[VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:37

Jaaa buikje! Duidelijk hoor!

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:16

Buikje! Leuk! *\o/*
(Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat mijn ruin momenteel ook zo'n buik heeft... := :') )

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:26

Echt drachtig! :))

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:32

Enorm gave hengst! En natuurlijk ook je merrie :D
Ik ga mee volgen

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 00:20

RavenIris schreef:
Buikje! Leuk! *\o/*
(Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat mijn ruin momenteel ook zo'n buik heeft... := :') )

Hahahahaha nou zoals je ziet is Halla overduidelijk de dikste :D De witte is nu het best op gewicht en kwa bespiering ziet hij er ook het beste uit, maarja daar wordt dan ook het meeste mee gedaan :P

Zeker weten dat het een ruin is ?? _O- :+

Naaoommii schreef:
Enorm gave hengst! En natuurlijk ook je merrie :D
Ik ga mee volgen

Leuk dat je ook mee volgt ! Ben nog steeds heel blij met de hengstkeuze :j En fijn dat je mijn merrie ook mooi vind hahaha


Ineke2 schreef:
Jaa een drachtig buikje :D

Echt een verschil he met 5 dagen geleden ?? Ik zag toen eigenlijk amper iets en ineens is ze een dikzakje... Misschien ligt het veulentje nu een beetje anders ?? Afijn ! Ik vind het wel leuk :D
Afbeelding

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 01:13

Vraagje, heeft de kleur van de hengst ook meegespeeld in jou keuze? Even uit nieuwschierigheid hihi.

Ik wil zelf graag wat bewuster naar hengsten kijken en naar de hele fokkerij wereld. Ooit wil ik graag mijn eigen IJslands veulentje fokken natuurlijk met behulp van ervaren mensen. Ik zit zelf 6 jaartjes in de IJslander wereld en als toekomst paard ben ik er al over uit dat is een ijs wil. Ik werk op een klein schalige IJslander stal Frá Wespurt.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 13:13

Naaoommii schreef:
Vraagje, heeft de kleur van de hengst ook meegespeeld in jou keuze? Even uit nieuwschierigheid hihi.

Ik wil zelf graag wat bewuster naar hengsten kijken en naar de hele fokkerij wereld. Ooit wil ik graag mijn eigen IJslands veulentje fokken natuurlijk met behulp van ervaren mensen. Ik zit zelf 6 jaartjes in de IJslander wereld en als toekomst paard ben ik er al over uit dat is een ijs wil. Ik werk op een klein schalige IJslander stal Frá Wespurt.


Wat leuk dat je op een IJslander stal werkt ! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet ken sorry. :o Ik begon ook met 1 IJslander en inmiddels zijn dat er 4 met 1 onderweg hihi. Mijn schoonouders hadden een IJslander stal dus daar heb ik wel geholpen, maar nu hebben mijn vriend en ik onze eigen 'stal' Frá Silfursandi. Nouja.. zo officieel is het nog niet hoor. ;)

Over je vraag: Nee kleur heeft bij ons niet meegespeeld in de keuze, we hebben een lijst gemaakt met eisen en daar hengsten bij gezocht die de zwakke punten van onze merrie zouden verbeteren en de goede punten natuurlijk zouden behouden. Uiteindelijk stonden daar een stuk of 5 paarden op. Er stonden ook gewoon zwarte en vossen op :P .
Waarom het deze uiteindelijk is geworden: omdat zijn bloed compleet verschild van dat van Halla en de vossen en zwarte(op onze lijst) , tja die hadden vaak nog veel van het zelfde bloed erin en dan met name Orri. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik palomino inmiddels al niet meer een hele bijzondere kleur vind... Iedereen heeft er 1 _O- Ik zou net zo blij zijn als er een vos uit komt, als het veulen maar gezond is en een aantal van de punten van mama verbeterd heeft hebben we niet te klagen want Halla is echt een topper.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:43

Bedankt voor je toelichting :D wij zijn ook niet zo officieel hoor haha. Hier lopen 9 eigen IJslanders en 4 pension paarden ook IJslanders. Hier staan alleen zwarte, vosjes en schimmels, ik zou wel enorm graag een ander kleurtje willen fokken. Maar ik wil niet alleen daar op een veulen fokken, karakter en verbeterende exterieur is zeker een must. Heb 1 merrie waar ik graag mee zou willen fokken die staat niet bij ons maar is van een stel waarvoor ik gereden heb, heb die merrie zelf beleerd.

En dat is gewoon weg helemaal mijn paard. Helaas zelf het geld niet om haar te kopen, maar wel hebben ze aangeboden om bij haar mijn veulen te fokken. Paard heeft goede ouders mooi exterieur en is een 5 ganger. En draagt zilverapple gen dus dan zit voor het kleur fokken mee

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 13:54

Naaoommii schreef:
Bedankt voor je toelichting :D wij zijn ook niet zo officieel hoor haha. Hier lopen 9 eigen IJslanders en 4 pension paarden ook IJslanders. Hier staan alleen zwarte, vosjes en schimmels, ik zou wel enorm graag een ander kleurtje willen fokken. Maar ik wil niet alleen daar op een veulen fokken, karakter en verbeterende exterieur is zeker een must. Heb 1 merrie waar ik graag mee zou willen fokken die staat niet bij ons maar is van een stel waarvoor ik gereden heb, heb die merrie zelf beleerd.

En dat is gewoon weg helemaal mijn paard. Helaas zelf het geld niet om haar te kopen, maar wel hebben ze aangeboden om bij haar mijn veulen te fokken. Paard heeft goede ouders mooi exterieur en is een 5 ganger. En draagt zilverapple gen dus dan zit voor het kleur fokken mee


Voor karakter moet je imo meestal naar de merrie kijken, zij is immers degene die je veulentje op gaat voeden. (natuurlijk moet de hengst ook geen rotkaraker hebben :P )
Echt onwijs lief van die mensen dat je een veulentje met hun merrie mag fokken ! Heb je zelf een voorkeur voor een 4 of een 5 ganger? Snap dat een kleurtje fokken wel een leuke toevoeging is, echter kan je op een kleurtje natuurlijk niet zitten. Maar idd als je het er zo bij kan pakken dan is dat altijd mooi meegenomen. <3

Ik ben wel benieuwd naar de merrie nu hoor ! Zou je in een pb haar naam willen sturen? Als je ooit hulp mocht willen met het fokken of de hengstkeuze dan mag je ook een pb sturen trouwens hoor ! Mijn vriend is namelijk ongeveer geboren op een IJslander, dus hij kent echt 10000 hengsten :') Met de paplepel ingegoten zegmaar _O-

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:20

daisyjazz schreef:
Voor karakter moet je imo meestal naar de merrie kijken, zij is immers degene die je veulentje op gaat voeden. (natuurlijk moet de hengst ook geen rotkaraker hebben :P )
Echt onwijs lief van die mensen dat je een veulentje met hun merrie mag fokken ! Heb je zelf een voorkeur voor een 4 of een 5 ganger? Snap dat een kleurtje fokken wel een leuke toevoeging is, echter kan je op een kleurtje natuurlijk niet zitten. Maar idd als je het er zo bij kan pakken dan is dat altijd mooi meegenomen. <3

Ik ben wel benieuwd naar de merrie nu hoor ! Zou je in een pb haar naam willen sturen? Als je ooit hulp mocht willen met het fokken of de hengstkeuze dan mag je ook een pb sturen trouwens hoor ! Mijn vriend is namelijk ongeveer geboren op een IJslander, dus hij kent echt 10000 hengsten :') Met de paplepel ingegoten zegmaar _O-


Mijn voorkeur 4 of 5 ganger heb ik niet echt. Ik heb nooit echt de telgang gereden, wel dus op die merrie licht omdat zij het aanbood. Maar op de correcte wijze heb ik daar geen ervaring mee, heb alleen ervaring met 4 gangers.

Ik zal de deze mensen even een berichtje doen voor haar papieren. Die hengsten namen en hun stallen onthoud ik niet zo 1 2 3 :') dan stuur ik je graag even een pbtje. Fijn zo'n vriend haha dat maakt het al een heel stuk makkelijker hahah.

Wij hopen volgend jaar ook een hengst goed te keuren. Ben er nu druk mee bezig om hem aan de hand te laten lopen hij pakt het super op. Hij is van mei 2014 dus hij mag komend jaar voor de keuring. En dit is echt een hengst met een heerlijk karakter, geen hengsten fratsen en staat naar een weiland met merries en hij gedraagd zich zeer en zeer uitstekend. Uit de eigen fok :D dus misschien word het ook wel deze

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:23

Oooh Naomi, dat klinkt interessant! Van welke hengst? Wil Geert hem zelf als dekhengst houden als ie wordt goedgekeurd? Is wel lekker dichtbij voor mij! :D

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:34

Is wel de bedoeling Imre :D
Vader van onze SæÞór is Sæfari frá Hákoti en de vader van de moeder is Ás frá Kópavogi :)

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 14:35

Naaoommii schreef:
daisyjazz schreef:
Voor karakter moet je imo meestal naar de merrie kijken, zij is immers degene die je veulentje op gaat voeden. (natuurlijk moet de hengst ook geen rotkaraker hebben :P )
Echt onwijs lief van die mensen dat je een veulentje met hun merrie mag fokken ! Heb je zelf een voorkeur voor een 4 of een 5 ganger? Snap dat een kleurtje fokken wel een leuke toevoeging is, echter kan je op een kleurtje natuurlijk niet zitten. Maar idd als je het er zo bij kan pakken dan is dat altijd mooi meegenomen. <3

Ik ben wel benieuwd naar de merrie nu hoor ! Zou je in een pb haar naam willen sturen? Als je ooit hulp mocht willen met het fokken of de hengstkeuze dan mag je ook een pb sturen trouwens hoor ! Mijn vriend is namelijk ongeveer geboren op een IJslander, dus hij kent echt 10000 hengsten :') Met de paplepel ingegoten zegmaar _O-


Mijn voorkeur 4 of 5 ganger heb ik niet echt. Ik heb nooit echt de telgang gereden, wel dus op die merrie licht omdat zij het aanbood. Maar op de correcte wijze heb ik daar geen ervaring mee, heb alleen ervaring met 4 gangers.

Ik zal de deze mensen even een berichtje doen voor haar papieren. Die hengsten namen en hun stallen onthoud ik niet zo 1 2 3 :') dan stuur ik je graag even een pbtje. Fijn zo'n vriend haha dat maakt het al een heel stuk makkelijker hahah.

Wij hopen volgend jaar ook een hengst goed te keuren. Ben er nu druk mee bezig om hem aan de hand te laten lopen hij pakt het super op. Hij is van mei 2014 dus hij mag komend jaar voor de keuring. En dit is echt een hengst met een heerlijk karakter, geen hengsten fratsen en staat naar een weiland met merries en hij gedraagd zich zeer en zeer uitstekend. Uit de eigen fok :D dus misschien word het ook wel deze


Als ik jou was zou ik toch even een aantal 5 gangers proberen als je daar de kans voor heb, want het is echt onwijs verschillend ! Ik heb persoonlijk een grote voorkeur voor 5 gangers al vind ik op zijn tijd een 4 ganger wel leuk. Mijn vriend echter rijd enkel 5 gangers en heeft eigenlijk nooit iets met een 4 ganger. In een bepaald opzicht is een 5 ganger lastiger te rijden omdat je meer gangen te scheiden heb. En meer kans op een laterale tölt, aan de andere kant zijn de gangen van een 5 ganger vaak wel comfortabeler. Als je ooit eens hier in de buurt bent, kom gerust eens een een keer rijden hoor ! Ik ben toevallig op zoek naar iemand die het leuk vind om regelmatig eens mee te rijden, als is dat voor jou nogal een eind :')

Heel gaaf zeg ! Ben benieuwd naar de hengst ! Dat was de zwart geboren schimmel uit 2014 als ik het goed heb toch ? Ben wel benieuwd hoe hij uitgegroeid is, hem hem wel eens op de foto gezien toen hij veulentje was :D Heb je nog een recente foto van hem ??

Imre schreef:
Oooh Naomi, dat klinkt interessant! Van welke hengst? Wil Geert hem zelf als dekhengst houden als ie wordt goedgekeurd? Is wel lekker dichtbij voor mij! :D

Jullie wonen ook allemaal aan de andere kant van het land he !! Als ik het goede paard in mijn hoofd heb dan zou de vader Sæfari frá Hákoti zijn, maar Naomi moet dit maar even bevestigen :=

EDIT: Ik was te laat met mijn reactie maar had het wel goed +:)+
Laatst bijgewerkt door daisyjazz op 17-11-16 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:46

Ooh een zoon van Geert's kleine stuiterbal! Die heb ik samen vroeger wel regelmatig voorbij zien komen op de indoor in Exloo. :)) Ik ben benieuwd!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:05

Mag ik vragen waar je vandaan komt ? :) Bedankt voor de tip
Zeker heb ik een recente foto van hem, het is inderdaad de kleine zwarte van 2014. En hij groeit als kool en het is een enorme toverbal haha. De foto is van afgelopen zomer. Nu is hij weer erg donker grijs.

Imre dit is een zoon van Rás, die is niet zo klein haha. Ik denk dat jij Grana bedoelt daar reed geert zijn eerste wedstrijden mee die is helaas 4 week terug overleden :(

Dit is de meneer
Afbeelding

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 15:11

Naaoommii schreef:
Mag ik vragen waar je vandaan komt ? :) Bedankt voor de tip
Zeker heb ik een recente foto van hem, het is inderdaad de kleine zwarte van 2014. En hij groeit als kool en het is een enorme toverbal haha. De foto is van afgelopen zomer. Nu is hij weer erg donker grijs.

Imre dit is een zoon van Rás, die is niet zo klein haha. Ik denk dat jij Grana bedoelt daar reed geert zijn eerste wedstrijden mee die is helaas 4 week terug overleden :(

Dit is de meneer
[ [url=m/yWK5of.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk koppie !! <3 Ik heb zelf ook een schimmel en noooo way dat ik ooit nog een schimmel zou fokken hahahahahaha echt jongens wat een poetswerk ! Maar mijn schimmel is dan ook wel echt spierwit (nouja... dat zou hij moeten zijn) :')

Wij wonen net onder Tilburg ;) Dus als je eens in de buurt bent, geef een gil !

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:13

Ik bedoel echt Rás. Maar alle paarden lijken vast kleiner onder Geert, dus de maat zal ik ongetwijfeld verkeerd gezien hebben. :D

Schimmels! <3 <3

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:16

Aaah okee, dan heb je er vast op verkeken haha. Bij mij lijken de paarden ook klein hoor :+ Ik ben 188 en toch hoor ik van mensen dat een ijsje mij zeker niet verkeerd staat.


Hahah schimmels zijn inderdaad drama om ze schoon te houden :+ Vooral in deze periode
Ah Tilburg, das een eindje weg inderdaad. Maar als ik in de buurt ben geef ik een gil :D

FlokiFjola

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:58

Ik ben zooooo ben benieuwd naar deze combi :) wachten duurt langgg :P

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:05

Prachtige combi! :D Ik volg!

LisisLis

Berichten: 23
Geregistreerd: 08-08-14
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:44

Ooh wauw wat een mooie beestjes <3
ik ga toch maar een gokje wagen op een palomino <3 ik vind je hengst ook zo mooi :)
(Ik volg dus :') )

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:54

Prachtige hengst en leuke merrie. Ik volg. (zie in je profiel ook een skidbakka staan, was mijn eerste pony ook)

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] IJslandse prinses krijgt haar eerste baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:57

Heb je ook weer een leuke update voor ons ? :D

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 22:10

Jeeej nog meer nieuwe volgers ! Altijd leuk ! :j En idd tijd voor een update !

De prinses vermaakt zich uitstekend, lui leventje met eten en eten en eten. Had ik al eten gezegd? :+ Ze eet echt voor 2 en kijkt lelijk naar al haar 'mannelijke' *kuch kuch* vrienden als die in de buurt van haar welverdiende (vind zij dan toch) voedsel komen. Ze staat nu snachts weer op stal en ook dat bevalt prima. Jep verwende IJslanders hier :')

Hier een vriendelijk moment met haar (soms) vriendje :=
Afbeelding

Ik dacht dat het misschien leuk was om wat buikjes foto's op een rijtje te zetten dus hier komen ze:
117 dagen
Afbeelding
130 dagen
Afbeelding
150 dagen
Afbeelding
163 dagen
Afbeelding
168 dagen (Helaas geen zijkant)
Afbeelding

Inmiddels is ze 172 dagen (tel ik dat goed ?? ) >;)
WE ZIJN OVER DE HELFT !!!!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Ik ben inmiddels 5 keer per dag aan het voelen of ik het veulentje al voel... Halla vind het geloof ik wel gezellig want ze staat altijd doodstil ... Stiekem is ze me gewoon aan het uitlachen :') Ik voel alleen gewoon helemaal niks ! Misschien worteltje meenemen volgende keer ? ~~}>

Ik zal morgen weer eens een poging doen voor een standfoto, als mevrouw daar behoefte aan heeft want haar wil is wet hierzo hoor _O-

Heb wel nog een mooie foto van haar oogje gemaakt:
Afbeelding

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 22:22

FlokiFjola schreef:
Ik ben zooooo ben benieuwd naar deze combi :) wachten duurt langgg :P

Ohh vertel mij wat !! Vanaf dag 330 sta ik klaar met mijn worteltje om die kleine eruit te lokken hoor ~~}>

LisisLis schreef:
Ooh wauw wat een mooie beestjes <3
ik ga toch maar een gokje wagen op een palomino <3 ik vind je hengst ook zo mooi :)
(Ik volg dus :') )

Mijn hengst of de hengst die we gekozen hebben ?? Hihi Flauwwww :o
Maar onze eigen hengst is ook een plaatje hoor ! *Zoekt snel foto* :P
Afbeelding
Hij heeft dit jaar 2 merrie's drachtig gekregen dus ik kijk ook wel heel erg uit naar die veulens en de kraamvisite die daar natuurlijk op volgt ! :j

mysa schreef:
Prachtige hengst en leuke merrie. Ik volg. (zie in je profiel ook een skidbakka staan, was mijn eerste pony ook)

Skidbakka paardjes zijn idd fantastisch (niet dat ik er veel ken) maar degene die ik ken zijn super ! Sleipnir, die halve witte, is echt het beste paard dat je je maar kan wensen gewoon. Gouden karakter onder een vies velletje <3 Leuk dat je ook mee volgt !! :)