Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 22:17

Sinds vorig jaar december hebben wij een nieuwe kleine pony Jack, die hebben wij van een boer gekocht die hem had gewonnen met een weddenschap. Geen paspoort geen achtergrond en zwaar verwaarloosd. Sinds de zomer heeft hij wat bulten op zijn luchtpijp en ernaast, ook hangt zijn manenkam slap, en word hij weer mager. Hij is sloom en loopt niet graag je moet hem eigenlijk echt meetrekken om hem in de paddock te zetten. In de zomer hebben we hem laten castreren en toen mijn moeder vroeg over die bulten zei de dierenarts dat we geen zorgen zouden moeten maken en dat het vanzelf wel weg zou gaan. Ik dacht dat het van het gras was dus heb ik gewacht tot ze op stal kwamen. Maar het gaat niet weg? En voordat we de dierenarts weer laten komen wil ik eigenlijk jullie mening horen. Wat kunnen we voor hem doen, en wat kunnen we nu ondernemen? De dierenarts heeft ons laatst rond de 500,- gekost voor bloedonderzoek waar niks uit kwam, een castratie en een mestonderzoek waar ook niks uitkwam. Dus wat zouden jullie ondernemen?

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:32

Dit gaat over dezelfde pony als in je andere topic?

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 22:51

Shenavallie schreef:
Dit gaat over dezelfde pony als in je andere topic?

Ja.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:26

Dieren kosten nu eenmaal geld en als ze ziek nog een pak meer... Dus Da erbij en laten onderzoeken...

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 00:04

maximuss schreef:
Dieren kosten nu eenmaal geld en als ze ziek nog een pak meer... Dus Da erbij en laten onderzoeken...


De dierenarts is al geweest voor dit, maar zei dat we geen zorgen zouden moeten maken en dat het wel weg zou trekken. Het word niet erger maar ook niet minder.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:10

Als je deze da niet vertrouwd dan doe je een second opinion bij een andere kliniek.

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:16

Heb je foto's?