[EJL-ITP]Een jaar van diepe dalen, maar ook van hoge pieken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

[EJL-ITP]Een jaar van diepe dalen, maar ook van hoge pieken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 13:35

Afbeelding

Januari

Hoi!
Ons jaar begon als ieder ander, na een flink feestje te hebben gevierd vanwege oud en nieuw, trof ik de volgende dag mijn paard zo aan in de paddock. Overduidelijk had hij ook gefeest die nacht en was nu brak :Y)

Het was een zachte winter en dus stond niets de training met mijn 22-jarige KWPN ruin Montie in de weg.

Febuari

Afbeelding

We genoten van de zon die zo nu en dan de dag vulde, en pakte het springen weer op.
Dit was voor mij zeker een uitdaging nadat ik een ongeluk heb gehad waarbij ik hersenschade op heb gelopen en dus mijn evenwicht af en toe te wensen overlaat.


Maart

Maart nam een leuke wending.
Ik had besloten dat dit jaar het laatste jaar zou zijn voor mijn oudere paard om nog actief in de wedstrijden mee te gaan, hij was inmiddels 22 jaar en samen waren we nog fanatiek in het M dressuur. Ik merkte dat hij wat minder mee kon komen en besloot dat hij, na al die jaren dat hij dit voor mij heeft gedaan, alleen nog dingen hoefde te doen waar ook hij minstens zoveel plezier uit haalde.
Echter, dan moet er wel een opvolger komen :Y) :)
Zo nu en dan had ik al eens een paard bekeken maar elke keer was het niet wat ik zocht of zag ik er iets aan.
Totdat iemand mij een filmpje stuurde met een jong paard welke bij hun stond, ze wilde hem in de verkoop zetten maar wisten waar ik naar op zoek was, of ik misschien langs wilde komen.
Ik kreeg een filmpje en ik dacht dat dit wel wat zou kunnen zijn, dus hop in de auto en er heen.
Eenmaal aangekomen stak hij zijn hoofd over de deur en ik wist direct dat dit hem was.
We zadelde hem op, ik reed er een rondje mee en ondanks dat hij net 2 weken onder het zadel was gereden voelde hij safe en had ik er direct een klik mee.

Afbeelding

Hij bleef nog een weekje op locatie staan, zodat hij röntgen gekeurd kon worden, waar hij met vlag en wimpel doorheen kwam.
Eind maart stond hij hier op stal, hij vond mijn oude paard gelukkig ook leuk <3

Afbeelding

April

Nadat mijn nieuwe paard een paar dagen heeft kunnen wennen aan de nieuwe omgeving en het nieuwe ritme wilde ik hem weer oppakken.
Echter bleek dit even niet zo makkelijk te gaan, hij liet mij niet opstappen, als ik bijna mijn been eroverheen had toonde hij extreem vluchtgedrag en liet hij mij in het zand achter.
En dan kan je, je paard dus gaan vangen in een veel te grote baan :')

Afbeelding

Oke, terug naar de basis, even weer wat meer vertrouwen op doen en kijken waar dit probleem vandaan komt zo ineens.

Afbeelding

Echter nam april ook een andere wending.
Mijn broertje werd gediagnostiseerd met kanker, en een heftige tijd brak aan, waardoor ik minder tijd in de paarden stopte.

Het jonge paard bleef ik wel vanaf de grond trainen, inmiddels aan de dubbele lijnen.

Afbeelding

Zijn vluchtgedrag kwam vanuit een balans probleem, zodra hij uit balans werd getrokken door gewicht aan het zadel was hij weg en dus besloot ik hem tijd te geven zichzelf meer te ontwikkelen voordat we verder gingen.

Met mijn oude paard bleef ik door trainen, en we maakte nog wat foto's tijdens de mooie dagen.

Afbeelding

Mei

Het jonge paard ontwikkelde goed, zowel mentaal als lichamelijk kon hij meer aan, en dus inmiddels zat ik, nadat ik hulp had gekregen met het opstapprobleempje, er weer op.
Hij pakte bijzonder goed aan, wat voor mij een bevestiging is geweest dat ik er goed aan heb gedaan het rustig aan te doen met hem.

Afbeelding

Juni

Het springen met Montie ging super goed, ik ontwikkelde weer meer gevoel en we gingen ook vaker crosslessen rijden.

Afbeelding

Juli

Ergens vanaf hier ben ik het tijdsverloop een beetje kwijt, ik was vaak thuis om te helpen maar ik liep ook achter op school.
Ik had mijn P niet gehaald en had daarom een extra kans nodig, zodat ik deze alsnog kon halen.
De paarden liepen lekker samen in de weide.

Afbeelding

Augustus

In augustus reden we een clinic mee, ik had er vertrouwen in en besloot daarom mijn jonge paard mee te nemen. Hij gedroeg zich voorbeeldig en we hebben fijne tips mee gekregen.

Afbeelding

Helaas nam eind augustus ook een heftige wending.
Naast mijn broertje, lag mijn vader nu in het ziekenhuis met jawel... ook kanker.

September

Tussen de drukte van school die weer begon, de operatie van mijn vader en de verdere thuissituatie vond ik gelukkig wel tijd om van mijn 2 grote vrienden te genieten.
In September reed ik mijn laatste wedstrijd met mijn knappe oude paard.

Afbeelding

Oktober

In oktober waren er een aantal prachtige herfstdagen, en liet ik foto's maken van mij en mijn oude paard, door jo-photo fotografie. (ik heb toestemming om de foto te gebruiken).
Jammer dat je maar 15 foto's mag plaatsen, want ze zijn werkelijk prachtig geworden.
(Oke, dat zijn ze altijd als je eigen paard erop staat, ghehe :Y) )


Afbeelding

November

De laatste maand van dit topic alweer.
Inmiddels gaat mijn oude paard genieten van zijn pre-pensioen, en mijn jonkie doet het uitstekend.
Ik wil hem deze winter doortrainen en volgend voorjaar wanneer het outdoor seizoen weer aanbreekt, een B proef mee gaan rijden.

Afbeelding


December

Een maand die nog komen gaat, met feestdagen en leuke dingen.
Ik ben ontzettend dankbaar dat het gezin waarin ik leef nog compleet is.
Daarnaast ben ik ook dankbaar voor iedereen die voor mij klaar heeft gestaan, geholpen in tijden waarin 24 uur te weinig waren in een dag voor mij, waardoor mijn paarden er altijd super bij hebben gestaan.

2017 wordt ons jaar :j

Ik wens iedereen een hele gezellige december maand toe, geniet van de grote dingen, maar ook van de kleine, en wees dankbaar voor al het positieve in je leven {:)

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [EJL-ITP]Een jaar van diepe dalen, maar ook van hoge pieken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:40

Prachtig geschreven! Je bent een topper!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [EJL-ITP]Een jaar van diepe dalen, maar ook van hoge pieken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:46

Heel leuk verslag, wat vervelend voor je broer en vader...
Je paarden blijven leuk! :D

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: [EJL-ITP]Een jaar van diepe dalen, maar ook van hoge pieken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:50

Mooi verslag. 2 hele gave paarden. Vooral het jonkie vind ik erg aansprekend zeg. Je lijkt ze ook erg vriendelijk te rijden, complimenten :D

Hoe is het nu met je vader en broer? En heb je je P nog gehaald? :D

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 14:05

Iris92 schreef:
Prachtig geschreven! Je bent een topper!

:o Dankjewel :*

AlwaysH schreef:
Heel leuk verslag, wat vervelend voor je broer en vader...
Je paarden blijven leuk! :D


Haha, vooral die donkere he :Y) Dankjewel.


Inney schreef:
Mooi verslag. 2 hele gave paarden. Vooral het jonkie vind ik erg aansprekend zeg. Je lijkt ze ook erg vriendelijk te rijden, complimenten :D

Hoe is het nu met je vader en broer? En heb je je P nog gehaald? :D


Wat een lieve reactie, dankjewel!

Ik heb mijn P inderdaad gehaald :j
Mijn broertje is inmiddels schoon! Mijn vader is nog herstellende van zijn grote operatie.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: [EJL-ITP]Een jaar van diepe dalen, maar ook van hoge pieken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:22

Fijn dat je broer schoon is en je je P gehaald heb! Beterschap voor papa!

Erg leuke paarden heb je, lekker genieten in 2017

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 14:38

Kalender7 schreef:
Fijn dat je broer schoon is en je je P gehaald heb! Beterschap voor papa!

Erg leuke paarden heb je, lekker genieten in 2017


Dankjewel :)
Komt zeker goed :j

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Re: [EJL-ITP]Een jaar van diepe dalen, maar ook van hoge pieken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:47

Respect meid! Moet wel zeggen , die 2 samen staan leuk bij elkaar!
Veel sterkte en op naar een beter jaar!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 20:41

kydaula schreef:
Respect meid! Moet wel zeggen , die 2 samen staan leuk bij elkaar!
Veel sterkte en op naar een beter jaar!


Dankjewel! Ik hoop ook dat ze nog lang samen zijn :j