Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 13:16

Iets waar ik het met mijn nieuwe liefde van het weekend over had. En nu ben ik natuurlijk benieuwd naar ervaring van bokkers. Tips zijn natuurlijk ook welkom :j

Ik heb een nieuwe vriend. Het is nog heel pril (pas 1,5 maand), maar het voelt enorm goed. We zijn 34 en 36, dus beiden kijken we ook iets sneller naar de toekomst dan wanneer je 21 bent. Ook ivm een eventuele kinderwens. We hebben nou eenmaal niet de tijd om nog rustig 5 jaar te wachten :D
Aan de andere kant willen we overigens ook niks overhaasten hoor. Het zijn vooral onderwerpen van gesprek, maar moeten zeker niet volgende maand gerealiseerd zijn. Het is ook meer kijken of we met zaken op 1 lijn liggen, zodat áls het zover komt, we beiden weten wat we willen met elkaar. Hij komt uit een langere relatie incl huwelijk. Ik ben al een tijd vrijgezel en mijn langste relatie daarvoor was 1,5 jaar. Maar het voelt enorm goed. Zo anders dan hiervoor.

Nu heeft mijn vriend een dochtertje in de kleuterleeftijd die nog niet van mijn bestaan weet. Ook dat is onderwerp van gesprek, want wanneer is de tijd rijp om kennis te maken? Hij was er in het begin heilig van overtuigd dat dat wel een half jaar zou duren. Maar nu komt hij er op terug. Het is wel erg lang. Maar wanneer doe je dat dan wel? Wanneer weet je dat de tijd juist is? Ik heb er zelf minder haast mee. Natuurlijk ben ik nieuwsgierig, maar heb het al eens meegemaakt en weet dat het ook mis kan gaan. Nu voelde die relatie ook niet zo goed als nu, maar het was zo sneu voor het kind van mijn ex toen wij na 4 maanden weer uit elkaar gingen en hij zich al wel aan mij gehecht had (lang verhaal, maar ik was meer een moederfiguur dan zijn eigen moeder voor hem).
En dat wil ik nu voorkomen. Natuurlijk weet je niet hoe het gaat lopen, maar ik vind 1,5 maand gewoon echt wel te snel. Ik heb ook aangegeven dat hij bepaalt wanneer en we samen kijken naar in welke setting (zelf vind ik de speeltuin waar zij vaak komen een goed idee, neutraal terrein, maar wel bekend voor haar en ongedwongen). Maar hij is absoluut leidend daar in.
Daarnaast willen we allebei van de status 'geheim' af, want dat voelt ook niet lekker. Nu is dat bijzaak hoor, zijn dochter staat voorop en ik schik me daar naar. Dat het dan niet zo praktisch is, dat is dan maar even zo. Dat is toch tijdelijk. En ook daar was hij het helemaal mee eens. Al heb ik het idee dat hij er meer moeite mee heeft dan ik.

Dan hebben we natuurlijk nog zijn ex/de moeder van zijn dochter. Ook zij moet van mijn bestaan afweten en ik wil graag kennis maken, zodat zij ook weet wie haar dochter regelmatig gaat zien. Ze hebben co-ouderschap, waarbij ze voorlopig meer bij mijn vriend is wegens omstandigheden maar dit in de toekomst 50-50 wordt. We zouden elkaar dus vaak gaan zien. Ik vind die kennismaking zelf heel belangrijk en ook niet meer dan normaal. Ze zijn overigens goed uit elkaar, dus dat is al makkelijker dan wanneer het gaat om een vechtscheiding.

We gaan hier overigens prima uit komen samen hoor, maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen van jullie :j

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:22

Ik heb er zelfs geen ervaring mee, maar wat als je er niet direct een naampje aangeeft naar de kleine?
Helemaal omdat ze nog zo jong is, hoef je het ook niet ingewikkelder te maken dan het is toch? :)
Wellicht kan je het scharen onder 'een goede vriendin van papa', en kan ze er geleidelijk aan wennen dat het meer wordt (is).
Maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat dat voor jezelf ook niet helemaal lekker voelt, omdat je meer bent dan dat. :j

Lente
Berichten: 27786
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:31

Tja... Hier had ik na mijn eerste relatie na mijn scheiding besloten dat ik een volgende partner véél later zou introduceren...

Mijn huidige vrouw kwam uiteindelijk al na 1,5 week over de vloer :=

Dat voelde gewoon goed en dat paste bij ons. Inmiddels zijn we 3 jaar verder trouwens :D

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:44

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar heb wel een soort gelijk iets meegemaakt
maar dan in de Oma variant ;)

Wat ik zou doen als ik jou was is eerst kennis maken met de moeder :) Dat lijkt mij in deze het allerbelangrijkste :)

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:52

BloemBloem schreef:
Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar heb wel een soort gelijk iets meegemaakt
maar dan in de Oma variant ;)

Wat ik zou doen als ik jou was is eerst kennis maken met de moeder :) Dat lijkt mij in deze het allerbelangrijkste :)


Ik zou inderdaad ook eerst kennis maken met de moeder (ex). Wie weet heeft zij nog tips en kan ze het rustig introduceren bij haar dochtertje.
Als de ex het hoort via haar dochtertje lijkt mij geen goed begin.
Succes in iedergeval :)

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:55

Wij zijn gewoon wezen wandelen en hebben er niet meteen een naam opgeplakt voor haar. Zo hebben we verschillende dingen gedaan zonder er te veel van te maken. Dat is later wel in overleg met de moeder gebeurd, daar is een boekje gemaakt met dat papa nu bij mij woonde samen met de hond enz...

Moeder heeft inmiddels zelf een nieuwe vriend en heeft dit in mijn ogen best goed aangepakt, ze is wezen eten bij het pannenkoekenhuis met de kleine, en "toevallig" kwam haar vriend daar ook, en hebben ze samen gegeten, daarna wel ieder hun eigen weg en dat zo verder uitgebreid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:10

Hier ging het eigenlijk best snel, maar wel heel rustig en fijn eigenlijk.

Toen wij van daten naar een relatie overgingen heb ik mijn ex al ingelicht. Eigenlijk omdat ik van hem wist dat hij vaak veel tijd nodig heeft om iets groots te verwerken en eraan te wennen. Ik heb hem toen uitgelegd dat er iemand in mijn leven was waarmee ik een relatie ben aangegaan, dat het nog pril was maar dat ik het wel alvast wilde vertellen zodat hij er rekening mee kon houden. Dat werd erg goed opgevangen.

Na een poosje leerde mijn vriend mijn toen nog net geen 2 jarige dochter kennen, maar dan op een vriendschappelijke manier. Mijn vriendenkring bestaat voornamelijk uit mannen dus dat er geregeld (mannelijke) vrienden over de vloer kwamen was niks geks.

Na weer een poosje waren we er zo zeker van en ging alles heel soepel van logeren naar daadwerkelijk samenwonen en inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en heeft mijn dochter 2 papa's vindt zij (ze is mijn vriend dus echt zelf papa gaan noemen, wat we nog geprobeerd hebben te veranderen... maar ze bleef erbij dus ach, een goed teken naar iedereen toe denken we dan maar). Al weet ze wel heel goed het verschil tussen pappie (ex) en papa (vriend), ze behandelt ze niet anders en we gaan met z'n allen extreem goed en gezellig door een deur. :)

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:41

Toen wij in dit stadium zaten kozen we inderdaad ook voor neutraal terrein :j

Bij ons waren er geen exen om eerst in te lichten (mijn 'dochter' is eigenlijk mijn nichtje, haar ouders zijn overleden dus konden we niet inlichten. En de eerste vrouw van mijn man (de moeder van zijn zoon) is ook overleden), maar mocht dit wel gekund hebben en er was goed contact met de ex dan had ik er zeker voor gevoeld het met de ex te bespreken. Maar dat is maar net hoe die tegenover een nieuwe partner staat denk ik.

Ons kinderen waren in die tijd beiden drie jaren oud. We zijn eerst neutrale leuke dingen gaan doen met de kinderen, naar speeltuin, naar bos, etc. Dit al vrij snel, met een maand denk ik. Maar nog verder niks benoemd, gewoon als gezellig. En ondertussen zochten mijn man/toen nog vriend en ik uit of het wat ging worden :P
Uiteindelijk wouden we in kindertaal aan hun uitleggen hoe het zat en toen zei mijn stiefzoon met grote pret ogen: 'maar dat wisten Mae en ik al lang hoor :='. Mijn man vroeg waarom ze dan niks gezegd hadden. 'nou, misschien wisten julie het nog niet en we wouden het niet verklappen' _O-

We zijn nu drie jaar verder, getrouwd en er is drie maanden terug een tweeling bijgekomen :D de oudste twee zeggen beiden uit zichzelf papa en mama, ook al weten ze dat ze meer ouders hebben.

Laat je dus niet teveel afschrikken door horrorverhalen over samengestelde gezinnen. Het kan ook heel goed gaan! Er is niemand die jullie kan vertellen wanneer het juiste tijd is, dat voelen jullie alleen zelf aan. Bovendien kent je vriend zijn kind: hoe het kind is is doorslaggevend in hoe je het aanpakt.
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 26-09-16 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Lente
Berichten: 27786
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:45

Wauw IJsco-love, het is wat off-topic maar wat mooi dat jij de zorg voor je nichtje op je hebt genomen...

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 14:51

Sluit ik me bij aan :j

Wubwub: zoals jij omschrijft, zo heb ik het ook aangegeven inderdaad. En volgens mij staat het zo ook in de papieren rondom de scheiding. Maar ik wil los van inlichten ook nog kennismaken. Dat kan dan eventueel daarna wel, maar ben het er absoluut mee eens dat zij eerst op de hoogte moet zijn. :j

Het een andere naam geven ben ik geen voorstander van. Maar een langzame introductie zoals IJsco_Love spreekt mij wel erg aan. Eerst leuke dingen doen op neutraal terrein en langzaam verder introduceren. Lijkt me mooi als dat zo kan :j

Mooi om jullie ervaringen ook te lezen. Ik ben ook heel benieuwd naar de toekomst (wie niet :D ), maar ben van mezelf een kalm en rustig persoon, dus zo gaat het in deze situatie ook. En hij is eigenlijk ook precies zo. Ik maak me er eigenlijk niet druk om, push niks en laat het op zijn beloop. Het is allemaal bespreekbaar en ik ben er van overtuigd dat we er samen uit gaan komen. En dan hoop ik gewoon op een mooie toekomst met zijn allen :j

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:57

Ook hier ging het vrij snel, ik denk dat ik het zoontje van mijn vriend na een maand of 2 heb ontmoet. Hij was toen nog geen 2 jaar. Ideaal, want zo'n jong kind stelt nog geen vragen: je bent er gewoon. Ik heb hem gewoon bij mijn vriend thuis ontmoet, heb me aan hem voorgesteld en dat was het. We hebben er verder geen punt van gemaakt eigenlijk. Bij een iets ouder kindje, zoals de dochter van je vriend, zou ik het misschien wel iets meer doordacht aanpakken. Je vriend zou jou kunnen introduceren als 'een vriendin van papa' en het kan dan best goed zijn om op neutraal terrein af te spreken. Wandelen of naar een speeltuin gaan is volgens mij prima, dan heb je ook iets om te doen met elkaar.

Pas een tijdje nadat ik het zoontje van mijn vriend heb ontmoet, heeft hij zijn ex over mij verteld. Zij moest er wel even aan wennen en gaf ook aan dat ze mij wel eens wilde ontmoeten. Een tijdje later heb ik haar dus ontmoet (niet gepland, we kwamen haar toevallig tegen). Ook dat ging heel relaxt.

Naar mijn idee moet je er zelf niet een al te groot punt van maken. Als je er maar netjes mee omgaat (inderdaad de ex tijdig inlichten, de dochter rustig de tijd geven om aan jou te wennen), dan is dat voor alle partijen het prettigst.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:00

Het een andere naam geven (zoals 'een kennis' of 'goede vriend') hebben wij ook bewust niet gedaan. Mijn man zei tegen zijn zoon gewoon: 'Dit is Alexis' bij wijze van spreken en andersom. Niks verteld wat we nog niet wouden vertellen maar ook niks gebagatelliseerd. Wij afgesproken hadden dat als één van de kinderen eerder naar zou vragen als dat wij vertelden, dat we gewoon eerlijk antwoord zouden geven op niveau van het kind.

Het zal gerust niet altijd makkelijk gaan, overal zijn hobbels, maar denk dat je er al heel realistisch instaat, ts! Gewoon rustig het op zijn beloop laten en doen wat voor jullie goed voelen.
Er bestaan ook leuke kinderen boeken over stiefouders.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:34

Wat leuk Amanda, dat je weer een leuke man in je leven hebt.
Met kennismaken met kinderen heb ik ook ervaring, al waren de kinderen van mijn (inmiddels) man al wel wat ouder. Die waren 8 en 11 toen ik ze leerde kennen.

Zijn ex wist al wel dat hij een nieuwe vriendin had, maar had mij ook nog nooit gezien. Toen we een keer een rondje aan het wandelen waren samen, kwamen we zijn ex met dochter (de jongste) toevallig onderweg een keer tegen (eigenlijk veel sneller dan gepland, we hadden juist een omweg genomen om niet langs hun huis te komen :+ ). Dus even hallo gezegd en handje geschud. Zijn zoon kwam een week of wat later een keer met zijn moeder langs om iets op te halen (ze waren nog niet zo lang uit elkaar en hij is blijven wonen in het huis waar zij met het hele gezin woonden voor de scheiding).
Hij wilde toen geen handje schudden, maar we hebben we even van een afstandje naar elkaar gezwaaid.

Het heeft nog veel langer geduurd voor ik bij hun in huis was als zij hun papa-weekend hadden (om de andere week waren ze van vrijdagmiddag na schooltijd tot maandagmorgen voor schooltijd bij hun vader).
En in het begin ben ik ook niet meteen blijven slapen als zij er waren, maar was ik er bijvoorbeeld als ze uit school kwamen vrijdagmiddag en ging ik voor en later na het eten weg.

We zijn inmiddels 8 jaar verder en ik heb de leukste bonuskinderen die ik me kan wensen :D
Er is nog steeds goed contact ook met hun moeder, we vieren alle verjaardagen en kerst bijvoorbeeld gewoon met ons allen, wel zo makkelijk en gezellig.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:18

Ik zou eerst als gewone vriendin over de vloer komen als zijn dochter er is. Niet aan elkaar zitten, dat kan heel moeilijk zijn voor zo'n kleintje en ik zou echt not amused zijn als mijn ex zoiets bij onze dochter zou flikken.
Zelf zou ik minstens een half jaar wachten voordat ik een man op vriendschappelijke wijze aan mijn dochter zou voorstellen. En dan heel langzaam laten zien dat we elkaar lief vinden.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:40

Amanda, wat leuk dat er zo'n fijne man in je leven is!

Verder sluit ik me aan bij wat er al gezegd is door oa ijsco-love. Eerst leuke dingen doen zonder 'het' een naam te geven. En later zeggen jullie 'gewoon' een keer dat jullie verliefd zijn. Dat is al spannend genoeg voor een kleuter :D

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:47

In alle eerlijkheid vond ik ook altijd dat je daar zeker een maand of 6 mee moest wachten maar is dat toen ik mijn man leerde kennen ook drastisch ingekort naar een maand ofzo. Maar goed 6 maand nadat we elkaar leerden kennen was ik ook al, bewust, zwanger. Dus we hebben wel wat meer zaken uhm wat versneld *\o/*


En overigens 10 jaar later nog erg happy samen. We waren ook al wat ouder, 27 en 43. Dus dan weet je ook wel vrij rap of iets echt goed zit.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:57

Ik denk dat het heel erg uitmaakt hoe lang de eigen ouders al uit elkaar zijn. Als ze gewend zijn aan het idee dat papa en mama niet meer samenkomen, is de introductie van een nieuwe partner als het een beetje meezit 'leuk voor papa'. Als papa en mama nog maar net uit elkaar zijn en papa komt na twee weken met een nieuwe vriendin... dan stuur je aan op trauma.

Het is best afhankelijk van het kind in kwestie, en ik vind het heel verstandig om van te voren kennis te maken met de moeder. Dat scheelt ook weer weerstand in de andere helft van het co-ouderschap.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:00

Persoonlijk geen ervaring in het samenvoegen van gezinnen. Maar in mijn omgeving wel. Wat ik echt een goede basis vind is het goed contact met de andere ouder.

Want je merkt dat kinderen enorm beïnvloed worden als die verstandhouding niet goed is. Dus ik ken gezinnen die echt heel gelukkig zijn en de bonus kinderen echt super gelukkig zijn.

Maar helaas ken ik ook gezinnen die echt elkaar niet kunnen luchten of zien omdat ze elkaar niet mogen.

Succes en doe wat je hart je ingeeft.

danielle_x

Berichten: 1676
Geregistreerd: 24-04-08
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:09

Persoonlijk zou ik langer wachten. Mijn ouders gingen scheiden toen ik 4 was, nieuwe vriend leren kennen en uiteindelijk toen ik 6 was hem pas voor het eerst gezien.

Zoek eerst echt uit of jullie voor elkaar gaan en dat het niet over een paar weken over is. ( we kunnen niet in de toekomst kijken over over haasten is nooit goed)
Zijn kind mag dan wel Jong zijn maar ze voelen/begrijpen meer dan we soms denken.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:16

Hier toen ( nu ex ) na zo'n 4 maanden.
Eerst zijn we gewoon wat leuks gaan doen in de middag. ( jochie was 6 )
Toen bleef ik eens een weekend "logeren"
Gewoon op de bank.
Pas toen het echt vertrouwd was ect, was ik pas papa's vriendin.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:27

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar anderhalve maand lijkt me snel. Het is nog vrij pril dus ik denk dat ik nog even zou wachten.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 08:29

Leuk om alle ervaringen zo te lezen :j
Vriend en ex zijn nu 2,5 jaar uit elkaar. Dus al een tijdje. Verstandhouding is goed en dat wil ik ook graag zo houden. We hebben het er gister over gehad en hij gaat haar tzt eerst inlichten voor ik kennismaak met hun dochter. Staan we allebei ook achter (had niet anders verwacht :D ) en we verwachten ook geen problemen eigenlijk. Alle tijd, geen haast en niets pushen.

IJsco_Love schreef:
Het een andere naam geven (zoals 'een kennis' of 'goede vriend') hebben wij ook bewust niet gedaan. Mijn man zei tegen zijn zoon gewoon: 'Dit is Alexis' bij wijze van spreken en andersom. Niks verteld wat we nog niet wouden vertellen maar ook niks gebagatelliseerd. Wij afgesproken hadden dat als één van de kinderen eerder naar zou vragen als dat wij vertelden, dat we gewoon eerlijk antwoord zouden geven op niveau van het kind.

Het zal gerust niet altijd makkelijk gaan, overal zijn hobbels, maar denk dat je er al heel realistisch instaat, ts! Gewoon rustig het op zijn beloop laten en doen wat voor jullie goed voelen.
Er bestaan ook leuke kinderen boeken over stiefouders.

Precies dit. Ongedwongen, niet moeilijk doen, niet te krampachtig, maar ook niet opdringerig. Het is al spannend genoeg :j

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Nieuwe liefde, wanneer voorstellen aan kind partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:01

Ik zou inderdaad ook eerst de expartner inlichten. Ik zou zelf namelijk not amused zijn als ik erachter kwam dat mijn kind nieuwe partners van mijn ex zou zien zonder dat ik er vanaf wist...en dan niet dat ik moet weten met wie mijn ex omgaat, maar wel met wie mijn kind in aanraking komt.

Daarnaast denk ik dat je vanzelf wel merkt wanneer de tijd rijp is voor de ontmoeting. Ik denk dat jullie sowieso al goed bezig zijn door erover te praten. Als het eenmaal zover is, zou ik wel zo eerlijk mogelijk blijven. Kinderen kunnen meer handelen en snappen meer dan je denkt. Je hoeft er niet gelijk een label aan te hangen, maar dingen 'verzinnen' lijkt mij niet wenselijk.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:07

spottedponie schreef:
Wij zijn gewoon wezen wandelen en hebben er niet meteen een naam opgeplakt voor haar. Zo hebben we verschillende dingen gedaan zonder er te veel van te maken. Dat is later wel in overleg met de moeder gebeurd, daar is een boekje gemaakt met dat papa nu bij mij woonde samen met de hond enz...

Moeder heeft inmiddels zelf een nieuwe vriend en heeft dit in mijn ogen best goed aangepakt, ze is wezen eten bij het pannenkoekenhuis met de kleine, en "toevallig" kwam haar vriend daar ook, en hebben ze samen gegeten, daarna wel ieder hun eigen weg en dat zo verder uitgebreid


dit lijkt mij een goed is. je komt vaker mensen tegen en zo is het contact ook verder uit te breiden.
Maar zou de moeder hier zeker ook in betrekken

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:56

Siesjuh schreef:
Daarnaast denk ik dat je vanzelf wel merkt wanneer de tijd rijp is voor de ontmoeting. Ik denk dat jullie sowieso al goed bezig zijn door erover te praten. Als het eenmaal zover is, zou ik wel zo eerlijk mogelijk blijven. Kinderen kunnen meer handelen en snappen meer dan je denkt. Je hoeft er niet gelijk een label aan te hangen, maar dingen 'verzinnen' lijkt mij niet wenselijk.


Precies dit :j
Je kan prima zonder label én zonder er dingen bij te verzinnen kennis maken.

Het ligt ook aan hoe vaak het kind bij je vriend is denk. Zo hebben mijn man en ik beiden de 24/7 zorg over de kinderen ipv co ouderschap, dan is een half jaar wachten met voorstellen echt vreselijk lang en bijna niet te doen. Kan mij voorstellen dat dat ook is wanneer het kind de helft van de week bij de vader en helft van week bij moeder is. Dat is anders dan wanneer het kind één weekend in de twee weken er is, dan ontloop je het kind veel makkelijker.

Dus ga echt af op jullie situatie. Elke situatie en elk kind is uniek, benader het ook zo :j