Ontzettend veel dataverbruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Ontzettend veel dataverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 21:40

Hoi!

Sinds kort heb ik een Huawei P9 Lite, maar hij verbruikt echt ontzettend veel data (veel meer in vergelijking met mijn oude telefoon, een galaxy S3) terwijl ik er hetzelfde mee doe. In 12 dagen heeft hij 2000MB verbruikt -O-
Nu blijkt dat vooral Chrome de boosdoener is en daar heb ik dus alle dingen die hij automatisch zou kunnen doen uitgezet en bij databeheer heb ik ook de achtergrond en roaminguitgeschakeld, maar toch blijft hij zoveel verbruiken..

Wie heeft de gouden tip?

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Ontzettend veel dataverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:45

Mobiele Gegevens uitzetten en alleen aanzetten als je écht even moet Appen/Facebook checken/Iets anders op Internet als je ergens bent zonder WiFi en weer uitzetten als je klaar bent.
Als het uit staat kun je namelijk niet op 3G/4G

95Ellen

Berichten: 589
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Ontzettend veel dataverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:48

Sommige telefoons downloaden ongemerkt automatisch systeem updates en app updates, zoek even na of je dat uit kan zetten. Zeker systeem updates zijn onwijs groot

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ontzettend veel dataverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:58

Check even je instellingen voor whatsapp en facebook ed: uitzetten van automatisch afspelen kf downloaden van fotos en videos scheelt heel veul data!

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Ontzettend veel dataverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:00

Ik heb de Huawei P9. Bij mij stond Roaming automatisch aan, waardoor ik dus ook in een maand het dubbele had verbruikt van wat ik normaal gebruik... Roaming uitgezet en niks meer aan de hand :)

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 22:04

Bedankt voor jullie tips.

Ik zit al zoveel mogelijk op WiFi, maar als ik mijn mobiele gegevens gebruik doe ik dat net zoveel als voorheen, dus dat snap ik dus niet helemaal..

Automatische systeemupdates heb ik (voor zover ik weet) ook ingesteld dat er toestemming gevraagd moet worden om te updaten.

@Zeeuwsemeid, waar heb je de roaming uitgezet? Ik zie namelijk nergens echt een 'algemene' instelling roaming staan, alleen bij databeheer en dan bij de apps waar je het uitzet.

Exitium

Berichten: 7159
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 02:26

Roaming zou het probleem niet mogen zijn (is enkel van toepassing als je in het buitenland zit, of soms als je heel dicht bij de grens woont), maar als je in Nederland zit kun je het net zo goed uitzetten. Dit doe je door naar 'Instellingen' > 'Mobiele netwerken' te gaan. De bovenste optie daar is voor data roaming, zet die uit.

Wat je daarnaast even kan proberen is naar 'Instellingen' > 'Data Usage' (databeheer gok ik? Ik werk met een Engels menu) te gaan. Je krijgt dan een lijst te zien met de apps die de meeste data gebruiken, waarschijnlijk de lijst waarin je gezien hebt dat Chrome de boosdoener is. Klik op Chrome en zet in het volgende scherm 'Restrict background data' aan.

Ook kun je Chrome (de browser zelf) openen, dan rechtsboven op de drie puntjes drukken en naar 'Settings' gaan. Bijna onderaan staat de optie 'Data Saver', zet die ook aan.

Dan even kijken wat het doet. :)

Linnie050

Berichten: 11808
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Ontzettend veel dataverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 06:35

En je fb speelt die automatisch filmpjes af?
Dat kan je ook uitzetten bij je fb instellingen.
Kost veel data.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 13:48

Van Facebook heb ik de app niet gedownload omdat ik dacht dat dat de grootverbruiker was dus die bekijk ik via Chrome.

Zal zo eens bovenstaande tips veranderen bij de instellingen.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Ontzettend veel dataverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:00

Ik denk dat Facebook via chrome misschien wel meer data kost dan de app. Moet je meer plaatjes etc laden en dat kost weer meer data.