Manen eraf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meggie019

Berichten: 68
Geregistreerd: 01-05-13

Manen eraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 11:15

Hoi,
mijn pony staat sinds kort op de grote wei met de andere paarden (in de zomer staat ze op een kalere wei met een ander paard), nu zijn alleen d'r manen er voor een deel afgekrabd door een ander paard. Het is nog niet heel erg maar ik ben bang als het zo door gaat dat er echt happen in gaan komen en dat is zonde want ze heeft een hele mooie dikke bos. Nu heb ik op bokt al wat over antibijt gelezen maar ik heb niet zoveel zin in een stinkend paard. En het blijft natuurlijke paarden gedrag en dat wil ik zo min mogelijk in de weg staan. Bestaat er een huis tuin en keukenmiddeltje wat hier misschien tegen helpt? Of een antibijt die niet zo stinkt of heftig is?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:46

Ik zou het wel weten manen eraf of stinkend paard..

Maar buiten dat stinkt anti bijt volgens mij niet zo erg, het is puur de smaak die zo vies is.
Ik weet dat sommige mensen ook sambal gebruiken voor dingen waar ze vanaf moeten blijven, maar om nou sambal in je manen te smeren.. :+

Meggie019

Berichten: 68
Geregistreerd: 01-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 18:32

Dustyenmax18 schreef:
Ik zou het wel weten manen eraf of stinkend paard..

Maar buiten dat stinkt anti bijt volgens mij niet zo erg, het is puur de smaak die zo vies is.
Ik weet dat sommige mensen ook sambal gebruiken voor dingen waar ze vanaf moeten blijven, maar om nou sambal in je manen te smeren.. :+


Ik had op bokt juist gelezen dat het wel erg stonk maar dat was misschien maar een bepaalde soort. Mijn pony staat bij mensen aan huis gestald en voor hun zou ik het dus niet fijn vinden als ze al van een kilometer afstand te ruiken is om even te overdreven. Bedankt voor je reactie! Ik zal even bij een ruitersportzaak informeren

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Manen eraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:42

je kunt er ook vlechten in doen, dat helpt bij mij wel.