Aankoopprijs paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
notmyname
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-11-16

Aankoopprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 23:41

(als dit forum verkeerd staat, verplaats hem, ik kon niks passends vinden)

Beste iedereen,

Momenteel ben ik op zoek naar een paard. Nu heb ik een erg leuk paard op het oog.
Het is niet echt een bepaald ras (een echte vuilnisbak), hij is een ruin van 8 jaar, schofthoogte is 1.54, hij is breed gebouwd, hij heeft vrij korte benen (volgens de norm), is volgens de norm ook wat uit verhouding en is soms wat onzeker (buiten niet echt). Hij is de laatste tijd niet vaak in de bak gereden. Heeft wel vroeger carrousel gelopen en is daarvoor nog een jachtpaard geweest (is hierdoor wendbaar).
Hij is super lief en kroelerig. Dit is hij niet met alle mensen, maar ik ben zelf vrij rustig en ik merk dat hij dit kan waarderen. Hij volgde mij ook al in de weide en zocht mij dus echt op. Tijdens het poetsen is hij ook braaf en kan netjes stilstaan (ook tijdens het opstappen). Hij wil heel graag voor je werken, maar hij moet wel weten wat je van hem wilt (anders wordt hij onzeker). Dit merkte ik al snel en daarna liep hij al gelijk een stuk fijner (relaxt en meer bij elkaar). Hij heeft een erg goede conditie (ik heb lang gereden en hij blijf actief aan het been). Hij is soms wat schrikkerig, maar reageert niet fel (galoppeert even weg, maar is nog makkelijk te sturen). Hij is vooral recreatief gebruikt (buitenritten), maar ik merkte dat hij in de bak ook echt wil werken (energiek, maar niet vervelend).
Het zal geen paard zijn om echt de sport in te gaan (vanwege de bouw), maar dit is ook niet mijn doel. Ik wil graag recreatief veelzijdig rijden (buiten rijden, dressuur, springen etc.). Soms wil ik wel een dressuurproefje doen o.i.d., maar dat hoeft echt niet vaak.

De vraagprijs is €3250,-. Ik denk zelf dat dit een beetje hoog is. Nu is het natuurlijk een vraagprijs en kan er altijd speling in zitten. Nu vroeg ik mij af of jullie mij kunnen vertellen wat jullie denken.
Ik ben mij bewust van zijn bouw, maar ik vind hem mooi en lief en daar gaat het om. ^^ Echter vind ik het wel belangrijk dat het een beetje een eerlijke prijs is.
Hij heeft geen papieren, wel een paspoort. Hij mag gekeurd worden (zal ik ook doen).

Geef me je mening, maar wees lief! ^^
Ik zal nog een link proberen toe te voegen met een foto en een filmpje.

Foto's (niet de beste hoeken xd):
http://nl.tinypic.com/r/2qc40tj/9
http://nl.tinypic.com/r/bfj0a9/9

Video (ja ik zat te kort, en ik reed hem daar ook bewust een beetje verzameld, gelieve geen rij commentaar, dat is hier niet het doel):
https://vimeo.com/195363070

Bij voorbaat dank! :)

Anoniem

Re: Aankoopprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:44

Vind ik echt teveel. Max 2500,-, en dat is ruim. Daarnaast zou ik hem zeker laten keuren, hij loopt erg kort.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:46

Bizzybijtje schreef:
Vind ik echt teveel. Max 2500,-, en dat is ruim. Daarnaast zou ik hem zeker laten keuren, hij loopt erg kort.


Exact mijn gedachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:47

2500 zou ik ook als max zetten inderdaad, maar vind ik ook nog ruim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:48

KoudbloedKim schreef:
2500 zou ik ook als max zetten inderdaad, maar vind ik ook nog ruim.


Ja, bedoelde het als "Als hij perfect gezond is en qua karakter en uiterlijk helemaal wat je zoekt".

Lumkea

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Aankoopprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:51

Ik zou persoonlijk zelfs eerder naar 2000 gaan maar ik volg hierboven!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:53

Hij loopt kort, omdat hij vast wordt gehouden en loopt helemaal opgekropt.
Je ziet dat ie enorm zijn best doet, maar hij kan geen kant uit. Dus eerst eens vrije beweging zien of met iemand op zijn rug die los
durft te laten.
Een heel leuk paard. Meer dan 2000 zal het bij mij niet worden.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:53

1500 euro maximaal. Dier loopt niet fijn. Kort, weggedrukte rug en onderhals. Zit veel werk in plus voor een dier wat geen papier heeft, geen sportniveau zou ik echt niet veel uitgeven.
Maar goed, het is maar wat jij er voor over hebt.

notmyname
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 23:57

Jetta schreef:
Hij loopt kort, omdat hij vast wordt gehouden en loopt helemaal opgekropt.
Je ziet dat ie enorm zijn best doet, maar hij kan geen kant uit. Dus eerst eens vrije beweging zien of met iemand op zijn rug die los
durft te laten.
Een heel leuk paard. Meer dan 2000 zal het bij mij niet worden.


Ik reed in het begin met losse teugels alleen hier wordt hij wat onzeker van, dit was even om hem weer eronder te krijgen. Daarna ben ik weer meer naar de ontspanning gaan rijden. In ieder geval bedankt voor je advies. ^^

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:59

Welsh Cob?

Ik vind het nog niet zo'n verkeerd dier eigenlijk. Vrees alleen dat de rijfilmpjes hem mogelijk niet helemaal recht doen in zijn beweging ( sorry.. maar je zit er iets te veel aan te friemelen voor waardoor hij niet helemaal weg kan, en doorzitten bij een paard wat nog niet lekker over de rug loopt maakt ook dat het dier korter gaat lopen). Dus daar kunnen we, naar mijn meninig, hier zo eigenlijk niet zoveel over zeggen.

Maar als het écht gezond is, inderdaad een fijn karakter heeft..... tja.. dan zou ik niet moeilijk doen over een 500 euro meer of minder. Ik bedoel: het is meestal niet de aanschaf waar je het meeste geld aan uit geeft/ wat een paard duur maakt... het echte geld uitgeven komt pas ná de aanschaf :D

notmyname
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 00:04

Punz schreef:
Welsh Cob?

Ik vind het nog niet zo'n verkeerd dier eigenlijk. Vrees alleen dat de rijfilmpjes hem mogelijk niet helemaal recht doen in zijn beweging ( sorry.. maar je zit er iets te veel aan te friemelen voor waardoor hij niet helemaal weg kan, en doorzitten bij een paard wat nog niet lekker over de rug loopt maakt ook dat het dier korter gaat lopen). Dus daar kunnen we, naar mijn meninig, hier zo eigenlijk niet zoveel over zeggen.

Maar als het écht gezond is, inderdaad een fijn karakter heeft..... tja.. dan zou ik niet moeilijk doen over een 500 euro meer of minder. Ik bedoel: het is meestal niet de aanschaf waar je het meeste geld aan uit geeft/ wat een paard duur maakt... het echte geld uitgeven komt pas ná de aanschaf :D


Ja, klopt wel wat je zegt inderdaad. Ik had iets meer los moeten laten (dit deed ik later ook, maar dat is niet meer gefilmd). Ik zit nu iets te krampachtig, maar dat is mijn schuld en niet van het paard, we kunnen samen altijd nog ergens naartoe werken. Ik vind hem er zelf ook leuk uitzien en weet dat velen het er hier niet mee eens zullen zijn (maarja, dat is de paardenwereld). Ook is hij gewoon super lief. ^^

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:05

Het korte lopen is naar mijn idee ook het gevolg van de ruiter. Echter zou ik hoe dan ook niet meer dan 1500 geven, als jij hem echt graag wilt kan je meer bieden, maar het gat met de vp blijft erg groot. Van dit paard is er maar een. Ik koop pas een paard als ik echt voor díe wil gaan, en dan maakt het me ook geen donder uit wat de kosten zijn, die vergeet je op den duur wel weer. Zal je zien dat je een goedkopere kiest die ook nog eens minder leuk is, en er meer DA kosten aan zitten.

Let wel, ik heb op deze manier al 2 keer teveel betaald volgens de mensen om mij heen, maar wel dolgelukkig met het dier, dus tjah, spijt nooit gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:06

Caily schreef:
Het korte lopen is naar mijn idee ook het gevolg van de ruiter. Echter zou ik hoe dan ook niet meer dan 1500 geven, als jij hem echt graag wilt kan je meer bieden, maar het gat met de vp blijft erg groot. Van dit paard is er maar een. Ik koop pas een paard als ik echt voor díe wil gaan, en dan maakt het me ook geen donder uit wat de kosten zijn, die vergeet je op den duur wel weer. Zal je zien dat je een goedkopere kiest die ook nog eens minder leuk is, en er meer DA kosten aan zitten.

Let wel, ik heb op deze manier al 2 keer teveel betaald volgens de mensen om mij heen, maar wel dolgelukkig met het dier, dus tjah, spijt nooit gehad.


Ik heb het idee dat een paard wat helemaal goed is er niet zo heftig op zou reageren :o

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Aankoopprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:08

Denk je? Ik weet niet wat jij normaal voor paarden rijdt, maar ik herken de reactie heel erg, voornamelijk werk met Tinkers/koudbloeden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:09

Ik heb voor mijn merrie (ook een kruising, ong. zelfde gangenwerk, paar jaar jonger) 1500 euro neergelegd een jaar of 5 geleden.
Heel veel hoger dan dat zou ik voor dit dier dus niet gaan. Kijk maar eens op mp naar vergelijkbare paarden, wat daar voor gevraagd word.

Mijn merrie loopt niet erg ruim en als ze te kort/te opgefokt gereden word dan word het idd alleen maar dramatischer het krabbelen.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:10

1500 euro... en laten keuren (dat zou ik dan ook nog zelf wel willen betalen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:11

Caily schreef:
Denk je? Ik weet niet wat jij normaal voor paarden rijdt, maar ik herken de reactie heel erg, voornamelijk werk met Tinkers/koudbloeden.


Moet eerlijk bekennen dat ik voornamelijk met warmbloeden werk, dus kan zijn dat ik het verkeerd zie :j . Al is keuren altijd een goed idee natuurlijk :D

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:11

Ik vind het een leuk, koddig paardje :D
Ben het wel met je eens dat de prijs aan de stevige kant is, echter als ie goedgekeurd wordt en het is echt jouw droom paardje, tja waarom dan niet? Mijn pony van vroeger was waarschijnlijk geen 2 stuivers waard maar voor mij miljoenen. Ik denk dat de vraag is of jij het er voor over hebt ;)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:12

Als jij t geld hebt, en dit paard is wat je zoekt? Dan zou ik me niet tegen laten houden door war men vindt wat hij zou moeten kosten of waard is.
Het ziet eruit als een braaf en eerlijk dier, je hebt nog veel af te tasten en te leren op hem. Gangen zijn inderdaad niet te beoordelen, maar zijn karakter des te meer. Een paard dat zo tegengehouden word en toch door blijft gaan en aan het zoeken blijft.... tja....koop m, ga lekker lessen en ik ben benieuwd hoe het er over een half jaartje uitziet

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:13

mits hij gezond is en echt braaf is buiten mag er wel wat van de prijs af, maar een braaf recreatiepaard kent geen prijs, zeker niet als je er echt een klik mee hebt. denk dat je niet veel gezonde & brave paarden vind onder de 2500
overigens zou het mijn paard niet zijn dus ik zou het er niet voor over hebben, maar als je naar de markt kijkt wel

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:18

Misschien is het een idee om hem te laten keuren met de huidige eigenaar erbij? Wellicht verandert hij dan ook in zijn vraagprijs.

Lijkt me een schat van een dier, maar eerlijk gezegd veel te duur, voornamelijk omdat hij veel werk lijkt te gaan kosten.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:22

Ik vind het absoluut teveel geld.
En keuren zou ik sowieso laten doen.
En volgensmij valt zijn beweging wel mee.. je dwingt hem nu letterlijk naar beneden, daar gaat geen enkel paard lekker van lopen.. :n

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:23

Ik weet niet hoe de prijzen van rijpaarden / pony's momenteel zijn maar ik vind 2500 euro zelfs nog teveel voor een rasloos beestje, hij heeft geen papier, heeft niks bijzonders gepresteerd.
Dit is een gewoon een leuke huis tuin en keuken pony, zou 1500 euro al zat vinden.

Qua gangen vind ik het ook niet bijzonder, en zelfs heel kort.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:26

Geinig ding. De hectiek kan komen door het kort houden ik herken het ook als iets wat voorkomt bij koudbloeden ibirische rassen.

Tien mensen tien meningen. Vind je hem leuk en is hij topbraaf en gezond wat is 3.000 dan? Dan zou hij wel 5.000 mogen kosten wat mij betreft. Jij moet er dadelijk vele uurtjes mee doorbrengen. Als die van mij niet zo'n enorme lieverd was dan vond ik dat toch echt een stuk minder prettig.

De kosten komen elke maand hoor dan maakt 1.000 op de aanschaf ook niets meer uit.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:30

Joh..
Dezelfde pony.. In zomervacht, netjes voorgesteld en in vrije beweging, en iedereen vind het een stoer dier.
Niets mis met deze pony. En als het dan écht braaf is, en gezond is, en het is het dier wat voor jou gevoel bij je past. Tja.. Dan zou ík niet gaan voor het 'goedkoopste paard op de markt', maar voor wat jij voor dit dier wil betalen. En dan vind ik 2500-3000 ( voor écht braaf en gezond) best een betaalbare prijs.

Want nogmaals:
Het geld uitgeven aan een paard zit hem NIET in de aanschaf........dat is écht nog maar het minste wat je de komende jaren kwijt zult zijn aan je dier...