Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmh

Berichten: 3493
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:48

Balen.. les van morgenochtend gaat niet door. Kan al nauwelijks lessen in december door werk :(

Iedereen succes dit weekend!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:19

Succes voor diegenen die komend weekend moeten starten!
Helaas heb ik de wedstrijd vanavond af moeten zeggen. Heb een uur voor de trailer staan te klöten.. mevrouw wilde er niet in :/

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:19

dat is idd balen xxxmh!!

ow dat is irritant Mayflower! gelukkig heb ik daar nooit last van, Winston loopt altijd zo mee de trailer op :)

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:25

Aah wat sneu Leonie! 15 jaar is een mooie leeftijd, maar missen kun je ze nooit.. :(:)

Balen Punk, ik zou dan ook afzeggen geloof ik. Beter paard weer goed fit eerst, wedstrijden zijn er later ook wel weer ;)

Mayflower, frustrerend zeg! Had ze wel vaker toch, dat ze er niet in wil?

Berber, je mag de mijne ook gerust eens proberen hoor! Zo heb ik het ook gedaan, vriendin van mij heeft hem ook. Vond hem te duur om zo even te kopen. :j (Wilma heeft hem ook, maar denk dat die een maat groter heeft)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:30

Mayflower: iritant is dat he. Ik geef t nooit op. Desnoods mis ik me wedstrijd. Maar er in zal die,rondje van 5 min en dan er weer uit.

Als ik hem 1x laat winnen duurt t de volgende keer alleen langer met laden.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:04

Het is een hele tijd goed gegaan, maar sinds een tijdje begint ze weer. Ik was er gisteravond zo klaar mee. Ben gestopt, ik heb wel opgegeven. Ik verloor mijn geduld en raakte gefrustreerd, wilde het ook niet erger maken dan dat het al was. Ik moet hulp zoeken. Mocht het niet lukken, dan zet ik haar te koop.

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:05

met hulp lukt het meestal wel hoor!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:11

Mayflower_ schreef:
Het is een hele tijd goed gegaan, maar sinds een tijdje begint ze weer. Ik was er gisteravond zo klaar mee. Ben gestopt, ik heb wel opgegeven. Ik verloor mijn geduld en raakte gefrustreerd, wilde het ook niet erger maken dan dat het al was. Ik moet hulp zoeken. Mocht het niet lukken, dan zet ik haar te koop.


Te koop omdat ze niet wil laden?

Stan heeft ook zulke buien. IND even hulp zoeken. Zou jammer zijn om haar daarvoor te verkopen.

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:14

zou idd wel erg jammer zijn om daarvoor te verkopen!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:15

plutolover schreef:
Mayflower_ schreef:
Het is een hele tijd goed gegaan, maar sinds een tijdje begint ze weer. Ik was er gisteravond zo klaar mee. Ben gestopt, ik heb wel opgegeven. Ik verloor mijn geduld en raakte gefrustreerd, wilde het ook niet erger maken dan dat het al was. Ik moet hulp zoeken. Mocht het niet lukken, dan zet ik haar te koop.


Te koop omdat ze niet wil laden?

Stan heeft ook zulke buien. IND even hulp zoeken. Zou jammer zijn om haar daarvoor te verkopen.


Hoe ga jij met zulke buien om?

Ja, ik zou haar verkopen als het laden echt niet wilt. Het geeft mij frustratie, haar frustratie en ik vind het leuk om wedstrijden te rijden, naar het bos te gaan etc. Als ik dat niet meer kan doen, dan verlies ik mijn lol in paardrijden. -O-
Verkopen is natuurlijk de extreemste oplossing, ik ga wel eerst tot het uiterste, zodat ik voor mijzelf weet dat ik er alles aan gedaan heb om het opgelost te krijgen. :)

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:00

Ja Maessie, heb net afgebeld. Ze staat sinds gister niet meer met verhoging en oogt fit. Maar heb er nog niet opgezeten deze week en vind het dan niet fair tegenover haar om haar morgen twee Z proeven te laten lopen..

Jammer mayflower, punk heeft ook zo'n bui gehad. En net wat je zegt, ik werd er ook echt ontzettend gefrustreerd van omdat ik wist dat ze het dondersgoed kon.. Ik was dan ook wel dik 3 kwartier bezig voordat ze erop stond.. Heb je al met de longe erachter geprobeerd? Bij mij heeft het gelukkig maar een paar week geduurd.. Met 4 man en de longe stond ze er dan in, belonen en er weer af en zo een aantal keer geoefend. Gelukkig loopt ze er nu zo op en kan ik heerlijk alleen met haar op stap. Mijn andere paard zit nu in de fase, ik ga er niet op, die liep er ook altijd zonder problemen.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:01

Leonie :(:)

Iedereen succes met de wedstrijden.

Lastig als een paard niet wilt laden. Ik zou daarom niet een paard verkopen.

Punck ik zou hetzelfde doen. Hoe is het nu?

Wes zit goed in zijn vel.


Afbeelding

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:18

Ik heb met Nash ook een periode gehad dat hij niet wilde laden met tot gevaarlijke uitstapjes aan toe.

Nu laad ik hem met een hengsteketting en toen 1x flink ruzie gehad met hem en sinds dien laat hij zich laden en als hij het in zijn kop haalt om de trailer niet op te gaan dan wordt hij er gelijk weer aan herinnerd om gewoon de trailer op te gaan.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:31

Wesco staat bijna nooit op de trailer. Maar even boos worden als hij op de klep staat doet wonderen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:20

Ik laad stan ook met hengsten ketting en hij haalt dan ook gevaarlijke stunts uit.

Wat bij stan werkt is longeerlijn vast knopen (niet op de haak) aan z'n halster. Dan lijn over de voorste stang. En jij dan uit de trailer en dan trek ik hem er zo in. Hij kan dan niet z'n achteruit uitproberen omdat, ik dan sterker ben en hij meer weerstand krijgt.

Zodra hij na voren gaat,doe ik spanning eraf.

Dat ging heel lang goed, maar nu is hij daaf laatste tijd vervelend in. Ook moet ik 1 kant afschermen.

Laatste keer met hengstenketting. Zelf toen hij pijn in z'n mond had door 2 getrokken tanden. Ging hij klote... maar uiteindelijk stond hij.


Terwijl hij als hij goede bui heeft er zo in loopt... maar hij heeft maar niet door dat, dat het makkelijkst is hahaha

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:34

Wat een boel dwang gebruiken jullie bij dat laden zeg := daar alleen al spat de frustratie vanaf...
Mijn merrie wilde ook nooit laden maar met een boel geduld en veel belonen loopt
ze er nu zo in...
nou is zij sowieso geen merrie waar je dwang bij moet gebruiken want dan
doet ze helemaal niks meer voor je...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:06

Als ik Ik zonder dwang doe kan ik blijven staan tot ik een ons weeg. Terwijl hij er ook zo in loopt.. dus is gwn kop erop. Want als hij erop staat. Heeft hij gewoon hanglipje. En staat hij op rust.

Tuurlijk wil ik liefst geen dwang gebruiken ik probeer altijd eerst zonder dwang. Maar als meneer eenmaal in z'n achteruit zet. Maakt t niks uit wat er staat loopt hij zo tegen aan. En gaat hij er op zitten.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:11

Nash loopt er nu gewoon zo in. Ik heb wel nog altijd de ketting er aan, maar ik hoef hem eigenlijk nooit te gebruiken. Heel soms vind Nash dat hij de regels mag bepalen en dan krijgt hij een correctie.

Nash deed alsof hij de trailer heel eng vond, maar ging wel rustig op rust staan. Hij is soms gewoon een dominante drol :P en dan helpt lief vragen of hij er alsjeblieft in wil gewoon niet. Been there done that.

Nash is er ook nooit op geslagen oid, wat ik veeeeel zie op het wedstrijdterrein. Ik weet niet of je Annemarie van der Toorn wel eens hebt zien trailer laden? Zij bepaald waar de voeten neergezet worden, niet het paard. Daar hebben Nash en ik toen der tijd "ruzie" of "discussie" over gehad. Het is maar hoe je het wil noemen. Nu dus eigenlijk nooit meer, hij gaat er nu gewoon braaf op.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:28

Ik hoef mijn beide sowieso Nike af te dwingen, dan gaan ze beide geheid in de staak en doen ze beide inderdaad niks meer... Al ben ik bij punk wel altijd heel laks, die kan bij mij een heeeeuleboel maken en dat weet ze ook :P ze weten trouwens wel allebei hun plek, er kan veel, maar ze weten wel wanneer het genoeg is.. Zelfde als het trailer laden, ik vraag het eerst natuurlijk heel lief, zonder dwang maar op een gegeven moment moeten ze er toch op, als een longeerlijn me daarbij kan helpen, dan moet dat maar even zo.. :j

Wesco wat heb je toch een ontzettend leuke haf, jammer dat hij geen hengst meer is, was een leuke combi geweest met punk :j heb haar vanmiddag even aan de longe gehad, bokken :+ heb het idee dat ze er nog niet 100% is, maar ze voelt zich zichtbaar stukken beter dan begin Vd week :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:06

ik wil ook misschien hulp in schakelen, als hij zo blijft. De manier die ik net benoemde hielp echt altijd super stond hij er met 10 min. Vaak als ik de longeerlijn aan zn halster knooptje zag je al aan z'n kop van oke jij heb gewonnen. En hup hij stond er zo in. zonder dwang.

Maar nu is het ook een paar keer gelukt om daarmee te klote..

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:04

gelukkig loopt Winston zo de trailer op! soms alleen ff zweep erachter en voor de rest eigenlijk niets.. :)

ik vind het ideaal, je hoeft je nooit zorgen te maken of het wel gaat lukken enz.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:15

Ik heb het ook niet over lief vragen en afwachten hoor, dan kun je idd wachten tot je een ons weegt maar duidelijk en consequent zijn en op tijd belonen was voor ons de oplossing.
Zo heeft ieder zijn manieren om iets gedaan te krijgen :)
Op wedstrijd terrein wordt ik er soms misselijk van hoe ze die beestjes de trailer in rammen...

Amino loopt er zelf in dat is helemaal makelijk...
Loop naar de klep, gooi touwtje over zijn hals en hij wandeld er zelf in :D

Net terug van wedstrijd, mocht 2 winstpunten mee naar huis nemen daar zet de teller alweer op M1+5 :D

Ben benieuwd hoe Afke heeft gereden!

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:25

Wesco gaat een paar pasjes vooruit en dan achteruit en blijft op rust staan op de klep. Kijkt lekker op zich heen en steekt zijn middelvinger op. Dus die moet je even streng toe spreken. Maar dat komt ook omdat hij bijna nooit in de trailet staat.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 10-12-16 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:35

lekker bezig Silby!!

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:55

Gefeliciteerd met je winstpunten silby!

En Wesco ziet er goed uit. :)

Ik zal trouwens ons nog even voorstellen, zo lang geleden dat ik in dit topic zat dus maar even opnieuw. :D
Ik ben Claudia, 23 jaar en heb een Haflinger (Ayla, of Spook voor vrienden ;) ) en twee Shetlanders (Charlie & Penotti).
Spook heb ik sinds maart 2013 en we hebben eerst altijd dressuur gereden, tot ze vorig jaar een vage blessure kreeg. Ze heeft toen driekwart jaar op rust gestaan bij een pensioenstal en toen ik afgelopen voorjaar een eigen stuk grond kon huren (zelfde idee als de pensioenstal) heb ik haar en de Shets daarheen verhuist.
Mochten toen van de dierenarts ook weer rustige bosritjes maken en in overleg verder opbouwen, dus dat zijn we gaan doen. En sindsdien gaat het eigenlijk alleen maar steeds beter!
We staan inmiddels op een andere stal, 24/7 buiten op twee hectare weiland met een grote paddock en inloopstal in de kudde. Heerlijk! :)
Aan de rand van de Veluwe, dus veel in het bos te vinden en ondertussen zijn we ook weer rustig aan de dressuur aan het oppakken.

Ikzelf werk fulltime en ben in opleiding tot Freestyle Instructeur bij Emiel Voest. :)

Afbeelding

Ons uitzicht 's morgens vroeg op de hei. :+:
Afbeelding

Dit is denk ik een jaar of twee geleden.
Afbeelding