Parkeren Paradiso

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Parkeren Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 13:52

Hey!

Aankomende dinsdag gaan wij naar Paradiso-Noord om daar een band te gaan bekijken.
Nou heeft mijn reisgenoot parkings bekeken maar die kosten allemaal rond de 40 euro voor een hele dag.
Wie weet een nette parking in de buurt van Paradiso?
Kwartiertje/20 minuten lopen is prima, zal vanaf een uur of 10 tot een uur of 11/12 gaan duren.

Overigens zit ik nu zelf hier naar te kijken: https://www.parkingcentrumoosterdok.nl/ ... g-centrum/

Maar vind het zo goedkoop dat ik begin te twijfelen of dit wat is.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Parkeren Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:54

Die parkeergarage is prima hoor! Mijn ouders staan daar ook regelmatig :j

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:54


Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:57

Goedkoop zal je echt niet uitkomen. Binnenstad van Amsterdam, onbetaalbaar. Waarom trouwens een dagkaart, je kan ook gewoon uurkaartjes kopen Qpark redelijk dichtbij.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 13:58

Sleeper schreef:
Goedkoop zal je echt niet uitkomen. Binnenstad van Amsterdam, onbetaalbaar. Waarom trouwens een dagkaart, je kan ook gewoon uurkaartjes kopen Qpark redelijk dichtbij.


Maar dat wordt zo ontzettend duur.
Over het algemeen staat er per 12 minuten €2,-

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:59


Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:00

Van de site van paradiso, tips.
Q-Park Europarking, Marnixstraat 250 (circa 10 min lopen).
Q-Park Byzantium, Tesselschadestraat 1G (circa 5 min lopen).
Museumplein, Van Baerlestraat 33B (circa 10 min lopen).
Parking De Hoofdstad (circa 10 min lopen)

Reken op minimaal 4,50 per uur. Ja het is duur omdat je dichtbij wilt staan. Als je verder weg parkeert wordt het goedkoper :)

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:01

Volgens mij is in de Arena parkeren en met OV naar Paradiso het goedkoopst.

Wij hebben voor Paradiso 1 keer wel in de buurt geparkeerd (nog een minuut of 10 lopen) en dat kostte volgens mij ook 25 euro voor een paar uur :=

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 14:01

Transferium Arena ziet er ook goed uit! Heb ook nog geld op OV staan dus die neem ik zeker even in overweging!

Zeeburg ga ik nu even naar kijken. :)

Opzich is verder weg parkeren niet zo heel erg, 15/20/30 minuten lopen vind ik nog te doen.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 14:04

Overigens een kleine side-note; Wij zijn beiden 19 jaar maar mijn mam is nogal panisch af en toe. Dus zoals langs Amsterdamse bos parkeren is geen slim idee.

Maar tram is wel vrij veilig laat op de avond toch? Ben nog nooit in Amsterdam geweest dus zal wel even zoeken worden.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Parkeren Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:06


Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:06

Paradiso Noord zit niet in het centrum, Oosterdok parkeerplaats is dan niet de voor de hand liggendste. Vanaf PR Zeeburg is het maar een klein stukje verder naar CS en dat is wel een stuk goedkoper.
Met de tram ben je vanaf daar in een 15-20 min op het station.
Vanaf daar neem je het pondje naar Noord (ong. 3 minuten varen ) Je zou ook nog kunnen googlen of er verder in Noord nog ergens gratis geparkeerd kan worden, (vroegah kon dat overal daar wel, maar tegenwoordig is alles wel betaald geloof ik.)
Veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Qerty op 23-10-16 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:08

Seventeen schreef:
Overigens een kleine side-note; Wij zijn beiden 19 jaar maar mijn mam is nogal panisch af en toe. Dus zoals langs Amsterdamse bos parkeren is geen slim idee.

Maar tram is wel vrij veilig laat op de avond toch? Ben nog nooit in Amsterdam geweest dus zal wel even zoeken worden.


Is er geen mogelijkheid om met de trein te gaan? Dat is echt supersimpel en ontzettend veilig en weet je tenminste zeker dat je geen gedoe hebt met drukte op de weg en/of het zoeken van een parkeerplek.
Amsterdam is superveilig. Maar dan zou ik mijn auto niet dieper in Noord wegzetten zoals ik hierboven voorstelde.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:12

Seventeen schreef:
Overigens een kleine side-note; Wij zijn beiden 19 jaar maar mijn mam is nogal panisch af en toe. Dus zoals langs Amsterdamse bos parkeren is geen slim idee.

Maar tram is wel vrij veilig laat op de avond toch? Ben nog nooit in Amsterdam geweest dus zal wel even zoeken worden.


Dan zou ik me voor die eerste keer niet druk maken om die €40, lekker in de buurt parkeren en geen ingewikkelde toestanden. Voor een volgend bezoek kun je dan misschien eens naar een andere oplossing kijken.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:12

Waarom kijk je niet gewoon even op de website, staat precies waar je kan parkeren. (Ik had overigens over het Noord gedeelte heen gelezen) Niet enger maken dan het is ;)

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:13

Oooh, had even over het woordje Noord heen gelezen. Maar ook voor Noord is ODE toch een prima plek? Je bent zo bij de pont (Buiksloterweg) en als je aan de overkant bent, ben je er eigenlijk direct.

Tram 26 is trouwens een prima lijntje, daar hoef je je zeker niet onveilig te voelen :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:13

Ze zeggen niet voor niks: noord is gestoord! :D

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:14

Jennyj01 schreef:
Ze zeggen niet voor niks: noord is gestoord! :D


:')
En ze vinden het al zo spannend :D

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 14:16

Oh, ik ben ook absoluut niet bang hoor :) Maar zou het wel fijn vinden als mijn moeder met een gerust hart thuis zit.
Zitten inderdaad toch te twijfelen om een trein kaartje te kopen, nadeel daaraan vind ik is dat je niet 'even' naar de auto toe loopt om wat er in te gooien. Toch al erg veel goede tips gekregen! Dankjewel! Ga vanavond even goed kijken wat het handigst voor ons is.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:26

Nee, maar je loopt sowieso niet 'even' naar je auto. Zelfs als je die relatief gezien om de hoek hebt staan.
Wat willen jullie allemaal mee dan? Paradiso heeft een bewaakte garderobe waar je voor een euro of twee ook je rugtas achter kunt laten.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 14:35

Qerty schreef:
Nee, maar je loopt sowieso niet 'even' naar je auto. Zelfs als je die relatief gezien om de hoek hebt staan.
Wat willen jullie allemaal mee dan? Paradiso heeft een bewaakte garderobe waar je voor een euro of twee ook je rugtas achter kunt laten.


Uh, we zitten daar de gehele dag, tenminste, dat wil mijn reisgenootje graag. Die wil graag vooraan staan dus prima.
Als ik in die 7/8 uur die ik daar zit niet 'even' naar de auto kan lopen? Zit vooral met het weer, als het gaat regenen is het fijn dat ik iets achter de hand heb. Als we met de trein gaan nemen we gewoon spullen mee die we weg kunnen gooien als het nodig zou zijn maar vind dat jammer.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Parkeren Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:53

Ik weet niet naar welke band je gaat, ik zou er een leuk dagje Amsterdam van maken en hooguit 2 uurtjes vantevoren voor de deur gaan zitten, want als je als je voor het voor programma naar binnen gaat lukt het je echt wel om voor aan te staan. Paradiso is niet te vergelijken met Ziggodome/Arena.
De hele dag naast de Tolhuistuin parkeren zal aardig in de kosten lopen en neem aan dat je niet even de tram gaat pakken om even iets in je auto te leggen.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:53

De hele dag voor de deur liggen bij Paradiso Noord? Lijkt mij wat overdreven met een capaciteit van max 500 man. Het is echt een heel lief zaaltje.

Parkeren in Oosterdok kan prima, wel goed op de genoemde tijden letten. P&R Zeeburg is ook perfect. Met tram 26 sta je zo bij de pont op CS. Dan is parkeren nog maar 1 euro.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Parkeren Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 14:57

Het is wel uitverkocht, ik ben nog nooit op concert geweest dus volg gewoon mijn reisgenoot met wat we gaan doen. Zal het wel even tegen haar zeggen dat het geen Ziggodome is.
Ik wou zelf pas rond een uur of 12 of zijn vroegst daar gaan zitten.

Ik denk dat het Oosterdok wordt of Zeeburg, klinken beiden goed! Ga er vanavond even goed voor zitten.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:05

Site tolhuistuin:

Parkeren
Parkeren kan recht achter het gebouw van EYE. Dit is een (betaald) parkeerterrein, met plaats voor ongeveer 100 auto’s. De kosten zijn slechts € 1,- per half uur. De parkeerplaats is niet bewaakt: laat geen waardevolle spullen achter in uw auto. Het parkeerterrein wordt geëxploiteerd door de gemeente Amsterdam (projectbureau Noordwaarts), in afwachting van een parkeergarage voor EYE-bezoekers.

http://tolhuistuin.nl/route-en-terrein/ ... chrijving/