Zwembad zo VIES

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Zwembad zo VIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 23:42

Hey,

ik ga graag af en toe zwemmen. Maar het zwembad waar ik heen ga is bijna altijd zo ontzettend vies. Groene aanslag langs de randen, zand en ander vuil op de bodem, je hele mond smaakt vies van het vieze water dat je proeft op je lippen of dat in je mond komt. Schimmelplekken op de vloer in de kleedhokken, wanden van de kleedhokken vol met vieze vlekken, douches vol met kalk en andere vieze plekken. Ik wil er niet meer heen :n
In de zomer is het drukker en dan kan ik begrijpen als het een beetje vies, maar dit zwembad is erg viez en blijft erg vies. Mensen kunnen hier echt ziektes oplopen. Ik heb ze er al eens op gewezen. Maar kan ik daarvoor ergens een klacht indienen dat men er een kijkje gaat nemen? Net zoiets als keuringsdienst van waarde?

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:49

Misschien bij de gemeente van de plaats waar het zwembad is?

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Zwembad zo VIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:53

Het zwembad zelf en de gemeente inderdaad? Misschien dat je het ook bij de RIVM kan melden? Ik weet niet of dat kan en hoe dat werkt, maar je zou even op de site kunnen kijken.

WilliamsO2
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:54

Is het van een particuliere eigenaar? Of is het van een gemeente oid? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat zwembaden gesloten werden op last van bijvoorbeeld de gemeente als het er niet veilig was. 

Als het zwembad dan van de gemeente zou zijn zou je het misschien daar kunnen melden. Als het van een particuliere eigenaar is zou ik het zo snel niet weten eigenlijk.

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 01:03

Ingrid_92 schreef:
Het zwembad zelf en de gemeente inderdaad? Misschien dat je het ook bij de RIVM kan melden? Ik weet niet of dat kan en hoe dat werkt, maar je zou even op de site kunnen kijken.


Het RIVM lijkt me een goed idee. Ik ga morgen hun site eens bekijken. Dank je!

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 01:07

WilliamsO2 schreef:
Is het van een particuliere eigenaar? Of is het van een gemeente oid? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat zwembaden gesloten werden op last van bijvoorbeeld de gemeente als het er niet veilig was. 

Als het zwembad dan van de gemeente zou zijn zou je het misschien daar kunnen melden. Als het van een particuliere eigenaar is zou ik het zo snel niet weten eigenlijk.



Ik weet niet of het vd gemeente is of een particulier...dat ga ik ook uitzoeken. Het mag niet sluiten, maar het moet echt schoner. Het is het enige openbare zwembad in de buurt

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Zwembad zo VIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 01:08

GGD misschien?

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zwembad zo VIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 06:38

1 ding zou ik in ieder geval zeker weten…no way dat ik in zo'n smerig zwembad ging zwemmen

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 12:33

horsies5 schreef:
GGD misschien?


Geestelijke gezondheids dienst bedoel je?
Ik ken het verder niet maar houden zij zich niet alleen bezig met geestelijke zaken?

WilliamsO2
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:37

Gemeentelijke gezondheidsdienst :j

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Zwembad zo VIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:42

GGD is een goed idee. En anders bel je gewoon je gemeente en vraag je waar je dit kan melden. Zij weten wel waar je moet zijn :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:54

Ann99 schreef:
horsies5 schreef:
GGD misschien?


Geestelijke gezondheids dienst bedoel je?
Ik ken het verder niet maar houden zij zich niet alleen bezig met geestelijke zaken?

Gemeentelijke, al zijn die vaak ondanks hun afkorting regionaal gefuseerd.

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: Zwembad zo VIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:58

Inderdaad even een belletje naar de gemeente, zij weten wel wie er verantwoordelijk is voor de controle van het zwembad.

Ook zou ik een mailtje sturen of in een gesprek aangeven bij het zwembad wat je bevinden zijn. Je bent klant, dus dan mag je best zeggen als het je niet bevalt. Daar hebben ze dan zelf ook meteen veel aan!

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Zwembad zo VIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:16


Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 00:22

dieseltje09 schreef:
Kijk eens of het zwembad hier is aangesloten: http://www.zwembadkeur.nl/index.php?sid=53&l=ned zo ja, daar ook je beklacht doen. Zo niet, ze kunnen je wel helpen met de weg naar de juiste partij om je bezorgdheid te melden.


Dank je. Helaas staat hij er wel bij...dat betekent wel dat het keurmerk niet zoveel waarde heeft want schoon is het niet.