerste keer binnen.

km maken zijn bezig

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Re: eerste keer springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:22

Ik vind het er goed uitzien! Ik ben het er wel mee eens dat de galop iets beter kan, maar daar werk je dus al aan :)