help: tampon wilt er niet uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

help: tampon wilt er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 16:39

Oke, ik schaam me echt heel erg nu ik dit typ, maar ik heb voor de eerste keer een tampon gebruikt. Alleen hij zit niet lekker dus niet goed ingebracht, maar ik krijg hem er niet uit. Ik ben net naar de wc geweest en nu zit hij nog vervelender, help wat moet ik doen?

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Re: help: tampon wilt er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:40

als het echt niet lukt even de huisartsenpost bellen!

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:41

Kan je het touwtje niet meer vinden? Zodra de tampon meer bloed opvangt kan je hem meestal wel makkelijker eruit halen..

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:42

Vervelende eerste ervaring met een tampon... Kan je niet bij het draadje? Ik zou het toch nog eens proberen en gewoon heel zachtjes eruit proberen trekken. Lukt het dan nog niet zou ik naar de dokter gaan. Onthou: Een tampon mag je er niet langer dan 4 uur inhouden.

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:43

Is ie goed volgezogen? Je kunt 'm er alleen goed uitkrijgen als ie vol is, anders plakt ie aan het weefsel van de binnenkant vast. Touwtje kwijt? Anders kijken met een spiegeltje..

Succes TS!

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:43

Touwtje weg?
Als je op je hurken gaat zitten of liggen en je voelt met je vingers kan je ook geen touwtje vinden of de tampon vastpakken?

Als je slaapt heb je de tampon ook langer zitten hoor dan 4 uur.

Vaak als hij vol is krijg je hem er ook makkelijker eruit.

Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 13-11-16 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:43

Even wachten tot hij zich meer volgezogen heeft, dan gaat het meestal wat makkelijker. En lees daarna even dit topic voor een goed alternatief: [MWS] Menstruatiecup. Wie, wat, hoe? :D

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:44

gewoon wachten tot hij helemaal verzadigd is, dan zakt hij vanzelf naar beneden en kun je hem gewoon met je vingertoppen eruit plukken.

Tenzij je hem per ongeluk overdwars erin hebt zitten; dan zou ik ff naar de huisartspost bellen of die hem eruit kunnen halen voor je. Want dat zit zo vervelend dat wachten tot die vol is geen fijne opgave is.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:46

als ie bv heel droog is en bv daarom blijft hangen.

(ga onder de douche staan en richt de douche straal naar binnen, zo zal de tampon het water opnemen en dan kan hij er makkelijk uit)

Gewoon met je vingers voelen kan geen kwaad hoor en wees gerust hij kan echt niet verdwalen...

het toxic tampon syndrome is overigens super super zeldzaam dus dat is absoluut niet het 1ste waar ik mij druk om zou maken.

mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Re: help: tampon wilt er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 16:48

Bedankt voor de reacties! Ik wacht nog even en probeer het dan nog eens anders ga ik onder de douche staan

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:48

Wachtten tot hij vol is en eruit probern te persen. Of een spiegel met een groot pincet. En anders huisarts ben ik bang

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:49

Als je tampon vol raakt, zakt hij vanzelf naar beneden. In principe kan je hem er dan zelfs zonder touwtje uit halen!

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: help: tampon wilt er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:51

Kan je nog wel bij het touwtje?

mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 16:52

Fish_n_Chips schreef:
Kan je nog wel bij het touwtje?

Ja gelukkig wel :D

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:53

Gelukkig! Dan zou ik deze er uit halen en over een halfuurtje een nieuwe proberen in te brengen, als je weefsel van binnen weer wat vochtiger is geworden. Tampons zijn een geweldige uitvinding, maar je moet er even aan wennen en handigheid in krijgen.
Succes!

roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:54

maud318 schreef:
Fish_n_Chips schreef:
Kan je nog wel bij het touwtje?

Ja gelukkig wel :D

Daar aan trekken dan! Zo krijg je hem er uit!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:54

Als hij vervelend zit, zou ik hem gewoon verder duwen. Hij komt er echt wel uit als hij vol is.
Als je paniekerig doet knijp je de boel al helemaal bij elkaar er krijg je er nog niet een potloot uit.
Dus ook gewoon jezelf geruststellen.
Hij kan nergens heen, hij kan geen kwaad en komt heus makkelijk los als hij vol(ler) zit.
En zit ook lekkerder als hij goed diep zit.

Alles went, het kan eerst vreemd en eng zijn, maar oefening baart kunst. Als je hem diep genoeg inbrengt voel je hem echt niet meer.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:56

linnie050 schreef:
Touwtje weg?
Als je op je hurken gaat zitten of liggen en je voelt met je vingers kan je ook geen touwtje vinden of de tampon vastpakken?

Als je slaapt heb je de tampon ook langer zitten hoor dan 4 uur.

Vaak als hij vol is krijg je hem er ook makkelijker eruit.

Sterkte.

Slapen met een tampon? Wat hoor ik nu... Iedereen weet toch dat je dat het best niet doet. Zo krijg je zoveel makkelijker schimmels en ander vies gezelschap. Mijn huisarts en gynaecoloog raadde mij destijds dit enorm af. Ik krijg ook enorme pijn in mijn onderbuik als ik mijn tampon er te lang in heb.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:57

CalipsoLover schreef:
linnie050 schreef:
Touwtje weg?
Als je op je hurken gaat zitten of liggen en je voelt met je vingers kan je ook geen touwtje vinden of de tampon vastpakken?

Als je slaapt heb je de tampon ook langer zitten hoor dan 4 uur.

Vaak als hij vol is krijg je hem er ook makkelijker eruit.

Sterkte.

Slapen met een tampon? Wat hoor ik nu... Iedereen weet toch dat je dat het best niet doet. Zo krijg je zoveel makkelijker schimmels en ander vies gezelschap. Mijn huisarts en gynaecoloog raadde mij destijds dit enorm af. Ik krijg ook enorme pijn in mijn onderbuik als ik mijn tampon er te lang in heb.


Niet iedereen is hier gelukkig zo gevoelig voor. Ik slaap op mijn heftige dagen altijd met een tampon.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:59

als je het touwtje voelt,gewoon trekken?

en slapen met een tampon?dat doet toch zo goed als iedereen die tampons gebruikt?

hier een menstruatiecup gebruiker na jaren tampons,en wil nooit meer terug;

mbl_x
Berichten: 244
Geregistreerd: 16-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 16:59

Mijn probleem is juist dat als ik er aan trek er niks gebeurd moet ik harder trekken of afwachten?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: help: tampon wilt er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:00

Hoe hard trek je dan?
Hij komt er niet uit als je er zachtjes aan trekt....

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: help: tampon wilt er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:01

Even afwachten Maud, uurtje wat anders gaan doen en dan nog eens proberen.
Probeer echt te ontspannen downunder...

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:01

maud318 schreef:
Mijn probleem is juist dat als ik er aan trek er niks gebeurd moet ik harder trekken of afwachten?


Toen ik de eerste keer tampons gebruikte was het ook drama, je moet echt best wel hard trekken en t voelt ook best wel naar om dat te doen, maar als je het touwtje gewoon hebt kan het en moet je gewoon even op je kiezen bijten haha. Desnoods inderdaad onder de douche gaan zodat de tampon wat voller loopt, dit maakt het iets makkelijker

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:06

Puchje schreef:
Gelukkig! Dan zou ik deze er uit halen en over een halfuurtje een nieuwe proberen in te brengen, als je weefsel van binnen weer wat vochtiger is geworden. Tampons zijn een geweldige uitvinding, maar je moet er even aan wennen en handigheid in krijgen.
Succes!


Ik herinner me levendig mijn eerste ervaringen met een tampon, erg vervelend, maar inderdaad, als je er aan bent gewend, is het super!
Eens per 4 uur verwisselen is een fabeltje, s nachts gebruik je hem ook, ik verwisselde 4x per dag, tenzij ik eens wat zwaardere menstruatie had, maar dan gebruikte ik meestal een wat grotere maat.

Ook eens uitproberen wat je fijn merk vind, er zit echt groot verschil tussen het een en het andere merk.
Ook vond ik tampons met inbrenghulzen ondingen.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 13-11-16 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt