Volwassen rottweilers te koop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Volwassen rottweilers te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:31

bijna al mijn rottweilers zijn herplaatsers via MP tot honden die we aangeboden hebben gekregen tot zelf een advertentie geplaats,alle rotties waren niet aan vee gewend maar binnen een week liepen ze hier mee alsof ze nog nooit anders gedaan hadden,gewoon een beetje tijd instoppen,komt het wel goed...

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:48

Kleine tip, als de hond van een boerderij (waar drachtige koeien gehouden worden) afkomt laat hem/haar dan testen op neospora als jullie zelf ook koeien gokken. Dat wil je echt niet binnenhalen op je bedrijf.

Hier loopt er ook 1 van mijn schoonvader en als pup via marktplaats aangeschaft. Het belangrijkste IS en BLIJFT dat je consequent moet zijn.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 23-10-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:49

Wil je perse een rottie of mag het ook net wat anders zijn? Ik weet mogelijk een leuke cane corso/ boxer kruising.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:53

IrishCold schreef:
mvdbijl schreef:
Leg je wens eens bij het stamboek neer, denk dat marktplaats geen betrouwbaar adres is..

Ken je de stichting resque dog? ik heb er een fantastische hond vandaag. Ze hebben vaak grotere honden en ook rotweilers.



Ik houd ook die stichting in de gaten. Maar het stamboek verkoopt toch alleen puppys?


Sterker nog... De NRC (Nederlandse rottweiler club). Verkoopt helemaal niets :+
Ze hebben alleen een onderdeel op de site waar Plaats is voor nest aankondigingen , geboorteberichten van aangesloten fokkers en Herplaatsers.

Maar je zou ook gewoon wat fokkers die je aanspreken qua honden en visie kunnen contacteren en uitleggen wat je zoekt en te bieden hebt
Er zijn regelmatig fokkers die een terugkomer hebben om wat voor reden dan ook(problemen met de baasjes zoals scheidingen etc waardoor een hond herplaatst moet worden tot overlijden baasjes of simpelweg dat de baasjes gewoon niet goed genoeg uit de voeten kunnen met de hond. )

Ik weet dat een flink deel van dergelijk terugkomers gewoon niet op een website belanden voor herplaatsing omdat ze via via een nieuw thuis vinden
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-10-16 23:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:54

IrishCold schreef:
Domino_2006 schreef:
Ik heb goede ervaring met Rottweiler kennel Von Den Hatzruden. Nu hebben ze geen herplaatsers op dit moment maar je kan altijd contact met ze opnemen. Misschien weten zij wel wat.


[ [url=m/2kPVsD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze mooie man hebben we er als pup vandaan.



Wat een knapperd! Ik stuur je even pb


Je hebt antwoord

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 01:19

IrishCold schreef:
farahdiba46 schreef:
Kijk eens in het asiel.

Asiel houden we natuurlijk al in de gaten :)
fijn om te lezen!

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Volwassen rottweilers te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 01:51

Ik heb onze rottweiler uit het asiel gehaald. Kon niet met katten en klein vee. Echter zodra hij hier was direct streng verteld hoe het moest en hij blijft van alle beesten af.
Beste hond die we ons konden wensen..

IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 10:07

Dierenfan. Is idd wel zo netjes. Ga ik doen. En eigen advertentie zetten is idd de moeite waard.

Smurffie. Idd iets sleutelen eraan is geen probleem. Zag ook een hond die kon niet tegen metalen bak of bench. Dat zijn dingen die mij niet uit maken. Maar toen ik paar jaar geleden nog bij mn ouders woonde hadden en hebben nog steeds de rottweiler uit asiel. Ontzettend lief beest. Alleen voor mensen kwamen we achter na 2 weken proeftijd. Alles wat geen mens was,wilde hij het liefst aanvallen. Nog steeds. Heel verhaal maar we hebben de buurt op ons dak gehad en er werden dingen gezegt als die hond heeft kin gebeten. Wat niet zo is. Overigens laten we hem nu met zn band over de snuit uit. Zodat hij wel tong kan uit steken en iets hijgen maar niet happen. En we ontwijken de mensen met honden tijden de wandelingen en in huis en tuin lekker los. Heel lang verhaal. Mag je best pb over sturen als je meer wilt weten. Maar ik heb ervaring zat met rotties en ik ben gewoon smoorverlieft op het ras.

Bedankt voor je antwoord sonja :)

Forumster, alleen rottweiler. Ben te verlieft op het ras en karakter :) :p

Daffie dat weten we inderdaad. We fokken zelf idd melkkoeien.
En consequent blijven is zeer belangerijk ;)

Ik had gister iemand aan de lijn van rescue dog over een rottweiler. Maar die vrouw vertelde mij dat meeste rottweilers niet los kunnen omdat ze weg lopen.Vooral op boerderijen maar Zo is mijn ervaringen niet.

Bij jullie?

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:16

IrishCold schreef:
Dierenfan. Is idd wel zo netjes. Ga ik doen. En eigen advertentie zetten is idd de moeite waard.

Smurffie. Idd iets sleutelen eraan is geen probleem. Zag ook een hond die kon niet tegen metalen bak of bench. Dat zijn dingen die mij niet uit maken. Maar toen ik paar jaar geleden nog bij mn ouders woonde hadden en hebben nog steeds de rottweiler uit asiel. Ontzettend lief beest. Alleen voor mensen kwamen we achter na 2 weken proeftijd. Alles wat geen mens was,wilde hij het liefst aanvallen. Nog steeds. Heel verhaal maar we hebben de buurt op ons dak gehad en er werden dingen gezegt als die hond heeft kin gebeten. Wat niet zo is. Overigens laten we hem nu met zn band over de snuit uit. Zodat hij wel tong kan uit steken en iets hijgen maar niet happen. En we ontwijken de mensen met honden tijden de wandelingen en in huis en tuin lekker los. Heel lang verhaal. Mag je best pb over sturen als je meer wilt weten. Maar ik heb ervaring zat met rotties en ik ben gewoon smoorverlieft op het ras.

Bedankt voor je antwoord sonja :)

Forumster, alleen rottweiler. Ben te verlieft op het ras en karakter :) :p

Daffie dat weten we inderdaad. We fokken zelf idd melkkoeien.
En consequent blijven is zeer belangerijk ;)

Ik had gister iemand aan de lijn van rescue dog over een rottweiler. Maar die vrouw vertelde mij dat meeste rottweilers niet los kunnen omdat ze weg lopen.Vooral op boerderijen maar Zo is mijn ervaringen niet.

Bij jullie?



Wij hadden ook een Rottweiler op de boerderij, was ook een fantastisch dier. Liep ook veel los, maar liep ook nooit weg. Wel hebben we een tijdje een laag stroomdraadje voor de inritten gehad, maar dat was meer voor de veiligheid zodat hij niet onder de auto zou komen. Hij kon (als hij wilde) via de weilanden weglopen, maar dat heeft hij nooit gedaan.

Tof trouwens dat jullie niet perse een pup willen, maar een volwassen hond ook een nieuw huis willen bieden! +:)+

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Volwassen rottweilers te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:49

hier hebben we echt alles rondom omheind,denk wel dat de honden anders echt wel van ons terrein af zouden gaan.

toen we dakkas kregen hebben we heel wat keren gezocht naar die hond,die liep echt wel weg...liep die vrolijk in de weilanden van de buren samen met pip :+

IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 10:52

Myfairytale:
Zo draadje spannen over de op rijlaan is idd geen probleem. We hoeven geen perfecte hond. Wat trainen of afleren van het opspringen tegen mensen bijv maakt niet uit. ;)

Ik heb me hele leven al dieren uit opvang eigenlijk. Of kneusjes. Alles is welkom. Zoalang het maar sociaal is ;)

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Volwassen rottweilers te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:08

Super hoor IrishCold! Hier ook opvangertjes.
Hoop dat je een leuke Rott zult vinden!

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:20

Domino_2006 schreef:
Ik heb goede ervaring met Rottweiler kennel Von Den Hatzruden. Nu hebben ze geen herplaatsers op dit moment maar je kan altijd contact met ze opnemen. Misschien weten zij wel wat.


[ [url=m/2kPVsD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze mooie man hebben we er als pup vandaan.


Het broertje van maggy
Laatst bijgewerkt door justahorse op 24-10-16 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:20


justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 13:23

IrishCold schreef:
Dierenfan. Is idd wel zo netjes. Ga ik doen. En eigen advertentie zetten is idd de moeite waard.

Smurffie. Idd iets sleutelen eraan is geen probleem. Zag ook een hond die kon niet tegen metalen bak of bench. Dat zijn dingen die mij niet uit maken. Maar toen ik paar jaar geleden nog bij mn ouders woonde hadden en hebben nog steeds de rottweiler uit asiel. Ontzettend lief beest. Alleen voor mensen kwamen we achter na 2 weken proeftijd. Alles wat geen mens was,wilde hij het liefst aanvallen. Nog steeds. Heel verhaal maar we hebben de buurt op ons dak gehad en er werden dingen gezegt als die hond heeft kin gebeten. Wat niet zo is. Overigens laten we hem nu met zn band over de snuit uit. Zodat hij wel tong kan uit steken en iets hijgen maar niet happen. En we ontwijken de mensen met honden tijden de wandelingen en in huis en tuin lekker los. Heel lang verhaal. Mag je best pb over sturen als je meer wilt weten. Maar ik heb ervaring zat met rotties en ik ben gewoon smoorverlieft op het ras.

Bedankt voor je antwoord sonja :)

Forumster, alleen rottweiler. Ben te verlieft op het ras en karakter :) :p

Daffie dat weten we inderdaad. We fokken zelf idd melkkoeien.
En consequent blijven is zeer belangerijk ;)

Ik had gister iemand aan de lijn van rescue dog over een rottweiler. Maar die vrouw vertelde mij dat meeste rottweilers niet los kunnen omdat ze weg lopen.Vooral op boerderijen maar Zo is mijn ervaringen niet.

Bij jullie?



Over het algemeen blijft een rottweiler op zijn eigen terrein.

Wij hebben meerdere rottweilers verkocht naar boerderijen en zij blijven gewoon op eigen terrein.

IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 15:15

Zoals ik al zei, Stichting Rescue Dogs, volgen wij al. Ook stichting rottweiler nederland. En asiel houden we ook in de gate. Op Facebook ook. Bedankt voor de pb's maar die organisaties houd ik al in de gate.


Stamboom of niet maakt ons ook niet uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-16 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: "Verkoop vraag verwijderd"

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:36

IrishCold schreef:
farahdiba46 schreef:
Kijk eens in het asiel.

Asiel houden we natuurlijk al in de gaten :)


Het asiel hier in Almere heeft ook een rw zitten, heb je die toevallig ook al gezien?
www.dierenasiel.net

Anoniem

Re: Volwassen rottweilers te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:43

Moderatoropmerking:
Dit topic mag bestaan vanwege de tips en adviezen die gegeven worden, zorg er wel voor dat het niet te veel op een advertentie gaat lijken. Dit mag je op de Bokt Markt doen, dit topic is alleen voor adviezen en tips bedoelt. Let hierop en alvast bedankt.

IrishCold
Berichten: 1238
Geregistreerd: 11-03-10

Re: Volwassen rottweilers te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 15:45

denk4ever. Daar hebben we al naar gemailt. En ja ik houd alle asiels enz in de gate.

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:46

IrishCold schreef:
denk4ever. Daar hebben we al naar gemailt. En ja ik houd alle asiels enz in de gate.

+:)+

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:04

BarbaLala schreef:
Zelf een advertentie op MP zetten zou ik dan weer niet doen persoonlijk. Want ook mensen die van hun hond af willen gaan daar op zoeken. Juist die mensen, vaak.


hahah hier moest ik even om lachen,uhh mestal zullen mensen reageren op een advertentie waar iemand een hond zoekt,die juist van hun hond af willen...

ik heb het een paar jaar geleden wel gedaan en hield er een Alfa aan over,wat juist fijn was ,was dat je heel duidelijk kon omschrijven wat voor hond je zocht en daardoor reageren mensen die een huis voor hun hond zoeken en zich vinden in jouw advertentie...

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:10

kimmie261 schreef:
BarbaLala schreef:
Zelf een advertentie op MP zetten zou ik dan weer niet doen persoonlijk. Want ook mensen die van hun hond af willen gaan daar op zoeken. Juist die mensen, vaak.


hahah hier moest ik even om lachen,uhh mestal zullen mensen reageren op een advertentie waar iemand een hond zoekt,die juist van hun hond af willen...

ik heb het een paar jaar geleden wel gedaan en hield er een Alfa aan over,wat juist fijn was ,was dat je heel duidelijk kon omschrijven wat voor hond je zocht en daardoor reageren mensen die een huis voor hun hond zoeken en zich vinden in jouw advertentie...


Ik weet niet wat er grappig aan mijn bericht is? Ben uiterst serieus.
Mensen liegen graag als ze van hun dier af moeten, vandaar dat ik aanraad om niet zelf een zoekertje te plaatsen op marktplaats.
Dat kan je beter doen op verhuisdieren.nl , daar zitten over het algemeen sowieso wat serieuzere mensen op aangezien het deels betaald is.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Volwassen rottweilers te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:42

je moet de honden die aangeboden worden toch niet nemen?? je haalt degene die je aanspreken ertussen uit en daar maak je dan kennis mee..

zie het verschil niet zo met zelf reageren op "te koop"advertenties...ook dan kunnen mensen liegen óók via die rescue's wordt wat afgelogen....ook die zijn niet waterdicht,...

en waarom het grappig is...dat je schrijft dat mensen die van hun hond af willen op een 'gezocht'advertentie zullen reageren,dat lijkt me nogal logisch,er zullen geen mensen reageren die níet van hun hond af willen...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Volwassen rottweilers te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:58

Die humor viel mij ook al op in BarabaLala´s bericht...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:20

Stuur Ilona kant op Facebook eens een bericht.