Echt warme kleding gezocht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 12:21

Ik ben altijd al een koukleum geweest, maar sinds een aantal jaren is het niet alleen de kou die vervelend is, maar vooral de pijn die ik erdoor krijg. Voorbeeld: Ik loop onder de 10/15 graden met een skimuts op, omdat ik anders vreselijke hoofdpijn krijg.

Máár ik train met honden, 2 avonden en 1 of 2 hele dagen. Dat betekent minimaal 4/5 uur buiten staan/lopen in weer en wind. We hebben wel een kantine, maar tijdens de training loop je toch met z'n allen buiten. En daar komt het grote probleem, ik heb het nu al vreselijk koud. :+ Op dit moment loop ik al met mijn thermo broek aan, met daar overheen een broek speciaal aangeschaft voor de training. Dat zijn hele fijne broeken, maar ik merk dat het nu al niet meer warm genoeg is. De volgende optie is mijn skibroek, maar dan heb ik niks warmers meer als het echt winter wordt. :')

Daarnaast loop ik nu op outdoor laarzen waar de meeste mensen warme voeten in hebben, ik niet. Ook verslijt ik die binnen een half jaar en volgens de winkel waar ik ze haal zijn ze niet geschikt voor zulk gebruik. :+ In mijn wandelschoenen blijven ze iets warmer, maar die zijn een stuk korter. De simpele oplossing zijn snowboots, maar daar heb ik al een aantal paar van versleten/weggedaan omdat ik niet tevreden was.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar tips voor een goede broek/onderkleding, een paar handschoenen die warm zijn, maar waar je nog wel mee kan bewegen, een goed paar schoenen(laarzen) en eventueel andere handige spullen!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:25

Wat laarzen betreft zweer ik bij sorel. Ik heb wintertenen en krijg hier echt geen koude voeten in.
Verder goed thermo-ondergoed van craft en ga eens langs bij bever zwerfsport. Daar hebben ze jassen ed die erg hoge isolatiewaarden hebben

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:29

Wat voor sokken heb je aan?
Ik (en nog een paar echte koukleumen), heb namelijk eigenlijk nooit meer koude voeten sinds ik wollen sokken aanheb. Wandelschoenen+wollen sokken, en zelfs met -30 kan ik m'n tenen gewoon voelen! Met gewone wandelsokken of dikkere sokken niet echt meer haha.
Is het de wind die het koud maakt aan je benen? Of is het gewoon de echte kou?
Skibroeken zijn er overigens ook in verschillende diktes. Die van de Lidl zijn aanzienlijk kouder dan bijv mijn "dure" skibroek. Dus er si hoop hoor!

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:35

laagjes , laagjes en meer laagjes , een thermolegging, hardloopbroek. gewone broek, skibroek met kniekousen , wollen sokken erover en dit allemaal tegelijk aan.
wat ook goed kan helpen in wollen inlegzolen , dan trekt de kou niet zo in je voeten van de grond af.

CecileDV

Berichten: 305
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Hollands Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:37

Verder, wat ik zo niet uit je bericht kan opmaken, zou ik héél veel onderlaagjes dragen. Dus niet een laagje thermo-ondergoed en verder alleen een laag kleren, maar nog minstens één tussenlaag. En dan variërend natuurlijk hoezeer ze aansluiten aan je lijf, want juist de lucht tussen de laagjes is wat je warm houdt geloof ik.

Oh, en wat ik zelf altijd fout doe is om pas meer aan te trekken wanneer je het al koud hebt. Handiger is het om dat voor te zijn en nu probeer ik dus bijvoorbeeld met een kacheltje met tijdschakelaar mijn slaapkamer (en dus kleding) voor te verwarmen net voordat ik opsta, zodat ik geen koude kleding hoef aan te trekken als ik nog koud ben van slaperigheid.

Gee
Berichten: 167
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:38

Vergeet het "gewone" thermisch ondergoed, dat zo dun als wc-papier is maar. Ik blijf het dan ook koud hebben. (heb ook de duurdere merken geprobeerd.)
Nee, ik zweer bij Thermolactyl, grade 5 (eskimo spul in mijn ogen, ha, ha)
Het is vergkrijgbaar bij Damart. Helaas hebben die geen winkel meer in Nederland, maar wel in Engeland en in Belgie. Online bestellen kan.
Dit thermisch ondergoed komt in 5 gradaties. 1 is inderdaad gewoon het dunnere materiaal dat je overall kunt kopen. Dan lopen de gradaties in dikte en warmte op. 5 is het spul dat gemaakt is voor mensen die in barre wintertermperaturen buiten moeten werken en het is dan ook heel dik met een heerlijk zacht "vachtje" aan de binnenkant.
Tip: Bij de vrouwenafdeling is weinig keuze wat gradatie 5 betreft, bij de mannen zul je meer vinden.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:39

https://www.brunotti.com/nl/winter/dame ... 24917.html
Deze jas <3 heb hem als paardenjas, en heb het echt altijd koud behalve als ik deze jas aanheb. Hij is extra fijn omdat het een sportjas is en hij dus 'ademt', ik kan er dus ook mee rijden zonder dat ik zweet als een otter en hem uit moet trekken.

MyWishMax

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 12:45

Daar komt meteen al een beetje het probleem. :') Craft thermo ondergoed heb ik, is dus niet voldoende. Mijn skibroek is een hele dikke(en ooit duur), ooit aangeschaft toen ik nog echt op wintersport ging. Ik heb ook een lidl skibroek, maar dat noem ik geen skibroek, omdat die idd niet dik is.

Wollen sokken heb ik ooit wel eens gehad, maar toen was de kou nog minder pijnlijk. :') Daarna nooit meer aan gedacht, dus dat is een hele goede optie!

Het is zowel de kou als de wind. Afgelopen dinsdag waaide het bijvoorbeeld nauwelijks tot niet bij ons, maar ik had wel veel last. Ik leef in laagjes idd, maar moet ook weer opletten dat ik nog wel kan bewegen.

Bever ga ik even langs, volgens mij hebben we die sinds kort in de buurt zitten!

Dank jullie wel!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:39


tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:41

Kijk eens naar Muckboots, die dingen schijnen heel warm te zijn.
Heb je al (elektrisch) verwarmde kleding geprobeerd? Dat lijkt me een ideale oplossing namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:43


kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:44

Ik gebruik warmtepleisters van de Action . Op mijn rug op mijn tshirt. Vind het echt heel veel schelen .
Doordat mijn bovenlichaam warm blijft wordt ik niet steen koud.

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:48

Een thermo overal die gebruikt wordt in koel- en vrieshuizen?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:55

je hebt ook van die verwarmde kleding op batterijen dat helpt mij met echte kou mist en nattigheid, ben weers gevoelig.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:02

Ik ben heel blij met mijn muckboots ( ik heb de Ryder, het standaard rijlaars model, maar je hebt ze ook voor meer winterse omstandigheden), heb daar nooit koude voeten in.
Zo te horen gebruik je al goede thermokleding.
Ik denk ook dat je inderdaad moet gaan kijken naar iets dat warmte afgeeft. Je hebt van die dingen die je kan klikken en dan een bepaalde tijd warmte afgeven, maar dan heb je slechts kort warmte. Je hebt zo'n doosje waar je houtskool in doet, die geeft langer warmte, maar idd iets met een batterij heb je denk ik het meest aan! Google brengt me op deze site http://www.warmtekleding.nl/

Voor Muckboots:
Afbeelding
http://www.horze.nl/paardrijlaarzen/muc ... lor=BL%2FG. Deze zouden je warm moeten houden tot -40..


Afbeeldingdeze tot -30 nu mooi in de aanbieding
http://www.horze.nl/vrije-tijd-of-stal/ ... or=BL%2FBL
Laatst bijgewerkt door jorretje op 10-11-16 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:11

Het klinkt vrij extreem, en daarom zou ik ook de optie nog aan willen stippen of er gekeken is of het iets medisch is? Schildklier en vitamine-D-tekort zou ik zeker na laten kijken.

Kleding voorverwarmen helpt mij ook veel. Als ik eenmaal koud ben word ik over het algemeen niet meer warm, maar als ik begin met bv warme schoenen, dan kan ik het nog een aardige tijd redden. De volgende stap zou dan verwarmde kleding zijn - lijkt me heerlijk comfortabel.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:14

Ja daar dacht ik ook aan.

Ik ben ook een koukleum.(zie koukleumsmilie,...daar heb ik destijds om gevraagd) maar zo als jij erg heb ik het niet.

Als ik te weinig gegeten heb heb ik het ook erg koud.

Verder kijk ik even naar de hier genoemde tips.... :D

MyWishMax

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 14:19

Shadow0 schreef:
Het klinkt vrij extreem, en daarom zou ik ook de optie nog aan willen stippen of er gekeken is of het iets medisch is? Schildklier en vitamine-D-tekort zou ik zeker na laten kijken.

Kleding voorverwarmen helpt mij ook veel. Als ik eenmaal koud ben word ik over het algemeen niet meer warm, maar als ik begin met bv warme schoenen, dan kan ik het nog een aardige tijd redden. De volgende stap zou dan verwarmde kleding zijn - lijkt me heerlijk comfortabel.


Het is ook medisch :j Alleen is er geen oplossing voor die bij mij werkt jammer genoeg. O.a. Vitamine D is niet goed en wordt regelmatig gecontroleerd of de supplementen nog aanslaan. Kleding voorverwarmen doe ik inderdaad ook, het is ook meer dat het niet warm blijft die uren dat ik buiten loop.

Ik ga eens kijken naar de verwarmde kleding, hoewel ik dat wel een beetje eng vind := Maar de tips zijn wel enorm fijn, dank jullie wel!

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:21

Je beenhaar niet afscheren in ieder geval :brr:

MyWishMax

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 14:22

rox_en_wilvy schreef:
Je beenhaar niet afscheren in ieder geval :brr:


:') _/-\o_

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:26

is je doorbloeding wel goed? Er zijn voedingsmiddelen die doorbloeding bevorderen zoals bv gemberthee.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:30

Ah, ok. Goed om te weten dat het in elk geval gecontroleerd is - maar vervelend dat dat niet veel verbetering brengt.

Verwarmde kleding wordt verwarmd met lage spanning en gaat je dus niet electrocuteren, ook niet als er iets kapot is en het nat wordt :)
Verder geeft het voor zover ik weet een vrij gelijkmatige warmte af (net als een electrische deken) - het wordt dus niet heel heet (zoals sommige van die tijdelijke opwarmdingen.)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:40

Bever heeft ook super wandel sokken in allerlei gradaties qua kou/warmte. Dus sokken die zelfs in de kou in de bergen prima zijn. Heb zo voor het paardrijden diverse soorten gekocht in dikte en warmte variërend en dat helpt mij in ieder geval aan warme voeten in de winter. En de ANWB winkels hebben ook hele fijne sokken maar Bever heeft mooie gradaties voor tot min 30 dacht ik :-)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:53

Ik heb een elektrisch verwarmde bodywarmer, zou niet weten wat daar eng aan is. Is vooral heel erg heerlijk! Over de jassen hoor ik ook veel goede dingen. Dus daar kan je echt rustig naar kijken.

Mlies
Berichten: 14151
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Echt warme kleding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:04

Ik lees ook mee! Sta ook elke dag de koukleumen buiten, en het moet nog veel kouder worden.. Ik heb laagjes, wandelschoenen, goede sokken, lange jas, muts, handschoenen en sjaal.