wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 09:06

Oké dankjulliewel

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:08

Heb je je verzekering al gevraagd hoe dit aan te pakken? Zij hebben waarschijnlijk vaker met dit bijltje gehakt.

Ik weet alleen niet hoe sterk je staat nu je een vergoeding hebt gevraagd.

tiwi1969

Berichten: 7647
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:09

Mijn paard heeft bij een ongeluk vastgezeten in een geleende trailer waarbij de brandweer de trialer om mijn paard heeft moeten wegknippen.
Van die trailer was niets meer over en een telefoontje naar mijn WA verzekering was voldoende om de schade te regelen. Een week later was er een expert bij het wrak en binnen een maand had de eigenaar van de trailer het geld op zijn rekening.

Aan sprakelijkstellen en meteen aangeven dat ze dit bij hun WA verzekering melden/claimen.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:10

lissie_zigor schreef:
Kan ik niet een kostenplaatje laten maken door het trailer bedrijf die hem ook gekeurd hadden? Of moet dat door een schade expert?


Je kunt de schade prima laten opnemen door het trailer bedrijf, maar zodra het bij de verzekering is ingediend ligt het bij hen of ze het uitkeren of een expert sturen. Kleine schades worden gewoon uitbetaald, grotere niet altijd.

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 09:18

Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen zeker omdat het via verzekering kan en ze zin bereid mee te werken dus komt helemaal goed! Aah ik ben weer helemaal opgelucht.

Dankjulliewel hier mag van mij een slotje op

Iris82

Berichten: 39852
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:24

Er worden op Bokt geen slotjes gezet op topics als de vraag beantwoord is. :)

Succes ermee.

Anoniem

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:34

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt en of je echt ander zo aansprakelijk kan stellen?

Hier leen ik om die reden de trailer nooit uit. Huren kost toch maar 35 euro per dag.

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:11

ik zou er ook nog niet zo zeker van zijn of die via de avp gaat.
dus dat zou ik daar zeker even navragen.

ik zou zeker naar de garage gaan waar ze de trailer gekeurd hebben en daar een rapport op laten maken. dan weet je wat de kosten zijn.

wat zeiden de mensen? had het paard wild gedaan?

Puppetje
Berichten: 1013
Geregistreerd: 24-11-05

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:16

Je kan het niet op hun aansprakelijkheidsverzekering verhalen, omdat opzicht is uitgesloten van de dekking. De mensen hadden de trailer onder hun opzicht. Ik ben bang dat de mensen het gewoon zelf moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:23

Jeetje dat is wel heel erg zuur..
Je eigen opgebouwde trailer zo aan gort..

Ik mag ook wel eens de trailer pakken van een stalgenoot. Maar als er iets kapot gaat door ons toedoen, lijkt het me een vanzelfsprekendheid dat je dat zsm en netjes oplost, dmv verzekering of kosten vergoeding. En je hem zelf wegbrengt om te laten maken. (tenzij de eigenaar van de trailer het anders wilt) maar ik ben van mening dat de eigenaar van de trailer, er geen extra tijd en energie in zou moeten hoeven steken en dat de trailer gewoon weer in goede en gemaakte staat terug komt! Heeft ze in de tussentijd tijd een trailer nodig, zorg ik daar voor, wel zo netjes.
Zo hoor je met elkaar om te gaan. Het is al een kwestie van vertrouwen als je een trailer mag lenen. Dat moet wel op wederzijdse basis kunnen imo. Wie goed doet die goed ontmoet. En het is zo verschrikkelijk fijn als je elkaar kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:05

Hun avp zou nog wel eens lastig kunnen gaan doen. Ik zou me sowieso heeeeel erg stil houden over de vergoeding voor gebruik die je met ze had afgesproken. Want de verzekering kan dat bestempelen als huur en dan komt het risico weer bij jou te liggen. Bijvoorbeeld als jij bij boels een boormachine huurt en daar gebeurd iets mee dan kan je dat niet opgeven bij je avp onder het kopje 'schade aangebracht bij bezit van derden'. Wil je het nog enige kans geven dan zul je moeten aanvoeren dat je de trailer als vriendendienst belangeloos hebt uitgeleend.

Als je trailer straks weer in orde is; verzeker hem dan. Zeker als er zoveel liefde en werk in zit. Ik heb mijn oudje na restauratie voor 3500,- verzekerd (getaxeerd door trailerbedrijf), kost me nog geen 10,- per maand en is zelfs verzekerd voor schade door eigen paard.

Babootje

Berichten: 26319
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:20

lissie_zigor schreef:
Ja dat heb ik gedaan en ze zijn heel makkelijk in zeggen dat ik de rekening moet geven en dat ze betalen maar ze hebben het weekend weg ook nog niet betaald dus ik heb er een hard hoofd in zeker omdat er waarschijnlijk een nieuwe bodem in moet wat wel al snel 1000 kost en als ik dat laat doen en zei willen niet betalen heb ik een groot probleem :( ik vind het gewoon moeilijk te vertrouwen... en hoe kan ik dat het beste aanpakken? Eerst laten betalen ofzo?


Een nieuwe bodem erin? Dan zal de bodem denk ik al niet meer zo goed zijn geweest. Een paard trapt niet zomaar een gat in de bodem.

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 15:51

Oh oké dat is niet duur om je trailer te verzekeren dan... dat ga ik dan zeker doen inderdaad.

En over de bodem: ja ik vraag mij ook af hoe dat paard het voor elkaar gekregen heeft, net als dat ik mij afvraag hoe een paard een rvs bilstang kan buigen...

Bodem was goed, staat ook in het keuringsrapport van de bovag keuring dus dat weet ik zeker. Maarja ook goed hout kan blijkbaar kapot. Ik heb inmiddels contact gehad met de trailer maker die hem ook gekeurd had. Reageerde erg snel en echt heel fijn heeft mij uitgelegd hoe het nu werkt en inderdaad kan dit via verzekering van tegenpartij . Zij zijn ook bereid dit te doen dus hoe het er nu naar uitziet gaat het goedkomen.
Ik breng hem as woensdag om een taxatierapport te laten maken en dan kijken we weer verder. Bedankt nogmaals voor al jullie hulp en steun :)

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:38

het trailer verhaal is duidelijk. wat niet duidelijk is, is het verhaal van je dat ze het weekendje weg nog niet betaald hebben. Bedoel je daarmee dat ze de accomodatie waar ze gebivakkeerd hebben nog niet afgerekend hebben? Daar heb jij verders niets mee te maken. Dat is echter wel een teken dat ze nogal laconiek omgaan met betalen. Overigens is ergens voor betalen bij veel paardrijders best wel een no-go dus wees op je hoede. Verder nog 1 ding: leen nooit maar dan ook echt nooit je aanhanger of trailer uit. Mondt vaak uit in gedonder.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:45

kostenplaatje laten maken bij een dealer en die hun overhandigen, laten ondertekenen voor akkoord en evt al laten betalen. dan ter reparatie brengen.

Als zr goed verzekerd zijn kunnen ze dit bij hun eigen verzekering verhalen. indd ook de huur die jij nu moet betalen vermelden.

Voortaan niet meer uitlenen of briefje opstellen wat huren kost en evt schade regelen. Vooraf laten betalen iig.

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:53

Wij hebben ooit een paard van een ander meegenomen, en deze verbouwde ook onze trailer. Haar verzekering vergoede niks, wij hadden het paard op eigen risico meegenomen volgens hun. Onze eigen verzekering, trailer was extra verzekerd, vergoede niet, omdat het niet door een paard van onszelf was gedaan. Zelf had ze geen rooie cent, dus daar viel ook niks te halen. Ik hoop dat jij meer geluk hebt bij de verzekering. Wel flink balen.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:15

diesuus schreef:
Wij hebben ooit een paard van een ander meegenomen, en deze verbouwde ook onze trailer. Haar verzekering vergoede niks, wij hadden het paard op eigen risico meegenomen volgens hun. Onze eigen verzekering, trailer was extra verzekerd, vergoede niet, omdat het niet door een paard van onszelf was gedaan. Zelf had ze geen rooie cent, dus daar viel ook niks te halen. Ik hoop dat jij meer geluk hebt bij de verzekering. Wel flink balen.

Jeetje dat kun je toch niet maken als eigenaar zijnde! Doen jullie moeite voor diegene en als je schade krijgt kan je t nog zelf betalen ook!
Ik zie ze al aankomen: Hoi, wil jij mn paard morgen naar ... vervoeren? Ik betaal er niks voor, en kosten van de benzine is voor jou. En als er wat kapot gaat, zijn de kosten voor jou

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:46

lissie_zigor schreef:
Oh oké dat is niet duur om je trailer te verzekeren dan... dat ga ik dan zeker doen inderdaad.

En over de bodem: ja ik vraag mij ook af hoe dat paard het voor elkaar gekregen heeft, net als dat ik mij afvraag hoe een paard een rvs bilstang kan buigen...

Bodem was goed, staat ook in het keuringsrapport van de bovag keuring dus dat weet ik zeker. Maarja ook goed hout kan blijkbaar kapot. Ik heb inmiddels contact gehad met de trailer maker die hem ook gekeurd had. Reageerde erg snel en echt heel fijn heeft mij uitgelegd hoe het nu werkt en inderdaad kan dit via verzekering van tegenpartij . Zij zijn ook bereid dit te doen dus hoe het er nu naar uitziet gaat het goedkomen.
Ik breng hem as woensdag om een taxatierapport te laten maken en dan kijken we weer verder. Bedankt nogmaals voor al jullie hulp en steun :)


Ik heb mijn trailer voor maar 7.50 per maand verzekerd.
Weet zo niet wat er in de polis staat, maar was volgens mij aardig uitgebreid :) 8-)

Anoniem

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:48

TS, hoe is het afgelopen?

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 17:26

Tobbes schreef:
TS, hoe is het afgelopen?


Ik heb hem gisteren naar de trailer maker gebracht. Hij heeft gelijk een offerte gemaakt. Moet inderdaad een nieuwe bodem in en de zijwand moet gerepareerd worden. Offerte en alle gegevens heb ik nu naar de mensen gestuurd zodat zij een schadeformulier in kunnen vullen en opsturen naar verzekering. Ik heb in de bijlagen ook foto's staan en het bovag rapport. Nu is het dus afwachten of ze een deel vergoeden, helemaal vergoeden of hij 'total loss' verklaard wordt... in ieder geval ben ik blij dat ik alweer een stap verder ben :)

Ineke2

Berichten: 33124
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:29

Goedzo ts en heb je inmiddels dan wel de huur vergoed gekregen?

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:36

Ik ben benieuwd joh.... dwingen kun je ze niet en als hun verzekering het niet dekt, grote kans dat ze niet betalen. Want dat is dan wel een duur geintje, een nieuwe bodem en een zijwand die gerepareerd moet worden.
Vriendin had dit ook... ze leende de trailer van een andere vriendin (ik had al gewaarschuwd dit niet te doen, het gaat om een koudbloed in maatje "veel te groot en te zwaar" en een normale houten trailer) en ja hoor, beest heeft staan stampen en geprobeerd te draaien en weet ik veel wat ie allemaal heeft uitgespookt in de trailer, maar de bodem was dus kapot.

Haar verzekering dekte de schade aan een trailer niet dus mocht ze zelf 500 euro ophoesten. Wat ze niet had. Ze kwam maar niet over de brug, ze ontliep de vriendin van de trailer, nam de telefoon niet op als zij het was, reageerde niet op berichtjes, checkte met verjaardagen en andere feestjes vantevoren of de trailer-vriendin ook uitgenodigd was, als ze haar in de stad tegenkwam deed ze net of ze haar niet gezien had en vluchtte letterlijk naar huis, en thuis deed ze de deur niet open als trailer-vriendin voor de deur stond. En als wij er naar vroegen, dan reageerde ze gewoon niet. Dan hield ze gewoon haar mond en keek in een andere richting, letterlijk :')
De trailer heeft meer dan een half jaar lang kapot op het erf gestaan, ze heeft de trailer dus zolang niet kunnen gebruiken. Tot trailer-vriendin haar een keer tegenkwam, haar schouder heeft beetgepakt (zo van, niet weglopen) haar de huid volgescholden heeft en het geld eiste. Trailer-vriendin heeft alle gezamenlijke vrienden en kennissen via whatsapp op de hoogte gebracht. En toen moest ze wel. Eindelijk 500 euro komen betalen. Van hun vriendschap is inmiddels niet veel meer over :')

Edit: ze heeft wel gelijk haar verzekering aangepast, betaald nu iets meer premie, maar schade aan trailers van een ander is nu wél verzekerd

tiwi1969

Berichten: 7647
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:47

Mijn gewone WA verzekering deed helemaal niet moeilijk met uitkeren. Heeft je paard dat gedaan? Ja, dan is het verzekerd, ze vonden het zelfs geen probleem dat ik de brandweer opdracht had gegeven de trailer om mijn paard weg te knippen en de schade dus groter werd.
De gene van wie ik de trailer geleend had had hem nog maar een half jaar, was een oudje, en ze heeft gewoon de aankoopprijs vergoed gekregen.

Dit was er nog van de trailer over, paard was door het deurtje naar buiten gekomen en zat klem:
Afbeelding

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:50

Jemig... en gaat je paard verder nog wel braaf en zonder angst de trailer op nu? Ik hoop het voor je... ziet er best heftig uit...

tiwi1969

Berichten: 7647
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: wat moet ik doen wanneer een ander trailer sloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:07

Paard heeft minder angst dan ik, staat met wat aanmoediging van achteraf binnen 3 minuten in de trailer, stang erachter en klep dicht.
Ik heb net na 2 jaar weer met mijn eigen paard in de trailer gereden, dat liet ik tot nu toe altijd aan anderen over terwijl ze gewoon erg braaf is op de trailer. Wel heb ik met verschillende andere paarden in de trailer gereden, twee weken na het ongeluk mocht mijn dochter met haar pony naar Horse Event dus trailer gehuurd en karren maar, gelijk een rit van 1,5 uur.
Ongeluk is gebeurd doordat ze het hooinet, met haakje en al, van de wand had getrokken en deze tussen haar achterbenen is geraakt. Ze is gaan bokken en gevallen. Mijn gelegenheidsgroom heeft haar touw los getrokken voordat de klep open was omdat ze zo raar hing. Paard is onder de voorstang door naar buiten gekomen, groom in paniek en ik de rust zelve. Stond met 1 hand mijn paard haar hoofd vast te houden zodat ze daarmee niet op het asfalt kon vallen, in de ander hand de telefoon om de DA te bellen en heb groom opdracht gegeven 112 te bellen en om de brandweer te vragen.

Het knippen van de trailer heeft m.i. mijn paard gered, achteruit terug had haar voorbenen waarschijnlijk ernstig beschadigd. Ondanks dat ze een beschadigde wervel heeft overgehouden aan het ongeluk gaat het nu goed met haar en is ze normaal te rijden.