[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:29


maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:25

PrimaDonna_ schreef:
d_fotografie schreef:
Hoihoi
ik wil graag een overstap maken op een wat 'betere' camera. Momenteel fotografeer ik met de Canon 1200D. Welke raden jullie aan? Het liefst blijf ik bij Canon, maar een ander merk is ook geen probleem. Voornamelijk paarden fotografie :)


Deze vraag wilde ik eigenlijk ook neerzetten, maar ga hem niet dubbel plaatsen.
Zelf ben ik wat gaan rondsnuffelen en ik kom uit bij de Canon 750D body.
Ik fotografeer met:
Canon 18-55mm F/3.5-5.6
Sigma 18-250mm F/3.5-6.3
Canon 50mm F/1.8

Ik wil mij verder ontwikkelen en merk dat ik dat niet meer met de 1200D kan.
Raden jullie mij de 750D body aan of een andere rond die prijs kwaliteit?
Een Nikon valt af i.v.m. de sigma lens, daar passen ze namelijk niet op.


Heel eerlijk? Vervang de sigma voor beter glaswerk. Hoe goed je camera ook is, de lens is wat je tegenhoudt.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 04:05

Ik kom ook even inbreken! na veel paginas gelezen te hebben maar het niet kunnen vinden. Iemand ervaring met de canon eos 100D? ben op zoek naar een leuk instapmodel aangezien ik ga beginnen met fotografie.

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:06

namiro schreef:
Ik kom ook even inbreken! na veel paginas gelezen te hebben maar het niet kunnen vinden. Iemand ervaring met de canon eos 100D? ben op zoek naar een leuk instapmodel aangezien ik ga beginnen met fotografie.


Ik heb een 100D. Hele fijne camera, vooral dat ie wat lichter en minder groot is. Je kunt hem overal makkelijk mee naar toenemen.

Maakt goede kwaliteit foto's, weinig ruis. Heel erg blij mee! Terwijl ik een echte echte beginner ben! Ook mijn eerste camera.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:11

Het enige kan zijn dat als je in de toekomst een 70-200mm aanschaft de combinatie misschien een beetje uit balans is. Ik had daarom een BG voor mijn 550D dat het zwaartepunt nog een beetje OK was. :=

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:23

Ik heb er een keer een 70-200 op gehad en het viel eigenlijk reuze mee, het uit onbalans zijn. Heb er zelf een 55-250 op zitten en dat gaat ook heel goed. :)

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:41

Ik had er last van dat door 1,5 kg aan body het zwaartepunt te ver naar voren lag en ik de combi anders vast hield. Daardoor zette ik per ongeluk AF wel eens om naar MF. :')

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:15

maaikemuis schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Deze vraag wilde ik eigenlijk ook neerzetten, maar ga hem niet dubbel plaatsen.
Zelf ben ik wat gaan rondsnuffelen en ik kom uit bij de Canon 750D body.
Ik fotografeer met:
Canon 18-55mm F/3.5-5.6
Sigma 18-250mm F/3.5-6.3
Canon 50mm F/1.8

Ik wil mij verder ontwikkelen en merk dat ik dat niet meer met de 1200D kan.
Raden jullie mij de 750D body aan of een andere rond die prijs kwaliteit?
Een Nikon valt af i.v.m. de sigma lens, daar passen ze namelijk niet op.


Heel eerlijk? Vervang de sigma voor beter glaswerk. Hoe goed je camera ook is, de lens is wat je tegenhoudt.



Hier ga ik in mee, kijk eens voor een leuke 70-200 (occasion)! f4.0, als de f2.8 te prijzig is. Toplens en dat ga je terug zien in je foto's.

--

Dat van het zwaartepunt, in het begin denk je misschien 'mwah best te doen' maar het is, als je er een langere tijd mee staat, soms echt wel lastig.. dat had ik met mijn 600D. Een batterygrip er aan maakt dan behoorlijk verschil. De 55-250 is ook wel een stukje lichter dan een 70-200 :=
Nu met m'n 70D eigenlijk geen last meer.
Maar misschien ben je wel een stukje sterken en vaster in je handen/armen dan ik natuurlij.

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:07

55-250 is inderdaad een stuk lichter dan de 70-200, maar die heb ik er zelf op. Is wel prettiger, maar met de 70-200 vind ik het niet vervelend. Maar ik hou sowieso meer de lens vast dan de body (misschien dat ik dat fout doe? :') ). Geloof wel dat als je langer foto's gaat maken, het dan wel vervelend wordt. Ik heb er hooguit een uur mee gestaan. :)

Maar vind t wel een hele fijne camera, zeker als instap model. Ook fijn om mee op vakantie te nemen en zo. :)
Nu wil ik over een tijdje (lang tijdje) wel naar een andere professionele body gaan. Maar eerst leren en beter worden en zien of ik t echt leuk blijf vinden. :)
Zal deze body wel altijd blijven houden, oa ook voor vakantie en zo.

BailyKarlos

Berichten: 2138
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:17

Hi Bokkers,

Ik heb een vraag!
Ik fotografeer nu al enige tijd met een Canon EOS 70D en wil eigenlijk een stapje omhoog.

Wat raden jullie mij aan?

De Canon 5D Mark II lijkt mij natuurlijk fantastisch, maar daar zit een flink prijskaartje aan..
Dus ik zoek iets wat ertussen zit. Het liefst Canon, maar ik ben ook bereid naar Nikon te kijken (zie daar toch veel positieve verhalen over).

Zelf dacht ik aan de Canon 7D, maar is dit wel een serieuze stap omhoog? Deze camera is ook niet fullframe volgens mij..?

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:24

7D2 is inderdaad het segment boven de 70D. :j

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:12

Bedankt quir! Mooie fotos ookHeb hem zojuist gehaald dus lekker aan de slag nu

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 07:09

Hallo, ik kom weer even binnenvallen met een vraag.

Ik ben misschien van plan om een Nikon D3300 te kopen.
Ik ben een gevorderde beginner :P en fotografeer nu met een Nikon D40.
Zou de D3300 een goede camera voor mij zijn?
Alvast bedankt!

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 07:40

De D3300 is een verre opvolger van jouw D40. Wanneer de D40 voor jou prima was, dan is de D3300 vergelijkbaar. Wil je meer, dan gaat hij tegenvallen. Het is een goede camera, maar wel het meest basic model.

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 07:52

maaikemuis schreef:
De D3300 is een verre opvolger van jouw D40. Wanneer de D40 voor jou prima was, dan is de D3300 vergelijkbaar. Wil je meer, dan gaat hij tegenvallen. Het is een goede camera, maar wel het meest basic model.


Bedankt voor je antwoord! Ik was eerst eigenlijk ook nog niet van plan om een nieuwe camera te kopen maar alleen een objectief en verder te foograferen met mijn d40. Maar nu is er een aanbieding met deze nikon in combinatie met een 70-300 objectief voor €500! Ik denk ook dat ik van de opvolger van de d40 nog best veel kan leren! Nogmaals bedankt voor je antwoord!

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:48

Hoi! Ik ben ook opzoek naar een upgrade van mijn camera (canon 600D). Ik twijfel nu nog tussen de Canon 80D en de 7D II. Ik doe sowieso geen overstap naar fullframe, want ik ben helemaal verliefd op mijn Sigma lens :)

Ik heb al veel reviews gezien, maar ik kom er maar niet uit wat voor mij de beste body is. Mijn camera wordt het meest gebruikt op studentenfeestjes, dus een snelle autofocus is enorm handig. Verder sta ik ook vaak op jumpings, waaronder ook wedstrijden in de binnenbak. Daarvoor zou het handig zijn dat mijn nieuwe camera ook goed presteert bij weinig ligt, een hoge iso waarde.

Ik ben al blij dat ik mijn selectie heb kunnen uitdunnen tot 2 camera's, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten kiezen.
Heeft iemand ervaring met één van beide fototoestellen?

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:03

maaikemuis schreef:
PrimaDonna_ schreef:

Deze vraag wilde ik eigenlijk ook neerzetten, maar ga hem niet dubbel plaatsen.
Zelf ben ik wat gaan rondsnuffelen en ik kom uit bij de Canon 750D body.
Ik fotografeer met:
Canon 18-55mm F/3.5-5.6
Sigma 18-250mm F/3.5-6.3
Canon 50mm F/1.8

Ik wil mij verder ontwikkelen en merk dat ik dat niet meer met de 1200D kan.
Raden jullie mij de 750D body aan of een andere rond die prijs kwaliteit?
Een Nikon valt af i.v.m. de sigma lens, daar passen ze namelijk niet op.


Heel eerlijk? Vervang de sigma voor beter glaswerk. Hoe goed je camera ook is, de lens is wat je tegenhoudt.


Dankje voor je reactie! :)
Ik heb de Sigma lens toen op aanraden van de verkoper gekocht. Ik begon toen net met het fotograferen en dit was een mooi geprijsd lensje. Maar ik vraag mij af, de EOS 750D heeft meer megapixel, dat zorgt toch ook voor een betere kwaliteit foto's dan? :o



Sicayes schreef:
Hier ga ik in mee, kijk eens voor een leuke 70-200 (occasion)! f4.0, als de f2.8 te prijzig is. Toplens en dat ga je terug zien in je foto's.

--

Dat van het zwaartepunt, in het begin denk je misschien 'mwah best te doen' maar het is, als je er een langere tijd mee staat, soms echt wel lastig.. dat had ik met mijn 600D. Een batterygrip er aan maakt dan behoorlijk verschil. De 55-250 is ook wel een stukje lichter dan een 70-200 :=
Nu met m'n 70D eigenlijk geen last meer.
Maar misschien ben je wel een stukje sterken en vaster in je handen/armen dan ik natuurlij.


Het liefst wil ik ook een 70-200, alleen koop ik iets van een camera onderdeel liever niet tweedehands. Al is de zaak waar ik altijd kom wel heel goed en eerlijk. Ik ga er eens over nadenken ;)

Over de BG heb ik ook zitten denken. Heb er zelf eens mee gefotografeerd en was wel echt een flink blok aan zwaarte allemaal haha. Maar zoals je zegt; kwestie van wennen ;)
Dankje! :)

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:47

Wat is meer megapixel? Ik doe het al jaren met 12megapixels en dat werkt prima. Ik kan niet zeggen dat het mij qua kwaliteit tegenhoudt en de foto's zijn ook prima op plexiglas van een meter af te drukken.

Ik wil volgend jaar gaan updaten en pixels is niet mijn eerste punt waar ik op selecteer.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:04

PrimaDonna_ schreef:
Het liefst wil ik ook een 70-200, alleen koop ik iets van een camera onderdeel liever niet tweedehands. Al is de zaak waar ik altijd kom wel heel goed en eerlijk. Ik ga er eens over nadenken ;)

Over de BG heb ik ook zitten denken. Heb er zelf eens mee gefotografeerd en was wel echt een flink blok aan zwaarte allemaal haha. Maar zoals je zegt; kwestie van wennen ;)
Dankje! :)


Mijn 70-200 f2.8 is een demo-model geweest :D geen problemen mee gehad. Wat wel fijn is- bij de meeste (if not all) camera winkels hebben tweedehands objectieven vaak nog een jaar garantie! Dat was met mijn 70-200 ook zo en vind ik zelf wel een veilig gevoel geven.

Ik zou persoonlijk niet zo snel een tweedehands objectief met een waarde als de 70-200 van bijv. marktplaats halen. Tenzij je echt heel zeker van je zaak bent.
maar ik ben daar misschien ook wat neurotisch in.

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:17

Ik durf het inmiddels wel. Ik haal ze altijd zelf op en test uitgebreid. Eigenlijk nog maar 1 miskoop gehad. Maar het blijft een gok.

Tweedehands bij een gerenommeerde winkel is prima te doen. Er zit altijd enige garantie op en de lens is voor je getest

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:25

Nou ik ben zo blij als een klein kind! *\o/*
Heb vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken, en ben naar de Kamera Express in Rotterdam gereden. Ik kom hier altijd, fijn personeel en goede spullen.
En ben uiteindelijk de winkel uitgestapt met een Canon 70-200 F4.0 L lens! <3
Wel een occasion maar kreeg een 8 en lichte gebruikssporen, deze zie je vooral op de zonnekap en het lensdopje, nou boeien! haha.
Ook nog een HDX Protector filter erbij gekocht en inderdaad 12 maanden garantie zaten erbij! :j
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 19-10-16 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:29

Super :D daar ga je veel plezier aan beleven. :j

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:30

Sicayes schreef:
Super :D daar ga je veel plezier aan beleven. :j

Dat dacht ik ook!
Mijn Sigma lensje bewaar ik ook gewoon nog, hij raadde mij aan om deze dan voor vakantie te gebruiken. Dan laat ik die grote lens lekker thuis :j

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:34

Dat dacht ik in het begin ook altijd maar mijn grote f2.8 lens gaat gewoon mee op vakantie :') ik wil een goed moment niet mislopen door een 'mindere' lens.

Heb m'n spullen wel laten verzekeren voor vakanties, daar niet van..
Afin, lekker uitproberen die lens!

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:59

CrazyIris schreef:
Hoi! Ik ben ook opzoek naar een upgrade van mijn camera (canon 600D). Ik twijfel nu nog tussen de Canon 80D en de 7D II. Ik doe sowieso geen overstap naar fullframe, want ik ben helemaal verliefd op mijn Sigma lens :)

Ik heb al veel reviews gezien, maar ik kom er maar niet uit wat voor mij de beste body is. Mijn camera wordt het meest gebruikt op studentenfeestjes, dus een snelle autofocus is enorm handig. Verder sta ik ook vaak op jumpings, waaronder ook wedstrijden in de binnenbak. Daarvoor zou het handig zijn dat mijn nieuwe camera ook goed presteert bij weinig ligt, een hoge iso waarde.

Ik ben al blij dat ik mijn selectie heb kunnen uitdunnen tot 2 camera's, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten kiezen.
Heeft iemand ervaring met één van beide fototoestellen?


Mss dan ook nog even de 6D ernaast zetten? Die is wel FF en heeft minder goede AF dan 7D2, maar voor feesten en partijen en springwedstrijden prima. Je stelt toch vaak scherp op hindernis en niet op het paard. Zeker in combinatie met jouw 70-200mm f/2.8 is de 6D een goede keuze om te binnenbakselen bij springwedstrijden.