nou heb ik weer, lekke bank met mn marathonwagen. Hoe los je dat op.? Wiel kan er nl niet af. Waar kan je een nieuwe band halen/bestellen? Prijzen? Hoeveel bar gaat erin de band?
Ga naar een garage, die kunnen de band repareren. Hoeveel bar weet ik niet, staat dat niet ergens op een plaatje wat op de koets geschroeft zit. Bij ons staat het in het opbergvakje
Bar staat op de band zelf. Hoezo kan het wiel er niet af? Niet dat het nodig is want ik zou je gewoon adviseren een nieuwe binnenband te bestellen en deze te vervangen. Dit kan bijvoorbeeld bij HCA. Het verwisselen is een lastig klusje naar zelfs mij is het ooit alleen gelukt. Het is ongeveer net zo iets als het plakken van een fietsband. Ik gebruikte bandenlichters die bij een motersportzaak vandaan kwamen. En veel vaseline langs de velg als je hem er weer op moet leggen zodat het makkelijker glijd. Beginnen bij het ventiel met het omleggen. Zorg dat je koets goed geborgen staat zodat hij niet van zijn krik of wat dan ook afvalt bij het omleggen.
Vaak zitten cros motor/brommer bandjes op zo kar. Gewoon eventjes informeren bij een motor gerage die ook crosmotors doen.
mieke1964
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-10-16
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 16:26
oke het was gelukt>> Maar nu staat hij weer leeg. K zooi. Miss iets met het ventiel. Krijg er nl niks geen lucht in. Kan er iets met een pinnetje zijn? Lijkt me sterk dat hij weer lek is. Heb er woensdag nog mee gelest waren super hard.
Heb je de binnenband vervangen? Plakken werkt slecht bij een mengen. Als de binnenband is vervangen dan is het ventiel ook nieuw en zit er misschien iets in de velg
Omdat je met nogal hoge druk werkt, lijkt het mij ook beter een nieuwe binnenband te kopen dan hem te plakken. Maar als het alleen het ventiel is, ja dat kan dat dat pinnetje niet goed zit. Heb ik ook eens gehad, band liep steeds leeg. Tot ik eens het pinnetje handmatig indrukte en daarna leek het los te schieten of zo. Band opgepompt en toen bleef hij hard. Misschien had ik gewoon geluk, maar is het proberen waard. Kan zijn dat er wat vuil in is gekomen (zand bijvoorbeeld) en daarom het ventiel niet goed afsluit. Moet je eerst die zandkorrel eruit zien te krijgen
MelanieB
Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)
Geplaatst: 02-11-16 11:02
Ik heb altijd deze bij me als ik met luchtbanden rijd. Worden ook gebruikt voor autobanden, dus die menwagen banden kunnen ze met gemak hebben. Ff erin spuiten, band rond draaien et voila.
Ik zweer erbij. Tenzij je ventiel natuurlijk kapot is, maar 9 vd 10 keer heb ik het hiermee opgelost. Heb altijd gewoon de grote bus, kun je vaker gebruiken. Als je eenmaal gebruikt heb kun je er vaak maanden mee vooruit, of soms blijft ie altijd vol dan.
Als je de binnenland hebt vervangen, kan er ook nog iets in de buitenband zijn blijven zitten dat in eerste lek veroorzaakte (een spijker bijvoorbeeld). Als dat zo is, is de nieuwe binnenband dus meteen weer lek. Als je dus weer gaat vervangen, ook de binnenkant van de buitenband even helemaal nakijken/voelen.