Help vriend wil morgen vreemd gaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:24

Tja, zo zijn sommige mannen. Je kunt het accepteren of er vandoor gaan. Als je er niet gelukkig van wordt ga dan weg.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:27

_Reneee schreef:
Tja, zo zijn sommige mannen. Je kunt het accepteren of er vandoor gaan. Als je er niet gelukkig van wordt ga dan weg.


Voor ts is het duidelijk zo simpel niet. Overigens moet je nooit accepteren dat je als een zak stront behandeld wordt.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:29

Ik zou ze betrappen of gewoon beide opbellen en vragen wat ze wel niet denken?

Zijn spullen buiten zetten en hem er niet meer in laten, als je bang bent dat ie dan agressief wordt bel je alvast de politie / wijkagent op.

Wellicht kan je iemand om hulp vragen, een kennis / begeleider / iemand op je werk?

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:37

Dat kan niet, het huis is van hem. Ts heeft dus iemand nodig waar ze voor wat langere tijd naartoe kan. Niet iedereen heeft zo iemand voorhanden.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:41

Dan zou ik desnoods hulp zoeken bij een organisatie maar, zou me niet verlagen tot samen wonen met iemand die je bedondert.

Ga desnoods nu naar je huisarts, die weten wel lijntjes waar je mee geholpen kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:44

Helaas is het huis van de 'vriend'..
Ik zou zeggen TS, ga vandaag naar de huisarts om je verhaal te doen.
En zorg ervoor dat je vannacht ergens anders kunt slapen ;)
Bij een familielid, een vriend of bokker.. Maakt niet uit!
Zolang je je eigen spullen (geld, paspoort, kleding, waardevolle spullen) maar meeneemt.
Koop ook even een goedkoop mobieltje met simkaart. Kun je de personen die jou willen helpen bellen.


Ik snap dat het een hele grote stap is, maar ik weet zeker dat je er beter uitkomt :(:)
Je bent zoveel waard! Ik hoop dat je het mooie en liefdevolle van de wereld in kunt zien :)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:48

Meid, het meeste is al.gezegd, en ook in raad je aan om bij hem weg te gaan. Angst is geen goede fundatie voor een relatie.

Verder wil ik je ook een knuffel geven want dit zou voor iedereen een moeilijke tijd zijn.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:19

Tieneke schreef:
_Reneee schreef:
Tja, zo zijn sommige mannen. Je kunt het accepteren of er vandoor gaan. Als je er niet gelukkig van wordt ga dan weg.


Voor ts is het duidelijk zo simpel niet. Overigens moet je nooit accepteren dat je als een zak stront behandeld wordt.


Dat ligt eraan, als jij het prima vindt dat hij dat doet en hem toestemming geeft. We leven in de 21ste eeuw hè.

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:19

Hey TS, hele dikke knuffel :(:)
En kies voor jezelf! Hoe moeilijk dat soms ook is, maar het is jou leven. Tijd dat je hem ook gaat leven en niet angstig op deze plek blijft door hem. Ik zou ook zeggen ga naar de HA en doe je verhaal.
Heel veel kracht toegewenst!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:20

Joaltijd schreef:
Helaas is het huis van de 'vriend'..
Ik zou zeggen TS, ga vandaag naar de huisarts om je verhaal te doen.
En zorg ervoor dat je vannacht ergens anders kunt slapen ;)
Bij een familielid, een vriend of bokker.. Maakt niet uit!
Zolang je je eigen spullen (geld, paspoort, kleding, waardevolle spullen) maar meeneemt.
Koop ook even een goedkoop mobieltje met simkaart. Kun je de personen die jou willen helpen bellen.


Ik snap dat het een hele grote stap is, maar ik weet zeker dat je er beter uitkomt :(:)
Je bent zoveel waard! Ik hoop dat je het mooie en liefdevolle van de wereld in kunt zien :)


Bovenstaande had ik niet beter kunnen verwoorden :)

TS er wordt misbruik van je gemaakt. Hij weet ongetwijfeld dat je door je autisme moeilijk op eigen benen kunt staan en je min of meer van hem afhankelijk gemaakt hebt.
Zoals hij in jouw richting reageert is niet hoe een vriend hoort te reageren. Dit is geen echte vriendschap en geen begripvolle relatie.

Ik heb jarenlange ervaring in mijn prive leven met autisme en weet hoe moeilijk veranderingen zijn voor deze mensen. Maakt niet uit of het gaat om te veranderen van omgeving, relatie, werk etc.

Maar TS wees dapper en kies in deze situatie voor jezelf.
Het lijkt nu een hele grote hindernis die je moet nemen maar je zult er echt beter van worden door nu door te pakken. Er zijn vast wel begripvolle mensen in deze wereld waar je naar toe kunt.
Schroom niet om om hulp te vragen.

Zelfs mensen die nu werken kun je misschien toch 'even' bellen en vertellen dat je hulp zoekt.
Echte vrienden vinden het niet erg om daar 'even' voor gestoord te worden op het werk.
En anders huisarts of begeleidster vanwege het autisme probleem?

Heel veel sterkte gewenst :)

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:21

_Reneee schreef:
Tieneke schreef:

Voor ts is het duidelijk zo simpel niet. Overigens moet je nooit accepteren dat je als een zak stront behandeld wordt.


Dat ligt eraan, als jij het prima vindt dat hij dat doet en hem toestemming geeft. We leven in de 21ste eeuw hè.


Volgens mij heeft TS een duidelijke uitleg waarom dit voor haar zo moeilijk is. Of heb je alleen de begin post gelezen?

Overigens ben ik het er wel dubbel en dwars mee eens dat je normaal behandeld moet worden en je gelukkig moet zijn. Sommige mensen kiezen nou eenmaal niet zo snel voor zichzelf..

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:23

_Reneee schreef:
Tieneke schreef:

Voor ts is het duidelijk zo simpel niet. Overigens moet je nooit accepteren dat je als een zak stront behandeld wordt.


Dat ligt eraan, als jij het prima vindt dat hij dat doet en hem toestemming geeft. We leven in de 21ste eeuw hè.


TS geeft aan autistisch te zijn. Het lijkt mij verstandig als je daar niets van weet je even in te lezen en dan daar je antwoorden op te baseren. Dan begrijp je ook de reactie van Tieneke op jouw post.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:23

mvdbijl schreef:
Ik zou ze betrappen of gewoon beide opbellen en vragen wat ze wel niet denken?


Betrappen zal haar voorlopig wel niet meer lukken. Als hij het wil doorzetten zal hij nu nog voorzichtiger en stiekemer te werk gaan.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 09:26

Heel erg bedankt voor alle steun, zal vanavond pas weer uitgebreid kunnen reageren omdat hij nu thuis is en het waarschijnlijk niet zo leuk vind dat ik dit op bokt heb gezet.

en als ik teveel ga typen dan gaat hij vragen stellen

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:28

Alhoewel ik echt begrijp dat de stap heel moeilijk is, zeker voor iemand met autisme wil ik je toch proberen aan te raden die stap te nemen. Wat je moet leren is dat jij een waardevol persoon bent, meer waard dan iemand anders je doet geloven. Als je begeleiding hebt trek aan de bel, trek aan zoveel mogelijk bellen tegelijkertijd. Echt, je bent het waard!! je mag ook altijd pb-en als je dat prettig vind! Kom op meis je kunt het!!

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:29

Zo jammer dat je vriend niet in staat is om het bij 1 vrouw te houden, en jou blijkbaar niet goed genoeg vindt.
Hoe moeilijk ook, je zal een beslissing moeten nemen.
Eigenlijk heb je 3 keuzes.

Allereerst, woon jij bij hem of woont hij bij jou?
In het eerste geval, (keuze 1) pak je boeltje en ga naar familie en/of vrienden!
In het tweede geval, (keuze 2) pak zijn spullen in, hup in de tuin/bij de voordeur en onmiddelijk ook je sloten veranderen!!
Keuze 3 is dat je bij hem blijft, en het dus slikt dat hij vreemd gaat.

Ik persoonlijk zou zeggen, beter kwijt dan rijk.
Laatst bijgewerkt door Hatsjie op 07-10-16 09:35, in het totaal 2 keer bewerkt

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:31

Citaat:
Volgens mij heeft TS een duidelijke uitleg waarom dit voor haar zo moeilijk is. Of heb je alleen de begin post gelezen?

Overigens ben ik het er wel dubbel en dwars mee eens dat je normaal behandeld moet worden en je gelukkig moet zijn. Sommige mensen kiezen nou eenmaal niet zo snel voor zichzelf..


Snap dat het moeilijk is, maar je kunt beter snel de knoop doorhakken dan het verdriet verlengen.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:32

En ook in de 21ste eeuw praat je normaal gezien met je partner als je andere behoeftes hebt, vooraleer je ze gaat uitvoeren. Ook in de 21ste eeuw is bedrog niet ok. Ook in de 21ste eeuw kunnen open relaties enkel als er openheid is tussen partners. Dit is hier op dit moment compleet niet aan de orde.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:36

Agressief? Stiekem?
Meid wil je dit echt? Ik vrees dat je met het maken van dit topic al veel inzicht hebt gekregen. Sterkte :(:)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:38

Angry,woon je BKB of echt op jezelf met hem? En is het de vriend die je nu al een paar jaar kent? Van de tijd dat ik je kende(van GRF) woonde je volgens mij op een zorgboerderij en daar woonde je vriend in mijn beleving ook toch? Weet niet of het precies klopt maar als het wel klopt kun je misschien hulp en raad vragen aan èèn van de begeleiders daar,die zullen je vast nog wel met raad en daad bij staan. En mochten jij en je vriend er samen niet uit komen kunnen zij je misschien helpen naar het zoeken voor andere woonruimte. Ik zou iig.contact met hun op nemen en je situatie uitleggen,zij weten vast welke stappen je kunt nemen nu en waar er evt. plek voor je is. Ze hebben misschien zelfs een crisisplek voor je.
Tot die tijd,sterkte meis,hou je taai :(:)

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:40

Ik begrijp dat TS uit deze relatie een bepaald gevoel van veiligheid haalt. Dat is natuurlijk heel fijn. Maar je moet je wel afvragen hoeveel je daarvoor bereid bent op te geven. Blijkbaar gaat deze man niet tevreden zijn met 1 partner. Als deze dame uit beeld raakt zal er vast een nwe opduiken. Kan jij daarmee leven?

Je kunt hem niet altijd gaan bewaken namelijk. Praktisch gezien niet, immers je moet ook dingen apart doen,maar ook emotioneel niet, daar ga je kapot aan. Dus ofwel je accepteert het of je moet plannen gaan maken om hieruit te komen.

Wat heb je nodig om hieruit te komen en hoe ga je dat krijgen, wie kan je helpen? Wat zijn de instanties waar je contact mee moet opnemen? Hulp is er altijd namelijk maar je moet wel een plan maken en die hulp actief gaan zoeken. En als je je plan niet direct wil uitvoeren kan het wel fijn zijn om zo'n plan te hebben liggen voor de toekomst. Je weet nooit wat je nog eens nodig gaat hebben.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:40

Tieneke schreef:
En ook in de 21ste eeuw praat je normaal gezien met je partner als je andere behoeftes hebt, vooraleer je ze gaat uitvoeren. Ook in de 21ste eeuw is bedrog niet ok. Ook in de 21ste eeuw kunnen open relaties enkel als er openheid is tussen partners. Dit is hier op dit moment compleet niet aan de orde.


Klopt. Vriend is een banketstaaf. Dus snel je biezen pakken. En wijze les: zorg ten alle tijden dat je ergens naartoe kunt als het mis gaat. Want ook in de beste relaties kan het fout gaan. Ken van dichtbij situaties waarbij de vrouw maar bij de man blijft omdat ze nergens heen kan. Nou dan heb je het toch mooi voor elkaar...

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:42

TS heb je een begeleider/psycholoog oid? Zo ja, kun je daar dan contact mee opnemen? Zo nee, dan zou ik je willen aanraden om in ieder geval met de huisarts contact op te nemen. Die kunnen je dan wellicht door verwijzen naar andere instanties.

Hoe zit je verder qua familie? Zou je bij ooms of tantes (veilig!) terecht kunnen? Dan zou ik daar ook even contact mee opnemen.

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:47

TS de meeste tips zijn al gegevens door bokkers en wil daar alleen een dikke knuffel aan toevoegen.
Ik zou ook snel weg gaan daar maar zo te lezen zit je in een moeilijke situatie!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:52

Ik hoop dat je straks je spullen inpakt en snel naar iemand toe kunt... Ik had desnoods onder een kartonnen doos gaan zitten. Wegwezen daar, je wordt keihard gebruikt door die kerel, je verdient echt beter!! Sterkte..