Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:06

Ik ben een keer 3de geworden voor mij heel onverwachts met mijn toenmalige hengstveulen dus het is niet altijd een gelopen race.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:09

Ayasha :')

Aantal topics beperken lijkt me ook niet de oplossing. Met een topic krijg je niet noodzakelijk massa's animo.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:13

Ik volg ook bij een bepaald veulen, omdat ik de schrijfstijl bij de regelmatige updates ook erg leuk vindt.

Dat ik dat veulen volg, heeft NIKS te maken met de keuze die ik zal gaan maken voor het stemmen. Ik stem straks gewoon op die veulens waarvan de foto's in dat topic mij aanspreken en een "aaah!!!" moment kunnen bezorgen.


Het is jammer dat er veel mensen inderdaad wel zo stemmen op het populaire veulen, maar dan hoeft er nog niet gezorgd te worden voor andere aanmeldvoorwaarden (zoals bijvoorbeeld hierboven door iemand genoemd dat er maar maximaal drie topics over een veulen gemaakt mogen zijn). Wel is mijn mening dat er bij het insturen geen verhaal bij de foto's hoeft te staan, misschien zelfs niet eens de naam van het veulen of de eigenaar maar alleen een nummer om te stemmen.

En vooral: wat is er toch een gruwelijke hoop jaloezie hier, jemig!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:14

Ik vind het hele idee van enkel een foto met naam en geboortedatum wel een goed plan.En dan liefst niet gepost door de eigenaar, maar de inzendingen sturen naar de organisatie ofzo die het in een topic gooit. Dan leggen sommige ook minder snel hetverband met een bokker die tevens eigenaar is. :)
Lekker onpartijdig dus.

Geen verhaaltjes eromheen over zielige zaken en ook niet meer dat gedoe met populaire eigenaren. Hoewel dat ook persoonlijk is natuurlijk. Als ik sommige topics lees vraag ik me af hoe sommige mensen zichzelf staande houden in het leven met al die dramatiek..maar als jij zelf wel zo bent kan ik mij voorstellen dat je roerend eens bent.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 30-10-16 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:16

Ik stem ieder jaar, en volg niet de kraamstal topics of lees de verhalen erbij.
Ik kijk naar wie mij het meeste aanspreekt.
En dat is nog nooit de top 3 geweest :+

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:17

De meeste trotse veuleneigenaren openen wel een paar topics. Meestal als het beestje net geboren is, na een paar weken nog eens eentje en soms later nog wat.

Maar als ik bij de actieve topics kijk zijn er een paar waar je nog net niet moe van word. Veulen net geboren, veulen laat zich borstelen, veulen heeft een halster, veulen staat in de zon, veulen kan rennen, veulen krijgt zijn eerste klap. :+ (geintje)

Het is dan toch niet raar dat die meer bekendheid hebben dan een ander veulen met twee topics? Daarom denk ik dus dan een maximaal aantal topics voor wie wil mee doen wel kan werken.

Weet je zeker dat je niet mee wilt doen? Open voor mijn part 80 topics. :)

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:18

Ik snap het punt.
Maar........ Het is het Bokt veulen...... Wat wil dat dus zeggen? Dat kun je verschillend bekijken.
Is het het mooiste veulen? Of het veulen wat het beste voldoet aan zijn gebruiksdoel? Of het veulen waar de meeste Bokkers 'iets' mee hebben?

Ik denk het laatste (voor de rest hebben we de verschillende keuringen, toch?), en ik vind het daarom niet echt raar dat de 'populaire' veulens winnen. Bokt is nu eenmaal een online community waar mensen hun lief en leed met elkaar delen. Bokkers die dat het leukst, vaakst of indrukwekkendst doen hebben dus automatisch een streepje voor. Misschien ook wel logisch, want zonder veel van deze verhalen zou Bokt Bokt niet zijn.

Ikzelf zie de verkiezing dus ook in dat licht (en stem dus voor het veulen wat mij in dit jaar het meest geraakt heeft, niet voor de mooiste/beste foto in het veulentopic). Maar voor iemand anders kan de verkiezing weer voor heel wat anders staan.

Jazz
Berichten: 191
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:26

Kans of niet om te winnen maakt mij niet uit, ik ben helemaal weg van mijn veulen en ben blij dat zij in het rijtje mag staan :) Ik heb toch al gewonnen aangezien ik voor mij het mooiste, liefste en meest geweldige veulen heb! <3

Ik ben vooral een meelezer op Bokt maar voor zulke topics maak ik een uitzondering, wat een feestje dat mijn knappe krullie mee mag doen in het topic *\o/*

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:27

er is geen oplossing, want zo'n probleem is het toch ook niet? gaat gewoon om de eer.

En eerlijk: als iemand mooie foto's heeft, komt het toch ook mooier over en zul je er eerder aandacht aan besteden en er op stemmen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26925
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:28

_Mirjam schreef:
En vooral: wat is er toch een gruwelijke hoop jaloezie hier, jemig!

Waarom is zo'n opmerking nu weer nodig?

Er wordt een vraag gesteld en daar wordt gewoon eerlijk op geantwoord. Kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iemand jaloers is.

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:29

Jazz schreef:
Kans of niet om te winnen maakt mij niet uit, ik ben helemaal weg van mijn veulen en ben blij dat zij in het rijtje mag staan :) Ik heb toch al gewonnen aangezien ik voor mij het mooiste, liefste en meest geweldige veulen heb! <3

Ik ben vooral een meelezer op Bokt maar voor zulke topics maak ik een uitzondering, wat een feestje dat mijn knappe krullie mee mag doen in het topic *\o/*


Dit dus!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:29

Valt mij ook op dat er steeds minder veulens worden aangemeld en wat mij dus ook opvalt is dat het bokt veulen van het jaar bijna altijd boven aan staat op in het topic wat gemaakt is om de foto's er in te zetten.

En wat ook genoemd word in het topic, mensen stemmen vaak op "populaire bokkers" of het is vriendjes politiek. Ik stem ook elk jaar maar ik kijk gewoon naar het veulen, de mooiste veulens krijgen mijn stem. En dat zijn bij mij vaak de bokkers waarvan ik de naam eigenlijk nooit heb gezien :)

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:30

Jazz schreef:
Kans of niet om te winnen maakt mij niet uit, ik ben helemaal weg van mijn veulen en ben blij dat zij in het rijtje mag staan :) Ik heb toch al gewonnen aangezien ik voor mij het mooiste, liefste en meest geweldige veulen heb! <3

Ik ben vooral een meelezer op Bokt maar voor zulke topics maak ik een uitzondering, wat een feestje dat mijn knappe krullie mee mag doen in het topic *\o/*


Kijk, dat vind ik nu echt een hartverwarmende reactie.. <3 . Het lijkt mij ook super om je zelf gefokte veulen al in zo'n topic te zien. Heel veel plezier met je veulen Jazz, het is je gegund! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:30

turtlelito schreef:
Ik snap het punt.
Maar........ Het is het Bokt veulen...... Wat wil dat dus zeggen? Dat kun je verschillend bekijken.
Is het het mooiste veulen? Of het veulen wat het beste voldoet aan zijn gebruiksdoel? Of het veulen waar de meeste Bokkers 'iets' mee hebben?

Ik denk het laatste (voor de rest hebben we de verschillende keuringen, toch?), en ik vind het daarom niet echt raar dat de 'populaire' veulens winnen. Bokt is nu eenmaal een online community waar mensen hun lief en leed met elkaar delen. Bokkers die dat het leukst, vaakst of indrukwekkendst doen hebben dus automatisch een streepje voor. Misschien ook wel logisch, want zonder veel van deze verhalen zou Bokt Bokt niet zijn.

Ikzelf zie de verkiezing dus ook in dat licht (en stem dus voor het veulen wat mij in dit jaar het meest geraakt heeft, niet voor de mooiste/beste foto in het veulentopic). Maar voor iemand anders kan de verkiezing weer voor heel wat anders staan.


Ik ben het daar wel mee eens :j

Hoeveel mensen weten nu écht iets van bouw, afstamming, fokkerij? Maar weinigen volgens mij, dus je krijgt hoe dan ook geen objectieve verkiezing van het 'beste' veulen. Als je dat wil moet je alles omgooien, een jury uit verschillende stamboeken samenstellen en die de foto's laten beoordelen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:30

Waarom wordt er weer jaloezie bij gehaald.
Jaloezie heeft er in dit topic weinig mee te maken denk ik.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:31

Tja ik was ooit winnaar van zo'n 'gelopen race'
Ik opende ook bijna elke 2 week wel een fototopic van hem, echter was dit niet met de achterliggende gedachte om iets te willen winnen maar echt puur omdat ik head over heels ben van hem en echt heel blij met zijn geboorte. Nu twee jaar later kan ik zelf nog steeds mijn ogen niet van hem afhouden. Ik snap daarnaast wel dat het voor sommige mensen irritant en frustrerend kan zijn.
Overigens geen zielig verhaal, gewoon een extreem gepromoot en veel geplaatst veulen.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 30-10-16 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:32

Ik stem meestal op schattige wollige shetlanders, gewoon omdat ze schattig zijn :D

Maar de winnaar is eigenlijk standaard het zieligste verhaal. Tja, het is en blijft gewoon een penny forum natuurlijk.
Take it or leave it ;)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:48

Ik word echt kots en kostmisselijk van die reacties hier. Wat een steken onder water. Als je problemen met het een of ander hebt, geef het dan aan bij een Moderator, of bij de desbetreffende bokker. Maar dit is gewoon zielig.. :n

Ik stem op de veulens die mij aanspreken en die ik zou uitkiezen om te kopen. Iets wat mij dus persoonlijk aanspreekt, dat zal zelden of nooit een sportpaard zijn.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:50

KimD schreef:
Ik word echt kots en kostmisselijk van die reacties hier. Wat een steken onder water. Als je problemen met het een of ander hebt, geef het dan aan bij een Moderator, of bij de desbetreffende bokker. Maar dit is gewoon zielig.. :n

Ik stem op de veulens die mij aanspreken en die ik zou uitkiezen om te kopen. Iets wat mij dus persoonlijk aanspreekt, dat zal zelden of nooit een sportpaard zijn.


:oo als je problemen hebt met dit topic dan sluit je het af en open je een ander topic. Nee even serieus er wordt gevraagd waarom er minder mensen meedoen aan de verkiezingen en daar wordt op geantwoord. Niets meer en niets minder...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26925
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:52

KimD schreef:
Ik word echt kots en kostmisselijk van die reacties hier. Wat een steken onder water. Als je problemen met het een of ander hebt, geef het dan aan bij een Moderator, of bij de desbetreffende bokker. Maar dit is gewoon zielig.. :n

Ik stem op de veulens die mij aanspreken en die ik zou uitkiezen om te kopen. Iets wat mij dus persoonlijk aanspreekt, dat zal zelden of nooit een sportpaard zijn.


Wat een vreemde reactie. Blijkbaar lees jij dingen die je wilt lezen. Er wordt hier gewoon een vraag gesteld en daar wordt gewoon antwoord op gegeven. Als jij daar zo misselijk van wordt is het verstandiger dit topic gewoon niet meer te lezen.

Naar aanleiding van een aantal berichten hier heb ik toch maar gestemd. Al is het alleen maar om de eigenaren van die veulens een hart onder de riem te steken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 20:59

gekvanfleur schreef:
Ik vind het hele idee van enkel een foto met naam en geboortedatum wel een goed plan.En dan liefst niet gepost door de eigenaar, maar de inzendingen sturen naar de organisatie ofzo die het in een topic gooit. Dan leggen sommige ook minder snel hetverband met een bokker die tevens eigenaar is. :)
Lekker onpartijdig dus.

Heb je enig idee hoeveel werk dat is? :+ plus dat je dan ook nog bij eigenaren moet gaan checken of ze wel mee wíllen doen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 21:02

Getup schreef:
er is geen oplossing, want zo'n probleem is het toch ook niet? gaat gewoon om de eer.

En eerlijk: als iemand mooie foto's heeft, komt het toch ook mooier over en zul je er eerder aandacht aan besteden en er op stemmen.

Overigens was het niet mijn bedoeling een probleem aan te kaarten. Het viel me alleen op dat er zo weinig aanmeldingen waren en vroeg me af waar dat door kwam.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:02

KimD schreef:
Ik word echt kots en kostmisselijk van die reacties hier. Wat een steken onder water. Als je problemen met het een of ander hebt, geef het dan aan bij een Moderator, of bij de desbetreffende bokker. Maar dit is gewoon zielig.. :n

Ik stem op de veulens die mij aanspreken en die ik zou uitkiezen om te kopen. Iets wat mij dus persoonlijk aanspreekt, dat zal zelden of nooit een sportpaard zijn.

Een hele onaardige steek onder water. :+
Verder: ik denk dat niemand een probleem met een ander heeft. Er is een vraag gesteld. Aan de hand van voorbeelden en zonder namen te noemen word er meegedacht. Dus eigenlijk is het mij volslagen onduidelijk wat je met deze ietwat schreeuwerige post wilt zeggen. :)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:11

Er zijn 8 merrieveulens minder opgegeven dan vorig jaar en 18 hengstveulens minder.

Geen idee of dit te maken heeft met de vrees voor concurrentie zoals hier een paar keer is geopperd, wat ik wel eens denk is dat juist berichtjes als ‘ik hoef toch niet mee te doen, want ik weet al wie er gaat winnen’ de lol er voor nieuwe mensen wat af kan halen. Doet iedereen dan mee om nr 1 te worden? Of is het vooral gewoon leuk om trots je veulen te laten zien en als er ook nog mensen hun keus op laten vallen.

Jaren geleden gingen mensen er van uit dat je vast een professionele foto moest hebben omdat je anders geen kans zou maken, of dat je een erg bekende bokker moest zijn om mee te kunnen dingen, maar door de jaren heen is ook al gebleken dat dit geen vereisten zijn om in de top drie te komen.

Ik weet nog dat het vorig jaar tot op de laatste dag spannend bleef wie er 1, 2 en 3 zou worden. Andere keren leek de koers in het begin al uitgezet maar kreeg je toch nog hele verschuivingen.

Iemand zei dat het een opluchting zou zijn voor de tellers, maar de hoeveelheid kandidaatjes heeft meestal geen weerslag op de hoeveelheid stemmen.
(het lijkt er zelfs op dat dit topic voor meer stemmers aan het zorgen is :) )

Wat ik wel jammer vind is zeggen dat er lelijke veulens gewonnen zouden hebben. Het krijgt ook nog bijval, maar wie wordt daar nu toch gelukkig van :\ Net zoals het ook een misvatting is dat een veulen lelijk moet zijn als het weinig stemmen krijgt.
Ik heb jaren geleden (toen ik nog mocht :) ) een keer meegedaan met een verzorgveulen, de hoeveelste plaats weet ik al lang niet meer, maar wel dat hij rond de tien stemmen kreeg en ik vond het super leuk en hem er echt niet minder knap om :) Geen professionele foto, een springgefokt veulen dat vast nog wel overbouwd zal zijn geweest, geen bekende bokker, maar gewoon meedoen voor de lol en zo denk ik dat we er ook in moeten staan.

De veulenverkiezing is niet bedoeld als kwaliteitskeuring, daarvoor zijn de deelnemers veel te divers en hebben wij als bokkers ook gewoon te weinig ervaring met het keuren van al die verschillende rassen enz, het is puur aan de stemmers om te kiezen welk veulen ze het meest aanspreekt. Kijk je daarbij naar wat je een mooie afstamming vindt, naar het meest aansprekende plaatje of wil je je stem geven aan een veulen waarmee je door het jaar heen hebt meegeleefd, dat mag allemaal.

De veulenverkiezing is al jarenlang een van de dingen die heel veel bokkers samenbrengt in een topic en ik hoop dat we er met zijn allen gewoon weer plezier aan kunnen beleven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:12

Ik heb van 2 van mijn 4 stemmen eigenlijk geen idee wie de eigenaar is :+ en de andere twee weet ik wie dat is, maar leuk of niet, als ik het veulen stom zou vinden zou ik niet stemmen.
mijn ene merrie stem is voor het veulen wat ik indien het voor mij een andere tijd en situatie was zelf zo gekocht zou hebben.
Het zijn idd niet veel aanmeldingen. Maar ik vond de KS topics ook niet heel veel dit jaar.