Op woensdag heb ik in een bus bijna-kokend water over mezelf heen gegooid. Deed pijn. Gelukkig niet in m'n gezicht, klein beetje over m'n kin maar vooral op m'n borst. Doordat ik in een bus zat heb ik het niet goed kunnen koelen, en de huid zat vrij snel vol met blaren die grotendeels binnen de eerste paar uur uit zichzelf open zijn gegaan. Direct de bus terug naar de stad gepakt en daar aangekomen naar m'n huisarts, die me helaas pas in de namiddag kon zien en me doorstuurde naar het ziekenhuis. Hier is de wond ingepakt met een self-adhesive non stick dressing, gaas en tape, en kreeg ik extra pakjes mee om het thuis te verversen. Die zijn nu op, en met het eraf halen van de dressing vanochtend kwam het grootste gedeelte van de dode huid er ook mee af.
Nu heb ik een open roodroze plek ongeveer ter grootte van mijn handpalm, met wat bruine stukken er omheen waar de huid niet los zit maar wel duidelijk beschadigd/dood is. In de rode huid zijn duidelijk witte puntjes te zien wat op genezing duidt en de wond is rustig, niet geïnfecteerd. Uiteraard wil ik dat zo houden

Namens mij en m'n decolleté, zeer bedankt voor het lezen