Autumn desert trail 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:53

Komt er ook weer een spelopdracht?

kionasuppie

Berichten: 1748
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:07

er is dit jaar weer een puzzel ja!

Er zijn evt wel stands waar je je paard kan aanbinden bij de parkeerplaats voor vrachtwagens, maar er lopen ook genoeg mensen rond, dat moet geen probleem zijn :D

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:37

Jets schreef:
Helaas kan ik dit jaar door ziekte van mijn paard niet mee doen. Zo jammer want het was zo leuk vorig jaar!

Ik zit erover te denken om te komen fotograferen :) daarom een vraagje voor de fotografen: wat is een goede plek om te parkeren en op de zandvlakte te komen?


Niemand die mij dit kan vertellen? :D

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:20

Jets, vraag het eens aan Amanda (_I_amanda_I_ op bokt), die komt altijd met de fiets. De zandvlakte is wel een eindje van de parkeerplaats af, volgens mij. Of meerijden met de organisatie die de tent op zet.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:27

kionasuppie schreef:
er is dit jaar weer een puzzel ja!



Weer zoiets als vorig jaar? Meerkeuzevragen en overal hangen vragen?

De prijzen die toen te winnen waren hebben we nooit meer wat van gehoord.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:36

zoutenootjes schreef:
Jets, vraag het eens aan Amanda (_I_amanda_I_ op bokt), die komt altijd met de fiets. De zandvlakte is wel een eindje van de parkeerplaats af, volgens mij. Of meerijden met de organisatie die de tent op zet.

Hihi, maar daar waar ik langs ga mag je met de auto niet komen Ellen... ;) (tenzij je van SBB bent :+ )
Maar idd, misschien bij SBB vragen of je mee mag in 'n autootje?

*edit voor de aanbindvraag; die stands (vier zijn dat er, toch?) bij de vrachtwagenparkeerplaats is wel een eindje van het hoofdgebouw af... Nu weet ik niet of het buffet bij/in het SBBgebouw is, maar de stands zijn vanuit het gebouw niet zichtbaar. Dus als je toch wilt buffetten zou ik het gewoon meenemen denk ik (rugzakje mee?), of bij paard 't eten.

kionasuppie

Berichten: 1748
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:16

Wat betreft waar de tent voor het buffet komt is even afhankelijk van het weer en de definitieve route van parkeerplaats wat ook weer afhankelijk is omdat we zo min mogelijk willen hebben vast staan uiteraard mocht het net zoals vorig jaar worden. maar meenemen is altijd mogelijk!

Ja net zoiets als vorig jaar, bij de bakens hangt een vraag :D

He wat jammer dat je daar nooit meer wat van hebt gehoord... vorig jaar zat ik niet in de organisatie dus daar ga ik geen uitspraken over doen.

Wat betreft naar het terrein komen is dit vast wel mogelijk maar dan graag even een pb'tje jets, gaan we even kijken wat mogelijk is.

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:03

kionasuppie schreef:
Wat betreft waar de tent voor het buffet komt is even afhankelijk van het weer en de definitieve route van parkeerplaats wat ook weer afhankelijk is omdat we zo min mogelijk willen hebben vast staan uiteraard mocht het net zoals vorig jaar worden. maar meenemen is altijd mogelijk!

Ja net zoiets als vorig jaar, bij de bakens hangt een vraag :D

He wat jammer dat je daar nooit meer wat van hebt gehoord... vorig jaar zat ik niet in de organisatie dus daar ga ik geen uitspraken over doen.

Wat betreft naar het terrein komen is dit vast wel mogelijk maar dan graag even een pb'tje jets, gaan we even kijken wat mogelijk is.


Om even in te vallen mbt de prijzen, deze uitslag heeft vorig jaar op Facebook gestaan :)

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:18

Oh super dat zou top zijn! Ik zal je een pb doen :) bedankt voor de reacties!

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:28

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen, maar ik ben dat weekend ook in de buurt en zou er graag gaan willen fotograferen. Dit zou voor mij de eerste keer zijn dat ik zoiets zie, maar mag je gewoon fotograferen zonder dat je eerst toestemming moet vragen aan de boswachters/organisatoren?

Via de website word ik daar niet veel wijzer van, dus vandaar dat ik het even hier vraag.:)

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:34

Het gebied is voor iedereen vrij toegankelijk, dus het lijkt me toch dat iedereen foto's mag maken?

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:37

Voor mij wel, maar soms weet je het nooit, is mijn ervaring, dus vandaar dat ik het toch maar na vraag.
Ik ken het gebied en daarom zo leuk dat ik er in dat weekend ook kan kijken en ben zeker van de partij.:)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:32

Weet iemand of het ook mogelijk is om je startplaats te 'verkopen'?
Ik heb mijn arm gebroken en kan niet mee doen...

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:50

Volgens mij stond er bij het aanmelden dat het niet overdraagbaar is. Maar denk dat kionasuppie daar wel wat over kan zeggen?

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:14

Sure_lee schreef:
Volgens mij stond er bij het aanmelden dat het niet overdraagbaar is. Maar denk dat kionasuppie daar wel wat over kan zeggen?

Ik heb haar een privé bericht gestuurd een aantal dagen geleden maar nog niks terug.
Vind het toch wel zuur geld zo, werk daar 6 uur voor. :')
Agh, anders is het niet anders.

kionasuppie

Berichten: 1748
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:17

over de foto's de fotograven die met ons samenwerken willen wij genoeg de gelegenheid geven om exlusieve foto's te kunnen maken, 'hobby' fotograven word gevraagt niet continu op de centrale plek te gaan staan. dit ook in verband met de foto die de deelnemers naderhand krijgen.

Wat betreft het verkopen van de startplaats kan niet, wel kan je een mail sturen naar stichtinglife.adt@hotmail.com

hierin kan je uitleggen waarom je niet mee kan doen en dan komt jou startplek vrij.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:47

Ik neem aan dat mijn vader als hobbyfotograaf die alleen mij en mijn groep fotografeert gewoon welkom is?

kionasuppie

Berichten: 1748
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:49

Iedereen is welkom!
Alleen vragen wij mensen die de hele dag komen om foto's te maken niet allemaal op hetzelfde punt als 'Onze' (sorry dames) fotograven te staan :D

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:54

Begrijpelijk! :D Het zou alleen voor mijn vader wat vervelend zijn als hij daar gevraagd wordt om geen foto's te maken, terwijl het toch ook best een eind lopen is naar de vlakte.

Tigress

Berichten: 8943
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:02

Waar worden de ''hobbyfotografen'' dan geacht om te staan? Aangezien daar de meeste actie gebeurd waren wij eigenlijk wel van plan het plekje op de grote vlakte weer op te zoeken -O-

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:06

Andere jaren stonden ook meerdere fotografen op de vlakte, ieder heeft een eigen manier en style van fotograferen..... Dus ik zeg gewoon je tentje opslaan marinda, als iedereen op een andere hoek gaat staan heb je zeer veel verschillende foto's ....
Ik heb van meerdere fotografen elk jaar foto's besteld.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:14

Ik vind het een beetje raar dat er nu gevraagd wordt aan de "hobbyfotografen"om niet bij de vlakte te gaan staan.
Vorig jaar was het juist zo leuk dat er veel verschillende fotografen stonden. Inderdaad heeft iedereen een andere stijl.
Als er nu 2 'vaste' fotografen soort van het alleenrecht krijgen op de vlakte vind ik dat echt heel jammer.
Als dit het idee is van het opnieuw vormgeven dan de ATD...Dus prijs omhoog, buffet en vaste fotografen.. dit mijn laatste jaar is dat ik mee doe... -O-

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Autumn desert trail 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:19

Dit vind ik nou ook wel een beetje een gekke toestand worden aangaande de fotografen.... Het gebied is ZOOOO groot, kom aan, ga gewoon lekker ergens staan om foto's te maken. Je maakt mij niet wijs dat je elkaar dan in de weg loopt hoor.

Ik heb een hard hoofd in de constructie omtrent de foto die je 'krijgt' via Staatbosbeheer. Volgens mij is het een disaster waiting to happen. Bovendien moet je maar net een foto vinden die je aanspreekt denk ik dan. Vorig jaar zag ik bepaalde mensen ein-de-loos heen en weer racen over de vlakte. Dan zitten er vast foto's bij die je mooi vindt. Maar als je je paard een beetje heel wil houden, dan beperk je het geren over de vlakte en is de kans op een mooie foto ook minder groot.

Dus hoe meer keuze, hoe beter lijkt mij?

Ik hoop dat mijn vriend in NL is, want hij kan erg goede actiefoto's maken, maar goed, die kans is niet heel erg groot.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:26

Ik ben het helemaal met Shirley eens. Ik heb vorig jaar niet mee kunnen doen, maar heb genoten van alle foto's van de verschillende fotografen. Ik snap niet waarom er geen andere fotografen op de vlakte mogen fotograferen.. het is daar toch groot genoeg voor meer dan twee fotografen lijkt me?

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:30

Olympia96 schreef:
Dit vind ik nou ook wel een beetje een gekke toestand worden aangaande de fotografen.... Het gebied is ZOOOO groot, kom aan, ga gewoon lekker ergens staan om foto's te maken. Je maakt mij niet wijs dat je elkaar dan in de weg loopt hoor.

Ik heb een hard hoofd in de constructie omtrent de foto die je 'krijgt' via Staatbosbeheer. Volgens mij is het een disaster waiting to happen. Bovendien moet je maar net een foto vinden die je aanspreekt denk ik dan. Vorig jaar zag ik bepaalde mensen ein-de-loos heen en weer racen over de vlakte. Dan zitten er vast foto's bij die je mooi vindt. Maar als je je paard een beetje heel wil houden, dan beperk je het geren over de vlakte en is de kans op een mooie foto ook minder groot.

Dus hoe meer keuze, hoe beter lijkt mij?

Ik hoop dat mijn vriend in NL is, want hij kan erg goede actiefoto's maken, maar goed, die kans is niet heel erg groot.



Ik denk hetzelfde, ben zeer benieuwd hoe dit gaat.