Sinds een ruime twee maanden heb ik een eigen shetlander. Mimi genaamd. Ze is een merrie van 8 jaar. Bij haar vorige eigenaar heeft te een super basis gehad (heel gehoorzaam en 100% verkeersmak) wat mij super uitkwam omdat ik wilde gaan mennen. Maar ze had verder nog geen men ervaring. Dit heb ik stapje voor stapje rustig aangepakt, maar Mimi leerde zo snel dat ze nu al 4x voor de wagen heeft gestaan!
Ik wil jullie wat foto's laten zien van het beleren en hoe het nu gaat, hopelijk vinden jullie het leuk!
Ik moet nog wel een paar dingetjes melden, ik men bitloos, dit doe ik omdat Mimi geen bit gewend is en het dus ook niet mist. Verder heb ik super controle bij haar dus vind ik het ook niet nodig om een bit te gebruiken. Mocht dit veranderen stap ik zo over op bit hoor

Nu beginnen

Langelijnen:

Toen dat na veel oefenen goed ging ben ik over gegaan naar het slepen (met mijn lieve buurmeisje als assistente), knappe pony deed de eerste stapjes wat onzeker maar daarna liep ze vrolijk verder

Toen dat ook goed bevestigd was heb ik (uiteraard onder ervaren begeleiding) haar voor het eerst echt voor de sulky gezet.

Hierna het borsttuig hoger gehangen. Ook de tweede keer mennen ging super goed

De derde keer ging wat minder. Mimi ging op vluchtstandje (ze ging steigeren) maar gelukkig hebben we haar weer rustig gekregen en ging het daarna weer super ontspannen!

En gisteren hebben we weer gemend, met wat spanning in het begin (ze was de vorige keer natuurlijk niet vergeten) was ze daarna super relaxt en braaf.

Dat was het dan

Oja en ik wil ook mijn lieve hulp nog bedanken, dankjewel Celine, zonder jou zou het mennen echt niet lukken!