Dag kleine Fer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:50

Wat een moeilijke beslissing. Jullie hebben heel veel samen bereikt, daar mag je meer dan trots op zijn! Succes aankomende zaterdag. Geniet ervan zodat je een mooie herinnering op de foto hebt!

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:45

Hele moeilijke beslissing.
Maar ik weet dat je altijd het beste voor je paarden zal kiezen! Toen ik kwam kijken voor Fly is mij dat wel duidelijk geworden.
Hele moeilijk maar knappe beslissing.
Jij hebt het beste voor met al je paarden Y;( sterkte meiss!

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 13:34

Dankjewel iedereen voor de onwijs lieve reacties! Dat doet me goed! Al blijft het heel erg moeilijk!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:37

Moedige en goede beslissing!
En wat een hele knappe pony!!
Prachtige resultaten ook.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:43

Vanaf de dag dat we jullie zagen tijdens de Almelose ruiterdagen in het M1 hebben we het hier thuis nog vaak over die prachtige valk van Almelo en alles wat je met hem bereikt hebt! jullie waren een prachtige combinatie! Knap dat je voor hem hebt kunnen kiezen, hij kan nog heel wat jaren zijn kennis doorgeven.

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:55

Wat een moeilijke keuze zeg...
Dapper dat je de beslissing hebt gemaakt en voor zijn bestwil hebt gekozen

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:04

Poeh ja als je er nog 10 thuis hebt staan dan is het ook wel heel zonde als zo'n jonge, talentvolle pony dan met vervroegd pensioen zou gaan maar het lijkt me heel moeilijk blijven.

Zou het zelf nooit willen hoeven te doen iig

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:23

Wat een moeilijke beslissing, maar wat knap dat je de knoop toch doorgehakt hebt :(:) Veel sterkte de komende tijd!

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:51

Ik heb precies dezelfde keuze een maand geleden gemaakt, vorig weekend heb ik mijn Fjord naar zijn nieuwe huis gebracht. Wat was het zwaar, vooral het weggaan, het achterlaten van je beste vriendje.

Maar nu ik zie hoe goed hij het daar heeft en hoe blij de nieuwe eigenaresse is heb ik het een plekje kunnnen geven en weet ik dat ik er goed aan heb gedaan. Ik snap je keuze heel goed. Mijn fjord was 12 en we mochten M2 starten tussen de paarden. Alleen genoot hij juist meer van het buitenrijden. Ik ook maar dressuur blijft me trekken...

Heel veel sterkte! Moedige keuze, en wat je zegt houden van is loslaten hoe moeilijk dat soms ook is.

Orlando2013

Berichten: 118
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:53

Soms moet je keuzes maken in het leven... Maar wat een knap beestje!!

Sterkte!! :j

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:23

Wat een lastige beslissing is dat geweest! Maar jullie zullen altijd als die prachtige combinatie herinnerd worden :) Succes komende tijd!

Kim_RC
Berichten: 851
Geregistreerd: 01-01-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:51

Ik weet niet of ik nou kippenvel heb omdat ik het koud heb, of om je verhaal :')

Maar wat een moeilijke, dappere beslissing van je! Wat mooi dat je aan hem denkt, en deze lastige beslissing hebt kunnen maken. Succes de komende tijd :(:)

eiber
Berichten: 478
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:52

Moeilijke beslissing? Lijkt me niet: kiezen voor houden of verkopen. Keuze gemaakt om te verkopen. Je had ook kunnen kiezen het beestje te houden, uit dank voor het feit dat hij zo fijn met je heeft samengewerkt en dat jullie zoveel bereikt hebben samen. Dan had hij bij jou oud kunnen worden en had je hem niet hoeven missen. Nu sta je hem af, voor het geld. Prima,dat is een keuze maar dan geen krokodillentranen a.u.b.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:55

eiber schreef:
Moeilijke beslissing? Lijkt me niet: kiezen voor houden of verkopen. Keuze gemaakt om te verkopen. Je had ook kunnen kiezen het beestje te houden, uit dank voor het feit dat hij zo fijn met je heeft samengewerkt en dat jullie zoveel bereikt hebben samen. Dan had hij bij jou oud kunnen worden en had je hem niet hoeven missen. Nu sta je hem af, voor het geld. Prima,dat is een keuze maar dan geen krokodillentranen a.u.b.

Hier sluit ik me eigenlijk wel bij aan. Uit de topic titel dacht ik af te leiden dat het beste paardje dood was. Ik zelf zou het me niet in durven denken om een dier weg te doen wat ik heb, of dit nu een konijn is, een hond of een pony. (Alles wat wij als familie ooit afgestaan hebben was ook een konijn, en dit omdat we een ongeluksnestje hadden van 3 konijnen en er al 5 hadden zonder die erbij. Anders was ook dit nooit gebeurd.) Maar ja, ieder zijn eigen ding. Maar het is inderdaad helemaal je eigen beslissing, en ik denk niet dat het zo moeilijk geweest kan zijn, want een paard heeft totaal geen problemen met de rest van zijn of haar leven op de wei staan als grasmaaier bijvoorbeeld. Sport is wat we zelf hebben gedaan, en wij vinden dan dat het beest meer kan bereiken met een ander, maar dit is niet per definitie beter. De meeste paarden staan liever stil, ook al kunnen ze af en toe de ring in gaan als erg leuk ervaren.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 22:19

Bedankt voor de leuke en fijne reacties. De 2 andere reacties heb ik ook gelezen maar ga ik verder niet op in. Helaas hebben wij thuis geen gras en alleen paddocks. En daar staat hij dan ook de hele dat in en ik natuurlijk is het mijn eigen keuze en ben ik hem heel dankbaar. Maar dan kan het nog wel vreselijk moeilijk zijn om hem weg te doen. En als ik niet had gedacht dat hij het daar niet beter zou hebben dan nu bij mij, had ik hem nooit weg gedaan. Maar hij is 11, we hebben hier geen bos in de buurt. Het meisje waar hij heen gaat heeft een landgoed van een paar hectare incl bos.. Daar komt hij in een kudde en ze geeft shows.. wie ben ik dan om hem bij mij te houden en af en toe een rondje in de bak te doen.. Hij krijgt echt geen 2e zware wedstrijd carrière. En geld is leuk, maar hoe raar het ook klinkt, daar doe ik het niet voor. En dan zijn het maar krokodillen tranen, maar ik kies voor hem. En ik denk dat hij daar gelukkiger is dan op het moment hier. En dat is alles wat ik er over ga zeggen!

eiber
Berichten: 478
Geregistreerd: 11-07-05

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:23

OK. Jouw keuze. Ook de manier waarop je je paarden houdt. Ga ik ook maar niet verder op in. Ik hoop dat jouw pony het heel fijn krijgt bij de nieuwe eigenaren. Misschien had je de verkoop minder vaak uit moeten stellen in zijn belang.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 22:24

eiber schreef:
OK. Jouw keuze. Ook de manier waarop je je paarden houdt. Ga ik ook maar niet verder op in. Ik hoop dat jouw pony het heel fijn krijgt bij de nieuwe eigenaren. Misschien had je de verkoop minder vaak uit moeten stellen in zijn belang.

Want? Omdat wij geen gras hebben en de paarden staan de hele dag buiten met onbeperkt hooi? Kom op zeg!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:24

eiber schreef:
OK. Jouw keuze. Ook de manier waarop je je paarden houdt. Ga ik ook maar niet verder op in. Ik hoop dat jouw pony het heel fijn krijgt bij de nieuwe eigenaren. Misschien had je de verkoop minder vaak uit moeten stellen in zijn belang.

Dit slaat toch helemaal nergens op :+

Ik vind het zo'n dooddoener om te stellen dat je geen moeite met een verkoop mag hebben omdat je er iets voor terug krijgt. Het is altijd dubbel! En vergeet ook vooral niet dat ieder paard anders is. Er zijn er genoeg die het prima vinden om met rust gelaten te worden, maar helemaal als zo'n pony gewend is alle aandacht te krijgen is het echt niet leuk voor 'm als hij blijft staan terwijl de rest wel mee mag.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 08-10-16 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:49

Misschien wel een geruststelling als je contact met de nieuwe eigenaars kan houden?
Ik heb jaren geleden een hondje van iemand over genomen, toen was dat hondje nog maar 7 maand.
Maar mail die mensen nu ongeveer nog 1 keer per jaar (hondje is inmiddels 8) maar ze vinden nog altijd fijn om te horen hoe het gaat en om foto's te zien.

En zo heb ik met meer contact af en toe, misschien een optie?
Maar kan mij voorstellen dat je hem gaat missen, wat een mooi diertje!!

FemkeUtah

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:59

eiber schreef:
Moeilijke beslissing? Lijkt me niet: kiezen voor houden of verkopen. Keuze gemaakt om te verkopen. Je had ook kunnen kiezen het beestje te houden, uit dank voor het feit dat hij zo fijn met je heeft samengewerkt en dat jullie zoveel bereikt hebben samen. Dan had hij bij jou oud kunnen worden en had je hem niet hoeven missen. Nu sta je hem af, voor het geld. Prima,dat is een keuze maar dan geen krokodillentranen a.u.b.


Wauw, wat heeft het voor zin om op deze manier te reageren? Misschien begrijp je het niet helemaal, maar TS gunt haar pony een nieuwe fijne plek JUIST omdat ze zo fijn hebben samengewerkt. En wie ben jij om te bepalen of iemand daar verdriet van heeft of niet.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 23:05

Ja we gaan over een paar weken er gelukkig al naar toe haha. Daar kijk ik nu al naar uit!

En nog iets.
Je hoeft van mij niet te reageren als je het er niet mee eens bent. Ik bedoel er staat nergens dat ik reacties wil. Ik wilde alleen even mijn hart luchten en de mensen die ons hebben gevolgd mijn verhaal doen! :)

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:14

Nou ja, misschien is het ook omdat ik het zonde vind van alle tijd die je samen doorgebracht hebt en van de band die jullie hoogstwaarschijnlijk samen hebben. Een paard heeft er natuurlijk vaak vrij weinig last van dat hij andere eigenaren heeft, alleen de verandering van omgeving kan soms vervelend vallen. Het is wel netjes dat je hem aan zo'n goed huisje hebt kunnen verkopen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:19

Wat gaaf dat je nu ook iemand anders de kans geeft om net zo'n geweldige ervaring te krijgen met de paardensport als jij hebt gehad met deze topper.
Zal pijn doen maar hoe goed moet het wel niet voelen dat hij nu een ander net zo blij kan maken door wat jij hem allemaal geleerd hebt.
Succes met het afscheid en voor je paardje ook met dit nieuwe begin!

eiber
Berichten: 478
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:59

x_tico schreef:
Ja we gaan over een paar weken er gelukkig al naar toe haha. Daar kijk ik nu al naar uit


Kijk, als je het topic zo begonnen was, dan had ik ook niet gereageerd. Maar als je tranen vergiet over een beslissing die jezelf in de hand hebt, dan wordt ik helemaal kriebelig. Kies dan voor een andere optie. Of ben blij, zoals je nu aangeeft, dat je paard het beter krijgt dan bij jou.
Rest my case.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Dag kleine Fer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 15:49

We hebben Fer net naar z'n nieuwe baasje gebracht.

Iedereen bedankt voor de lieve berichten!