Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20423
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:52

Joolien schreef:
:evaw:

NEXT, lekker een jongen zoeken waarbij je wel jezelf mag zijn.



Dit dus! Heel erg mee eens... Iemand waarbij ik niet mezelf kan zijn is helaas niet 'the one'. :n

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:03

Iedereen kan hier natuurlijk zeggen dat ze bij hem weg moet gaan.. dat advies begrijp ik ook heel goed.. maar ik weet niet of TS daar zelf ook klaar voor is..

Dus ik heb geen advies voor je TS.. de beste stuurlui staan aan wal immers.. maar ik heb wel een vraag.. die misschien niet eens zo makkelijk te beantwoorden is..
Wat wil je zelf?

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:05

Meid je bent nog jong. Geniet nog lekker van het leven en zoek een jongen die jou wel waard is.
Ook al doet het pijn en heb je verschrikkelijk veel verdriet, ga genieten van het leven.
Toen ik 18 was werd ik ook verliefd op mijn eerste grote liefde, maar ik heb nooit een relatie met hem gehad en dat was een bewuste keuze hoe moeilijk ik het ook vond.
Nu heb ik een vriend waar ik dol gelukkig mee ben.
Jij komt de ware ook nog wel tegen ;)

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:10

ik volg de rest.

je bent 17.
liefde,relatie,.... moet dan vooral leuk,onbezonnen,makkelijk en vrolijk gaan.
als je op die leeftijd(waar mensen veel flexibeler zijn dan pakweg 10j later) al zo'n strubbelingen,moeilijkheden en mankementen ondervindt,dan is het gewoon niet mogelijk om die relatie stand te houden zonder jezelf erin te verliezen.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 17:19

horsies5 schreef:
Iedereen kan hier natuurlijk zeggen dat ze bij hem weg moet gaan.. dat advies begrijp ik ook heel goed.. maar ik weet niet of TS daar zelf ook klaar voor is..

Dus ik heb geen advies voor je TS.. de beste stuurlui staan aan wal immers.. maar ik heb wel een vraag.. die misschien niet eens zo makkelijk te beantwoorden is..
Wat wil je zelf?

Het liefst wil ik terug gelukkig zijn met hem, en terug mijn vrijheid hebben.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:21

Je wilt dus eigenlijk niet bij hem weg.. maar op deze manier ben je gewoon niet gelukkig..
Kun je dat met hem bespreken en wat zegt hij dan?
Denk je dat het überhaupt mogelijk is om weer gelukkig te worden met hem?

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 17:25

horsies5 schreef:
Je wilt dus eigenlijk niet bij hem weg.. maar op deze manier ben je gewoon niet gelukkig..
Kun je dat met hem bespreken en wat zegt hij dan?
Denk je dat het überhaupt mogelijk is om weer gelukkig te worden met hem?

Ik heb hem daarnet aan de telefoon gehad maar was helemaal overspoeld door emoties en hij ook had ik de indruk. Ik heb dus min of meer gezegd dat ik ermee wil kappen, en hij zag het wel aankomen denk ik. We hebben over een half uurtje afgesproken om er over te praten. Misschien komen we er nog uit, maar ik heb hem al eens duidelijk gemaakt dat ik niet onderdrukt wil worden maar dit heeft niet veel geholpen, dit was al enkele maanden geleden...

Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:25

Je kan iemand niet veranderen en iemand die zichzelf zo in het middelpunt zet nu al, gaat dat waarschijnlijk blijven doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:28

Je mag in een relatie niemand van vrijheid beroven om het even hard te zeggen. Ik bedoel daarmee niet opsluiten in de letterlijke zin van het woord. Je moet elkaar in zijn waarde laten.
Nu versta ik onder vrijheid ook niet dat je het recht moet hebben om scheve schaatsen te gaan rijden. Maar gewone, alledaagse zaken moeten mogelijk blijven zonder dat je je moet verantwoorden.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:32

10 maanden relatie en je omschrijft hier al meer ruzies als ik in ruim 4 jaar. Dit is je beste vriend? Zelfs vrienden gaan niet zo met je om. Verliefd op hem of verliefd op de situatie (je eerste lange serieus relatie) Is dit wat je voor altijd wil? Want veranderen zit er echt niet in. Jaloerse mannen blijven altijd jaloers en achterdochtig en dat komt vooral omdat ze alleen zichzelf als voorbeeld hebben en zelf niet te vertrouwen zijn. Er lopen betere rond, gun jezelf dat. Het doet even zeer maar het is niet het einde van de wereld

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:33

Je bent niet jezelf bij hem, want jullie hebben duidelijk andere behoeftes en jij gaat altijd mee in zijn wil. Verder heb je zijn fout (waar je niet verder op in wil gaan) nog helemaal geen plaatsje gegeven, anders had je gevoel voor hem nog wel exact hetzelfde geweest en waren er niet ineens daarna veel meer ruzies.
Hij is dominant en jaloers zeg je, dat zijn rot eigenschappen maar het kan ook zijn wat jij eruit ligt. Wellicht zou een andere meid hem heel anders omschrijven (na 10 maanden relatie)
Iemand kan voor de een jaloers overkomen maar als je een vriend hebt die hetzelfde is/voelt en daar prima mee om kan gaan en weet waar jouw grenzen liggen en ook daadwerkelijk daarnaar leeft, dan is er helemaal niks aan de hand.

Ik denk dat jij en je vriend niet (meer) bij elkaar passen. de liefde is er nu een beetje af, het verliefdheidsgevoel wordt nu omgezet naar 'houden van' en dan ga je pas zien of jullie matchen of niet.
ze zeggen toch niet voor niks dat je minimaal een jaar moet samenzijn voordat je bv gaat samenwonen (zijn mijn oma altijd) omdat je iemand in alle seizoenen moet hebben meegemaakt en na een jaar verdwijnt de kalverliefde en verschijnt de echte band.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:40

CalipsoLover schreef:
Het liefst wil ik terug gelukkig zijn met hem, en terug mijn vrijheid hebben.


Op zich logisch, hij is je eerste vriendje en dat is altijd wel iets bijzonders.
Over tien jaar zal je zien dat het niet meer dan een leuke herinnering aan je eerste echte verkering was.
Het leven gaat nu beginnen voor je, je bent nog zo jong. Ga daten, ga de wereld ontdekken en ga leren dat relaties veel leuker kunnen zijn dan dat het nu is.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:42

Je doet nu 10 maanden wat hij wil, vergeet niet TS dat je nog heel lang dit zult moeten doen als je erbij blijft.
:wave: Zeggen en gaan genieten. En vooral dingen doen die je graag doet.
Geen hand vol maar een land vol!

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:54

Ik weet nog hoe rot ik het vond, toen ik samen was met mijn eerste vriendje, om dit soort reacties te lezen en te krijgen van mensen om me heen. Mijn vriendje was niet zo heel verschillend van de jouwe. alleen waren wij 3 jaar samen en kwam er rond zijn 17e ineens een omschakeling in zijn gedrag. werd ook heel dominant. wilde niet dat ik de HAVO ging afronden en door ging studeren, want de man hoort meer te verdienen later en als we ooit gingen samenwonen dan kwam het huis op zijn naam blablabla. nou niks voor mij natuurlijk. Maar ook ik kreeg toen reacties als 'je bent nog zo jong, geen hand voor maar een land vol' maar dat is zo makkelijk gezegd. Ik ben van mening dat je zelf moet ervaren dat dit niet gaat werken. en dat weet je achteraf pas. Als je maar goed je eigen gevoel en waarde in de gaten houdt. Stel grenzen, gaat hij erover heen dan moet je karakter tonen en weggaan.
Bedenk wat je wilt en ga pas weg wanneer het kwartje bij jou 100% is gevallen dat hem dit niet gaat worden.
Is rot, echt, want je eerste vriendje is bijzonder. Maar dat is hij over 50 jaar nog. Maar dat is voor ons nu makkelijk praten en eigenlijk niet eerlijk.
Jij moet doen wat jouw hart zegt dat goed is. Ook al verklaart heel de wereld je voor gek. doe wat goed voelt.
Denk je dat jullie het nogmaals moeten proberen, dan doe je dat. Werkt het niet dan werkt het niet. Doet pijn maar probeer door te gaan.
heb aandacht voor je eigen gevoel.

Ik ben blij dat ik destijds door ben gegaan en het nog een kans heb gegeven. Het werkte niet tussen ons maar ik wist daarna wel HEEL goed wat ik NIET wilde in een jongen. En zoiets heb ik daarna ook niet meer aangetrokken gelukkig. Je krijgt er echt mensen kennis door dit soort ervaringen.

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:55

Relatie die uitgaat is nooit leuk.
Alleen maar erg verdrietig.

Gelukkig slijt verdriet van liefdesverdriet.

Ga met elkaar praten. Maar blijf ook trouw aan jezelf.
Je volledig aanpassen is niet handig.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:58

Ik zou er ook vandoor gaan. Want als je na tien maanden al niet meer gelukkig bent, hoe is dat dan over tien jaar? Ik denk dat je met zo'n jongen nooit de persoon kunt worden die je moet worden. En als je hiermee kapt word je er alleen maar sterker van en laat je dit geen tweede keer gebeuren. ;)

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:05

Het is heel moeilijk je eerste serieuze relatie te stoppen, maar dit is geen gezonde relatie TS. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om er mee te stoppen, maar het kan.
Het is goed dat je met hem gebeld hebt maar zo te lezen is er niks veranderd met toen je hem eerder gebeld hebt. Ga met hem face to face praten en zeg wat je dwars zit. wil die niet veranderen? Loslaten en een paar dagen huilen met een bak ijs, dat doet wonderen.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:08

Ik zat bijna 1,5 jaar in zo'n relatie (inclusief niet alles 'mogen' dragen, nieteens meer echt wat met vrienden kunnen doen) en het beste wat ik heb gedaan was het een paar maanden geleden uitmaken :j. Ja, het doet eerst even pijn, maar daarna kun je weer heerlijk genieten van je vrijheid! Ik zet liever niet alles zo op internet, maar je mag me uiteraard altijd een PB sturen :j.
Als laatste: zulke mensen veranderen niet en het heeft ook geen zin om het te proberen.

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:11

Ik heb in een soort gelijke relatie gezeten als jij, ook mijn allereerste vriendje, ik dacht altijd dat ik heel gelukkig was. Tot ik er dus achter kwam dat er wel heel erg veel niet klopte. Altijd was ik het die me weer aanpaste en zorgde dat het nog werkte, na weer de zoveelste heftige ruzie waarbij meneer het uitmaakte (deed ie vaker, dan hoopte hij dat ik smekend weer terug kwam) heb ik gezegd van: prima, dan is het nu uit. Beste beslissing ooit geweest!
Ik heb al single een hele leuke tijd gehad, die tijd had ik eerst een beetje overgeslagen en ik was nu ook een stuk sterker en zelfverzekerder dan ervoor. En totaal onverwachts vond ik toen weer een hele leuke jongen, die mij echt geweldig vind hoe ik ben, veel beter klikt met mij en totaal niet wil dat ik verander.

Het is een hele mooie eigenschap om in mensen het positieve te willen zien, maar mijn ervaring heeft geleerd dat mensen eigenlijk niet of nauwelijks kunnen veranderen. Dus als jouw relatie nu al niet werkt, dan gaat dan in de toekomst nooit heel veel beter worden. Dat hoopte ik wel, maar dat gebeurde ook niet na 2.5 jaar.

Sterkte, maar ik denk dat je er wel uitkomt. :)

Anoniem

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:31

Volgens mij wordt dit weer zoveelste uitmaak topic :+

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:35

Tobbes schreef:
Volgens mij wordt dit weer zoveelste uitmaak topic :+

Als je zo'n topic maakt ben je denk ik al zo ver dat je dat eigenlijk ook wel in ziet, maar toch bevestiging zoekt of misschien wel hoopt dat het niet zo erg is als je denkt.

TS doe vooral wat je zelf goed acht. Een relatie beëindigen is echt bagger, maar in een slechte blijven zitten is nog veel erger.

Anoniem

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:41

Succes dan met het uitmaken

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:38

onbarefeet schreef:
Als laatste: zulke mensen veranderen niet en het heeft ook geen zin om het te proberen.

Ik denk dat zinnetje alles wel zegt. Mensen zijn zoals ze zijn en jij kan dat niet veranderen. Ook al zeggen ze te veranderen, dat gebeurt niet. Misschien kort, maar de aard van het beestje verandert niet en zal altijd weer boven komen.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:44

Eef_Bam schreef:
Ts, dit is geen sleur, maar een ziekelijke en ongelijkwaardige relatie.
IK kan maar 1 tip geven: Run Forrest, run!


Nou inderdaad! Dit is ook het eerste wat ik dacht.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Relatie in de sleur, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:50

Praten heeft alleen zin als je nog met elkaar verder wil. In sommige situaties moet je gewoon een boodschap doneren en klaar. Dit is er zo een.