Gooi hier ook maar is een balletje op wie weet is er iemand met de gouden tip

Ik heb een 15 jarig vuilnisbakje die in het afgelopen half jaar geleidelijk is afgevallen. Het is altijd een flinke kat geweest van om en na bij de 5/6 kilo. Nou viel het me van de week in 1 x op dat hij echt geen vetje meer op z'n botten heeft zitten. Z'n ruggengraat is heel duidelijk te voelen net als z'n ribben ed.
Maar goed hij ad als een dijker en nog net zo vrolijk als anders.
Tot gisteren. smorgens nog z'n bakje leeg gegeten, ik moest even naar m'n paard kom ik terug heeft ie alles eruit gebraakt. Tevens had die totaal geen eetlust meer en was die ontzettend futloos. Direct met hem naar de DA gegaan waar bleek dat hij nog maar 3.9 kilo woog, voor wat ie is geweest schrok ik daar wel van.
Bij de DA heeft ie een prik tegen het braken gehad en is er bloed afgenomen.
Word ik vanmorgen wakker met een zeurend katje die nog net niet de lucht in springt zodra die z'n eten ziet. En word ik gebeld door de DA dat ze niks afwijkend hebben gezien in z'n bloed. Alle waardes waren goed. Opluchting natuurkijk, maar dan is nu de vraag waar komt het dan wel door? Ouderdom?
In de loop van vandaag zal de prik tegen het braken uitwerken, heb met de DA overlegt dat ik sowieso maandag even terug bel en mocht ie weer gaan braken dan eerder.
Wat verdere info, hij is 3 weken geleden nog ontwormt en wat eerder ontvlooit. Krijgt qua brokjes cat lovers gold en 2 keer per dag vlees, vlees varieer ik nog wel eens qua merk. Ene keer almo, royal canin 12+ of sheba.
Ik ben benieuwd!