Mooie omgeving om te rijden bij Assen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Mooie omgeving om te rijden bij Assen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 20:06

Hoi hoi!
Ik ga morgen op buitenrit en ben wel benieuwd naar de gebieden. :)
Vandaag al vlakbij Eleveld gereden.
Ik zat nog aan Balloërveld, Zeegse en Baggelhuizerplas te denken...
Ervaringen met de gebieden of weet iemand nog andere leuke? :)
Groetjesss

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Mooie omgeving om te rijden bij Assen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:18

Ik zou naar balloërveld gaan! Mooi natuurgebied en groot genoeg voor een leuke rit. Baggelhuizen is best klein, al is het water wel leuk! ik weet alleen niet of je het water in mag met paarden..

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 21:11

suus_pepper schreef:
Ik zou naar balloërveld gaan! Mooi natuurgebied en groot genoeg voor een leuke rit. Baggelhuizen is best klein, al is het water wel leuk! ik weet alleen niet of je het water in mag met paarden..


Weet je toevallig ook of je daar mag komen met paarden? :)

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Mooie omgeving om te rijden bij Assen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:18

Bos bij Hooghalen, Grolloo, Schoonloo?

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 21:23

josie schreef:
Bos bij Hooghalen, Grolloo, Schoonloo?

Nog nooit van gehoord, is het daar mooi?

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:25

Rond baggelhuizerplas.. oude legerterrein (of naja zo noemde wij dat), kan je heerlijk rijden!
En bij schoonloo in de bossen inderdaad, mooi groot bos!

Edit: tekst toegevoegd

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 21:29

JCDJK schreef:
Rond baggelhuizerplas.. oude legerterrein (of naja zo noemde wij dat), kan je heerlijk rijden!
En bij schoonloo in de bossen inderdaad, mooi groot bos!

Edit: tekst toegevoegd


Ik had een keertje gehoord dat paarden daar verboden zijn... Is dit nog steeds zo?

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:29

Ballooërveld kun je inderdaad heerlijk rijden. Schoonloo en grolloo zijn ook hele mooie grote bossen!!
Het ballooërveld: foto met mijn fjord :D
Afbeelding

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:30

O geen idee eigenlijk.. dat wij daar reden is ook al wel aantal jaren geleden :')

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 21:36

Jodi93 schreef:
Ballooërveld kun je inderdaad heerlijk rijden. Schoonloo en grolloo zijn ook hele mooie grote bossen!!
Het ballooërveld: foto met mijn fjord :D
[ [url=m/nXv4is.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauwww! Weet je toevallig hoe je daar binnen kan komen? (Geen wildroosters ofz) Schoonloo is helaas een beetje ver, maar het Balloërveld is makkelijk te doen.

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:44

HopeDreamer schreef:
Jodi93 schreef:
Ballooërveld kun je inderdaad heerlijk rijden. Schoonloo en grolloo zijn ook hele mooie grote bossen!!
Het ballooërveld: foto met mijn fjord :D
[ [url=m/nXv4is.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauwww! Weet je toevallig hoe je daar binnen kan komen? (Geen wildroosters ofz) Schoonloo is helaas een beetje ver, maar het Balloërveld is makkelijk te doen.


Nee er zitten geen wildroosters. Als je parkeert bij de schaapskooi kun je zo via die weg langs de schaapskooi het veld op. Allemaal open. :)

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 21:59

Nee er zitten geen wildroosters. Als je parkeert bij de schaapskooi kun je zo via die weg langs de schaapskooi het veld op. Allemaal open. :)[/quote]

Bedankt!

Iemand ook ervaring met de Gasterse duinen?

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:58

Ruiteren & Mennen wilt alle routes, waar paarden toegestaan zijn graag opnemen op haar routeplanner. Dus ook routes dien niet speciaal als ruiter/menpad zijn aangeduid. Voorwaarde is wel dat:

1. paarden welkom zijn
2. veilig voor paard en overige gebruikers
3. liefst gaan de routes zoveel mogelijk over onverharde wegen, door aantrekkelijk gebied.

Zo willen wij graag ook het Balloërveld en de boswachterrijen van Grolloo, Schoonloo en Hooghalen voor paardrijders nog verder in kaart brengen, zodat iedereen er de weg en de mooiste plekjes kan vinden zonder te verdwalen. Dit geldt natuurlijk ook voor de rest van Nederland, België en Duitsland.

Wil je daarbij helpen? Stuur dan een kaartje naar ons in waarop je de routes hebt ingetekend, of neem je rit op en stuur het GPX bestand naar info@ruiterenenmennen.nl

Alvast bedankt namens alle recreatieve ruiters en menners.

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 11:25

Yvette01 schreef:
Ruiteren & Mennen wilt alle routes, waar paarden toegestaan zijn graag opnemen op haar routeplanner. Dus ook routes dien niet speciaal als ruiter/menpad zijn aangeduid. Voorwaarde is wel dat:

1. paarden welkom zijn
2. veilig voor paard en overige gebruikers
3. liefst gaan de routes zoveel mogelijk over onverharde wegen, door aantrekkelijk gebied.

Zo willen wij graag ook het Balloërveld en de boswachterrijen van Grolloo, Schoonloo en Hooghalen voor paardrijders nog verder in kaart brengen, zodat iedereen er de weg en de mooiste plekjes kan vinden zonder te verdwalen. Dit geldt natuurlijk ook voor de rest van Nederland, België en Duitsland.

Wil je daarbij helpen? Stuur dan een kaartje naar ons in waarop je de routes hebt ingetekend, of neem je rit op en stuur het GPX bestand naar info@ruiterenenmennen.nl

Alvast bedankt namens alle recreatieve ruiters en menners.


Super leuk! Ik doe mee! Ik heb een app die mijn routes in kaart brengt.

Eva

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-04-11

Re: Mooie omgeving om te rijden bij Assen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:36

Gasterense duinen kun je niet rijden.
Ecter heb je in Gasteren wel perfecte rij mogelijkheden, bossen in de naastgelegen dorpen kruissen elkaar allemaal. Je bent er echt uren zoet mee als je in gasteren op stapt. En je rijd ook zo van het bos naar het balloerveld toe!

Baggelhuizer plas is ook leuk maar vind ik zelf veel te klein, in een galopje ben je in 5 min rond.

deflin

Berichten: 2252
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: dicht bij mijn paardjes

Re: Mooie omgeving om te rijden bij Assen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:02

Ben ook wel benieuwd hoe lang je kunt rijden in balloerveld? Als je een mooi rondje wilt doen hoeveel km is dat daar ?

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:20

Eva schreef:
Gasterense duinen kun je niet rijden.
Ecter heb je in Gasteren wel perfecte rij mogelijkheden, bossen in de naastgelegen dorpen kruissen elkaar allemaal. Je bent er echt uren zoet mee als je in gasteren op stapt. En je rijd ook zo van het bos naar het balloerveld toe!

Baggelhuizer plas is ook leuk maar vind ik zelf veel te klein, in een galopje ben je in 5 min rond.


Bedankt! Baggelhuizerplas is een ong. 6km verder, maar dat is het niet echt waard?

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:20

deflin schreef:
Ben ook wel benieuwd hoe lang je kunt rijden in balloerveld? Als je een mooi rondje wilt doen hoeveel km is dat daar ?


We hebben besloten om daar heen te gaan vandaan, ik zal het je laten weten! :)

Eva

Berichten: 881
Geregistreerd: 30-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:32

Ik heb naast de baggelhuizerplas gewoond, dan is het een leuk stuk om te rijden. Als je er speciaal heen moet zou ik het niet doen.

Balloerveld kun je ook wel een paar uur rondhobbelen hoor, zoveel paden waar je langs kunt. Liggen momenteel ook veel boomstammen op de grond, leuk om overheen te springen ;)

Maar ik rij zelf liever gasteren/anloo/oudemolen/vries/schipborg dat rondje. Balloerveld is zo eentonig als je er 2 uur rond rijd

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 19:31

Eva schreef:
Ik heb naast de baggelhuizerplas gewoond, dan is het een leuk stuk om te rijden. Als je er speciaal heen moet zou ik het niet doen.

Balloerveld kun je ook wel een paar uur rondhobbelen hoor, zoveel paden waar je langs kunt. Liggen momenteel ook veel boomstammen op de grond, leuk om overheen te springen ;)

Maar ik rij zelf liever gasteren/anloo/oudemolen/vries/schipborg dat rondje. Balloerveld is zo eentonig als je er 2 uur rond rijd


Vandaag bij het Balloërveld geweest. :)
Was erg leuk voor een keertje, maar denk dat het na een paar keer wel begint te vervelen... We waren het snel rond..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:53

Hoe ver vanaf Assen mag het zijn? Wij zijn zelf op vakantie geweest bij het Drents Friese Wold en daar kun je prachtig rijden. Parkeren kan bij Hoogersmilde, aan de start van het belevingspad.

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 10:28

SusanH schreef:
Hoe ver vanaf Assen mag het zijn? Wij zijn zelf op vakantie geweest bij het Drents Friese Wold en daar kun je prachtig rijden. Parkeren kan bij Hoogersmilde, aan de start van het belevingspad.


Dat is ong. 20km van Assen vandaan... We gaan nog wel een keer daar heen alleen dan met de trailer van een vriendin :)

Verder het liefst niet verder dan 10km van Assen vandaan

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Mooie omgeving om te rijden bij Assen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:59

Pfoe .... zijn een hoop mogelijkheden...
ik heb ook al op een hoop plekken gereden..

Baloo is wel grappig.
Ik mis daar dat je lang kan rijden zonder continu op de rem te moeten ivm de vele mensen die er zich ook vertoeven.
Ik heb daar nooit echt lekker gereden.

Baggelhuizen klein maar je mag daar zwemmen idd in de hondenvijver dat is degene het dichtste tegen de "grotere" weg die zonder eiland.
Er liggen 2 zwem plassen.
Al zou ik me er rond deze tijd niet zo heel druk om maken gezien er toch geen mens meer zal zwemmen ;)
En je zou kunnen kiezen door te rijden naar de oude TT baan en daar rond hobbelen ( al is het daar ook minder sins de aanleg van de nieuwe oprit naar de snelweg).

Hooghalen is ook wel grappig maar ook niet heel groot daar moet je ook goed opletten dat je niet te lang 1 kant op rijd anders ben je er ook zo uit..
Wel kun je door steken naar westerbork en dat is ook wel te doen..
En word het interessanter.

Pfoe waar heb ik nog meer gereden daar...
Door de stad :+
Geen aanrader :P zeker niet met een penny paard :P

Ehhhhh bij eext groot bos wat schakelt met gieten, borger ed maar dat is ook weer een heel stuk verder..

Dwingeloo ook groot is ook weer een stuk verder....

Drens friese wold Mijn persoonlijke favoriet! (ben er niet voor niets in de buurt gaan wonen) zelfde verhaal ook verder...

Tja ... om eerlijk te zijn
Ik zou de trailer pakken en wat verder rijden ...
Maar goed ik ben dan ook verwend met km bos waar je bijna hersenloos doorheen kan jagen..
De laatste 3 opties zijn gewoon heel fijn

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 11:32

rommulus schreef:
Pfoe .... zijn een hoop mogelijkheden...
ik heb ook al op een hoop plekken gereden..

Baloo is wel grappig.
Ik mis daar dat je lang kan rijden zonder continu op de rem te moeten ivm de vele mensen die er zich ook vertoeven.
Ik heb daar nooit echt lekker gereden.

Baggelhuizen klein maar je mag daar zwemmen idd in de hondenvijver dat is degene het dichtste tegen de "grotere" weg die zonder eiland.
Er liggen 2 zwem plassen.
Al zou ik me er rond deze tijd niet zo heel druk om maken gezien er toch geen mens meer zal zwemmen ;)
En je zou kunnen kiezen door te rijden naar de oude TT baan en daar rond hobbelen ( al is het daar ook minder sins de aanleg van de nieuwe oprit naar de snelweg).

Hooghalen is ook wel grappig maar ook niet heel groot daar moet je ook goed opletten dat je niet te lang 1 kant op rijd anders ben je er ook zo uit..
Wel kun je door steken naar westerbork en dat is ook wel te doen..
En word het interessanter.

Pfoe waar heb ik nog meer gereden daar...
Door de stad :+
Geen aanrader :P zeker niet met een penny paard :P

Ehhhhh bij eext groot bos wat schakelt met gieten, borger ed maar dat is ook weer een heel stuk verder..

Dwingeloo ook groot is ook weer een stuk verder....

Drens friese wold Mijn persoonlijke favoriet! (ben er niet voor niets in de buurt gaan wonen) zelfde verhaal ook verder...

Tja ... om eerlijk te zijn
Ik zou de trailer pakken en wat verder rijden ...
Maar goed ik ben dan ook verwend met km bos waar je bijna hersenloos doorheen kan jagen..
De laatste 3 opties zijn gewoon heel fijn


Bedankt voor alle suggesties!
Dat van Balloo is inderdaad erg jammer...

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:24

HopeDreamer schreef:
Yvette01 schreef:
Ruiteren & Mennen wilt alle routes, waar paarden toegestaan zijn graag opnemen op haar routeplanner. Dus ook routes dien niet speciaal als ruiter/menpad zijn aangeduid. Voorwaarde is wel dat:

1. paarden welkom zijn
2. veilig voor paard en overige gebruikers
3. liefst gaan de routes zoveel mogelijk over onverharde wegen, door aantrekkelijk gebied.

Zo willen wij graag ook het Balloërveld en de boswachterrijen van Grolloo, Schoonloo en Hooghalen voor paardrijders nog verder in kaart brengen, zodat iedereen er de weg en de mooiste plekjes kan vinden zonder te verdwalen. Dit geldt natuurlijk ook voor de rest van Nederland, België en Duitsland.

Wil je daarbij helpen? Stuur dan een kaartje naar ons in waarop je de routes hebt ingetekend, of neem je rit op en stuur het GPX bestand naar info@ruiterenenmennen.nl

Alvast bedankt namens alle recreatieve ruiters en menners.


Super leuk! Ik doe mee! Ik heb een app die mijn routes in kaart brengt.


Hoi,

Wat leuk dat je ons wilt meehelpen om de routeplanner verder uit te breiden. We zien je GPX bestandjes graag tegemoet.
Wat we ook graag willen weten, is bv. zwemvijvers waar je ECHT met je paard mag zwemmen, parkeerplaatsen waar je trailer kan staan enz. Naar dit soort locatie is namelijk erg veel vraag. Op de routeplanner kan iedereen ze dan weten te liggen.