Mijn nieuwe liefde, nieuwe start..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Mijn nieuwe liefde, nieuwe start..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 12:12

Dit wordt mijn eerste topic ooit waarbij ik wat foto's toon van mijn nieuwe liefde, mijn nieuwe start! *\o/*

Ik heb 8 jaar lang een paard gehad waarmee ik maar niet vooruit kwam..Een heel gecompliceerde merrie waarbij je ten alle tijden ' on high alert' moest zijn.. altijd voorzichtig zijn, zelf evenwichtig zijn, en dan nog presteerde ze het vaak om binnen 10 meter na het opstappen te flippen en niet meer tot rust te komen.
Ik kreeg steeds meer lichamelijke klachten waardoor ze haast niet meer te rijden was door mij.
Daarop heb ik uiteindelijk besloten haar te verkopen en op zoek te gaan naar een paard waar ik heerlijk rustig mee kon rijden maar die wel voldoende voorwaarts is..
Zoektocht begon..
Na 6 ruinen gereden te hebben, want er kwam echt geen merrie meer!, trok deze dame toch mijn aandacht.. Ze stond slechts 5 km van huis vandaan dus besloten te gaan kijken.. en voor het eerst in ruim acht jaar kreeg ik een heerlijk vertrouwd gevoel.. merrie was al een tijd niet gereden maar kon rustig de rijbaan door.. Ze was zo stijf als een plank maar de beweging was er wel.. Toen ik klaar was vroeg die vrouw Hoe ik het vond.. en ik gooi zo mijn teugels los en kon heerlijk ademen.. Dit werd ze!
Daarna nog een keer wezen rijden en laten keuren en nog geen week nadat ik mijn paard verkocht had stond ze dan bij mij op stal! Vivaldi
Toscha!

En wat een werk hebben we gehad.. uren en uren keihard gewerkt om haar soepeler, dikker, en losser te krijgen. We probeerden alles uit, buitenrijden, springen, longeren, vrijspringen en ook een wedstrijd.. Na de eerste wedstrijd (hc) begon het zo te kriebelen dat ik de gok genomen heb en een startkaart heb aangevraagd!
Nu inmiddels is ze een half jaartje bij mij en zijn we al L1 +8 winstpunten.. alles gaat zo fijn!
Lessen fanatiek, rijden wedstrijden, en het belangrijkste! We genieten!

Kijk en geniet mee van onze eerste kiekjes!

Eerste foto van haar bij ons thuis :)

Afbeelding


Een tijdje later wat foto's in de bak gemaakt


Afbeelding


Afbeelding

Een tijdje terug op wedstrijd :


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afgelopen zondag :
Erg fijn kunnen rijden en met fijn commentaar weer huiswaarts. En 2 winstpunten rijker :)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



En wat vinden jullie van mijn nieuwe liefde?

Ondertussen trainen we rustig verder voor ons L2 debuut, en wie weet volgt er nog een topic!


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-10-16 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes verwijderd.

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Re: Mijn nieuwe liefde, nieuwe start..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:16

Prachtig paard, zeg! Veel plezier!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mijn nieuwe liefde, nieuwe start..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:18

Heel erg leuk paard!!!

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Mijn nieuwe liefde, nieuwe start..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:41

Erg leuk paard en fijne combinatie! Probeer wel je handen wat naar voren te brengen en meer te dragen.

LileNo
Berichten: 182
Geregistreerd: 02-06-14

Re: Mijn nieuwe liefde, nieuwe start..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:47

Leuk! Fijn dat het goed heeft uitgepakt :D

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:56

Dankjewel!

Kalender : klopt.. ik ben mijn teugels steeds een beetje korter aan het nemen en kom daarmee ook steeds meer tot dragen.. ook wordt de druk aan de voorkant nu steeds minder waardoor ik ook leer om meer toe te staan :) het verschil tussen de eerste wedstrijd foto's en de tweede reeks is wel te zien denk ik :)

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 21:36

Niemand meer? :(:) ;)

Souvlaki

Berichten: 54
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:30

Wat een lieve uitstraling heeft ze, veel plezier samen! *\o/*