Pakket 'niet' aangekomen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaaash
Berichten: 1681
Geregistreerd: 16-07-10

Pakket 'niet' aangekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 19:31

Hallo Bokkers,

Normaal lees ik alleen maar hier, maar nu zit ik toch met een probleem.

Ik heb begin oktober een dekje verkocht, zij had betaald en ik heb het dekje op 11 oktober verstuurd.
Ze woont in België en ik ben naar een PostNL punt gegaan hier en voor 9 euro het dekje opgestuurd (zonder code).

Nu zegt zij het dekje nog niet gekregen te hebben, ik heb een foto gemaakt van het pakje met de stickers erop van PostNL en de priority stickers. Natuurlijk heb ik geen code want die krijg je niet voor 9 euro.
Nu beweert zij ook, dat PostNL tegen haar heeft gezegd dat je voor 9 euro wél een code krijgt.
Ik heb het bonnetje natuurlijk alweer weggegooid, want normaal gaat het altijd goed.

Ik krijg nu dus van alle kanten berichten, terwijl ik het gewoon heb opgestuurd. Ik wil ook niet als oplichter online komen want ik stuur altijd gewoon alles op...
Ik wil de mensen echt vriendelijk te woord staan maar ik weet niet meer hoe...

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Pakket 'niet' aangekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:34

Op je bonnetje stond de code....

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:34

9 euro?
Je hebt gewoon pakket post gedaan?
Ik ga er vanuit dat een dekje niet door de brievenbus past.
Dan krijg je wel een code.

Kan je de code echt nergens meer terug vinden?
Je kan post nl nog bellen of er ergens iets gevonden is.
Anders heb je echt pech.
Jij weet niet of het kwijt geraakt is of dat ze liegt.

En zij weet niet of jij het dekje wel echt opgestuurd hebt....

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:35

Dan kun je haar het geld teruggeven en je verlies nemen. Andere mogelijkheid heb je debk ik niet. Nooit bonnetje weggooien dus.

Saaaash
Berichten: 1681
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 19:38


Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:40

9,- is zonder track en trace bij PostNL naar België. Met track en trace is 13,- of 19,50 voor zwaardere pakketten

Maar als jij de foto's nog hebt met de verzendstickers, daar staat wel een code op toch? Dan moet PostNL het wel kunnen traceren lijkt me

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:41

Ik betaald datzelfde bedrag maar heb toch steeds een track code erbij, terwijl ik pakketjes ontvang vanuit NL naar BE. :)

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:41

Oja wist niet eens dat het bestond zonder track en trace!

Dan blijft het verhaal eigenlijk hetzelfde.
Woord tegen woord.
Wij weten ook niet if jij het wel opgestuurd hebt bij wijze van spreken.

Altijd met code doen.
Ik doe het zelfs als het door de brievenbus past.
Kan er nooit gezeur van komen.
Kost iets extra maar dit kost nu meer.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:42

Wie heeft de keuze gemaakt voor deze manier van verzenden?

Saaaash
Berichten: 1681
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 19:42

Afbeelding

Dit is het pakje (mijn adres en haar adres afgeschermd)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:43

Saaaash schreef:
https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven ... country=BE

En dan bij 9 euro geen code toch?

Ik heb een foto van het pakje bij het postkantoor, met een sticker van PostNL erop!


Zo te zien heb je gelijk, geen track en trace en dus ook geen code... Als dat zo overeen is gekomen bij de verkoop (dus als de koper bewust voor 9 euro verzenden heeft gekozen ipv 14,65) lijkt me dat het risico van de koper. Hoe zuur het ook is.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:43

Voor 9€ naar er buitenland krijg je geen code hoor mensen :n

Deze week nog gedaan en je kan kiezen: 9€ zonder T&T code of 13€ met.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:44

verootjoo schreef:
Voor 9€ naar er buitenland krijg je geen code hoor mensen :n

Deze week nog gedaan en je kan kiezen: 9€ zonder T&T code of 13€ met.


Ik betaalde 9,95€ en kreeg hierbij wel T&T code, bij meerdere shops in NL. :)

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:45

Memere schreef:
verootjoo schreef:
Voor 9€ naar er buitenland krijg je geen code hoor mensen :n

Deze week nog gedaan en je kan kiezen: 9€ zonder T&T code of 13€ met.


Ik betaalde 9,95€ en kreeg hierbij wel T&T code, bij meerdere shops in NL. :)


Bizar := bij mij vragen alle shops of ik met of zonder T&T wil := waar ligt dat dan aan :?

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:47

Jij hebt aangetoond het verzonden te hebben, zij heeft er schijnbaar bewust voor gekozen om te laten versturen zonder code. Je hebt zelf een foto gemaakt voor haar. Naar mijn mening heb je voldaan aan je verkopersplicht. :)

Saaaash
Berichten: 1681
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 19:47

upendo schreef:
Jij hebt aangetoond het verzonden te hebben, zij heeft er schijnbaar bewust voor gekozen om te laten versturen zonder code. Je hebt zelf een foto gemaakt voor haar. Naar mijn mening heb je voldaan aan je verkopersplicht. :)


vond zij dat nou ook maar... word echt moe van al die berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Pakket 'niet' aangekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:50

Wie van jullie heeft gekozen voor deze manier van verzenden?

Saaaash
Berichten: 1681
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 19:51

Lalidan schreef:
Wie van jullie heeft gekozen voor deze manier van verzenden?


Zij wilde niet te veel betalen, dus was 9 euro goed zei ze

trouwens, in mijn beleving komen pakjes altijd aan, heb nog nooit gehad dat het niet is aangekomen

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Pakket 'niet' aangekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:54

Bij mij ook hoor := wie zegt dat zij het niet heeft gehad.
Dat is het risico van tweedehands via de post kopen imo.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:54

Wou zij het voor die prijs laten verzenden en heb je haar keuze met of zonder t en t te sturen?

Edit, lijkt mij dat het dan haar risico is

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:55

Dan is het jammer voor haar. 9,00 is inderdaad een pakket onder de 2 kilo naar Belgie, zonder track en trace. Dan had ze voor de duurdere optie moeten kiezen.
Grote kans dat ze het wel gekregen heeft en op deze manier goedkoop aan haar dekje wil komen (in de hoop dat jij het bedrag terug stort)
Ik geloof er echt niets van dat postnl tegen haar gezegd heeft dat er wel een code is.
Zou er nog een berichtje aan wagen dat het haar eigen keuze was om te kiezen voor deze manier van verzenden, dat je het betreurt, maar verder niet meer op berichten van haar zult reageren.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:17

Saaaash schreef:
trouwens, in mijn beleving komen pakjes altijd aan, heb nog nooit gehad dat het niet is aangekomen

Was dat maar waar. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat een bosmaaier nooit is aangekomen. Daarvan zou je toch denken dat er vroeg of laat iemand over struikelt. :') Aan een code heb je niets. Dan moet je het al verzekeren. Gelukkig hadden we de bosmaaier bij een bedrijf gekocht en die hebben dat keurig opgelost. Het pakket was niet verzekerd, dus zij hebben op hun kosten een andere bosmaaier opgestuurd. En zo hoort het ook. De verzender draagt het risico, tenzij anders afgesproken. Volgens mij is dat bij particuliere verkoop niet anders. Ook niet zo gek, want jij hebt immers de overeenkomst met de bezorgdienst. Als er iets niet goed gaat moet jij dat proberen op te lossen met die bezorgdienst. Dat gaat je helaas niet lukken, maar als ontvanger kun je al helemaal niets. Tenzij jullie letterlijk hebben afgesproken dat je het pakket op haar risico zou versturen zou ik als ik jou was mijn verlies nemen. Erg zuur, maar het is niet anders. Voortaan alleen onverzekerd versturen als je schriftelijk bevestigd hebt gekregen dat je het op risico van de ontvanger verstuurt.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:22

Tsja als ze zelf voor heeft gekozen dan heeft ze pech gehad.

Helaas ook die ervaring gehad... bikini verkocht via brievenbus.ze beweerde hem nooit gehad te hebben en Ze begon me zelfs zwart te maken op fb.. dus uiteindelijk overeengekomen dat ik helft terug zou boeken. 2 weken later bood ze exact mijn bikini te koop aan.. :( uiteraard heeft ze nooit meer op mijn berichten gereageerd

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 02:10

TS, ik heb ook wel eens gehad dat mensen begonnen te klagen dat ze iets niet hadden gehad.
Of je nu een T&T hebt of niet, meld de persoon die klaagt dat je een onderzoek gaat laten instellen bij PostNL (dit duurt over het algemeen +/- een maand voordat je een zinnige reactie krijgt als je dit echt doet)
Geef de koper ook aan dat dit zo lang kan duren.

Sommige mensen blijven echt klagen dat ze het niet hebben, bij andere mensen is het ineens binnen 3 dagen wel aangekomen.
Leg dat maar eens uit :+
De mensen die blijven klagen hebben echt niks gehad, de mensen die ineens aangeven dat het wel binnen is hebben weinig zin dat PostNL hun achter de broek aan zit, of jij achter de waarheid komt.

En verder een algemene tip voor iedereen: verzend NOOIT iets naar België met postNL, doe dit met DPD ( http://pakkettenversturen.nl/ ) ten eerste veel goedkoper, verzekerd, sneller, en de klantenservice is 1000 keer beter dan die van PostNL. :j

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Pakket 'niet' aangekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 05:16

Wat htm zegt. Ik heb het een keer gehad met een pakket wat ik dan naar de UK had verzonden wat volgens meneer nooit was aangekomen. Heb toen onderzoek laten doen en pakket was gewoon aangekomen maar meneer wou het blijkbaar gewoon gratis hebben.

Helaas zijn er een boel mensen die niet meer te vertrouwen zijn.
Aantal jaren terug iets verkocht van redelijke waarde(350€) netjes opgestuurd en kreeg 3 dagen later een mailtje dat het kapot was en die persoon geld terug wou hebben. Daar mee akkoord gegaan onder voorwaarde dat ik het defecte onderdeel terug wou hebben. Wat denk je? Het was ineens niet meer kapot :=