Wandelen met Boelie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Wandelen met Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 19:35

Iedere zondag gaat Evi sowieso mee naar Boelie. Door school heeft ze wat minder tijd om doordeweeks ook mee te gaan, maar dat is geen ramp natuurlijk. Boelie wordt op een relaxt tempo door Evi en de staleigenaresse gereden. Evi krijgt dan les van de staleigenaresse, aangezien Boelie voor haar haar eerste 'inrij'paardje is.
Maar het had gevroren en we hebben geen 5* rijbak om de hoek liggen, dus wat doen we dan. Dan kiezen we een gaaf halster uit, pakken we de schoonste deken en nemen de camera mee. Lekker een bijna winters te noemen boswandelingetje aan de hand :)

BullForce, aka Boelie | New Forest | Ruin | 4 jaar | 1.50 m. | Kantje's Bolivia (v. Linde's Rob) x Oosterbroek François

We kwamen bij een mooi veldje waar het zonnetje lekker scheen, dus foto-tijd :D
1. Eerst Evi met Boelie
Afbeelding

2. Toen wisten we ineens waarom Boelie zo aandachtig die kant op keek. Hertjes! 2 stuks, maar eentje zagen we pas bij het wegspringen van de eerste in de bosjes mee rennen :P
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Kusje!
Afbeelding

7. En toen maakte Evi wat foto's van Boelie en mij :)
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Ik rust mijn bovenlip even op je hoofd... Is goed, Boelie :')
Afbeelding

10. Ik vroeg hem te lachen voor de camera. Meneer vindt het leuker om er een combi van te maken, lachen en schudden in 1, eindigend in een duckface. Tja...
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Een foto waar ik heel blij mee ben :D
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Op het laatst nog even beentjes strekken in de toen weer ontdooide wei :)
Afbeelding

15.
Afbeelding

Helaas passen niet alle foto's in 1 topic, dus nog een paar linkjes :D

http://boktimg.nl/img/m/wrC1aV.png
http://boktimg.nl/img/m/qxDbHw.png
http://boktimg.nl/img/m/hS3oD0.png

Heb voor eigen gemak op alle foto's mijn copyrightdingetje gezet. Maar ben Evi uiteraard super dankbaar voor de foto's die zij gemaakt heeft ;)
Laatst bijgewerkt door CaVaLaPhoto op 04-12-16 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wandelen met Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:38

Leuk! Knappe Boelie. Hoe gaat het rijden?

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 19:50

Celine_Famke schreef:
Leuk! Knappe Boelie. Hoe gaat het rijden?


Dankje! :D
Hij gaat goed. Hij is van zichzelf nogal een sterrenkijker, maar begint nu beetje bij beetje te snappen hoe hij met z'n hoofdje laag en ontspannen, maar toch lekker actief kan lopen. Hij wordt max. 2x per week gereden, half uurtje per keer maximaal. Tussendoor probeer ik hem nog te longeren wanneer het weer en mijn werktijden mee zitten, of lekker spelenderwijs wat te VDen of zoals vandaag relaxt te wandelen :)
Hij heeft wel even een puberfase gehad tussendoor, waarbij hij het vooral Evi even moeilijk gemaakt heeft. Meneer ontdekte dat als hij deed alsof iets eng was en klein bokje gaf als hij van Evi toch door moest lopen, dat hij dan 'vrij' kreeg, omdat Evi bang was voor te veel reactie als ze hem een tikje gaf. Vervolgens zag ze hoe staleigenaresse dat heel simpel met echt 1 minimaal tikje opgelost kreeg en dat hij daarna weer braaf door liep, durfde Evi het ook aan en nu gaat het weer super. Evi weet nu waar op te letten (vooral orenspel verraadt bij Boelie heel veel :)) ) en is ook niet meer bang onzin reacties aan te pakken. Ze hebben beiden echt nog veel steun aan staleigenaresse die hun les geeft :)
Maar we moeten het werk wel afwisselend houden, vooral tijdens het rijden, want meneer is slimmer dan de indruk die hij vaak geeft en dan komt het klieren weer om de hoek kijken. Moet niet te saai worden natuurlijk, anders zorgt Boelie wel voor wat afwisselend werk :))

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Wandelen met Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:57

Mooie foto s van een mooi paard en mensen die gelukkig met hem zijn. +:)+

Isabeaumin01

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Wandelen met Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:02

Wat een prachtig beest!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wandelen met Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:05

Fijn dat het goed gaat! Super. Ga je zelf ook nog op hem rijden? :)

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 20:09

Dankjewel voor de complimenten PimxBotje en Isabeaumin01!
Wij zijn echt heel blij met dit toppaardje :D

Celine_Famke schreef:
Fijn dat het goed gaat! Super. Ga je zelf ook nog op hem rijden? :)

Uiteindelijk wel ja :) Moet zelf nog steeds wat kilo'tjes kwijt voor ik er op 'mag', maar ben al op de goede weg :)
Heb genoeg stokken achter de deur, waarvan Evi een ongeduldige van is, want het lijstje van 'de eerste keer met Boelie..' staat voor een groot deel stil dankzij mij. Eerste buitenrit, eerste les op de manege en eerste wedstrijd zijn voor mij gereserveerd en Evi wilt ook graag op buitenrit, lessen op de manege en wedstrijden rijden _O-

Anoniem

Re: Wandelen met Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:20

Fijn overzicht van een fijne pony! /3 8-)

neleehx

Berichten: 62
Geregistreerd: 26-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:47

Hier is ie weer hoor :D Knappe Boel! Die foto's van het gouden uur zijn ook prachtig! Hij is zo knap geworden! Stiekem heel jaloers <3

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 19:02

Dankjewel Nele en Nina!
We waren echt net op tijd in de wei met dat gouden uurtje ja. Nu nog een camera die dat ook kan handelen zonder ruis en een gerepareerde wei dat ik zelf ook meer kanten op kan :P