Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Celiien schreef:Ik heb geeeeen idee waar je recht op hebt.
Maar wat mijn gevoel zegt:
telefoons veranderen constant. je koopt vandaag een nieuwe net uitgebrachte telefoon en volgende maand is hij al verouderd (bij wijze van).
Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is; want na een jaar is de technologie die in jou telefoon zit verouderd..
Maar goed zoals ik zeg weet ik t fijne er niet van. Wel weet ik dat rechtsbijstanden voor kleine bedragen idd niks aangaan, omdat t meer kosten is dan dat het ook maar iets oplevert. Ik zou zeggen pak je verlies..
Rintah schreef:Celiien schreef:Ik heb geeeeen idee waar je recht op hebt.
Maar wat mijn gevoel zegt:
telefoons veranderen constant. je koopt vandaag een nieuwe net uitgebrachte telefoon en volgende maand is hij al verouderd (bij wijze van).
Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is; want na een jaar is de technologie die in jou telefoon zit verouderd..
Maar goed zoals ik zeg weet ik t fijne er niet van. Wel weet ik dat rechtsbijstanden voor kleine bedragen idd niks aangaan, omdat t meer kosten is dan dat het ook maar iets oplevert. Ik zou zeggen pak je verlies..
Maar dan moet die qua specs wel vergelijkbaar zijn met de 'orginele' telefoon. Zoals ik het begrijp heeft ze nu dus een mindere telefoon gekregen.
Ik weet verder niet waar je precies recht op zou hebben TS, maar meestal zijn ze er wel gevoelig voor als je met relevante wetteksten aan komt, waarin staat waar je recht op hebt.
EedihcrO schreef:Dank voor jullie reacties tot zo ver.
Ik heb inderdaad een telefoon gekregen met veel mindere technische specs. Als dit overeengekomen was, dan had ik er geen enkel probleem mee gehad, want ik heb niet super veel eisen aan mijn telefoon. Als dat zo was, dan had ik wel een telefoon van 600+ euro gekocht. Maar een mindere processor, mindere batterij en mindere camera (enkele voorbeelden), dat is gewoon niet acceptabel. En als je dan al een telefoon stuurt die zoveel minder is, dan verwacht ik op zijn minst een nieuwe en geen open doos model...
En ik heb dus contact gehad met mijn rechtsbijstand. Ik heb recht op het volledige aankoopbedrag retour. Je hebt nu eenmaal een wettelijke garantie van 2 jaar. Die geven ze niet voor niets.
Telefoon laten vallen kan altijd natuurlijk, maar ik gebruik altijd hoesjes en hij zag er echt nog als nieuw uit. Overigens is hij niet gevallen, maar dat weten ze niet zeker natuurlijk. Dat snap ik ook wel.
Nog een puntje is dat ik de ontvangen telefoon alleen met eigen risico terug kan sturen. Dat is leuk, maar ik heb inmiddels zoveel vertrouwen in de webwinkel dat ik er van overtuigd ben dat ze gaan zeggen, helaas de telefoon is stuk/kwijt, dus je kunt fluiten naar je geld.
Het grootste probleem is dat ik een iets ouder model telefoon heb gekocht. Had ik namelijk hetzelfde model terug gehad (die nu ook 80,- goedkoper is dan toen ik hem kocht), dan had ik ook geen probleem gezien, maar ze zijn er dus niet meer nieuw. Goeie les voor de volgende keer en voor eventuele meelezers, koop geen oud model telefoon.
Celiien schreef:Ik heb geeeeen idee waar je recht op hebt.
Maar wat mijn gevoel zegt:
telefoons veranderen constant. je koopt vandaag een nieuwe net uitgebrachte telefoon en volgende maand is hij al verouderd (bij wijze van).
Dus dan vind ik het aan de ene kant ook wel logisch dat je een voor hun vergelijkbare telefoon terug krijgt, welke dus idd goedkoper is; want na een jaar is de technologie die in jou telefoon zit verouderd..
Maar goed zoals ik zeg weet ik t fijne er niet van. Wel weet ik dat rechtsbijstanden voor kleine bedragen idd niks aangaan, omdat t meer kosten is dan dat het ook maar iets oplevert. Ik zou zeggen pak je verlies..
Celiien schreef:EedihcrO schreef:Dank voor jullie reacties tot zo ver.
Ik heb inderdaad een telefoon gekregen met veel mindere technische specs. Als dit overeengekomen was, dan had ik er geen enkel probleem mee gehad, want ik heb niet super veel eisen aan mijn telefoon. Als dat zo was, dan had ik wel een telefoon van 600+ euro gekocht. Maar een mindere processor, mindere batterij en mindere camera (enkele voorbeelden), dat is gewoon niet acceptabel. En als je dan al een telefoon stuurt die zoveel minder is, dan verwacht ik op zijn minst een nieuwe en geen open doos model...
En ik heb dus contact gehad met mijn rechtsbijstand. Ik heb recht op het volledige aankoopbedrag retour. Je hebt nu eenmaal een wettelijke garantie van 2 jaar. Die geven ze niet voor niets.
Telefoon laten vallen kan altijd natuurlijk, maar ik gebruik altijd hoesjes en hij zag er echt nog als nieuw uit. Overigens is hij niet gevallen, maar dat weten ze niet zeker natuurlijk. Dat snap ik ook wel.
Nog een puntje is dat ik de ontvangen telefoon alleen met eigen risico terug kan sturen. Dat is leuk, maar ik heb inmiddels zoveel vertrouwen in de webwinkel dat ik er van overtuigd ben dat ze gaan zeggen, helaas de telefoon is stuk/kwijt, dus je kunt fluiten naar je geld.
Het grootste probleem is dat ik een iets ouder model telefoon heb gekocht. Had ik namelijk hetzelfde model terug gehad (die nu ook 80,- goedkoper is dan toen ik hem kocht), dan had ik ook geen probleem gezien, maar ze zijn er dus niet meer nieuw. Goeie les voor de volgende keer en voor eventuele meelezers, koop geen oud model telefoon.
Ik denk dat het hem dan hierin zit. Je oude model is 80,- goedkoper dan toen je hem kocht, maar niet meer leverbaar. ze gaan dan niet een nieuwe leveren volgens de prijs die jij hebt betaald, maar voor wat het model nu waard is. dan is je 'verlies' dus eigenlijk maar 20,-...
Prrrr schreef:Maar als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, waarom gaan die hier dan niet achteraan?
Charizard schreef:https://tweakers.net/pricewatch/compare/383749;442552/
Zou het ermee doen.. zoveel verschil is het echt niet. De voorcamera is 3mp slechter, hij is iets langzamer maar hoe erg merk je dit nou.. de accu gaat eigenlijk even lang mee, Stand-by zelfs nog langer. Het scherm heeft wel wat minder resolutie, denk dat je dat nog het ergste merkt. Ruil je hem toch om voor eentje met dezelfde resolutie?
Heb je huawei zelf al gesproken? Misschien kunnen hun iets voor je doen.
Lienek schreef:Charizard schreef:https://tweakers.net/pricewatch/compare/383749;442552/
Zou het ermee doen.. zoveel verschil is het echt niet. De voorcamera is 3mp slechter, hij is iets langzamer maar hoe erg merk je dit nou.. de accu gaat eigenlijk even lang mee, Stand-by zelfs nog langer. Het scherm heeft wel wat minder resolutie, denk dat je dat nog het ergste merkt. Ruil je hem toch om voor eentje met dezelfde resolutie?
Heb je huawei zelf al gesproken? Misschien kunnen hun iets voor je doen.
Ik zou echt wel balen hoor als dit bij mijn telefoon zo achteruit zou gaan.. ik koop mijn telefoon juist op deze aspecten, zoveel mogelijk mega pixels en hogere scherm resolutie... ik zou echt stappen ondernemen en vooral het publiek bereiken voor een slechte naam... dan vaak kunnen ze je ineens wel helpen.. en kom op 2 jaar garantie is 2 jaar garantie
Shadow0 schreef:Je zou het ook op Tweakers in een topic kunnen vragen - daar is men iets meer op de hoogte van de wet en iets minder geneigd om bedrijven alle vrijheid te geven hun garantieverplichtingen niet na te komen. En sommige bedrijven lezen mee daar en lopen iets harder voor de topics die daar verschijnen.
(En voor de mensen die het allemaal terecht vinden: TS heeft gewoon voor het duurdere toestel betaald, inclusief garantie. Ze hoort dus gewoon waar voor haar geld te krijgen, en dat is niet dat ze binnen de garantieperiode een minder toestel krijgt, zonder dat ze gecompenseerd wordt voor dat verschil.
Opties die wel in lijn liggen met de garantie zijn: of aankoopbedrag terug, of vervangend toestel en compensatie.)
Belbus lijkt me ook prima. En verder is het echt afschuwelijk hoe veel bedrijven zich van de garantie afmaken - dat zou veel minder makkelijk moeten zijn. Als je een toestel koopt, moet je er op kunnen rekenen dat dat toestel ook zonder gedoe een paar jaar mee gaat.
(En ik vind de verschillen nogal groot, vooral in schermresolutie en frontcam.)
chocobroodje schreef:Kun je hem niet gewoon laten repareren en de kosten op je inboedel verhalen? Hier heeft Dochterlief de scherm van papa's telefoon kapot geslagen en dat viel bij ons onder de inboedel
C_arola schreef:Dat hangt af van de inboedelverzekering, hier werd mijn telefoon niet vergoed want het kon net zo goed buiten de deur kapot zijn gevallen aldus hun woorden.
Ik zou zelf inderdaad wat meer druk erop zetten, vaak zijn bedrijven dan wel geneigd mee te denken aan een eerlijke oplossing.