Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 00:11

Om zelfstandig mezelf een beetje voor te bereiden op mijn mudmaster avontuur in mei zoek ik een app die mij hierbij kan helpen. Vooral het hardlopen is een dingetje...

Ik heb de conditie van een slappe vaatdoek, dus enige voorbereiding is wel noodzakelijk om het te overleven.
Eigenlijk zoek ik een app die mij intervallen kan bieden, maar bijvoorbeeld ook een rondje kan plannen. Dat mijn interval niet allang voorbij is en ik nog 5 km van huis ben.
Is er een app die dat kan? Mag een betaalde app zijn (voor iPhone)

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 18:48

Wellicht heeft niemand het bericht gezien omdat ik het zo laat postte, dus ik breng hem nog even onder de aandacht ;)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:56

Kijk eens naar de 7-minute-workout app en ik loop zelf hard met de vrije trainingen van Evy, ik volg een schema van internet met eigen intervallen die ik uitbouw. Ik probeer een steady state te vinden in het hardlopen en vanuit daaruit steeds sprinten. Ik wandel dus niet tussendoor.

Anoniem

Re: Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:58

Ik zou het inderdaad met Evy oid gaan doen.

Wanneer je 5 km kunt lopen dan kun je prima een mudmasters lopen. Je moet zo vaak wachten bij obstakels dat je dan weer op adem kunt komen.

Wel raad ik je aan in de sportschool wat aan je spieren te werken.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:01

Hoeveel km Mudmasterrun ga je doen?

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:02

Ik ben net begonnen met m'n hardlopen weer vanaf 0 op te bouwen. Ik gebruik de 5K Runner app. Moet je uiteindelijk wel een beetje voor betalen, maar dat heb ik er voor over. Muziek op en gaan! M'n app geeft met een stem en een piep aan wanneer ik weer mag lopen of hardlopen. En qua rondje. De app vertelt ook wanneer je halverwege bent. Dat is voor mij het punt om weer huiswaarts te keren :)

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:06

Ik gebruik ook die 5K runner app, maar dan de extensie die opbouwt tot 10K. Ik heb vele apps geprobeerd en vind deze de fijnste. Evy had vroeger muziek er standaard onder zitten, met deze kan je je eigen muziek gebruiken. (misschien dat dat met Evy nu ook kan, geen idee).

Voor de obstakels weet ik niet wat je het best kunt gebruiken, geen idee welke spieren je nodig hebt en hoeveel kracht de oefeningen kosten.

Succes iig.

Oh: 5K heeft een gratis proefversie met 3 trainingen of zoiets. Dus je kan hem altijd eens proberen :) Daarna moet je hem evt. kopen.

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 19:43

Picassox schreef:
Hoeveel km Mudmasterrun ga je doen?

Heb het even nagevraagd, maar t is maar de 6km. Dus dat valt alles mee ;)
Heb alleen weinig zin om er geblesseerd uit te komen, dus ik denk dat ik die 5K app ga doen en die 7 minutenwork out.
Die laatste had ik al, dus dat hoef ik dan alleen maar weer op te pakken ;)

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:47

Toen ik ooit begon met hardlopen heb ik dat gedaan met de ease into 5km en de ease into 10km app. Destijds gratis en zo bouwde ik het mooi op. Verder klim ik, dus qua obstakels geloof ik het altijd wel. Ik moet het dan ook hebben dan snelheid.

Edit: ik ren 16 km met gemak tegenwoordig, maar de 10km muren kost mij nog moeite. Ik zou inzetten op een 10km loop, dan wordt het conditioneel makkelijker.

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 20:21

Ik ga inderdaad proberen de 5K uit te breiden naar 10. Maar ik heb stiekem een hekel aan hardlopen, haha! Dus als ik de 5 kan afronden ben ik al blij met mezelf :p
Maar ik wil zo goed mogelijk voorbereid zijn. Niet dat ik denk dat je perse afgetraind moet zijn om het te overleven, maar het is een mooie stok achter de deur om mijn hardloopschoenen uit de mottenballen te trekken

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:20

Ik vind de 5K app erg leuk, ondanks dat hardlopen ook niet mijn favoriete bezigheid is. Het bouwt zo traag op, dat je alweer mag wandelen voordat je het door hebt. Conditioneel gaat het je zo gemakkelijk af, en daardoor blijft het leuk. Het programma duurt 8 weken, dus anderzijds ben je er ook best snel doorheen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Mudmasters voorbereiding, wat is een goeie app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:12

Ik ben geïnspireerd, ik ga me ook inschrijven voor de obstaclerun :')