Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 19:48

Hoi hoi,

Wij hebben zojuist gehoord dat wij last-minute met ons gezin a.s. weekend naar Disneyland Parijs kunnen.

Het betreft een blokhut "Crocket Ranch" incl. ontbijt (we zijn al gewaarschuwd dat er geen ham/kaas zal zijn, waarschijnlijk enkel croissantjes met jam, dus nemen we zelf ook vanalles mee)
Ik (29), m'n jongste broertje (19) en mijn beide ouders gaan mee, met z'n 4en dus.
We hebben 2 overnachtingen en 3 dagen gratis entree.

We willen ook graag een dagje Parijs mee pakken.

Vertrek a.s. vrijdagochtend.

Wij zijn alle 4 geen achtbaan/heftige attractie-mensen, maar houden wel van mooie shows, 3D films/voorstellingen, etc. etc.

Welke attracties moeten wij volgens jullie ECHT gaan bekijken/beleven???


Uiteraard gaan wij ook vuurwerkshow, evt. parades etc. volgen.

Ik ben ooit met mijn oudste broertje en mijn ouders in Disneyland geweest; dat is echter meer dan 18 jaar geleden, want toen was mijn jongste broertje nog niet geboren.
Ik weet er dus nog maar vrij weinig van.

Graag jullie aanbevelingen!

Volgens de site zijn de volgende attracties op dit moment gesloten:
- Thunder Mesa Riverboat Landing
- Star Tours
- Pocahontas Indian Village
- Big Thunder Mountain (voor ons ZEKER niet erg) :+
- Alice's Curious Labyrinth

Tips over goed en relatief goedkoop (uit)eten in/bij Disneyland maar ook in de stad Parijs zijn ook zeer welkom!

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:03

Het allerbeste van Disney vind ik toch de Main Street, daar hangt zoveel sfeer! En ga ook zeker eens rond lopen in het kasteel.
Qua shows vind ik Animagique het leukste, als deze nog draait. Wat ze ook hebben, is de show Disney Dreams. Deze wordt gedraaid vlak voor sluiting van het park en wordt geprojecteerd op het kasteel, water, licht en vuurwerk komt er aan te pas. Echt prachtig!
En shoppen in Disney Village hoort er ook echt bij.

In ieder geval vast heel veel plezier, ik moet nog een maandje wachten :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:08

Je zit in het laagseizoen komend weekend, je kunt dus rustig op je gemak eigenlijk alles wel doen wat je wilt doen. zeer zeker met 3 dagen entree (pak anders gerust een uurtje of twee nog disney voor je naar parijs gaat bij wijze van spreken) in deze tijd van het jaar.. laatste week van de halloween periode eerste twee weken kerst is tamelijk rustig is mijn ervaring..

dus gewoon kaart meenemen van het park en slenter ze.

mocht je uiteindelijk net niet alles zien, zou ik zeggen, skip parijs..
daar kun je gemakkelijk heen wanneer je wilt en kun je low budget houden..
kaartjes voor beiden parken voor 1 dag daarentegen kosten ruim 70 euro..
dus dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn..


kreeg vandaag van mijn vriend te horen dat wij oud en nieuw in Disney vieren dit jaar *\o/* *\o/* *\o/*.. een dag toegang en een dag parijs via slangenreizen.. dus attracties zullen wij wel niet heel veel doen absolute hoogseizoen natuurlijk.. die paar uur extra open helpen daar niets aan.

ik zou de vrijdag in ieder geval naar de parken gaan, dat is immers nog een werkdag.. weekend is wel wat drukker natuurlijk, ook al is het laag seizoen
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 01-11-16 20:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:09

Ik ben ook geen held kwa achtbanen, durf niet eens in een schommelschip, maar Big Thunder Mountain is echt wel erg leuk! In studio's heb je Crush Coaster, die is volgens mij ook net dicht geweest, maar ook echt een aanrader!
Verder de nieuwe attractie Rattatouille en natuurlijk Phantom Manor, Pirates of the Caribbean, It's a small world :+
Eigenlijk alle attracties behalve Space Mountain en the Tower of Terror raad ik aan _O-
Parades zijn ook erg leuk! Een disney dreams (voorstelling op het kasteel 's avonds) is ook een aanrader.
Geniet ervan! Ik ben jaloers :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:10

It's a Small World.
Geloof me, dat deuntje gaat de eerstkomende weken niet meer uit je hoofd :')
Wij zaten in deze attractie toen het een keer vastliep. Mochten we een half uur van het liedje genieten :7
Ik was in staat om uit het bootje te springen en naar de uitgang te zwemmen :')

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:13

Cayenne schreef:
It's a Small World.
Geloof me, dat deuntje gaat de eerstkomende weken niet meer uit je hoofd :')
Wij zaten in deze attractie toen het een keer vastliep. Mochten we een half uur van het liedje genieten :7
Ik was in staat om uit het bootje te springen en naar de uitgang te zwemmen :')


Een half uur :oo dan kan je t daarna ook niet meer horen gok ik.
Sinds ik het net voorstelde zit het liedje alweer in mijn hoofd, voor de rest van de avond als het tegenzit :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:14

Ja hier ook. Ik heb ooit de fout gemaakt om één van mijn vogels het deuntje aan te leren.
Geloof me, dat doe je echt geen tweede keer _O-

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:14

:')
Je zou er maar moeten werken...
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 01-11-16 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:18

Cayenne schreef:
Ja hier ook. Ik heb ooit de fout gemaakt om één van mijn vogels het deuntje aan te leren.
Geloof me, dat doe je echt geen tweede keer _O-



heb je m uiteindelijk verkocht, of kanariesoep gegeten?
kan mij voorstellen dat je helemaal gek werd daarvan :')

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:29

In 3 dagen kun je gewoon het hele park doen. Dus maak geen programma maar ga gewoon, zie waar je wel of niet in wil en geniet.
Niet te druk om maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:30

elenaMM77 schreef:
Cayenne schreef:
Ja hier ook. Ik heb ooit de fout gemaakt om één van mijn vogels het deuntje aan te leren.
Geloof me, dat doe je echt geen tweede keer _O-



heb je m uiteindelijk verkocht, of kanariesoep gegeten?
kan mij voorstellen dat je helemaal gek werd daarvan :')


Hij is inmiddels overleden, maar zijn nalatenschap bestaat uit 6 andere vogels die het liedje van hem hebben afgekeken :')

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:41

Ja, de ratatouille attractie is onwijs mooi en leuk gemaakt! Dat is zeker een aanrader!

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:44

In het Studios park vond ik de show Animagique echt geweldig mooi, en ik ben meestal niet zo van de shows.
De Peter Pan attractie is ook een klassieker die je moet gedaan hebben.
En de Buffalo Bill show vind ik ook zoiets wat erbij hoort :+

Ik wil ook gaan :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:50

Ratatouille is echt hele erg knap gedaan. Loopt ook soepel.

Een waarvan ik de naam niet meer weet, is relatief nieuw ook. Tegenover space mountain zit een atractie waarin je met twee in bakjes vervoerd wordt en dingen in de ruimtes moet beschieten. Je speelt dan tegen elkaar. Geeft leuke competitie. :)) . En star wars zit in diezelfde hoek. Simulatie beweeg ding ook te doen voor niet helden. :D (ben ik ook niet vanwege fysiek probleem) en de carroussel is gaaf.

O ja na het lezen van de small world atractie zit deuntje nu al weer in mijn hoofd aaargh. :')

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:53

BuZz lightyear is dat met schieten :j

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:53

karuna schreef:
Een waarvan ik de naam niet meer weet, is relatief nieuw ook. Tegenover space mountain zit een atractie waarin je met twee in bakjes vervoerd wordt en dingen in de ruimtes moet beschieten. Je speelt dan tegen elkaar. Geeft leuke competitie. :)) .


Buzz Lightyear Laser Blast :D

WildChild

Berichten: 2520
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:56

Ik vond de finding nemo attractie ook echt heel leuk <3 En buzz ook en de rock 'n rollercoaster (al is het maar voor de wachtrij)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:57

Met Micky en Mini op de foto. Verder lekker rondslenteren en genieten.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:58

Ik vond Ratatouille ook echt een gave attractie met 3D effecten.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:58

De Ratatouille attractie! Die vond ik echt het leukste. De Nemo 'achtbaan' schijnt ook erg leuk te zijn.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:00

bij meerdaagse bezoekjes aan pretparken zeer zeker al half plezier.
lekker youtube afstruinen en al sfeer snuiven helpt mee om de feestvreugde vast te verhogen.
zeker zo dicht op vertrek.

als je met de auto gaat, stamp wat cd's vol met disney muziek hits/musicals, heb je voor 4 heen en terugreizen genoeg disney hihi.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 21:13

Dank voor alle tips al tot nu toe.
Ratatouille heb ik laatst voor t eerst pas gezien toevallig.

Echt in feeststemming ben ik helaas absoluut niet...
Vorige donderdag de uitvaart van lot (ls fotos) achter de rug en afgelopen zondag was ik jarig.... maar ook daar stond mijn hoofd niet naar.
Juist ratatouille en finding dory zouden wij binnenkort samen gaan kijken als ze weer bij mij in epe zou komen logeren..

Ben nog enorm van slag en kapot van verdriet, maar ik doe mn best om toch wat afleiding soms te zoeken.
Vandaar dat ik even heb getwijfeld, maar toch ja heb gezegd tegen dit aanbod.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Disneyland Parijs: wat moet je ECHT hebben gezien/beleefd nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:53

gewoon doen Joy en gewoon van genieten zonder schuldgevoelens.
juist op zulke momenten kan een beetje ontspanning de scherpte van verdriet afhalen.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 01:28

Hoi! Wat onwijs gaaf dat je naar Disney gaat, ik ben zelf een enorme Disney fan en ben al enkele keren geweest.

De prinsessen ontmoeten is toch wel iets wat op de to-do list zou moeten staan. Daarvoor moet je wel reserveren, ik weet niet of dat gratis is of niet maar als je het park in gaat, loop daar dan als eerste heen.

Ik ben zelf ook totaal geen fan van ruige achtbanen en enge dingen maar er is toch wel 1 attractie dat mijn favoriet geworden is. Dat is rattatouille, die kan je vinden in de studio's park. Misschien voor een andere dag handig om daar als eerste heen te gaan. Het is een vrij nieuwe attractie dus er is enorm veel belangstelling voor. Het is eigenlijk een 4D attractie, je krijgt een bril op en als muis word je achterna gezeten door de kok's en probeert een uitweg te vinden door het magazijn en de buizen. Er gebeurt eigenlijk niks met je, maar de 4D speelt met je gedachte dat er wel wat gebeurt. Als je last hebt van motion sickness zou ik je deze attractie niet aanraden, maar naast dat is ratattouille echt geweldig!

Fantasyland is de plek waar je de meeste plezier beleefd denk ik als je de attracties wilt overslaan. Je hebt ook nog een soort spookhuis genaamd Phantom Manor. Ik ben zelf totaal geen fan van die griezel dingen, maar ik ging er toch in, en ik heb er geen spijt van gehad. Ik vind het eerder mooi gemaakt dan eng haha.

Er lopen ook altijd wel figuren rond, altijd leuk om met ze op de foto te gaan! En de parade is ook een must see. De parade is wel elke dag hetzelfde, dus je kunt eventueel de 1e dag aan de ene kant van de weg staan en de volgende dag aan de andere kant, dan heb je beide kanten gezien.

Voor shows moet je ook wel vroeg in de rij staan denk ik, maar dat is ook best logisch. Je hebt veel 'friet en snack' restaurantjes. Die zijn het meeste betaalbaar, en dan heb je ook nog de duurdere waarvoor je moet reserveren. Ik heb zelf nog niet bij een duurdere restaurant gegeten, maar ik hoor dat het van goede kwaliteit is.


Ik vond Parijs zelf heel erg tegenvallen. Het is niet een plek waar ik nog een keer naar toe wil. Dat is eigenlijk mede te danken aan al die scammers die er rondlopen. Mijn ergste ervaring is nog dat er mensen zijn die je armen vast pakken en een armbandje om je hand heen proberen te doen. En dan moet je ook nog betalen ook. Dat zijn van die beelden die nog best vaak door mijn hoofd rondspoken en ik word er naar van. Al denk ik dat het rond dit tijdstip wel mee zal vallen. Dan zijn de eiffeltoren, sacre cour en het kunstpleintje toch wel de plekjes om te bezoeken.


Sterkte nog met je verlies, het is niet verkeerd om even afleiding te zoeken. Disney heeft mij toen ook geholpen, ik heb mijn telefoon uitgezet en gewoon van de dag genoten. Het is eventjes de realiteit verlaten en gewoon plezier hebben en eventjes weer kind zijn.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:22

voor de shows hoef je niet echt vroeg in de rij te gaan staan.. De parades hebben meer dan genoeg lengte om de toeschouwers goed zicht te geven (zeker de kinderen, die mogen vaak van volwassenen gewoon even voor hun gaan staan, terwijl de ouders misschien een rij erachter staan). Zeer zeker in deze tijd van het jaar is er meer dan genoeg plek.

de andere shows hebben over het algemeen ook prima de ruimte om iedereen die het wil zien ook plek te bieden.. paar minuutjes vooraf aanwezig zin is an sich voldoende tijd. er zijn meerdere parades (verschillende) per dag, wel zoals hierboven gezegd iedere dag dezelfde

wat betreft de figuren.. Het ligt eraan hoeveel tijd je er zelf mee kwijt wilt zijn.. Misschien wil je een leuke herinneringsfoto van je kind met een van de figuren, dan zou ik er een kiezen en ervoor in de rij gaan staan..

heb je een kind dat echt bezeten is van actiefiguren dan kun je de hele dag van hot naar her lopen om weer in een lange rij te gaan staan.. houd je daar zelf niet van, dan zou ik het programma goed bekijken en ze handig op een andere route zetten, zodat ze er niet teveel tegenkomen ;)..

De duurdere restaurants (zoals village), hoef je overigens niet voor te reserven.. wel voor de wildwestshow. voor het eten zou ik die show niet doen, vrij duur en matig eten, voor de show zelf zou je het wel kunnen doen (zeker als je kids hebt die gewoon alles eten, ongeacht of het echt lekker is).


de scammers die hierboven genoemd worden daar moet je inderdaad voor oppassen,
met name bij de sacre couer en de eiffeltoren zitten er veel en voor je het weet zit er een reteduur vriendschapsbandje om je pols.. duidelijk nee verkopen en vooral je hand niet uitsteken in een reflex, dan komt het wel goed :')