Sportieve stadsfiets??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 13:47

Hey bokkertjes,

Op het moment fiets ik op mijn stadsfiets met 4 versnellingen en zo'n schattig mandje voorop op sportieve wijze. Ik heb het dan over 60 km op een mooi zomers avondje.

Echter is dat niet echt meer een uitdaging en wil ik meer tempo maken. Dit lukt echter niet met de 4 versnellingen die ik heb.

Nou heb ik geen auto of wat dan ook, noch ruimte voor een extra fiets, dus het is van belang dat de fiets een snelbinder heeft.

Wielrennen is niet mijn ding, ben ik dan ook niet naar op zoek, maar iets met flink wat versnellingen die goed sportief is maar toch ook geschikt om boodschappen mee te doen en ik ben gelukkig.

Nou is er natuurlijk genoeg aanbod, maar dat is gelijk ook het probleem voor mij, ik heb geen flauw idee wat het beste bij mij past en zo even naar een winkel voor een nieuwe fiets gaan is geen optie helaas.

Ik hoop dus dat 1 van jullie de gouden tip heeft voor mij.

Thanks!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:52

Ik heb zo'n hybride fiets, prima voor in de stad (de fietstassen passen er gewoon op) maar heeft 24 versnellingen en ik fiets er zelf gemiddeld ruim 100km/week op :)

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:53


Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 14:36

Thanks voor de tips, weten jullie toevallig ook wat jullie gemiddelde snelheid is als je goed doortrapt maar zonder jezelf echt in het zweet te werken?

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:45

Op mijn gewone stadsfiets (7versnellingen) trap ik zo'n 15 km/u zonder zweet en op de mtb (21 versnellingen) gaat zonder zweten makkelijk 20 km/u. Trap je lekker door en is zweten geen punt dan mag je bij beide zeker 5 erbij tellen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:54

Xyris schreef:
Thanks voor de tips, weten jullie toevallig ook wat jullie gemiddelde snelheid is als je goed doortrapt maar zonder jezelf echt in het zweet te werken?


Dat is geheel en al afhankelijk van je conditie.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:59

Gazelle Orange C7.

Hele fijne fiets.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:13

Afbeelding

Ik heb deze, Gazelle Ultimate Excellent met 27 versnellingen.
Hij fietst ontzettend fijn! Ik hou m'n moeder met d'r elektrische fiets met gemak bij altijd! Dus rond de 20-25 km/h. Ik ging er ook een keer 32 mee :')

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:30

Ik fiets zo'n 20 km/u gemiddeld als het niet vreselijk waait. Dan lukt 10km zonder te zweten prima. Ik trek vaak wel na een km of 3 een laagje uit, vooral als de zon schijnt :)

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:37

die gazelle ultimate hierboven is echt heel fijn. Mijn moeder heeft die en gebruikt hem voor zowel boodschappen als langere tochtjes en ze houdt mij met mijn MTB prima bij.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:12

Ik heb een koga miyata prominence. Fiets hier Denk ik z'n 100km in de week op. Moest enorm wennen. Verboer er wel van alles op. (bijenkast en bijenraampjes, veel verschillende soort en maten boodschappen, jarrycans van 40L?) kan die hij allemaal vervoeren. Heb 21 versnellingen maar gebruik er eigenlijk maar 4, van de grote tandwielen alleen de middelste en de zwaarste. En de 5 en 6 van de kleine tandwielen. Vind dit merk niet ideaal en beetje suf, voor mij te recht op. Zadel gaat door zadelvering ook licht draaien als die ouder word. Zou er niet heel snel meer voor kiezen.

Hoor altijd goede verhalen van het merk snell.

Anoniem

Re: Sportieve stadsfiets??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:28

Als ik mij inzet en wind meezit kan mijn 7 versnellingen fietsje 20 km rijden , ding is 19 jaar oud maar gaat als een zon (helaas word ze echt oud nu) . Dit is een multicycle