Wat moet je zien in London?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Wat moet je zien in London?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 17:32

Hee hoi!

Zoals de titel al zegt, wat moet je echt zien in London? En hebben jullie nog tips over het vervoer door London heen ect, dingen die handig zijn om te weten?

Ik hoor het graag! :D

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:36

Met de boot van Calais-Dover vond ik heel goed te doen. Al is Calais nu misschien minder fijn.

In Londen; Picadilly Circus (winkelstraat, zeker 's avonds met verlichting super gaaf!), Big Ben, Tower Bridge, wachtwissel, een musical, London Eye, St. Pauls cathedral, Harrods, en gewoon die winkelstraten, ik vond het echt gaaf om te zien hoe groots alles daar is. Wij zijn een keer rond Kerst geweest en dan is het helemaal mooi.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat moet je zien in London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:50

Voor vervoer door Londen de metro pakken.
Ideaal.
Kost geen drol en je stapt zo overal in en uit.
Met mijn vriendin heb ik destijds ook een tour gedaan met zo'n rode dubbeldekker bus.
Heel leuk.
Zeker ook even langs Buckingham Palace

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:54

British Museum en Tate Britain zijn wel een must-see.

En Museum of the Household Cavalry is ook leuk voor paardenliefhebbers! :)

Qua vervoer, neem een Oyster Card, dan kun je met zowel de metro als de bus reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:55

Alles <3
Metro en bus en lopen.
De grote bekende straten en winkels en de kleine straatjes om te struinen.
Het winkelcentrum bij het Olympisch stadion vind ik ook super. Ik zou me twee weken kunnen vermaken en dan nog niet weg willen..... Love it! Dat maakt het niet makkelijker hé? :=

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Wat moet je zien in London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:58

London Dungeon vond ik echt heeel vet!

edith2

Berichten: 511
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:59

London eye vonden wij ook super leuk! Vergeet niet een echte ol' english pub binnen te gaan en zoals boven gezegd, koop een oysterkaart, lekker alles afstruinen met de metro!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:04

National Gallery is eeeecht de moeite waard, British Museum ook. Ben geen fan van Tate, niet mijn ding maar als je into moderne kunst bent dan is het wel een aanrader.
Verder is Camden Town altijd leuk, China town en Soho is leuk. En een ritje in de bus is ook wel eens de moeite waard!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:07

The alternative market, ik weet niet of het ook zo heet maar die buurt daar was echt geweldig.
Verse zou ik sowieso een keer savonds naar het plein gaan waar ook de m&om shop zit, iets van spongebob en de pizzahut.
Daar zit China town ook in de buurt, super leuk!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:10

chimello schreef:
Ben geen fan van Tate, niet mijn ding maar als je into moderne kunst bent dan is het wel een aanrader.


Dat is het Tate Modern, niet het Tate Britain. :D Tate Britain heeft een selectie aan de belangrijkste en mooiste (Engelse) kunst sinds 1500.

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:11

De London Eye is toch echt wel het hoogtepunt :D!

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:11

Portabello Road, wisseling van de cavelery wacht, natuur historisch museum, de geweldige pups met fish & chips :D
Laatst bijgewerkt door ChristaMoor op 12-10-16 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:12

Ik las Tate Modern :')
De horror om daar 5 uur verplicht te moeten rondhangen met een docent die graag in je decolleté kijkt komt me weer naar boven :P

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:13

Trafalgar Square is echt één van mijn favoriete plekken in Londen.
Daar zijn zoveel verschillende mensen en allerlei straat artiesten.

Verder hebben wij 's avonds een wandeling langs de Thames gemaakt, vanaf de brug bij het Londen Eye tot de Tower Bridge.
Dat vond ik echt geweldig, overal was verschillende verlichting aangebracht <3

Verder is Covent Garden ook erg leuk, en die enorme speelgoed winkel bij Piccadilly Circus :j

En qua Musea: het British museum en The Imperial War Museum

EDIT: en het science museum schijnt ook erg leuk te zijn :D
Laatst bijgewerkt door gerlindie op 12-10-16 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

shaddy82

Berichten: 1849
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:13

British Museum is echt een aanrader, evenals National History Museum
London Zoo is ook leuk :)
Qua vervoer is de metro echt ideaal !

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:13

Wij zijn een paar jaar geleden geweest en hebben toen een london pass gekocht. soort museumjaarkaart. kost wel wat maar die heb je er binnen een paar attracties/bezienswaardigheden uit.
wij hadden toen 1 regenachtige dag en zijn toen met die pas gewoon bezienswaardigheden gaan bekijken waar we anders het geld niet voor overhadden. even een uurtje london aquarium binnen lopen om te schuilen en rond te lopen of een joods museum. wat trouwens wel indrukwekkend was...
london zoo.

wij hadden toen een pas waarmee je ook vrij kon reizen.
Laatst bijgewerkt door Tieme op 12-10-16 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:14

Londen eye is echt heeeel leuk! Wel raad ik je aan om van tevoren tickets te kopen, hadden wij ook gedaan en daardoor hoefden we veel minder lang in de rij te staan. Ook Harrods vonden wij heel leuk om een keer gezien te hebben.

Wij zijn alle 4 de dagen met de bus van Original tour meegeweest. Daarvoor hadden we online kaartjes gekocht. Er zijn 3 routes die door heel Londen heen gaan en je kan op veel plaatsen uitstappen. In de bus zie je veel dan in de metro, wij zijn dus ook geen ene keer met de metro gegaan. Kost misschien wat meer maar het is het wel waard.

Ik raad je ook aan om uit te zoeken of de wisseling van de wacht er is als jij bent. Dat is ook erg indrukwekkend om te zien!

Ik wens je iig veel plezier want Londen is geweldig <3
Laatst bijgewerkt door Annaa7 op 12-10-16 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt
Berichten: 5170
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:15

Ga lekker random in een dubbeldekker zitten en kijk waar je uitkomt. Verder: covent garden, dimsum eten in Chinatown, indiaans eten ( massala zone is een aanrader - meerdere vestigingen), Brompton cemetary (mooie grafstenen en eekhoorntjes die pinda's uit je hand eten).
Die alternatieve markt is denk ik camden lock market

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:15

Volgende maand mijn tweede keer, dus lees ook even mee. Hoorde dat de Skygarden super leuk was, dus daar ga ik zelf heen. Heb alle andere bezienswaardigheden vorige keer al gezien, dus ga even kijken in hoeverre ik dat nu weer ga doen!

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:18

De museums! Tate Modern vond ik vooral leuk vanwege de architectuur. Victoria Albert is favoriet hier :j En alle musea zijn gratis. Metro is inderdaad het handigst reizen, hoewel ik het er niet mee eens ben dat het goedkoop is, 't is de duurste in heel de UK := Wat ik ook erg leuk vind is de fiets pakken (de Boris bikes, zijn door de hele stad te vinden), veel goedkoper, maar je moet wel vertrouwd zijn met fietsen in druk verkeer, het is totale chaos daar en uiteraard aan de linkerkant van de weg. Camden is leuk om doorheen te lopen, zelf vind ik Brixton de leukste plek om te verblijven. Qua eten zou ik een goede Indiaas restaurant zoeken in de buurt van waar je verblijft. Zou zelf gewoon vliegen, goedkoop en makkelijk, boot is zo'n gedoe.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:20

O ja, en volgens verschillende Engelse mensen kon je je geld beter besteden aan het hoogste gebouw van de stad (the Shaft?) ipv het London Eye, als je een goed uitzicht wil.

Kost evenveel, alleen je ziet meer.
Maar ja, het Londen Eye is natuurlijk meer een ervaring, ik vond het persoonlijk alleen te duur.

En een Oyster Kaard is ideaal.
Wij hadden een limiet van £6,50 per dag, en dan kon je daarna gratis reizen met de metro

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:22

The Shard! Je kan ook helemaal omhoog in het Tate Modern, vanaf daar heb je ook een goed uitzicht :D

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Wat moet je zien in London?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 13:18

Hahaha eigenlijk heel veel dus wat ik moet gaan bezoeken!

En nog suggesties voor de overnachtingen?

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Re: Wat moet je zien in London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:20

The London Dungeon en the London Bridge experience zijn geweldig!
British Museum vond ik erg leuk, London eye ook. Boottochttje op de thames is leuk en bij goed week picknicken in een park :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Wat moet je zien in London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:22

The Lion King <3