Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:54

Tobbes schreef:
Volgens mij wordt dit weer zoveelste uitmaak topic :+


Nou nou :')


TS: Ik hoop dat jullie gesprek je gaat opleveren waar je op hoopt, maar vergeet vooral niet -wat de uitkomst ook is- jijzelf staat op nummer 1, altijd.
Ook ik ben van mening dat als jij niet jezelf kan zijn in deze relatie dit geen gelijkwaardige relatie is en je ten alle tijden voor jezelf moet kiezen, hoe moeilijk of pijnlijk ook.
Heel veel succes/sterkte!

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:00

CalipsoLover schreef:
Mijn vriend is een redelijk dominant en jaloers persoon, ik dacht dat dit wel zou overgaan maar jammer genoeg is dit niet zo.


In deze quote ligt het hele probleem verscholen: je zag al hoe je vriend was, en je kende de eigenschappen die jij vervelend vindt, maar tóch hoopte dat hij (alsnog) zou veranderen. Dat is geen gezond begin van een relatie, een relatie beginnen met iemand die je vervolgens hoopt te veranderen en te 'verbeteren' (iets wat jij dus bij hem hoopt te doen, en uit je verhaal te lezen hij ook bij jou). Dit kun je niet oplossen, óók niet als je je voorneemt dat vanaf nu niks meer gaat willen "veranderen", want je blijft je ergeren aan deze eigenschappen. De oplossing is dus: fatsoenlijk uitpraten, het uitmaken, heel verdrietig zijn, en ervan leren.

Je eerste grote relatie hoeft heus niet meteen de laatste te zijn: weinig mensen blijven bij zijn of haar eerste partner. Het is heel verdrietig, maar je "leert" ook van elke relatie: het meeste over jezelf. Dingen die je wel goed kunt hebben en dingen die je moeilijk vindt / dingen waar je vaak tegen aan loopt / dingen die je absoluut wel of juist niet wil in een relatie ('afhankelijkheid' bijvoorbeeld, of 'afstandelijkheid').

Ik wens je in elk geval veel success TS, dit soort dingen zijn rot maar je komt er uiteindelijk sterker en wijzer uit! :(:)

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 23:03

We zijn face to face gaan praten. Ik ging naar daar met echt de intentie om het gedaan te maken, maar ik denk dat ik veel bokkers teleur moet stellen, want het is me niet "gelukt". Van zodra ik hem zag staan dacht ik al 'sh*t'... Maar we hebben er echt grondig over gebabbeld. Ik heb alles eruit gesmeten wat ik moest zeggen, duidelijk gemaakt dat hij me niet kan onderdrukken en ik met zijn jaloerse kantjes kon leven maar hij niet elke fout die ik maak als een kans mag zien om dit meer te doen. Ik wil kunnen staan en gaan waar ik wil en op dit moment niet gelukkig ben. Dan eigenlijk gebabbeld over wat er anders moet ALS we verder gaan. Tjha, ik vrees dat ik hem nog té graag zie om uit elkaar te gaan, ik weet nu dat hij zijn fouten inziet en zich er bewust van is geworden, wat hij eerder nog nooit heeft gedaan. Maar vooral iets heel belangrijk wat hij zei, en waar hij zeker een punt heeft: "Gaan we echt opgeven door twee heel slechte weken na 9 hele goede maanden". En daar heeft hij gelijk in. Ik was hiervoor dolgelukkig. Maar ik ben blij dat we alles nu op een rijtje hebben gezet en er heel goed over hebben kunnen praten. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat het nu of nooit is, en we er beide 100% voor moeten gaan omdat het anders toch niet zal lukken. Ik wil niet over een week terug hetzelfde gesprek moeten aangaan en ik hoop dat hij dat beseft. Ik heb ook een redelijk sterk karakter dus me laten doen doe ik niet, en dat weet hij ook.

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:05

Jou keuze, als jij maar gelukkig bent.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:32

Laat je het weten wanneer hij je weer probeert te controleren??? Ik geef het een maand...

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:50

Rennen nu het nog kan,
Ik heb 2 jaar in z'n relatie gezeten.
Vriend zei elke keer ik hou er mee op etc.
Niet dus,
Uiteindelijk veel ruzie met mijn ouders en familie en vrienden.
Toen de knoop doorgehakt en nu gelukkiger dan ooit met mijn huidige partner.

Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:58

Het is prima om het nog een kans te geven. Je ogen zijn hopelijk open gegaan, waak ervoor dat je niet dezelfde valkuil inloopt en dan komt het goed, met of zonder hem :-)

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 00:18

Punt achter zetten en verder gaan met je leven en je geluk elders zoeken. Meer kan ik niet zeggen... Dit is ongezond en al helemaal op jouw leven

Anoniem

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 01:11

Hartstikke goed gedaan hoor. Niks met met kansen geven zeker niet als je gek op elkaar bent. Of het goed blijft gaan kom je alleen achter door het te proberen.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 01:30

Laat het niet weer langzaam weer terug gaan naar het oude he! Je bent nu duidelijk geweest, helpt het niet, uitmaken! Je bent nog zo jong..

Btw, voortaan eerder communiceren, gewoon zeggen wat je dwarszit. :)

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 01:40

Soms is een deel van 'houden van', loslaten.
Ik denk dat het misschien beter is om hem te laten gaan, tuurlijk zal je je even flink rot voelen, maar uiteindelijk wordt je r alleen maar sterker van. Maar het feit dat jij je na 10 maanden afvraagt of het zo nog wel gaat zou voor mij genoeg zeggen.. Als je je na 10 maanden al zoiets afvraagt hou je het niet nog 10 jaar vol ben ik bang.
Om het maar kort & krachtig te zeggen:
Geen hand vol, maar een land vol!

Enneehh, de AH bezorgd tegenwoordig thuis, dus voor een flinke bak ijs, een pak tissues en chocolade hoef je niet eens de deur uit! :+
(dit bedoel ik als grapje natuurlijk)

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:10

Een relatie hebben betekend niet dat je alles samen moet doen...hij had een afspraak bij de kapper en stelt aan jou voor om mee te gaan, jij hebt hier geen zin in (begrijpelijk)
Maar vervolgens zeg je dat hij jou dan in de steek laat omdat hij toch naar de kapper gaat.....
Kom op zeg!!
Je had ook kunnen afspreken dat hij naar jou kwam als hij klaar was bij de kapper in plaats van verongelijkt te doen.

Anoniem

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:19

Super dat jullie uitgepraat hebben +:)+

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:26

Captain schreef:
Relatie in een sleur? Je relatie IS een sleur. En je vriend is de grootste sleur. Wat een zak!

Kom voor jezelf op, je bent het waard. Schop die kerel de deur uit, koop een bak ijs, ga naar Bridget Jones' Baby in de bioscoop, jank 3 minuten en ga daarna feestvieren dat je weer vrij bent om je eigen leven te bepalen. *\o/*


Met jou kan ik door een deur!

Ts ik zou hem eruit trappen en lekker aan jezelf gaan werken. Indd een grote bak ijs kopen en even lekker huilen bij een film. Om vervolgens een fles wijn open te trekken en te lachen om wat voor eikel het was.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:34

woofie schreef:
Een relatie hebben betekend niet dat je alles samen moet doen...hij had een afspraak bij de kapper en stelt aan jou voor om mee te gaan, jij hebt hier geen zin in (begrijpelijk)
Maar vervolgens zeg je dat hij jou dan in de steek laat omdat hij toch naar de kapper gaat.....
Kom op zeg!!
Je had ook kunnen afspreken dat hij naar jou kwam als hij klaar was bij de kapper in plaats van verongelijkt te doen.


Deze viel mij ook op... ligt het echt alleen aan hem of ben jij een beetje een dramaqueen af en toe? Dat zijn dan ook dingen die je eerlijk moet bekijken :j

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:36

Ik vind het wel makkelijk praten van de meeste hier. Tuurlijk je bent nog jong, maar het is wel lekker makkelijk om meteen weg te lopen als het even niet goed gaat!

Ikzelf was ook 16 toen ik mijn huidige vriend leerde kennen (inmiddels 6.5 jaar samen). In het begin ging het zeker niet zonder slag of stoot. We moesten elkaar nog echt "vinden". Hij was ook eigenlijk nog helemaal niet klaar voor zo'n relatie. Na de eerste verliefdheid vond hij 2x per week afspreken meer dan genoeg terwijl ik hem graag dagelijks zag. Hij had ook veel meer ruimte voor zichzelf nodig. Ook wij hebben fikse ruzies gehad over karaktereigenschappen van de ander. Maar zolang je erover praat, en zeker niet te lang mee wachten!, kan het echt wel verbeteren! Je leert elkaar kennen, de grenzen kennen van jezelf en elkaar en met wat mazzel groei je samen verder en dichter naar elkaar toe.

Waar ik het wel mee eens ben met derest is dat je goed moet kijken wat je zelf wilt en zelf nodig hebt in een relatie. Houd daar echt aan vast! Veranderd hij niet? Of binnen een paar weken terug? Houd dan de eer aan jezelf en vertrek. Maar gaat het eerst weer maanden goed, blijf dan gewoon praten en kijk waar je terecht komt ;)

Heel veel succes en ik denk dat je voor nu de juiste keuze hebt gemaakt om hem nog een kans te geven!

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:15

CalipsoLover schreef:
Mijn vriend is een redelijk dominant en jaloers persoon, ik dacht dat dit wel zou overgaan maar jammer genoeg is dit niet zo.


Ervan uitgaan dat je vriend wel verandert is altijd een gedoemde relatie. Je moet je vriend nemen zoals hij is, anders had je iemand moeten zoeken die niet jaloers en dominant is.
Dus helaas TS, als jij niet van een dominante man houdt, zul je toch een nieuwe moeten zoeken (even kort door de bocht).

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:18

Oei, heel lastig verhaal, maar heel herkenbaar.

Ik had/heb het sinds 3 maanden met iemand die ook erg met zichzelf bezig is. Ik heb besloten, hoe verliefd ik ook ben en hoe gek ik ook op hem ben, dat ik dit niet meer hoef. Ik wil iemand die óók met mij rekening houdt. Het kost veel letterlijk lichamelijke pijn, maar uiteindelijk wel afstand van genomen. Nu niet leuk, maar op lange termijn wel het beste...

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:29

Hmmm, ik vind het een moeilijke, hoor...
Ik ben het principieel wel eens met degenen die zeggen dat je de andere moet accepteren zoals hij is. En als je dat niet kan, dat hij dan niet de geschikte partner voor je is.
Anderzijds: TS en haar partner zijn nog jong. Het is heel normaal dat je in een langdurige relatie moet leren geven en nemen. Wie zegt dat de partner zich bewust was van zijn jaloerse gedrag? Wie zegt dat het niet kan dat hij door dit gesprek inzicht in zichzelf heeft gekregen en aan zichzelf wil gaan werken? Als twee mensen elkaar echt graag zien, waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat ze samen op zoek gaan naar oplossingen voor hun problemen en leren van elkaar?
De vriend van TS kan jaloerse gevoelens hebben. De vraag is: hoe wil hij daar mee omgaan?

TS: Ik vind het net goed dat jullie het nog een kans geven. Blijf alert en spreek hem aan als je het gevoel hebt dat jullie in oude patronen hervallen. En bekijk inderdaad ook eens wat jouw eigen aandeel hierin is.
Als jullie allebei voor elkaar willen gaan, waarom niet!

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:18

Mooi dat jullie gepraat hebben.

En nu lekker in je strakke kleren zonder hem met een vriendin op stap. Niet om een vent te scoren maar om lol te maken en om duidelijk te maken dat je eigen baas bent. Laat hem maar jaloers zijn, zijn probleem toch?

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:25

Er zal een dag moeten komen dat je zelf in ziet dat het niet gaat en het lef eindelijk hebt om er echt een punt achter te zetten. Ik snap je wel hoor. Zo'n relatie als jij beschrijft heb ik ook gehad alleen duurde dat wat langer en ging het nog een stuk verder. Hoe vaak vrienden en mijn familie wel niet zei dat ik het uit moest maken. Maar ik durfde niet. Tot dat ik er op een dag écht klaar mee was en het durfde! Beste keus ooit :D En had ik toendertijd véél eerder moeten doen.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:30

MariekeB schreef:
Hartstikke goed gedaan hoor. Niks met met kansen geven zeker niet als je gek op elkaar bent. Of het goed blijft gaan kom je alleen achter door het te proberen.

Dit inderdaad. En anders heb je altijd nog het advies van kamp 'dumpen'

SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:53

Mannen veranderen nooit... als het nu moeilijk gaat, na amper 10 maand, heb je een probleem. Blijf niet ten koste van je jonge leven bij iemand die het niet waard is! Je bent 17, tklinkt nu misschien onoverkomelijk maar echt: ander en beter! Je gaat hem niet veranderen. En dat met die andere meisjes: once a cheater, always a cheater!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:17

SofieHavan schreef:
Mannen veranderen nooit... als het nu moeilijk gaat, na amper 10 maand, heb je een probleem. Blijf niet ten koste van je jonge leven bij iemand die het niet waard is! Je bent 17, tklinkt nu misschien onoverkomelijk maar echt: ander en beter! Je gaat hem niet veranderen. En dat met die andere meisjes: once a cheater, always a cheater!


Dit is echt onzin. Alsof je niet kan leren van je fouten...

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:09

SofieHavan schreef:
Mannen veranderen nooit... als het nu moeilijk gaat, na amper 10 maand, heb je een probleem. Blijf niet ten koste van je jonge leven bij iemand die het niet waard is! Je bent 17, tklinkt nu misschien onoverkomelijk maar echt: ander en beter! Je gaat hem niet veranderen. En dat met die andere meisjes: once a cheater, always a cheater!


Ben het hier echt niet mee eens. Juist op die leeftijd veranderen jongens wel. Als hij echt om haar geeft zal hij ervoor werken en daarnaast zal hij ook anders worden wanneer de pubertijd over is of als hij gaat studeren/werken. Dat mannen nooit veranderen vind ik gewoon echt te kort door de bocht.