Ervaringen/tips:vakantie naar het buitenland met eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Ervaringen/tips:vakantie naar het buitenland met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 18:20

Hoihoi :wave:

Ik kwam al meerdere topics tegen met tips om met eigen paard in NL op vakantie te gaan, maar ik ben benieuwd of er ook mensen hier zijn die wel eens naar het buitenland zijn geweest voor vakantie met hun eigen paard.

Samen met mijn zus hebben we 2 topfitte arab ruintjes welke goed gewend zijn om lange afstanden te reizen. Voor wedstrijden rijden we regelmatig 2x per maand 2uur heen en 2uur terug op 1 dag en hebben we al een aantal meerdaagse wedstrijden gedaan.
Afgelopen zomer zijn we ook naar een wedstrijd in Spa (belgie) gegaan, dit was 280km enkele reis en naar Vlotho (Duitsland) wat 380km enkele reis was. Deze wedstrijden hebben we natuurlijk wel gecombineerd met voldoende rustdagen op locatie na aankomst en voor vertrek terug. Paarden kwamen beide keren heen en terug fit van de trailer af.
Naast wedstrijden doen we ook zo nu en dan eens een dagje of lang weekendje Veluwe om lekker 'vakantie' te vieren en buiten te rijden.

Nu zijn we aan het nadenken om met kerst/oud&nieuw ergens heen te gaan met onze ouders, de paardjes en 3 honden, liefst met de camper. Zijn tot nu toe wat aan het rondzoeken in NL, maar veel campings zijn die periode ook al dicht en eigenlijk willen we graag het land uit.

Dus mijn vraag, is het idee wat in ons hoofd speelt haalbaar.. Met de hele hups naar een mooi plekkie, bos/heuvels, in het buitenland.. maar daar waar de ondergrond ook nog te rijden is voor onze plattepolder pony's. Heel leuk om in hartje van de Ardennen te zitten, maar na 1 buitenrit liggen ze denk ik 3 dagen knock out..
Ze lopen nu blootvoets, maar ijzers/hoefschoenen is het overwegen waard voor dan een korte periode.

(Nog waanzinniger zou zijn als er ook sneeuw ligt haha, maar dat is denk ik meer een droombeeld plaatje wat 9 van de 10keer niet zo praktisch is :Y) )

Ik kom wel eens verhalen tegen van Bokkers die in het buitenland wonen, dus wellicht zijn er mensen die weten wat misschien een optie kan zijn, of mensen met al soortgelijke ervaringen.

Kamperen in Vlotho (DL)
Afbeelding
Onze 2 winter beertjes afgelopen jaar
Afbeelding

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Re: Ervaringen/tips:vakantie naar het buitenland met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 11:47

Of ervaringen van internationale Endurance ruiters wellicht? O:)

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Ervaringen/tips:vakantie naar het buitenland met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:02

Denemarken is best vlak en je kunt via DLD makkelijk naar Jylland rijden. Misschien zijn daar mooie routes te vinden? Er is in ieder geval genoeg strand.

O, je woont wel heel erg in het zuiden, misschien is DK dan wel erg ver. Een andere optie zou kunnen zijn om bij Calais over te steken en in het zuiden van Engeland te gaan zitten? De moors zijn fantastisch mooi om te rijden.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 18:47

Dankje voor het meedenken Nado!

Ondanks dat ik graag Denemarken nog wel eens zou willen zien, trekt het me niet echt om daar te gaan paardrijden in de winter :+ Plus we wonen zelf praktisch aan het strand, dus voorkeur gaat uit naar bos.

Wellicht weet iemand een plekje aan de rand van de ardennen/luxemburg waar het terrein nog niet té extreem is?

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:51

Spanje is vast te ver? :=
Ik heb wel een adresje (manege) waar de paarden een onderkomen kunnen hebben
Vanuit deze manege kun je ritten door de bergen maken en naar het strand.
Wel veel steen natuurlijk en bergen, maar hier ook verschillende paarden die blootvoets lopen.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:28

Hallo Canisia, hier zou dat zeker een optie kunnen zijn, maar wij zijn zeker nog niet klaar tegen eind 2016... Maar, als jullie zelf een camper meebrengen, kan het eigenlijk wel. Plaats voor de paarden is er (als ze blij zijn met schuilstal en weiland), dus het kan best... Website en Facebook-pagina met foto's van de omgeving in mijn onderschrift)

Ohja, "hier" is een mini dorpje in Rheinland-Pfalz, Duitsland, tegen de grens met Saarland, op zo'n 300 km van Brussel. Geen idee of dat voor jullie te ver rijden is trouwens, ik zag net dat jullie in het noorden van Nederland wonen?
Bovendien zijn winterbanden (of all weather) hier wel een aanrader, verplicht ook tussen oktober en Pasen.

*edit 2* Als jullie ook de zorg voor onze paarden op jullie zouden willen nemen, kunnen we misschien wel iets huisruil-achtig doen? Kunnen wij onbezorgd naar onze familie in België en kunnen jullie ons huis gewoon bewonen ;)

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:38

Ik woon in België en ben met paard al gaan rijden in Nederland, Duitsland (Eifel) en België (o.a. Ardennen). Frankrijk staat nog op het to-do lijstje.

Echter zou ik in de Ardennen en de Eifel nooit blootsvoets gaan rijden. Het terrein is afhankelijk van de locatie ook behoorlijk pittig tot zeer pittig. En in de winter niet zonder risico.

Het Zoniënwoud in België is ook erg mooi om te rijden en ook veel minder zwaar qua terrein dan bvb. de Ardennen maar volgens mij is daar geen camping. Ook nog te doen zonder ijzers. Ik heb er al gereden als er een laagje poedersneeuw lag en dat was magisch mooi.

En in Belgisch Limburg is het ook erg mooi rijden in de bossen, eveneens zijn er ruiterknooppunten wat het uitstippelen van wandelingen te paard makkelijk maakt. Hoefbescherming is wel aangeraden aangezien er veel paden met steenslag zijn.

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Ervaringen/tips:vakantie naar het buitenland met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:38

Er zijn mogelijkheden te over in de ardennen, Luxemburg, eifel en Hunsruck.
Met de ervaring die jullie paarden al hebben kun je superveel ondernemen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ervaringen/tips:vakantie naar het buitenland met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:48

Ik heb geen concrete tips voor je maar je zou eens kunnen kijken in het topic: "Wat zie je op buitenrit? Met foto's". Misschien dat je daar wat inspiratie kunt opdoen. In het topic: "De kilometervreters en genieters" kan je misschien ook nog wat ideeen opdoen.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 12:31

Oooh paar dagen niet echt tijd voor bokt gehad i.v.m. een tentamen en lees nu al jullie reacties!
Daar zitten een aantal goede tips en ideeen tussen!

Tess_84, dat klinkt wel heeeel erg goed!! We wonen in zuid-west nederland. Onder Rotterdam aan de kust.


Ik ga er binnenkort eens even voor zitten, met google maps erbij :P en dan kom ik hier erop terug!
Nogmaals bedankt voor de reacties al! :D

Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Re: Ervaringen/tips:vakantie naar het buitenland met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:10

Ik ben een keer naar een tinkerboederij op vakantie geweest. .
Super leuk!
Het was ergens in Duitsland..
Je hoeft niet persé een eigen paard te hebben je kan ook een paard lenen!
Vet leuk