Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:25

DromenLies schreef:
Ben mijn sympathie een beetje kwijt voor haar. Begon al een beetje toen Charmeur naar Emmelie ging (en later weer terug, of heb ik het nou mis?). Haar rijstijl komt niet altijd sympathiek over.... Met Cennin vond ik haar toch wel weer gaaf maar dan zo'n opmerking erover heen wat echt nergens voor nodig was. Heb haar nooit ontmoet maar vraag me echt af of het een leuke meid is.


Charmeur is naar Madeleine gegaan, omdat het met Emmelie niet meer ging.. geloof mij vrij... het was verre van eenvoudig..
btw, het is een zeer leuke meid...en ze weet zelf ook wel ze dit beter niet heeft gezegd, en ze heeft er al lang spijt van.. maar ergens... heeft ze geen leugens verteld ( ondanks het feit dat ze dit in haar positie niet mag doen)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:30

De noodzakelijke wisseling van de bondscoach zo kort voor de spelen is denk ik ook de reden dat alles niet vlekkeloos is verlopen mbt de reserves.

Had er meer tijd geweest om met alle deelnemers te praten, dan was het op voorhand duidelijker geweest op wie er gebouwd kon worden.

In het vervolg gewoon niet meer opnemen in het kader als je niet mee wilt gaan. Hoewel dan een aantal (reserve) paarden zich vast zullen "verstappen" net voor vertrek. ;)

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:38

De sport is zo egoïstisch als maar zijn kan. Ieder leeft voor zich. En dat doet Madeleine ook! Hier uitvergroot door een interview. Iets waar ik van walg. Maar niets nieuws in deze tak van (top)sport

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:50

_San87_ schreef:
Wendy schreef:
Wat ik me afvraag: zijn die uitspraken eigenlijk onderzocht? Kan het niet zijn dat ze niet 'gewoon' onsportief was, maar dat ze eigenlijk een klokkeluider is?

Welke klokken is ze aan het luiden geweest dan?

Dat 'iedereen' het vooraf al wist van de tong van Parcival?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:56

Wendy schreef:
_San87_ schreef:

Welke klokken is ze aan het luiden geweest dan?

Dat 'iedereen' het vooraf al wist van de tong van Parcival?

Maar dat was geen issue geweest indien ze als reserve daar had gestaan, dan had ze mee mogen doen ivm de allergische reactie.
Dus had ze voor de start van de spelen dit online gegooid had je het mogelijk klokken luiden kunnen noemen, nu ze het verloop van de spelen wist was het natrappen. :+

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:18

Deertje schreef:
DromenLies schreef:
Ben mijn sympathie een beetje kwijt voor haar. Begon al een beetje toen Charmeur naar Emmelie ging (en later weer terug, of heb ik het nou mis?). Haar rijstijl komt niet altijd sympathiek over.... Met Cennin vond ik haar toch wel weer gaaf maar dan zo'n opmerking erover heen wat echt nergens voor nodig was. Heb haar nooit ontmoet maar vraag me echt af of het een leuke meid is.


Charmeur is naar Madeleine gegaan, omdat het met Emmelie niet meer ging.. geloof mij vrij... het was verre van eenvoudig..
btw, het is een zeer leuke meid...en ze weet zelf ook wel ze dit beter niet heeft gezegd, en ze heeft er al lang spijt van.. maar ergens... heeft ze geen leugens verteld ( ondanks het feit dat ze dit in haar positie niet mag doen)


Ah oke, ik meende dat hij al daarvoor bij haar had gestaan maar ik kan daar inderdaad niks meer over terugvinden op het internet dus dat zal dan wel niet kloppen.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:32

Wendy schreef:
_San87_ schreef:
Welke klokken is ze aan het luiden geweest dan?

Dat 'iedereen' het vooraf al wist van de tong van Parcival?


Als "iedereen" dat wist, Madeleine incluis......waarom is ze dan niet meegereisd? Dan wist ze toch van tevoren dat ze als reserve zou starten?

Ik vind de straf meer dan terecht. Je hebt je als teamlid niet negatief uit te laten over je teamgenoten. Dat is niet anders dan wanneer je bij afloop van een arbeidscontract bijvoorbeeld afspreekt je niet negatief over elkaar uit te laten. Niets onwettigs aan en daarnaast toch gewoon logisch? Zou wat zijn als het Nederlands elftal elkaar af zou maken in de media. Je staat daar als team, als één front. Als je die gedachte niet snapt, hoor je niet in een team.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:50

Ach, er wordt overal gekletst over anderen, of het nu in de plaatselijke manege is of in de topsport. Het is alleen voor een reservekaderlid ongelooflijk dom om dat via facebook te doen, en de timing was al helemaal beroerd. Of de straf terecht is, tja sportief is anders maar ik vind het ook wel erg mosterd na de maaltijd om nu nog met zo'n sanctie te komen.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:32

Deertje schreef:
DromenLies schreef:
Ben mijn sympathie een beetje kwijt voor haar. Begon al een beetje toen Charmeur naar Emmelie ging (en later weer terug, of heb ik het nou mis?). Haar rijstijl komt niet altijd sympathiek over.... Met Cennin vond ik haar toch wel weer gaaf maar dan zo'n opmerking erover heen wat echt nergens voor nodig was. Heb haar nooit ontmoet maar vraag me echt af of het een leuke meid is.


Charmeur is naar Madeleine gegaan, omdat het met Emmelie niet meer ging.. geloof mij vrij... het was verre van eenvoudig..
btw, het is een zeer leuke meid...en ze weet zelf ook wel ze dit beter niet heeft gezegd, en ze heeft er al lang spijt van.. maar ergens... heeft ze geen leugens verteld ( ondanks het feit dat ze dit in haar positie niet mag doen)


Precies helemaal met je eens! En Charmeur doet het nu super!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:25

cobiie schreef:
Wendy schreef:
Dat 'iedereen' het vooraf al wist van de tong van Parcival?

Maar dat was geen issue geweest indien ze als reserve daar had gestaan, dan had ze mee mogen doen ivm de allergische reactie.
Dus had ze voor de start van de spelen dit online gegooid had je het mogelijk klokken luiden kunnen noemen, nu ze het verloop van de spelen wist was het natrappen. :+

Als ze het voor de start had benoemd was het net zo goed benoemd als natrappen/jaloezie, noem het maar op.

Ik verbaas me er gewoon over dat het niet serieus wordt genomen, dat is alles.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:34

Echt iets voor vrouwen om zo over elkaar te praten. Zie Edward nog niet iets snerends over Arlando op z'n Facebook zetten. :roll:

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:49

Wendy schreef:
Dat 'iedereen' het vooraf al wist van de tong van Parcival?

Maar die tong was helemaal niet de reden van afmelden, hij was gestoken door een insect. De foto is denk ik nog wel terug te vinden, zijn kaak was compleet opgezwollen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:51

Anoeska schreef:
Echt iets voor vrouwen om zo over elkaar te praten. Zie Edward nog niet iets snerends over Arlando op z'n Facebook zetten. :roll:

Nee, maar TV wel over het bijhouden van Vingino door LvL tijdens de ineslagname. Sneren genoeg in de sport.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:16

Ik vond het destijds een hele zure reactie. Zou me de volgende keer wel bedenken om haar in het team toe te laten.

Bedank dan, of ga wel sportief mee. Je weet nooit hoe het loopt, daar is de reserve van de para het mooie voorbeeld van.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:48

Anoeska27 schreef:
Wendy schreef:
Dat 'iedereen' het vooraf al wist van de tong van Parcival?

Maar die tong was helemaal niet de reden van afmelden, hij was gestoken door een insect. De foto is denk ik nog wel terug te vinden, zijn kaak was compleet opgezwollen.


Klopt, maar daar dacht Madeleine heel anders over en dit sprak ze ook uit!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:16

Tja, de enigste die zijn waardigheid rondom de uitspraken van Madeleine heeft gehouden is Adelinde. Ook al sprak Madeleine de waarheid, contract is contract en daar stem je mee in of niet, zij heeft haar kans gehad om naar Rio te gaan en achteraf zelfs te starten. Doe je dat niet dan moet je niet van uit Nederland kritiek gaan leveren die ook nog eens onterecht was blijkbaar. Moest wel grinniken om de opmerking van haar man, of ze niet eerst een gele kaart hadden kunnen geven ipv direct rood O:) . Ik denk persoonlijk dat ze zo gefrustreerd was dat ze niet in het team voor Rio zat dat ze daarom besloten heeft niet mee te gaan. En dan gebeurt er iets onverwacht en baal je als een stekker dat je daar niet bent. Reken er maar op dat ze echt wel mee was gegaan wanneer één van de deelnemers in Nederland geblesseerd was geraakt want dan had ze zeker kunnen rijden ipv als reserve ervaring op te doen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:47

Tendance schreef:
Klopt, maar daar dacht Madeleine heel anders over en dit sprak ze ook uit!

Maar het heeft dus niets te maken met klokkenluider zijn zoals Wendy dacht.

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:43

bigone schreef:
Tja, de enigste die zijn waardigheid rondom de uitspraken van Madeleine heeft gehouden is Adelinde. Ook al sprak Madeleine de waarheid, contract is contract en daar stem je mee in of niet, zij heeft haar kans gehad om naar Rio te gaan en achteraf zelfs te starten. Doe je dat niet dan moet je niet van uit Nederland kritiek gaan leveren die ook nog eens onterecht was blijkbaar. Moest wel grinniken om de opmerking van haar man, of ze niet eerst een gele kaart hadden kunnen geven ipv direct rood O:) . Ik denk persoonlijk dat ze zo gefrustreerd was dat ze niet in het team voor Rio zat dat ze daarom besloten heeft niet mee te gaan. En dan gebeurt er iets onverwacht en baal je als een stekker dat je daar niet bent. Reken er maar op dat ze echt wel mee was gegaan wanneer één van de deelnemers in Nederland geblesseerd was geraakt want dan had ze zeker kunnen rijden ipv als reserve ervaring op te doen.


Helemaal mee eens.
Ik kreeg zelfs de indruk dat ze Johan voor het blok had gezet van te voren, omdat ze het oneens was met een eventuele keuze voor Adelinde: of ik ga mee als deelnemer, of ik ga helemaal niet mee, omdat het haar eer te na was om reserve te staan voor oa een combinatie die ze niet OS waardig vond?
En op het moment dat bleek dat ze 'gelijk' kreeg (voordat uberhaupt het verhaal van die beet naar buiten kwam en zij dus uitging van tongproblemen), moest ze dat even vermelden met een soort van triomf: zie je nou wel, jullie hadden mij mee moeten nemen.

Misschien kan Madeleine een lesje mediatraining volgen bij Adelinde ;)

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:38

GJ9 schreef:
bigone schreef:
Tja, de enigste die zijn waardigheid rondom de uitspraken van Madeleine heeft gehouden is Adelinde. Ook al sprak Madeleine de waarheid, contract is contract en daar stem je mee in of niet, zij heeft haar kans gehad om naar Rio te gaan en achteraf zelfs te starten. Doe je dat niet dan moet je niet van uit Nederland kritiek gaan leveren die ook nog eens onterecht was blijkbaar. Moest wel grinniken om de opmerking van haar man, of ze niet eerst een gele kaart hadden kunnen geven ipv direct rood O:) . Ik denk persoonlijk dat ze zo gefrustreerd was dat ze niet in het team voor Rio zat dat ze daarom besloten heeft niet mee te gaan. En dan gebeurt er iets onverwacht en baal je als een stekker dat je daar niet bent. Reken er maar op dat ze echt wel mee was gegaan wanneer één van de deelnemers in Nederland geblesseerd was geraakt want dan had ze zeker kunnen rijden ipv als reserve ervaring op te doen.


Helemaal mee eens.
Ik kreeg zelfs de indruk dat ze Johan voor het blok had gezet van te voren, omdat ze het oneens was met een eventuele keuze voor Adelinde: of ik ga mee als deelnemer, of ik ga helemaal niet mee, omdat het haar eer te na was om reserve te staan voor oa een combinatie die ze niet OS waardig vond?
En op het moment dat bleek dat ze 'gelijk' kreeg (voordat uberhaupt het verhaal van die beet naar buiten kwam en zij dus uitging van tongproblemen), moest ze dat even vermelden met een soort van triomf: zie je nou wel, jullie hadden mij mee moeten nemen.

Misschien kan Madeleine een lesje mediatraining volgen bij Adelinde ;)


Wat mij betreft heeft ze geen mediatraining nodig. Gewoon niet meer in het team opnemen. Als je niet kunt leven met de keuze van een bondscoach en dit soort meningen rondstrooit, dan heb je ook niets in het Nederlands team te zoeken.
Er zijn wel meer goede ruiters met een degelijker karakter.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:41

:) :) wie was toen de tijdelijke bondscoach dan?

johan rockx toch? of heb ik wat gemist? :o :o

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:09

Ketaki schreef:
:) :) wie was toen de tijdelijke bondscoach dan?

johan rockx toch? of heb ik wat gemist? :o :o


Ja dat klopt.

Nadat Wim Ernes was uitgevallen, heeft Johan Rockx het overgenomen.
Wim Ernes had eerder al bekend gemaakt dat hij Adelinde met Parzival niet meer zou meenemen naar Rio (en leek dus een startplek voor Madeleine best waarschijnlijk). Daarna heeft Adelinde een soort rentree gemaakt met een fitte Parzival, waardoor Johan toch Adelinde heeft geselecteerd.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:20

Het was een hele domme actie van Madeleine waar een hele domme straf op volgt want zo'n straf stelt niks voor. ik hoop dat ze er van geleerd heeft haar mond te houden, het zal vast geen 2e x gebeuren.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:43

Anoeska27 schreef:
Tendance schreef:
Klopt, maar daar dacht Madeleine heel anders over en dit sprak ze ook uit!

Maar het heeft dus niets te maken met klokkenluider zijn zoals Wendy dacht.

Ik zou het fijn vinden als je mij geen woorden in de mond zou leggen. Ik vroeg me af waarom niemand deze uitspraken serieus nam, dat antwoord heb ik gekregen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:47

Vala schreef:
Het was een hele domme actie van Madeleine waar een hele domme straf op volgt want zo'n straf stelt niks voor. ik hoop dat ze er van geleerd heeft haar mond te houden, het zal vast geen 2e x gebeuren.

Ik denk dat ze op social media ook genoeg over zich heen geeft gekregen.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Madeleine Witte-Vrees tijdelijk uit Olympisch kader gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:00

Ach, ze heeft er in ieder geval iets van bijgeleerd en heeft eens goed tegen de grens gelopen. Uit fouten leert men. Ze mocht teleurgesteld zijn maar dit uiten via de media was gewoonweg onsportief en tegen de regels dus een "straf" is niet meer dan terecht. Hopelijk gaat ze in de toekomst professioneler om met teleurstellingen. Ik wens haar alle succes toe in de toekomst.